Så skuffet!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2015

lineog4

Nicolinesommer skriver:

Igen - hvad skrift kan gøre. Jeg følte mig truffet, da dit indlæg lå efter mine. At det ikke er din hensigt, beklager jeg at jeg så kommentere og føler at jeg bliver "gået efter".

Føler bare at jeg prøver at forstå jer andre og skriver gennem alle mine indlæg, at vi er forskellige og vi har hver vores holdninger. Men det er som om at jeg skal hive tråde frem og gå i petitesser og at der ikke er respekt for jeg ikke har lyst til det. Jeg beklager meget hvis jeg har misforstået.

Som du skriver her at du faktisk hellere vil lade være med at bidrage  gør mig ked af det. For det har på ingen måde været min hensigt. Jeg mener at man gerne må have sine skarpe holdninger, men at det kan skrives på mange måder. Som jeg generelt hele tiden skriver, så er vi forskellige og derfor kan jeg heller ikke bestemme hvordan folk skriver. Jeg ytret bare min mening i denne tråd, da jeg havde tænkt tidligere. Derfor går jeg ikke efter nogle når de skriver i diverse tråde.

Jeg har en mening, men min mening er nødvendigvis ikke den korrekte og det synes jeg også jeg prøver at forklare i alle mine indlæg.

Helt okay. 

Men står nu stadig ved, at nej man behøver ikke pege fingre, gå i petitesser osv. Men da dit billede af stemningen er helt ulig mit, så bliver jeg da urolig. Jeg føler mig ofte ikke ramt af de gentagende (for de her tråde dukker op en gang imellem) tråde om negative svar. Men kunne mærke bægeret var fyldt op plus man jo egentlig ikke ved om man burde føle sig ramt. 

Ja jeg kan sagtens se de to tråde som ts så henviser til - jeg var faktisk selv lidt: ej kom nu da jeg læste den ene, kan I ikke se det er et menneske der føler aig sparket til og nu sparker hun tilbage. Men da det blev fremlagt som en generel tendens, så blev jeg sgu i tvivl, om jeg (og andre) bar mangler den empatiske del der fortæller os vi træder folk over tæerne.

Men fred være med det... Og jeg håber det for nogen gav luft, og mon så ikke der er en stilstand et stykke tid og så viser mangfoldigheden sig igen. Og i mangfoldigheden er jo også os der rent faktisk godt kan lide debatter også dem hvor vi er uenige  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg er følsom, hvad kan jeg sige. Jeg er ikke her for at lave dårlig stemning og jeg troet den var citeret mig, ja så bliver jeg ked af det.

For at få et eller andet konstruktivt ud af denne tråd, så kan du altid sige fra overfor mig på egne vegne, hvis du føler, jeg er for hård ved dig i andre tråde. På den måde vil jeg ikke afholde mig fra at kommentere dine eventuelle indlæg, og du ved, at du blot kan bede mig tone det ned, hvis mit svar lyder for hårdt.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Nicolinesommer

lineog4 skriver:

Helt okay. 

Men står nu stadig ved, at nej man behøver ikke pege fingre, gå i petitesser osv. Men da dit billede af stemningen er helt ulig mit, så bliver jeg da urolig. Jeg føler mig ofte ikke ramt af de gentagende (for de her tråde dukker op en gang imellem) tråde om negative svar. Men kunne mærke bægeret var fyldt op plus man jo egentlig ikke ved om man burde føle sig ramt. 

Ja jeg kan sagtens se de to tråde som ts så henviser til - jeg var faktisk selv lidt: ej kom nu da jeg læste den ene, kan I ikke se det er et menneske der føler aig sparket til og nu sparker hun tilbage. Men da det blev fremlagt som en generel tendens, så blev jeg sgu i tvivl, om jeg (og andre) bar mangler den empatiske del der fortæller os vi træder folk over tæerne.

