Ville I gå fra et sovende barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

NEJ, aldrig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2015

CharlotteogMaria

NEJ!

Uanset alder forlader man ikke barnet. Tænk hvis det vågner og finder ud af at man er alene hjemme For ikke at snakke om alle de andre ting der kan ske. Tænker også på den pige, tror jeg det var, der faldt ud af et vindue fordi moderen gik efter smøger!

Hvis det er så vigtigt at det ikke kan vente til dagen efter, må man vække barnet og tage det med!

Anmeld Citér

8. juni 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har prøvet som barn 8-9 år gammel at vågne om natten hvor jeg fandt ud af jeg var alene hjemme. Jeg blev fuldstændig panisk og vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv. Så nej ville aldrig forlade et sovende barn

Ej puha da! Har du efterfølgende fået at vide hvor dine forældre var henne og hvorfor de var væk?

Anmeld Citér

8. juni 2015

Carina:-)

Jeg tør ikke.

Jeg har en genbo som følger den store datter i skole imens hendes 1½ årige er alene i kravlegården.

Det tager 15 min og jeg hader at hun gør det ,men hun vil ikke tage imod min hjælp med at kigge efter pigen . Men føj jeg synes det er væmmeligt og har sagt det til min sp som sagde hun ville snakke med moren ,men det foregår stadigt og jeg er så bange for at der skal ske noget selv om barnet befinder sig i kravlegården....

Anmeld Citér

8. juni 2015

l.kjoeller

Ja efter en samtale med en veninde er jeg altså lige nødt til at høre om hvad der er normen, og om jeg bare er mærkelig.

Sagen er at vi snakkede sammen tidligere i dag og kom ind på at jeg den anden dag stod og manglede en ingrediens til madlavning (jeg laver ofte mad til den næste dag om aftenen efter min datter er puttet) og da min datter sov og jeg er alene med hende var jeg nødt til at sætte madlavningen på pause til den næste dag.

Hun synes så at det var mærkeligt at jeg ikke bare var gået over i kiwi (der ligger 2 minutters gang fra hvor jeg bor) og havde hentet den ingrediens. - Min datter sov jo. Hun fortalte at det havde hun selv gjort masser af gange, da hun også er alene med sin søn og ynder at bage om aftenen.

Er det normalt bare sådan at lade sit sovende barn være alene hjemme hvis man lige skal handle en enkelt ting?

Jeg ville personligt aldrig gøre det, for jeg ville være så bange for at min datter vågnede af en eller anden grund og græd helt indtil jeg kom hjem igen! - For det er jo ikke bare lige 5 minutter man er væk.

Ville jeg bestemt heller ikke gøre før barnet som minimum når teenage alder. Nok ikke engang  der . ( forestiller mig den meget ulykkelige situation i kbh som kostede en lille pige livet 

Anmeld Citér

8. juni 2015

Anonym

Carina:-) skriver:

Jeg tør ikke.

Jeg har en genbo som følger den store datter i skole imens hendes 1½ årige er alene i kravlegården.

Det tager 15 min og jeg hader at hun gør det ,men hun vil ikke tage imod min hjælp med at kigge efter pigen . Men føj jeg synes det er væmmeligt og har sagt det til min sp som sagde hun ville snakke med moren ,men det foregår stadigt og jeg er så bange for at der skal ske noget selv om barnet befinder sig i kravlegården....

Ej seriøst!!  kan godt forstå at du har det væmmeligt med det!! Hvorfor pokker tager hun da ikke pigen med sig?!

Anmeld Citér

8. juni 2015

CharlotteogMaria

Carina:-) skriver:

Jeg tør ikke.

Ej det er vildt det der! Troede ikke folk gjorde sådan noget

Anmeld Citér

8. juni 2015

l.kjoeller

JustHere skriver:

NEJ!

Uanset alder forlader man ikke barnet. Tænk hvis det vågner og finder ud af at man er alene hjemme For ikke at snakke om alle de andre ting der kan ske. Tænker også på den pige, tror jeg det var, der faldt ud af et vindue fordi moderen gik efter smøger!

Hvis det er så vigtigt at det ikke kan vente til dagen efter, må man vække barnet og tage det med!

Enig - mener dog et " barn" i teenage alderen kunne klare sige med en seddel om man lige er væk. Ikke at jeg ville gøre det. 

Anmeld Citér

8. juni 2015

Christabelle

Nej det kunne jeg aldrig (!!) finde på...

Anmeld Citér

8. juni 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Ej seriøst!!  kan godt forstå at du har det væmmeligt med det!! Hvorfor pokker tager hun da ikke pigen med sig?!

Hun siger det går hurtigere uden. Jeg troede egentligt at min sp ville gøre noget alvorligt ved det ,men det foregår stadig og ja jeg står hver morgen lige så dumt og kigger ud af vinduet og tæller min til moren kommer hjem igen . 

Men har tilbudt at hun bare lige kan smide hende herover ,for kan sagtens lige kigge efter hende samtidig med mine egne rolligner -Men hun takker nej og jeg kan jo ikke tvinge hende...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.