Som mange andre skriver, har jeg faktisk også svært ved at se den meget negative tone, som bliver referet til. Jeg elsker at læse de debatter, hvor der er skarpe holdninger og kvinder der er mindst ligeså skarpe til at formulere og argumentere for dem!
Når det så er sagt, så kan jeg i nogle tråde også se lidt af en flokmentalitet, hvor TS måske får 20 svar, som alle siger det samme, og som oftest går i mod TS mening. Det kan jeg godt forstå, i en sårbar situation, kan virke voldsomt. Må indrømme jeg nogen gange tænker, ok nu er det ligesom sagt, stop nu. Det er ikke som sådan tonen i de enkelte indlæg, nok mere volumen( forstiller mig lidt en rundkreds på 20 mennesker med en i midten, hvor alle snakker mod ham/hende).
Derudover vil jeg også sige, er 100% enig i, dette er et debatforum - MEN der er altså kategorier, hvor jeg tænker, man måske kan passe lidt mere på. Skrives der indlæg i "mistet et barn", så er det måske ikke lige der, man skal gå hårdt til personen. Husker et eksempel fra LAAAAANG tid siden, hvor jeg selv var sårbar og meget aktiv i barnløshedbehandlings kategorien. Det var der hvor den daværende regering indførte brugerbetaling på alle behandlinger, og næsten lige meget hvornår man skrev i den kategori, endte tråden med at blive en debat om det tiltag. Det synes jeg var mega upassende, når det oprindelige indlæg ikke mindede om et diskussionsoplæg. På samme måde tror jeg mange har det, når de skriver om at få abort grundet forskellige ting - ofte fornemmer man en meget sårbar person i den anden ende, som måske ikke lige har behov for at diskutere principielle holdninger til abort, men derimod har brug for støtte og rådgiving.
Vil dog sige, at generelt synes jeg ikke jeg ser store problemer herinde, og jeg er faktsik ret sikker på, at de kvinder, som referes til i denne tråd som negative, nok er dem jeg elsker at læse indlæg fra. Jeg synes faktisk netop at disse stambrugere er ret sober, men kontante uden at blive personlige. Jeg vil ligeledes opfordre til, at man siger hvis man bliver ked af det - skriv " jeg vil gerne have I stopper nu, jeg bliver faktisk ked af det, og kan ikke klare mere" Skriv det direkte til personen, så denne ved, ok her trådte jeg måske over en grænse.