Men fred være med det... Og jeg håber det for nogen gav luft, og mon så ikke der er en stilstand et stykke tid og så viser mangfoldigheden sig igen. Og i mangfoldigheden er jo også os der rent faktisk godt kan lide debatter også dem hvor vi er uenige  

Kan godt forstå at det så er frustrerende ikke at vide om man så træder nogle over tæerne, men som jeg skrev er det ikke meningen, men måden meningen kommer til udtryk på og der tænker jeg at man måske godt selv ved når man overskrider den grænse.

Men lad os slå et slag for at være enige om at være uenige

Anmeld Citér

9. juni 2015

Nicolinesommer

PUHK skriver:

For at få et eller andet konstruktivt ud af denne tråd, så kan du altid sige fra over mig på egne vegne, hvis du føler, jeg er for hård ved dig i andre tråde. På den måde vil jeg ikke afholde mig fra at kommentere dine eventuelle indlæg, og du ved, at du blot kan bede mig tone det ned, hvis mit svar lyder for hårdt.

Det er super konstruktivt, tak for det. Og jeg vil have i mente at selvom ens tone er hård, er det nødvendigvis ikke så slemt som jeg ville tolke det til.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Sprit25

Jeg synes netop den her tråd beviser hvor nemt en dårlig stemning kan piskes op. Her er flere misforståelser! En skriver noget som en anden læser på en måde og en tredje på endnu en måde. Og det er det, det i bund og grund handler om. Det skrevne ord! Det kan ikke ses hvad tone tingene er ment i!

ang. Det når folk spørger om råd og man kun skal komme med råd, det er da fuldstændig absurd! Det kan man jo ikke. Et råd stammer udfra ens opfattelse så for at rådet forstås må man komme med en baggrund. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

ErDetSnartNU

Men hvad ER et surt/negativt svar så? Jeg må indrømme, at jeg tit sukker indvendigt, når jeg ser spørgsmål som "Er den her ægløsningstest postiv?", "Hvad kan man få i SU?", "Må man drikke kaffe, når man er gravid?" og lignende spørgsmål, som man meget nemt får svar på, hvis man gider bruge 2 sekunder på at google - langt det meste står overskueligt og letlæseligt, og hvis man vælger ordentlige sider, så får man også mere korrekte svar, end man ofte finder herinde.

Hvis det er et spørgsmål til (en tydeligt negativ) ægløsningstest er mit svar ofte "Hvis du ser på indlægssedlen, kan du se, at stregerne skal være lige tydelige for at testen er positiv.", og til nogle af de andre svar, sætter jeg ofte bare et link ind med "Søgeord xxx+xxx gav mange resultater på gooogle." eller lignende. Andre opfatter det muligvis negativt, og fred være med det. Jeg ser det som en slags hjælp til selvhjælp, for man kommer sgu ikke ret langt i livet, hvis man ikke kan finde ud af/gider at finde de mest basale oplysninger selv - eller hvis man ikke er kritisk nok til at sortere i "Jeg tror man må drikke 5 kopper kaffe om dagen/man må slet ikke drikke kaffe/du må kun drikke 1,5 kop/du må drikke alt det du vil, men kun hvis det er fuldmåne og mindst 10 grader udenfor". 

Jeg må indrømme, at jeg jævnligt bliver bekymret for de børn, som skal vokse op i en familie, hvor man ikke vil/kan finde ud af at finde svar på spørgsmål selv. Det udtrykker en hjælpeløshed (og også ofte manglende vilje til at undersøge ting) som jeg ikke tror er positiv at give videre til sine børn.

Anmeld Citér

9. juni 2015

lineog4

Ej jeg var så sulten i går og kunne ikke sove (jo jo bagsiden bed at være forfængelig ), og glemte vist at være kosntruktiv der midt om natten  for det åbenlyse svar "glemte" jeg.

Når jeg guider og taler med børnene og de unge i skolen, er mit råd altid: lad vær med at sig: det og det er forkert, men vis hvad er det gode. Når man angriber går folk enten i offensiv eller defensiv og der rykker man intet. Hvis man derimod hilder sig på egen banehalvdel så lytter andre. 

