Så skuffet!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2015

lineog4

Nicolinesommer skriver:

Jeg synes personligt at sådan en kommentar er unødvendig og er med til at lave en dårlig stemning. Jeg kan ikke forstå at der ikke er respekt for min holdning om at jeg ikke vil pege fingre.

Man kunne f.eks. aftale at hvis nogle følte sig støtte, kunne man skrive det direkte til den pågældende person. Det er ikke et ultimatum og at jeg nu skal have at vide at jeg laver dårlig stemning, fordi jeg netop ikke vil fremstille nogle mennesker, synes jeg tendere til det tarvelige 

Jeg kan godt forstå at det er frustrerende, som jeg også skrev til Carina hvis man ikke selv kan se hvor det sker. Men derfor behøves man måske ikke at "gå efter" mig, bare fordi jeg ikke har lyst til at hive en tråd frem. Det handler bare om at folk måske tænker sig en ekstra gang om. Og fordi der netop er lavet denne tråd som sætter fokus på den hårde tone, så tillader jeg mig at ytre min mening. Jeg blander mig ikke i trådene generelt, for jeg bestemmer ikke hvordan folk ytre deres meninger. Jeg tænker bare at denne tråd er ligesom alle andre tråde, hvor man gerne må udtrykke sin meninger uden at få sådan nogle kommentar med på vejen.

Gik ikke efter dig - går ikke efter nogen i alt almindelighed, og min kommentar var jo nok egentlig til trådstarter - havde faktisk ikke læst dine svar før nu hvor du kommenterer (viser igen, vi nogen gange analyserer og tolker)

Men må sige at rummelighed skal gå alle veje, og jo for mig gør det faktisk jeg nu vil overveje mine svar meget mere, måske vil jeg faktisk undlade at svare for aner ikke om svarene som er ment konstruktivt eller rettere ment: jeg er blot et menneske og møder din fortælling som det menneske. Om de er stødende, og da det er det sidste jeg ønsker, så hellere stoppe med at bidrage.

Og jo for mig giver sådsn en tråd en dårlig stemning, frem for man skriver det i de tråde det handler om.

Og vil lige sige til slut, at trådstarter gav mig eksempler og jeg takkede, fordi det hjalp faktisk for min forståelse. 

Men lader den ligge nu, for gider egentlig ikke blive beskyldt for at gå efter nogen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

TNBC

PUHK skriver:

Der blev startet en tråd herinde for nyligt, der hed "hvordan og hvornår afstraffer jeg bedst mit barn" (eller noget i den dur), som behandlede emnet om at blande sig udover spørgsmålet på en sarkastisk måde. Hvis der helt ærligt bliver startet en tråd, hvor trådstarter spørger, om det er bedst at give en lussing eller smæk bagi, ville du så stadig mene, at man ikke må skrive, hvad man mener om fysisk afstraffelse?

åbenbart ikke, man må ikke komme med sin mening, hvis det de beder om råd, så må man kun komme med råd... Ikke siger hvad de mener om deres opførsel eller valg.

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

PUHK skriver:

Jamen hvad er så pointen med tråden, hvis vi ikke skal prøve at fikse det? Nu er jeg jo bare en person - det kan være, der er andre, der har det anderledes. Og selvom jeg står ved, hvad jeg skriver, kan jeg jo godt uddybe, hvorfor jeg skriver, som jeg gør, så den pige i det andet tilfælde kan forstå, at jeg ønsker hende det bedste.

Jeg vil også gerne ændre det, det er da ikke rart at vide at nogen har det dårligt, og at man måske er grunden, uden at man ved det/tænker over at det man har skrevet har virket hårdt.

Hvordan skal folk ændre sig, hvis de ikke ved at de har sagt noget forkert?

Så jeg kan heller ikke se pointen ved den her tråd, hvis det bare er for at brokke sig.. Hvad med at gøre noget for at ændre det??

