Ville I gå fra et sovende barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Nu er der jo enormt meget forskel på en på 11 mdr og på en på 15 år!!!! Syntes ikke at man er en curling-forældre bare fordi man er  ansvarsbevidst og IKKE går hjemmefra mens ens barn/børn sover derhjemme!!

Bliver sku ret provokeret af dit indlæg!! 

Men nu var mit barn under 1 år, da jeg vaskede tøj i kælderen... Nu er de to små 4-10 og bliver efterladt hjemme, når vi handler indimellem... Flere skriver jo at de aldrig ville gøre det, før de er teenagere og det er de to mindste ikke endnu.... Og hende på 15 er ikke hjemme det vilde, da der sker meget i den alder.... Skole, sport, fritidsjob og venner... Så de mindre er hjemme i ny og næ uden hun er i huset.... Dog har de været alene hjemme alle 3 to gange en lørdag aften...

Du kan blive provokeret alt det du vil, men nu er det sådan min Holdning er... Jeg har aldrig efterladt et spædbarn for at handle, men jeg var været enlig mor og kan godt forstå at man kan komme i en situation, hvor man øjner en mulighed til lige at hente en pakke rugbrød el lign... Men jeg har efterladt mit barn imens det sov for at vaske, for ellers blev det ganske enkelt ikke gjort... Jeg havde ikke noget netværk og gik hjemme med barn alene... Og det var ganske umulig at bære ikeaposer med vasketøj fra anden sal og ned sammen med et lille spædbarn... Så det gjorde jeg med god samvittighed...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

God-mor

Mathias Villads skriver:

Men nu var mit barn under 1 år, da jeg vaskede tøj i kælderen... Nu er de to små 4-10 og bliver efterladt hjemme, når vi handler indimellem... Flere skriver jo at de aldrig ville gøre det, før de er teenagere og det er de to mindste ikke endnu.... Og hende på 15 er ikke hjemme det vilde, da der sker meget i den alder.... Skole, sport, fritidsjob og venner... Så de mindre er hjemme i ny og næ uden hun er i huset.... Dog har de været alene hjemme alle 3 to gange en lørdag aften...

Du kan blive provokeret alt det du vil, men nu er det sådan min Holdning er... Jeg har aldrig efterladt et spædbarn for at handle, men jeg var været enlig mor og kan godt forstå at man kan komme i en situation, hvor man øjner en mulighed til lige at hente en pakke rugbrød el lign... Men jeg har efterladt mit barn imens det sov for at vaske, for ellers blev det ganske enkelt ikke gjort... Jeg havde ikke noget netværk og gik hjemme med barn alene... Og det var ganske umulig at bære ikeaposer med vasketøj fra anden sal og ned sammen med et lille spædbarn... Så det gjorde jeg med god samvittighed...

Da vi boede i vores gamle lejlighed var vores datter spæd, og jeg gik også i vaskekælderen og satte en vask over i ny og næ når hun sov i liften i tremmesengen i lejligheden. Det har hun bestemt heller ikke taget skade af. Det tog max. 6-7 min. Og kan også tilslutte mig at jeg gjorde det med god samvittighed. Og jeg er og var ikke enlig

Anmeld Citér

9. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mathias Villads skriver:

Jeg har også vasket i kælderen med sovende baby i den anden ende af alarmen.. Men.. Tråden her handler jo ikke om at vaske i kælderen, men om at forlade huset for at handle, mens der er en sovende baby alene hjemme. Synes da der er en væsentlig forskel. når man går i kælderen er man jo stadig hjemme.. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

lineog4

Mor11 skriver:

Jeg har også vasket i kælderen med sovende baby i den anden ende af alarmen.. Men.. Tråden her handler jo ikke om at vaske i kælderen, men om at forlade huset for at handle, mens der er en sovende baby alene hjemme. Synes da der er en væsentlig forskel. når man går i kælderen er man jo stadig hjemme.. 

Det afhænger af hvor vaskekælderen er. Med den første var vores vaskekælder i en anden opgang. Hun var stort set altid med mig, men nogen gange faldt hun i søvn sådan uden for nummer, og jeg vidste jeg skulle ned og tage tøjet ellers kunne det forsvinde mm. Og der har jeg da også løbet ned uden hende - bræd mig ikke om det, men blev nød til det....

