For mig ville det komme meget an på barnets modenhed og alder, samt hvilket kvarter man bor i. Hvis jeg vurderede, at mit barn var gammelt og fornuftigt nok til at kunne forstå at mor noglegange blev nødt til at gå ud og hente rugbrød til madpakken, men var hjemme om max 5 minutter, samt var fortrolig med at bruge en telefon og dermed kunne ringe til mig, bedsteforældre eller andre, så ville jeg godt kunne finde på det. Desuden bor vi i et étplanshus, så det er begrænset hvad der kunne ske ved at et barn kravlede ud ad vinduet :-D
Jeg er overrasket over, at folk herinde først ville gå fra deres barn, når det var teenager. Da jeg fik i 3-4 klasse var det da det fedeste at få lov til at gå hjem fra skole og have det hele for mig selv inden min mor kom hjem (min far havde hjemmekontor i huset, men i en helt anden afdeling, så det føltes som at være alene hjemme) og jeg har virkelig svært ved at forestille mig, at børn på 5-6 år ikke ville kunne finde ud af at stå op og ringe til et nummer på en seddel, hvis de skulle vågne og blive utrygge i det korte tidsrum der gik mens jeg var i netto.
Nu ved jeg godt, at det senere i tråden er kommet frem, at det det pågældende barn i startindlægget er 11 måneder, men der bliver stillet et generelt spørgsmål, og det er det, jeg forholder mig til 
Anmeld
Citér