Anmeld Citér

9. juni 2015

Nicolinesommer

lineog4 skriver:

Gik ikke efter dig - går ikke efter nogen i alt almindelighed, og min kommentar var jo nok egentlig til trådstarter - havde faktisk ikke læst dine svar før nu hvor du kommenterer (viser igen, vi nogen gange analyserer og tolker)

Men må sige at rummelighed skal gå alle veje, og jo for mig gør det faktisk jeg nu vil overveje mine svar meget mere, måske vil jeg faktisk undlade at svare for aner ikke om svarene som er ment konstruktivt eller rettere ment: jeg er blot et menneske og møder din fortælling som det menneske. Om de er stødende, og da det er det sidste jeg ønsker, så hellere stoppe med at bidrage.

Og jo for mig giver sådsn en tråd en dårlig stemning, frem for man skriver det i de tråde det handler om.

Og vil lige sige til slut, at trådstarter gav mig eksempler og jeg takkede, fordi det hjalp faktisk for min forståelse. 

Men lader den ligge nu, for gider egentlig ikke blive beskyldt for at gå efter nogen 

Igen - hvad skrift kan gøre. Jeg følte mig truffet, da dit indlæg lå efter mine. At det ikke er din hensigt, beklager jeg at jeg så kommentere og føler at jeg bliver "gået efter".

Føler bare at jeg prøver at forstå jer andre og skriver gennem alle mine indlæg, at vi er forskellige og vi har hver vores holdninger. Men det er som om at jeg skal hive tråde frem og gå i petitesser og at der ikke er respekt for jeg ikke har lyst til det. Jeg beklager meget hvis jeg har misforstået.

Som du skriver her at du faktisk hellere vil lade være med at bidrage  gør mig ked af det. For det har på ingen måde været min hensigt. Jeg mener at man gerne må have sine skarpe holdninger, men at det kan skrives på mange måder. Som jeg generelt hele tiden skriver, så er vi forskellige og derfor kan jeg heller ikke bestemme hvordan folk skriver. Jeg ytret bare min mening i denne tråd, da jeg havde tænkt tidligere. Derfor går jeg ikke efter nogle når de skriver i diverse tråde.

Jeg har en mening, men min mening er nødvendigvis ikke den korrekte og det synes jeg også jeg prøver at forklare i alle mine indlæg.

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Nicolinesommer skriver:

Det er jo netop det jeg har udtrykt. At vi er forskellige og jeg har hele tiden lagt vægt på og skrevet, JEG mener, JEG føler. Jeg har sågar skrevet at fordi jeg ser en ting er det ikke sikkert det forholder sig sådan. Jeg kaster netop IKKE med skyld, men skriver hvordan JEG føler det og ser det. IKKE at det er på den måde.

Men når man er forskellige individer og har forskellige holdninger, så er det svært at lave om på meningerne. Trådstarten og jeg bliver lige netop nu mødt at mur, for i kaster med skyld over vores ytring. Jeg får skyld for ikke at pege fingre af andre, for det er åbenbart den eneste løsning på problemerne. Men der er lige kastet lys over at jeg mener at PUHK har en for hård tone i en debat, men hun er ikke enig med mig. Og det er netop derfor det ikke hjælper at pege fingre af hinanden. Jeg er ikke enig i den måde der bliver skrevet på, men jeg kan ikke bestemme hvad og hvordan andre mennesker ytre sig, men jeg kan stadig godt have en generel holdning til det. Især når der i denne tråd bliver kastet lys over det. Jeg kommenterer ikke andre steder, for jeg blander mig ikke i hvad andre gør og siger. Men når der er sådan en tråd, ja så ytre jeg min holdning som mange andre uden at pege fingre, for det er ikke nødvendigt i følge mig.

Ja problemet er jo at dem der bliver brokket over her, ved jo ikke at de gør andre kede af det, hvis de ikke får det af vide..

Hvis vi ser tingene forskelligt, så ser vi jo også det skrevne forskelligt.

