Så skuffet!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2015

TNBC

Nu siges der at man ikke vil udstille nogen og det er ok, men hvordan skal det blive ændret, når vi ikke ved hvem det er, som flere herinde er skuffet over.. Det ville da være meget rart at vide om man selv er en af dem, så lyder hård i tonen.

Jer som mener det, hvad med bare at give navnet på nogle af de debatter, så vi andre har en ide om hvad i snakker om.
Det er ikke sikkert at der bliver tænkt at det er sagt for hårdt, eller at man ikke selv synes det lyder hårdt, men det kan det sagtens gøre på modtageren.

Hvad med noget kommunikation, så vi kan være glade for at være herinde, i stedet at der er nogen der forsvinder, fordi de ikke synes det er rart herinde..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Må indrømme at en sådan tråd, hvor man ikke er konkret, hvor man ikke har eksempler for mig skaber den negative stemning, en stemning hvor man skal overveje og tænke over hver et ord. 

Hmm ja har faktisk for mig den modsatte effekt - nemlig at jeg trækker følehornene til mig. For ønsket er jo ikke at træde folk over tæerne,  og når jeg ikke kan se alle de negative tråde må det jo betyde, jeg ikke forstår hvornår man træder nogen over tæerne og derfor uden at ville det kan komme til det.

Ville ønske man "turde" henvise til en eller flere tråde.

Der har været flere tråde herinde hvor jeg synes at tonen er negativ - hvis du helt konkret gerne vil have en tråd (den tråd der fik mit bæger til at flyde over) det var den tråd om pigen som søgte RÅD om hvad man kunne gøre omkring hendes far som skulle have et barn med en kvinde på sin storebrors alder - Men samtlige vælger at brokke og skrive nedladende til hende - hun søgte RÅD - her snakker vi ikke om at vi skal sidde og snakke folk efter munden, men har du ikke et råd, burde du så kommentere på tråden hvis det UDELUKKENDE for at sige din uforbeholdte mening omkrin at hun er dum og TAVLIGT - for hun spurgte på INDEN MÅDER om jeres mening omkring det hun have gjort?!?!

uanset hvem vi er, hvor vi kommer fra osv - så når vi opretter en tråd så har i jo ikke fortalt ALT - så derfor misforståes og mistolkes der også tit i trådstarters besked.

Jeg synes det er super ærgerligt at jeg ikke fik krydset af i anonyme svar tilladt - for så tror jeg der var flere som ville have haft skrevet /

jeg er ikke ude efter nogle generelt men vil gerne have i tænker over at - JA for nogen er/var dette et debatforum - men der er nogen af os som ikke er så privilergeret at vi har venner/veninder vi kan læsse af på - så derfor er det mange gange de personlige emner der bliver rykket op i og derved kan trådstarter jo godt føle sig ked af det skrevne ord hvis det er skrevet i en indirekte såvel som en direkte måde - vi skal IKKE sidde og rose og klappe af folk hvis de har været lidt dumme i deres beslutninger - for det er vi som regel godt klar over (endnu en tråd - hende som var gået fra kæresten som havde skrevet med en 14 årig og så fortalte i en Update de var sammen igen - JAMEN stakkels kvinde hun blev jo haglet ned, vi kender ikke deres historie - eller hvad der er sket siden men ALLIGEVEL så skal hun da LIGE vide en ting eller to fra andre baby brugere )

det handler heller ikke om at der er nogen mennesker der er mere "sarte" end andre - det handler om at vi kan spørge frit fra leveren om alt mellem himmel og jord eller diskutere for den sags skyld uden at folk træder andre over tæerne - min tråd var ikke et hetz mod dem som snakker hårdt (for i ved ikke hvordan modtageren reagere) men generelt tonen - jeg synes nemlig ikke tonen på MM er hård i forhold til her - MM er blot en kedelig side 

// tal pænt det koster ikke noget

Anmeld Citér

8. juni 2015

TNBC

PUHK skriver:

Jeg vil gerne give et konkret eksempel, som jeg har tænkt over:

Forleden var der en update på den tråd, der hedder "Så skete det..". Jeg tillader mig at bringe den frem, da jeg muligvis var den, der skrev "hårdest". Jeg har lagt mærke til, at denne trådstarter ikke har svaret på de mange indlæg, og at hun sandsynligvis har følt sig trådt på. Derfor overvejede jeg selvfølgelig, om det var hensigtsmæssigt (af os alle) at reagere på den måde, jeg (vi) gjorde. Men jeg må ærligt talt indrømme, at jeg ikke fortryder, da jeg tror, at det er vigtigt, at trådstarter bliver opmærksom på, at det, der skete, altså ikke er i orden. Man kan tit være blind, når det gælder ens egen situation og negligere, hvad der egentlig skete. Jeg synes ikke altid, man er den bedste "veninde", hvis man rygklapper og siger, at alt nok skal gå.