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym

Mathias Villads skriver:

Jeg har ikke skrevet nogen steder at jeg ikke syntes det er iorden at gå ned i vaskekælderen for at vaske tøj.... Det syntes jeg er okay at man gør. Men ikke for at gå over at handle.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Mor11 skriver:

Men jeg tror, det er for at sætte det i perspektiv. I min situation ville der ikke være meget kortere til vaskekælderen end til en butik, der lå to minutter væk, og min babyalarm ville godt kunne nå. Og så synes jeg, det bliver et spørgsmål om semantik, om man er på matriklen eller ej

Anmeld Citér

9. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
lineog4 skriver:

Det afhænger af hvor vaskekælderen er. Med den første var vores vaskekælder i en anden opgang. Hun var stort set altid med mig, men nogen gange faldt hun i søvn sådan uden for nummer, og jeg vidste jeg skulle ned og tage tøjet ellers kunne det forsvinde mm. Og der har jeg da også løbet ned uden hende - bræd mig ikke om det, men blev nød til det....

Okay. Jeg kan jo kun tale udfra egen erfaring og jeg har kun haft vaskekælder i samme bygning som jeg bor i hovedsagen er, at skal man vaske, er man i de allerfleste tilfælde virkelig ikke ret langt fra barnet og i de allerfleste tilfælde skal man heller ikke ud på vejen hvor der er risiko for selv at komme til skade. ergo, er det jo ikke meget værre end at gå en runde i sin have hvis man bor i et hus  

men at forlade matriklen helt ville jeg have det suuuper stramt med. Det skulle virkelig være livsnødvendigt, og tror faktisk jeg ville spørge en nabo om hjælp i stedet for at rende selv. Også selvom jeg faktisk ikke rigtig kender min nabo  

Anmeld Citér

9. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
PUHK skriver:

Men jeg tror, det er for at sætte det i perspektiv. I min situation ville der ikke være meget kortere til vaskekælderen end til en butik, der lå to minutter væk, og min babyalarm ville godt kunne nå. Og så synes jeg, det bliver et spørgsmål om semantik, om man er på matriklen eller ej

Tja. Jeg synes ligeså meget det handler om at der kan ske flere ting der opholder dig i en butik end i kælderen lang kø, meget trafik, faren ved at være i trafikken i det hele taget osv. 

Det er jo bare mit syn på sagen, og hvor mine grænser går måske det er ulogisk, men det er sådan jeg har det  

Anmeld Citér

9. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Mor11 skriver:

Tja. Jeg synes ligeså meget det handler om at der kan ske flere ting der opholder dig i en butik end i kælderen lang kø, meget trafik, faren ved at være i trafikken i det hele taget osv. 

Det er jo bare mit syn på sagen, og hvor mine grænser går måske det er ulogisk, men det er sådan jeg har det  

Mht kø - hvis jeg hørte mit barn i babyalarmen, ville jeg smide mine varer og gå hjem med det samme. Faren ved at være i trafikken - ja jeg kan godt se det, og hvis jeg gjorde det (har aldrig gjort det), så ville jeg nok også skrive til min mand, at jeg gik, og at jeg ville skrive en besked, når jeg kom hjem.

Jeg har fuld forståelse for, at man har forskellige synspunkter på området, og synes ikke du er forkert på den for at føle og handle, som du gør - jeg har selv meget mere absurde fobier og tvangstanker på andre punkter, der absolut ikke er rationelle. Jeg synes bare, at det er voldsomt at kalde andre for uansvarlige mødre (det gjorde du personligt ikke), når man ikke tager højde for de forholdsregler, de gør sig.

Anmeld Citér

9. juni 2015

2babygirls

MummiT skriver:

Ja efter en samtale med en veninde er jeg altså lige nødt til at høre om hvad der er normen, og om jeg bare er mærkelig.

Sagen er at vi snakkede sammen tidligere i dag og kom ind på at jeg den anden dag stod og manglede en ingrediens til madlavning (jeg laver ofte mad til den næste dag om aftenen efter min datter er puttet) og da min datter sov og jeg er alene med hende var jeg nødt til at sætte madlavningen på pause til den næste dag.

Hun synes så at det var mærkeligt at jeg ikke bare var gået over i kiwi (der ligger 2 minutters gang fra hvor jeg bor) og havde hentet den ingrediens. - Min datter sov jo. Hun fortalte at det havde hun selv gjort masser af gange, da hun også er alene med sin søn og ynder at bage om aftenen.

Er det normalt bare sådan at lade sit sovende barn være alene hjemme hvis man lige skal handle en enkelt ting?

Jeg ville personligt aldrig gøre det, for jeg ville være så bange for at min datter vågnede af en eller anden grund og græd helt indtil jeg kom hjem igen! - For det er jo ikke bare lige 5 minutter man er væk.

NEJ

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.