Så skuffet!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2015

Nicolinesommer

Må indrømme at en sådan tråd, hvor man ikke er konkret, hvor man ikke har eksempler for mig skaber den negative stemning, en stemning hvor man skal overveje og tænke over hver et ord. 

Hmm ja har faktisk for mig den modsatte effekt - nemlig at jeg trækker følehornene til mig. For ønsket er jo ikke at træde folk over tæerne,  og når jeg ikke kan se alle de negative tråde må det jo betyde, jeg ikke forstår hvornår man træder nogen over tæerne og derfor uden at ville det kan komme til det.

Ville ønske man "turde" henvise til en eller flere tråde.

Jeg synes personligt at sådan en kommentar er unødvendig og er med til at lave en dårlig stemning. Jeg kan ikke forstå at der ikke er respekt for min holdning om at jeg ikke vil pege fingre.

Man kunne f.eks. aftale at hvis nogle følte sig støtte, kunne man skrive det direkte til den pågældende person. Det er ikke et ultimatum og at jeg nu skal have at vide at jeg laver dårlig stemning, fordi jeg netop ikke vil fremstille nogle mennesker, synes jeg tendere til det tarvelige 

Jeg kan godt forstå at det er frustrerende, som jeg også skrev til Carina hvis man ikke selv kan se hvor det sker. Men derfor behøves man måske ikke at "gå efter" mig, bare fordi jeg ikke har lyst til at hive en tråd frem. Det handler bare om at folk måske tænker sig en ekstra gang om. Og fordi der netop er lavet denne tråd som sætter fokus på den hårde tone, så tillader jeg mig at ytre min mening. Jeg blander mig ikke i trådene generelt, for jeg bestemmer ikke hvordan folk ytre deres meninger. Jeg tænker bare at denne tråd er ligesom alle andre tråde, hvor man gerne må udtrykke sin meninger uden at få sådan nogle kommentar med på vejen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Nicolinesommer skriver:

Jeg har slet ikke læst den tråd, men jeg har været inde at se din kommentar nu og ja det er sådan nogle kommentar jeg mener.

For det første kan jeg ikke forstå hvorfor du hentyder til at man ikke er den bedste veninde, hvis man giver skulderklap. Fordi at jeg skriver at nogle er mere følsomme som mig selv,  er det jo ikke ens betydning med at man ikke kan ytre sin mening? Jeg får fornemmelsen af at du hentyder til at jeg er typen, som giver de svar folk gerne vil have. Det føler jeg er lidt at dømme på forhånd og jeg føler du twister det hele lidt. Man kan ytre sine meninger på mange måder og man kan sagens komme igennem med sit budskab uden at være nedladende og have en hård tone. Du skriver til hende pigen, som åbenlyst står i en meget svær situation at hun skal hanke op i sit selvværd. Det synes jeg personligt er en for hård tone og unødvendigt. Du kunne sagens have skrevet det på en mere følsom måde, hvor dit budskab stadig ville gå igennem. For der er jo ingen der kan være i tvivl om, at hun ikke skal være sammen med den pågældende mand. Nogle gange handler det bare om hvordan man udtrykker sig, men det handler ikke om at MAN udtrykker sig.

Du føler dig åbenbart truffet over min holdning til den hårde tone, fordi du mener at jeg har nogle bestemte personer i hovedet. Men det har jeg ikke, som sagt har jeg endda ikke læst den tråd du har kommenteret på. Jeg har ikke bidt mærke i hvilke personer der skriver som de gør, for jeg er ikke typen som er ude efter nogle. Men jeg bemærker at der kan være en hård tone og som du selv påpeger kan det være dit indslag. Og ja, når jeg læser det så forstår jeg slet ikke hvordan du bare kan få dig til at skrive sådan uden at tænke på at der sidder en meget sårbar pige i den anden ende. Hun er tydeligvis i en kæmpe krise i sit liv også at man får smidt sådan noget i hovedet, må virkelig gøre ondt. Men jeg er ikke debat-politiet, så jeg kan ikke bedømme om det er okay eller ej. For du er som du er og jeg er som jeg er. Jeg synes personligt at det er en hård tone og jeg har svært ved at følge dig i at det er en nødvendighed. Vi er forskellige personer og jeg tror at vi er så forskellige at vi aldrig vil nå til enighed, men derfor må både du og jeg ytre vores meninger omkring den hårde tone.