Hvis jeg nu skrev noget til dig, som du synes var sårende, ville det da være bedre at du skrev det, så jeg kan tænke over hvordan jeg kunne have skrevet det anderledes.

Der er ingen der siger du skal peger fingre, vi spørg om hints til en eller flere tråde, hvor du synes at tonen er hård(du behøver jo ikke skrive brugernavne), så vi kan se hvad du ser som hårdt, og man så kan tænke over det. Ts kom med et eksempel, og ja der blev sagt hårde ting, men det virkede.

Man kan jo godt ændre sin måde at skrive på, hvis man får fortalt at de måde man skriver på, er for hård, men ikke hvis ingen siger noget.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Nicolinesommer

Yurie skriver:

Ja problemet er jo at dem der bliver brokket over her, ved jo ikke at de gør andre kede af det, hvis de ikke får det af vide..

Hvis vi ser tingene forskelligt, så ser vi jo også det skrevne forskelligt.

Hvis jeg nu skrev noget til dig, som du synes var sårende, ville det da være bedre at du skrev det, så jeg kan tænke over hvordan jeg kunne have skrevet det anderledes.

Der er ingen der siger du skal peger fingre, vi spørg om hints til en eller flere tråde, hvor du synes at tonen er hård(du behøver jo ikke skrive brugernavne), så vi kan se hvad du ser som hårdt, og man så kan tænke over det. Ts kom med et eksempel, og ja der blev sagt hårde ting, men det virkede.

Man kan jo godt ændre sin måde at skrive på, hvis man får fortalt at de måde man skriver på, er for hård, men ikke hvis ingen siger noget.

Derfor skrev jeg netop i et af mine tidligere indlæg at man evt. kunne lave en aftale om at man skrev til den pågældende person, i det pågældende tidsrum. For jeg skal ikke være den som afgør om noget er på den ene eller anden måde også pege fingre.

Jeg synes ikke at løsningen er at finde tråde frem, men jeg kan sagens følge dig i at man gerne vil have at vide hvis man skriver noget i hård tone uden at vide det. Derfor kom jeg også med det forslag at man eventuelt kunne have en uskreven regel om at man skriver til den pågældende person, hvis man føler sig truffet.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Nicolinesommer

PUHK skriver:

Der er ikke nogen, der "går efter dig" - vi forklarer, at det ville være nemmere for os at forholde os til, hvis der kom et eksempel - fra dig, fra trådstarter, fra anyone - så vi kunne forstå problemet og se, om vi kunne lave det om, så det blev rarere for alle at være. Og den person, du citerer her, er muligvis det mest diplomatiske menneske på siden, så hvis du bliver stødt af hende.. Ja, så har vi andre vist ingen chance.

Jeg er følsom, hvad kan jeg sige. Jeg er ikke her for at lave dårlig stemning og jeg troet den var citeret mig, ja så bliver jeg ked af det.

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Nicolinesommer skriver:

Derfor skrev jeg netop i et af mine tidligere indlæg at man evt. kunne lave en aftale om at man skrev til den pågældende person, i det pågældende tidsrum. For jeg skal ikke være den som afgør om noget er på den ene eller anden måde også pege fingre.

Jeg synes ikke at løsningen er at finde tråde frem, men jeg kan sagens følge dig i at man gerne vil have at vide hvis man skriver noget i hård tone uden at vide det. Derfor kom jeg også med det forslag at man eventuelt kunne have en uskreven regel om at man skriver til den pågældende person, hvis man føler sig truffet.