Så mit råd til alle især de der mener der er en negativ tone, skriv det svar I ville ønske alle havde givet - eksemplets kraft er den største. Selvsagt hvis tonen bliver meget hård, bør man give lyd. Men ellers er det at holde den gode tone selv vejen frem.

Og så tænker jeg egentlig det har været rart til en afveksling med en tråd hvor folk ikke var anonyme - lige et sidespor. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Carina:-)

Nicolinesommer skriver:

Jeg fornemmer lidt at du føler at der bliver hentydet til dig, men personligt hentyder jeg på ingen måde til dig eller nogle andre for den sags skyld. 

Jeg ligger personligt ikke mærke til hvem som skriver hvad, så når jeg ytrer min mening omkring den hårde tone er det fordi jeg føler der kommer nogle skarpe kommentar med på vejen indimellem. Men for at være ærlig har jeg ingen ide om hvem det er, da jeg simpelthen ikke er gået op i det. Jeg synes bare det var et godt initiativ denne her tråd belyser, da jeg tænker at folk måske tænker sig en ekstra gang om.

Og som jeg skriver, så er der forskellige personligheder herinde, så derfor har jeg ikke lyst til at gå ned i detaljer og udvælge konkrete tråde, for jeg er sikker på vi ser tingene forskelligt. Du synes ikke jeg er kvinde nok, fordi jeg ikke peger fingre. Jeg synes personligt bare at det er unødvendigt og at det ikke er måden man når til bunds i det. Jeg mener at denne tråd, bare skal være med til at man tænke en ekstra gang over hvad man skriver. Igen er det individuelt hvornår man føler en grænse er overskredet og derfor tror jeg ikke at man kan nå til bunds i det. 

Når det er sagt kan jeg godt forstå din frustration, da du ikke har lagt mærke til noget som helst. Jeg har bare flere gange set at folk begynder at kommentere på noget helt andet, end hvor fokus punktet egentlig er. Her får trådstarteren nogle over næppet. Andre gange tænker jeg bare hvorfor folk ikke lige er lidt mere følsomme, når folk skriver om følsomme emner. Men her er jeg fuldt klar over at vi alle er forskellige og derfor tror jeg også at vi to vil se på den samme tråd, med to meget forskellige syn.

Desuden kan jeg ikke følge dig i når du skriver hentydninger og hvisken i krogene? For denne tråd handler konkret om en hård tone, hvor jeg ytrer min generelle meningen omkring emnet, hvilket jeg ikke ser som en hentydning. Jeg er meget konkret i min ytring og bare fordi jeg ikke peger på nogle bestemte personer, er det da ikke ensbetydning med hentydninger? Bare mere en generel mening omkring en hård tone.

Og nej, det er da langt fra i alle tråde at der er den negative tone. Der er da mange dejlige, positive og søde mennesker/kommentar og tråde

Det var ikke dig generelt jeg mente når jeg skrev hvisken i krogene-

Det var til at der var nogle indlæg hvor folk skrev at de var enige ,og det var de samme brugere hver gang, Og det synes jeg var lidt gennemgående i debatten at alle vidste godt hvad der blev snakket om og hvem der mentes men ingen ville rigtig sige hvem det var ( Og ja det synes jeg er måske ikke barnligt ,men bestemt ikke særligt positivt for selve debatten  at amngodt vil hentyde og pege men ikke smide svesken på bordet og dermed min kommentar om at være kvinde nok og gå hele vejen da det andet er for mig folkeskoleniveau :)  Og igen så er det ikke dig generelt med de foregående 10 indlæg jeg mente men nu blev det lige dig jeg citerede. 

Og så tænkte jeg at hvis det var mig der blev hentydet til ville jeg gerne vide det frem for det der hentyden hele tiden .

+ at jeg havede rodet 20 tråde igennem og kunne slet ikke se hvor det gik så galt som flere mente og derfor ville jeg gerne have et hint for at kunne blive klogere.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Loa

ErDetSnartNU skriver:

Men hvad ER et surt/negativt svar så? Jeg må indrømme, at jeg tit sukker indvendigt, når jeg ser spørgsmål som "Er den her ægløsningstest postiv?", "Hvad kan man få i SU?", "Må man drikke kaffe, når man er gravid?" og lignende spørgsmål, som man meget nemt får svar på, hvis man gider bruge 2 sekunder på at google - langt det meste står overskueligt og letlæseligt, og hvis man vælger ordentlige sider, så får man også mere korrekte svar, end man ofte finder herinde.