Hvis du vil fortsætte med at skrive i den stil du gør, skal du være velkommen til det. Jeg kan ikke bestemme hvad du vil, men jeg kan stadig godt have en mening og et ønske om at tonen ikke er på den måde.

Du bliver ved med at skrive til respondenter, at de må føle sig truffet. Jeg føler mig såmænd ikke truffet, men svarer for at prøve at opklare og forklare for Jeres skyld, hvorfor jeg skriver, som jeg gør.... Jeg twister i øvrigt ikke dine ord eller hentyder til, at du er en type. Jeg forklarer, hvordan jeg har det, når folk beder om råd. Og jeg mener ikke, at *indsæt, hvad jeg tidligere har skrevet*.

Det konkrete eksempel med tråden; mit håb er, at den pige sidder og tænker sig om efter at have kigget 20 svar igennem, der alle mere eller mindre siger, at hun skal smutte fra ham. Og jo - jeg synes, hun skal hanke op i sit selvværd.. For hun er mere værd end det! Der var en, der skrev noget i stil med "ok, men pas nu godt på dig selv"; det, synes jeg bare ikke, er sufficient. Det er overhovedet ikke ok, og hun passer godt på sig selv ved at pakke sine ting og gå sin vej.

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

"Hendes indlæg pissede mig af"

er det seriøst det vi er ude i ?!? - du burde måske læse det indlæg over dit. Vil ikke sige andet 

Ja, måske ikke pissede af, men jeg tænkte; Seriøst?? Er du 12år gammel?

Hendes far har taget et valg, og afslører hun en hemmelighed ved at sende en buket, i stedet for at vente på at han selv fortæller, at der måske er en grund til at han ikke har fortalt det.

Og det synes jeg er barnligt, hun har nærmest ingen kontakt med faren, og så vælger hun det stunt.. Dårlig stil.

Ja, hun har det dårlig(Mener ikke hun skrev noget om at hun havde mistet før senere, eller at han var meget fjern) Så vi reagerede på den opførsel hun viste i sit startindlæg. Og ja, der kom ikke pæne ord, fordi vi ikke synes det var en ok opførsel.

Hun har så fortalt noget mere, og jeg fortalte hende hvad der var bedre at gøre end den måde hun gjorde det på, hvad det kan gøre, hvis faren får taget sig sammen på et tidspunkt.

Og der blev sagt ting til hende, som hun godt kunne se, og at det nok var fordi hun er ked af det også, fordi de har mistet og at hendes far skal have et barn. Men det giver hende ikke ret til at ødelægge et forhold. Og hun ville stoppe med at kontakte ham, så hun fangede det.

Hvis min veninde eller søster havde lavet det stunt, havde jeg også fortalt dem at det synes jeg ikke er ok.. Det er barnligt.

Jeg h

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Nicolinesommer skriver:

Jeg synes personligt at sådan en kommentar er unødvendig og er med til at lave en dårlig stemning. Jeg kan ikke forstå at der ikke er respekt for min holdning om at jeg ikke vil pege fingre.

Man kunne f.eks. aftale at hvis nogle følte sig støtte, kunne man skrive det direkte til den pågældende person. Det er ikke et ultimatum og at jeg nu skal have at vide at jeg laver dårlig stemning, fordi jeg netop ikke vil fremstille nogle mennesker, synes jeg tendere til det tarvelige 

Jeg kan godt forstå at det er frustrerende, som jeg også skrev til Carina hvis man ikke selv kan se hvor det sker. Men derfor behøves man måske ikke at "gå efter" mig, bare fordi jeg ikke har lyst til at hive en tråd frem. Det handler bare om at folk måske tænker sig en ekstra gang om. Og fordi der netop er lavet denne tråd som sætter fokus på den hårde tone, så tillader jeg mig at ytre min mening. Jeg blander mig ikke i trådene generelt, for jeg bestemmer ikke hvordan folk ytre deres meninger. Jeg tænker bare at denne tråd er ligesom alle andre tråde, hvor man gerne må udtrykke sin meninger uden at få sådan nogle kommentar med på vejen.