Det kan jeg give dig ret i, men jeg synes ikke man skal lave en brokketråd, hvis man ikke i det mindste har nogen eksempler, hvad man mener.
For Ts kan sagtens sige; Ja, jeg synes der bliver snakket hårdt, men hvad skal vi gøre ved det, når vi ikke ved hvilke tråd hun hentyder til, hvilke indlæg.. Så kan vi ikke ændre noget, og der vil stadigvæk sidde brugere der er ked af det og ikke har lyst til at deltage i debatter.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Nicolinesommer

Yurie skriver:

Det kan jeg give dig ret i, men jeg synes ikke man skal lave en brokketråd, hvis man ikke i det mindste har nogen eksempler, hvad man mener.
For Ts kan sagtens sige; Ja, jeg synes der bliver snakket hårdt, men hvad skal vi gøre ved det, når vi ikke ved hvilke tråd hun hentyder til, hvilke indlæg.. Så kan vi ikke ændre noget, og der vil stadigvæk sidde brugere der er ked af det og ikke har lyst til at deltage i debatter.

Jeg ved stadig ikke hvem TS og har som sagt ikke nogle konkrete tråde. Men jeg kan sagens følge dig i at du må have noget konkret at forholde dig til. Jeg kan bare ikke få mig selv til at finde tråde frem, pege fingre osv., men jeg kan stadig godt forstå hvad du mener. Jeg tror bare at jeg har fornemmelse af en negativ tone, men har slet ikke været med så længe at jeg ved hvem alle er og derfor skrev jeg også tidligere at det var en fornemmelse. Altså at det såvel som andre lige så vel kan være mig, som er for følsomme i folks fremstillinger.

Og ja, så kan du sige hvorfor så overhovedet kommentere på en brokketråd. Det plejer jeg nu heller ikke at gøre, men fordi jeg havde sagt det til min kæreste i det, så havde jeg lyst til at ytre min mening til den anonyme. For jeg troet jeg var alene om den følelse, så det var dejligt ikke at føle sig alene i den båd, At det så var blev kørt op til det her, gør mig lidt ked af det, for jeg har virkelig ikke lyst til at fremhæve nogle.

Anmeld Citér

9. juni 2015

TNBC

Nicolinesommer skriver:

Jeg ved stadig ikke hvem TS og har som sagt ikke nogle konkrete tråde. Men jeg kan sagens følge dig i at du må have noget konkret at forholde dig til. Jeg kan bare ikke få mig selv til at finde tråde frem, pege fingre osv., men jeg kan stadig godt forstå hvad du mener. Jeg tror bare at jeg har fornemmelse af en negativ tone, men har slet ikke været med så længe at jeg ved hvem alle er og derfor skrev jeg også tidligere at det var en fornemmelse. Altså at det såvel som andre lige så vel kan være mig, som er for følsomme i folks fremstillinger.

Og ja, så kan du sige hvorfor så overhovedet kommentere på en brokketråd. Det plejer jeg nu heller ikke at gøre, men fordi jeg havde sagt det til min kæreste i det, så havde jeg lyst til at ytre min mening til den anonyme. For jeg troet jeg var alene om den følelse, så det var dejligt ikke at føle sig alene i den båd, At det så var blev kørt op til det her, gør mig lidt ked af det, for jeg har virkelig ikke lyst til at fremhæve nogle.

Fordi jeg gerne ville vide om jeg var en af dem.. Jeg er meget herinde og jeg elsker at være herinde, ja der bliver sagt ikke pæne ting, og folk bliver personlige, men nogen gange skal man have tingene sagt "hårdt" og lige på, før at det siver ind..

Men det er da ikke rart at vide at der er folk der bakker ud, fordi de mener at de bliver angrebet, så ville da have været bedre, at der blev sagt noget, sådan at man kan tænke over det til næste gang.

Jeg skriver hvad jeg mener/føler, og ja det kan til tider kommer ud, som et angreb/hårdt, men hvis jeg mener at nogen opfører sig forkert/dumt, ja så får de det af vide.. For som der blev brugt som eksempel, en kvinde der sender buket til far og stedmor, hvor der står at han skal være far til fire(når hun kun kender til to af børnerne), det synes jeg ikke er ok, og faktisk ondt.. Og det fortalte jeg hende, at jeg så fik mere på historien og så skrev vi lidt mere, og vi kommer på samme level.. Men det startede i hårde ord, fordi jeg synes det var SÅ forkert det hun havde gjort.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.