Ville I gå fra et sovende barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2015

lineog4

Abracadabra skriver:

Mine børn sov i tremmeseng i den alder, så tanken om at de kunne falde  ud af vinduet, er ikke aktuel i min verden. 

Hvis man har et trygt sovende barn, så er faren vel helt minimal for at barnet vågner og bliver hysterisk på få minutter. 

Er der gået sport i, at ikke engang teenagere kan være alene hjemme? Så børn må først være alene hjemme, når de er flyttet hjemmefra? 

For mig er det mere tanken om selv at vågne op og de der var der da jeg faldt i søvn er pist væk og jeg er alene - det ville jeg også blive bange for som voksen og tusind tanke kunne nå at gå igennem mit hoved (er jo glad for krimier ).

Men fx har mine to ældste været alene hjemme om morgenen fra kl 7-7.30 fra de gik i 0. Klasse og 4. Klasse, og de kan også sagtens være alene hvis jeg går ned og købe ind eller... Den mindste på 5 lige om lidt må kun være uden en voksen hvis storesøster på 12 er hjemme, de to drenge må ikke være alene de er 5 og 7.

Så ikke pakket ind i vat, men hvad der giver mening og jeg tror på kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg synes der er kæmpe forskel fra en barn eller en teenager over 13. et barn er ikke gammelt nok til at kunne forstå at hvis mor ikke er der når jeg vågner er hun nok i fakta et barn ville straks tænke at mor og væk og måske kommer hun ikke tilbage, må indrømme jeg synes det er dybt uansvarligt.  Og nej det er ikke sikkert at barnet vågner men mit barn skulle ikke opleve føelsen af at mor er væk. 

Der er ikke noget der er så vigtigt at det ikke kan vente til næste morgen så må man stå tidligere op. 

Nu er det jo ikke alle der starter arbejde efter butikkerne åbner  jeg kører hjemme fra kl 7 og kan ikke lige finde madpakke ting på det tidspunkt, så jo det kan være vigtigt og kan forestille mig at stå der og trippe og ikke vide hvad jeg skulle gøre (jeg har så en stor pige så ville vække hende og fortælle hende jeg gik), og vurdere: hvis jeg løber.....

Hvis det sker en gang om året fordi men virkelig er på røven, ja så må jeg indrømme uansvarlig er et stort ord 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Skouboe

Jeg ville som udgangspunkt ikke gå mens ungerne sov - men jeg vil heller ikke kategorisk afvise det, for som Line påpeger, kan man finde sig i situationer, hvor valget ikke er så enkelt.

Når det så er sagt, så er mine unger indimellem alene 10 minutter, hvis jeg fx skal køre deres far til stationen eller lign. Vi har selvfølgeligt snakket om hvad de skal gøre, hvis der sker et eller andet, og de ELSKER det. De synes det er så fedt og jeg er faktisk ikke særligt bekymret. De er nogle fornuftige piger, der både ved hvordan man ringer til mig og hvordan man går ind til naboen

De er knap 5 og 6½.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Frk.S

Jeg synes ikke du er mærkelig - det kunne jeg heller aldrig drømme om at gøre før mine børn også ville være gamle nok til at være alene hjemme når de er vågne. 

Ærligt så håber jeg da ikke at det er normen at man gør det. 

Jeg kunne allerhøjest finde på at gå ud til enden af indkørslen for at tømme postkassen. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym

Nu er det jo ikke alle der starter arbejde efter butikkerne åbner  jeg kører hjemme fra kl 7 og kan ikke lige finde madpakke ting på det tidspunkt, så jo det kan være vigtigt og kan forestille mig at stå der og trippe og ikke vide hvad jeg skulle gøre (jeg har så en stor pige så ville vække hende og fortælle hende jeg gik), og vurdere: hvis jeg løber.....

Hvis det sker en gang om året fordi men virkelig er på røven, ja så må jeg indrømme uansvarlig er et stort ord 

Det gør jeg også selv men så må man finde en døgnkiosk, der har åben kl. 05:00. Et lille barn kan ikke tage vare på sig selv slet ikke et barn på 1 år helt ærligt. Kan slet ikke se at man kam være uenig i det. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Det gør jeg også selv men så må man finde en døgnkiosk, der har åben kl. 05:00. Et lille barn kan ikke tage vare på sig selv slet ikke et barn på 1 år helt ærligt. Kan slet ikke se at man kam være uenig i det. 

Nu bor jeg et sted hvor det ville tage 30 minutter at komme hen til en døgnkiosk? Så det er jo ikke en løsning for alle

Anmeld Citér

9. juni 2015

Hertz

da min datter var helt lille boede jeg lige ved siden af en tank og der løb jeg derover en enkelt gang med babyalarm, mens hun sov. Og havde det sindsyg dårligt med det så gjorde det aldrig igen.

Anmeld Citér

9. juni 2015

lineog4

Nu var det børn generelt - og nej jeg har aldrig og vil aldrig i teorien gå fra mine børn når de sov. Men har bare fået lidt mere runde kanter da jeg selv prøvede at stå alene og opdagede det bare kan være skide svært at få enderne til at nå sammen og jeg var endda heldig for havde en stor pige.

må hellere skynde mig at skrive, jeg endda synes det er svært at tage et bad når de sover, for er bange for ikke at høre dem hvis de bliver bange... J

Men tænker hvad hjælper det at finde en døgnkiosk kl 5, hvis man stadig er alene voksen? 

Anmeld Citér

9. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

jeg vil sige ja og nej.

er det aften og de er puttet til natten vil jeg godt kunne gå en hurtig tur med hunden.

da vores ældste var 5 og bror 2.

lod jeg dem begge være alene hjemme. Var nød til over på den anden side af vejen efter brød så de kunne få aftensmad.

gik da den yngste lige var lagt til middag og jeg viste han sov den næste tid. Og den store så film.

valgte kun den løsning da det stormede uden for og jeg syntes det var u ansvarligt at tage dem med ud i det vejr. Turen tog max 5 minutter fra jeg gik til jeg var hjemme igen.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Annemette07

MummiT skriver:

Ja efter en samtale med en veninde er jeg altså lige nødt til at høre om hvad der er normen, og om jeg bare er mærkelig.

Sagen er at vi snakkede sammen tidligere i dag og kom ind på at jeg den anden dag stod og manglede en ingrediens til madlavning (jeg laver ofte mad til den næste dag om aftenen efter min datter er puttet) og da min datter sov og jeg er alene med hende var jeg nødt til at sætte madlavningen på pause til den næste dag.

Hun synes så at det var mærkeligt at jeg ikke bare var gået over i kiwi (der ligger 2 minutters gang fra hvor jeg bor) og havde hentet den ingrediens. - Min datter sov jo. Hun fortalte at det havde hun selv gjort masser af gange, da hun også er alene med sin søn og ynder at bage om aftenen.

Er det normalt bare sådan at lade sit sovende barn være alene hjemme hvis man lige skal handle en enkelt ting?

Jeg ville personligt aldrig gøre det, for jeg ville være så bange for at min datter vågnede af en eller anden grund og græd helt indtil jeg kom hjem igen! - For det er jo ikke bare lige 5 minutter man er væk.

Jeg har også maks to minutter op til Brugsen og jeg ville heller ikke gå fra mit sovende barn. Der kan jo nå at ske meget mens man er væk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.