Men er det ikke bedre at man finder ud af hvad de hårde ord er, ellers bliver det jo aldrig ændret.
Hvis det kun er jer, der synes de er hårde der ved, hvordan skal folk så vide at andre synes de skriver hårdt, og måske næste gang tænke over hvordan man skriver.

Fordi du ser noget som skrevet hårdt, er det ikke sikkert at andre gør.

Vi ser tingene forskelligt, men hvis vi kommunikere, kan vi gøre det bedre, så der ikke er folk der sidder og er ked af det, og at vi kan have en god debat side.

Ellers må man melde dem, hvis man synes det er for meget.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Panther

Anonym skriver:

"Hendes indlæg pissede mig af"

er det seriøst det vi er ude i ?!? - du burde måske læse det indlæg over dit. Vil ikke sige andet 

Der blev startet en tråd herinde for nyligt, der hed "hvordan og hvornår afstraffer jeg bedst mit barn" (eller noget i den dur), som behandlede emnet om at blande sig udover spørgsmålet på en sarkastisk måde. Hvis der helt ærligt bliver startet en tråd, hvor trådstarter spørger, om det er bedst at give en lussing eller smæk bagi, ville du så stadig mene, at man ikke må skrive, hvad man mener om fysisk afstraffelse?

Anmeld Citér

9. juni 2015

Nicolinesommer

PUHK skriver:

Du bliver ved med at skrive til respondenter, at de må føle sig truffet. Jeg føler mig såmænd ikke truffet, men svarer for at prøve at opklare og forklare for Jeres skyld, hvorfor jeg skriver, som jeg gør.... Jeg twister i øvrigt ikke dine ord eller hentyder til, at du er en type. Jeg forklarer, hvordan jeg har det, når folk beder om råd. Og jeg mener ikke, at *indsæt, hvad jeg tidligere har skrevet*.

Det konkrete eksempel med tråden; mit håb er, at den pige sidder og tænker sig om efter at have kigget 20 svar igennem, der alle mere eller mindre siger, at hun skal smutte fra ham. Og jo - jeg synes, hun skal hanke op i sit selvværd.. For hun er mere værd end det! Der var en, der skrev noget i stil med "ok, men pas nu godt på dig selv"; det, synes jeg bare ikke, er sufficient. Det er overhovedet ikke ok, og hun passer godt på sig selv ved at pakke sine ting og gå sin vej.

Som jeg skriver er det jo okay at du har det sådan, jeg er bare uenig. Hvordan skal vi opklare noget, når du mener at det er okay at skrive sådan som du skriver og jeg ikke synes?

Det er netop derfor der ikke er nogle grund til at hive tråde frem, fordi der er så mange forskellige personligheder, som har hver deres mening. Så selvom vi kigger på samme tråd, vil vi aldrig blive enig. For nogle har en mere hård tone end andre. Sagen er bare den at jeg ikke finder det nødvendigt, men det gør du. Vi er forskellige og hvordan kommer man til bunds i det? Det kan vi aldrig komme til bunds i, det er umuligt da vi som sagt er forskellige individer.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Panther

Nicolinesommer skriver:

Der er ikke nogen, der "går efter dig" - vi forklarer, at det ville være nemmere for os at forholde os til, hvis der kom et eksempel - fra dig, fra trådstarter, fra anyone - så vi kunne forstå problemet og se, om vi kunne lave det om, så det blev rarere for alle at være. Og den person, du citerer her, er muligvis det mest diplomatiske menneske på siden, så hvis du bliver stødt af hende.. Ja, så har vi andre vist ingen chance.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Panther

Nicolinesommer skriver:

Som jeg skriver er det jo okay at du har det sådan, jeg er bare uenig. Hvordan skal vi opklare noget, når du mener at det er okay at skrive sådan som du skriver og jeg ikke synes?