Hvis det er et spørgsmål til (en tydeligt negativ) ægløsningstest er mit svar ofte "Hvis du ser på indlægssedlen, kan du se, at stregerne skal være lige tydelige for at testen er positiv.", og til nogle af de andre svar, sætter jeg ofte bare et link ind med "Søgeord xxx+xxx gav mange resultater på gooogle." eller lignende. Andre opfatter det muligvis negativt, og fred være med det. Jeg ser det som en slags hjælp til selvhjælp, for man kommer sgu ikke ret langt i livet, hvis man ikke kan finde ud af/gider at finde de mest basale oplysninger selv - eller hvis man ikke er kritisk nok til at sortere i "Jeg tror man må drikke 5 kopper kaffe om dagen/man må slet ikke drikke kaffe/du må kun drikke 1,5 kop/du må drikke alt det du vil, men kun hvis det er fuldmåne og mindst 10 grader udenfor". 

Jeg må indrømme, at jeg jævnligt bliver bekymret for de børn, som skal vokse op i en familie, hvor man ikke vil/kan finde ud af at finde svar på spørgsmål selv. Det udtrykker en hjælpeløshed (og også ofte manglende vilje til at undersøge ting) som jeg ikke tror er positiv at give videre til sine børn.

Anmeld Citér

9. juni 2015

nielsen80

Som mange andre skriver, har jeg faktisk også svært ved at se den meget negative tone, som bliver referet til. Jeg elsker at læse de debatter, hvor der er skarpe holdninger og kvinder der er mindst ligeså skarpe til at formulere og argumentere for dem!

Når det så er sagt, så kan jeg i nogle tråde også se lidt af en flokmentalitet, hvor TS måske får 20 svar, som alle siger det samme, og som oftest går i mod TS mening. Det kan jeg godt forstå, i en sårbar situation, kan virke voldsomt. Må indrømme jeg nogen gange tænker, ok nu er det ligesom sagt, stop nu. Det er ikke som sådan tonen i de enkelte indlæg, nok mere volumen( forstiller mig lidt en rundkreds på 20 mennesker med en i midten, hvor alle snakker mod ham/hende).

Derudover vil jeg også sige, er 100% enig i, dette er et debatforum - MEN der er altså kategorier, hvor jeg tænker, man måske kan passe lidt mere på. Skrives der indlæg i "mistet et barn", så er det måske ikke lige der, man skal gå hårdt til personen. Husker et eksempel fra LAAAAANG tid siden, hvor jeg selv var sårbar og meget aktiv i barnløshedbehandlings kategorien. Det var der hvor den daværende regering indførte brugerbetaling på alle behandlinger, og næsten lige meget hvornår man skrev i den kategori, endte tråden med at blive en debat om det tiltag. Det synes jeg var mega upassende, når det oprindelige indlæg ikke mindede om et diskussionsoplæg.  På samme måde tror jeg mange har det, når de skriver om at få abort grundet forskellige ting - ofte fornemmer man en meget sårbar person i den anden ende, som måske ikke lige har behov for at diskutere principielle holdninger til abort, men derimod har brug for støtte og rådgiving.

Vil dog sige, at generelt synes jeg ikke jeg ser store problemer herinde, og jeg er faktsik ret sikker på, at de kvinder, som referes til i denne tråd som negative, nok er dem jeg elsker at læse indlæg fra. Jeg synes faktisk netop at disse stambrugere er ret sober, men kontante uden at blive personlige. Jeg vil ligeledes opfordre til, at man siger hvis man bliver ked af det - skriv " jeg vil gerne have I stopper nu, jeg bliver faktisk ked af det, og kan ikke klare mere" Skriv det direkte til personen, så denne ved, ok her trådte jeg måske over en grænse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.