Ville I gå fra et sovende barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2015

Mia&Allan

MummiT skriver:

Ja efter en samtale med en veninde er jeg altså lige nødt til at høre om hvad der er normen, og om jeg bare er mærkelig.

Sagen er at vi snakkede sammen tidligere i dag og kom ind på at jeg den anden dag stod og manglede en ingrediens til madlavning (jeg laver ofte mad til den næste dag om aftenen efter min datter er puttet) og da min datter sov og jeg er alene med hende var jeg nødt til at sætte madlavningen på pause til den næste dag.

Hun synes så at det var mærkeligt at jeg ikke bare var gået over i kiwi (der ligger 2 minutters gang fra hvor jeg bor) og havde hentet den ingrediens. - Min datter sov jo. Hun fortalte at det havde hun selv gjort masser af gange, da hun også er alene med sin søn og ynder at bage om aftenen.

Er det normalt bare sådan at lade sit sovende barn være alene hjemme hvis man lige skal handle en enkelt ting?

Jeg ville personligt aldrig gøre det, for jeg ville være så bange for at min datter vågnede af en eller anden grund og græd helt indtil jeg kom hjem igen! - For det er jo ikke bare lige 5 minutter man er væk.

Vil aldrig nogensinde gå fra mine børn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Abracadabra skriver:

Mit svar er baseret på trådens oplæg med en 11 mdr gammel baby. 

Hvis babyalarmen når til Lidl eller Kiwi, ville jeg sagtens turde handle om aftenen. Det ville i mine øjne være super! 

Og til spørgsmålet om ansvarlighed må jeg blot kommentere, at min svigermor synes, at det er uansvarligt at lade en baby sove udenfor - tænk, hvis der kom en vild hund og spiste barnet! 

Ja, det undrer også mig en smule, at vi pludselig snakker om 3-årige og teenagere.

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Nej det er rigtigt men syntes stadig ikke at det er iorden.

Nej men nogen gange man bare ikke et valg. Jeg vile ikke gøre det, hvis jeg vidste det kunne vente. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

ung-mor-2014

Jeg tør overhovedet ikke, jeg var ved at dø af skræk den anden dag, jeg handlede og min kæreste var hjemme med vores datter der skulle sove der til nat, han stod udenfor og ventede på mig! Godt nok havde han stået der maks 5 min men jeg var ved at dø af skræk, så jeg ville aldrig gå fra min sovende datter, selvom vi bor tæt på alle handle steder her i byen, så handler jeg og hun sover, så er min kæreste hjemme det er jeg mest tryg ved og det er min kæreste nok osse

han tør dog gå ud i maks fem minutter og det tør jeg slet ikke xD

Anmeld Citér

9. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
ung-mor-2014 skriver:

Jeg tør overhovedet ikke, jeg var ved at dø af skræk den anden dag, jeg handlede og min kæreste var hjemme med vores datter der skulle sove der til nat, han stod udenfor og ventede på mig! Godt nok havde han stået der maks 5 min men jeg var ved at dø af skræk, så jeg ville aldrig gå fra min sovende datter, selvom vi bor tæt på alle handle steder her i byen, så handler jeg og hun sover, så er min kæreste hjemme det er jeg mest tryg ved og det er min kæreste nok osse

han tør dog gå ud i maks fem minutter og det tør jeg slet ikke xD

Altså han var gået lige udenfor huset? Tør du så heller ikke sidde på terassen på sommeraftener mens din datter sover? 

Anmeld Citér

9. juni 2015

ung-mor-2014

Mor11 skriver:

Altså han var gået lige udenfor huset? Tør du så heller ikke sidde på terassen på sommeraftener mens din datter sover? 

Ja kun lige udenfor

hehe vi bor et sted hvor der før var hotel så det vi har af terrasse er fælles med andre, lige overfor er en togstation ikke så stor men ja, dog skal jeg nok tilføje lige nu er hun ikke særlig gammel, så tror til næste sommer eller hvis hun sover bedre end hun gør nu

- hun bliver 6 måneder D 18

Anmeld Citér

9. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
ung-mor-2014 skriver:

Ja kun lige udenfor

hehe vi bor et sted hvor der før var hotel så det vi har af terrasse er fælles med andre, lige overfor er en togstation ikke så stor men ja, dog skal jeg nok tilføje lige nu er hun ikke særlig gammel, så tror til næste sommer eller hvis hun sover bedre end hun gør nu

- hun bliver 6 måneder D 18

Nårh ja, men hvis i havde en terrasse i brugte normalt, ville du så ikke turde sidde derude med babyalarmen mens hun sov? 

Min yngste bliver også 6mdr lige om lidt, og jeg tør godt sidde på mine forældres terasse fx mens hun sover på 1. Salen. til hverdag står hun i gården i vognen og vi bor på 2. Sal 

Anmeld Citér

9. juni 2015

ung-mor-2014

Mor11 skriver:

Nårh ja, men hvis i havde en terrasse i brugte normalt, ville du så ikke turde sidde derude med babyalarmen mens hun sov? 

Min yngste bliver også 6mdr lige om lidt, og jeg tør godt sidde på mine forældres terasse fx mens hun sover på 1. Salen. til hverdag står hun i gården i vognen og vi bor på 2. Sal 

Hmm, kun hvis hun kommer over den periode hun er i lige pt, der vågner hun den første time ca hvert tiende minut, og herefter vågner hun efter 1-2 timer er jeg heldig går der 3 timer, men det er indtil jeg selv ligger mig til at sove

Anmeld Citér

9. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
ung-mor-2014 skriver:

Hmm, kun hvis hun kommer over den periode hun er i lige pt, der vågner hun den første time ca hvert tiende minut, og herefter vågner hun efter 1-2 timer er jeg heldig går der 3 timer, men det er indtil jeg selv ligger mig til at sove

Okay

Anmeld Citér

9. juni 2015

Bshizzle

Helt og præcis... Så ville jeg ALDRIG efterlade mine børn alene.. 

Ja, mine børn er 9,5 år og 3,5 år... 

Jeg er sikkert pyllert ikke at lade min store dreng være alene.. 

Men hvis han endelig får lov til at være alene, så skal det bestemt ikke være når det er aften eller hvis han slet ikke ved hvor jeg er.

... Og at efterlade et barn på 1 år alene hjemme fordi man frygter barnet ikke får morgenmad? Seriøst...? 

Så kan man stå tidligere op og gå ud og handle med barnet... Eller så er jeg sikker på dagplejen/vuggestuen gir barnet morgenmad eller ligende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.