Det er netop derfor der ikke er nogle grund til at hive tråde frem, fordi der er så mange forskellige personligheder, som har hver deres mening. Så selvom vi kigger på samme tråd, vil vi aldrig blive enig. For nogle har en mere hård tone end andre. Sagen er bare den at jeg ikke finder det nødvendigt, men det gør du. Vi er forskellige og hvordan kommer man til bunds i det? Det kan vi aldrig komme til bunds i, det er umuligt da vi som sagt er forskellige individer.

Jamen hvad er så pointen med tråden, hvis vi ikke skal prøve at fikse det? Nu er jeg jo bare en person - det kan være, der er andre, der har det anderledes. Og selvom jeg står ved, hvad jeg skriver, kan jeg jo godt uddybe, hvorfor jeg skriver, som jeg gør, så den pige i det andet tilfælde kan forstå, at jeg ønsker hende det bedste.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Panther

Anonym skriver:

Hej baby.dk brugere

Nu har jeg simpelthen fået nok, og jeg er SÅ skuffet over den behandling og de ting der bliver skrevet i de forskellige tråde, når folk beder om råd eller tips, så kom med råd og tips hvis i ligger inde med dem - men føler at man bliver BANKET i hovedet af jer som bruger siden mest - stort set alle mine opslag jeg har lavet har været anonyme og det er ikke fordi jeg har været flov eller ikke ville have nogen skulle vide hvem jeg var men helt enkelt for den grund at jeg ikke skulle få sådan en hetz mod mig af kvinder med MEGET store holdninger omkring ALT - jeg synes det er så dårlig stil at vi ikke engang kan tale pænt til hinanden i det forum som dette !! Der er sgu ikke noget at sige til børn ligner deres forældre og Gud hjælpe de børn kæmpe brokke trip - over and out 

Og slutteligt synes jeg, det er en smule dobbeltmoralsk at være træt af negativitet og personangreb for at afslutte indlægget med "Der er sgu ikke noget at sige til, at børn ligner deres forældre og Gud hjælpe de børn".. ;-)

Anmeld Citér

9. juni 2015

Nicolinesommer

Yurie skriver:

Men er det ikke bedre at man finder ud af hvad de hårde ord er, ellers bliver det jo aldrig ændret.
Hvis det kun er jer, der synes de er hårde der ved, hvordan skal folk så vide at andre synes de skriver hårdt, og måske næste gang tænke over hvordan man skriver.

Fordi du ser noget som skrevet hårdt, er det ikke sikkert at andre gør.

Vi ser tingene forskelligt, men hvis vi kommunikere, kan vi gøre det bedre, så der ikke er folk der sidder og er ked af det, og at vi kan have en god debat side.

Ellers må man melde dem, hvis man synes det er for meget.

Det er jo netop det jeg har udtrykt. At vi er forskellige og jeg har hele tiden lagt vægt på og skrevet, JEG mener, JEG føler. Jeg har sågar skrevet at fordi jeg ser en ting er det ikke sikkert det forholder sig sådan. Jeg kaster netop IKKE med skyld, men skriver hvordan JEG føler det og ser det. IKKE at det er på den måde.

Men når man er forskellige individer og har forskellige holdninger, så er det svært at lave om på meningerne. Trådstarten og jeg bliver lige netop nu mødt at mur, for i kaster med skyld over vores ytring. Jeg får skyld for ikke at pege fingre af andre, for det er åbenbart den eneste løsning på problemerne. Men der er lige kastet lys over at jeg mener at PUHK har en for hård tone i en debat, men hun er ikke enig med mig. Og det er netop derfor det ikke hjælper at pege fingre af hinanden. Jeg er ikke enig i den måde der bliver skrevet på, men jeg kan ikke bestemme hvad og hvordan andre mennesker ytre sig, men jeg kan stadig godt have en generel holdning til det. Især når der i denne tråd bliver kastet lys over det. Jeg kommenterer ikke andre steder, for jeg blander mig ikke i hvad andre gør og siger. Men når der er sådan en tråd, ja så ytre jeg min holdning som mange andre uden at pege fingre, for det er ikke nødvendigt i følge mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.