Så hvis det er et sådant eksempel, der tænkes på, når der klages over, at tonen er for hård, så må jeg desværre erklære mig uvillig til at tage hensyn.

Har hun ikke slettet sig?

Ja, der bliver sagt hårde ting i den, men jeg fortryder heller ikke hvad jeg sagde, for hvis hendes kæreste en gang tænder på en 14årig, kan han gøre det igen og måske næste gang tage det skridtet videre.

Så er helt enig med dig.

Anmeld Citér

8. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Der har været flere tråde herinde hvor jeg synes at tonen er negativ - hvis du helt konkret gerne vil have en tråd (den tråd der fik mit bæger til at flyde over) det var den tråd om pigen som søgte RÅD om hvad man kunne gøre omkring hendes far som skulle have et barn med en kvinde på sin storebrors alder - Men samtlige vælger at brokke og skrive nedladende til hende - hun søgte RÅD - her snakker vi ikke om at vi skal sidde og snakke folk efter munden, men har du ikke et råd, burde du så kommentere på tråden hvis det UDELUKKENDE for at sige din uforbeholdte mening omkrin at hun er dum og TAVLIGT - for hun spurgte på INDEN MÅDER om jeres mening omkring det hun have gjort?!?!

uanset hvem vi er, hvor vi kommer fra osv - så når vi opretter en tråd så har i jo ikke fortalt ALT - så derfor misforståes og mistolkes der også tit i trådstarters besked.

Jeg synes det er super ærgerligt at jeg ikke fik krydset af i anonyme svar tilladt - for så tror jeg der var flere som ville have haft skrevet /

jeg er ikke ude efter nogle generelt men vil gerne have i tænker over at - JA for nogen er/var dette et debatforum - men der er nogen af os som ikke er så privilergeret at vi har venner/veninder vi kan læsse af på - så derfor er det mange gange de personlige emner der bliver rykket op i og derved kan trådstarter jo godt føle sig ked af det skrevne ord hvis det er skrevet i en indirekte såvel som en direkte måde - vi skal IKKE sidde og rose og klappe af folk hvis de har været lidt dumme i deres beslutninger - for det er vi som regel godt klar over (endnu en tråd - hende som var gået fra kæresten som havde skrevet med en 14 årig og så fortalte i en Update de var sammen igen - JAMEN stakkels kvinde hun blev jo haglet ned, vi kender ikke deres historie - eller hvad der er sket siden men ALLIGEVEL så skal hun da LIGE vide en ting eller to fra andre baby brugere )

det handler heller ikke om at der er nogen mennesker der er mere "sarte" end andre - det handler om at vi kan spørge frit fra leveren om alt mellem himmel og jord eller diskutere for den sags skyld uden at folk træder andre over tæerne - min tråd var ikke et hetz mod dem som snakker hårdt (for i ved ikke hvordan modtageren reagere) men generelt tonen - jeg synes nemlig ikke tonen på MM er hård i forhold til her - MM er blot en kedelig side 

Læste kun lidt af den tråd, går faktisk stadig og tygger på et svar... Men det lidt jeg læste kan jeg måske godt forstå kunne virke hårdt. 

Og den med den 14 årige - der var jeg vidst også selv lidt hård.

Men tak for det konkrete, for for mig var de to tråde rent faktisk atypiske og virkede som folk ikke lige teak vejret først, synes jeg de (vi) gør i de andre.

Anmeld Citér

8. juni 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Forleden var der en update på den tråd, der hedder "Så skete det..". Jeg tillader mig at bringe den frem, da jeg muligvis var den, der skrev "hårdest". Jeg har lagt mærke til, at denne trådstarter ikke har svaret på de mange indlæg, og at hun sandsynligvis har følt sig trådt på. Derfor overvejede jeg selvfølgelig, om det var hensigtsmæssigt (af os alle) at reagere på den måde, jeg (vi) gjorde. Men jeg må ærligt talt indrømme, at jeg ikke fortryder, da jeg tror, at det er vigtigt, at trådstarter bliver opmærksom på, at det, der skete, altså ikke er i orden. Man kan tit være blind, når det gælder ens egen situation og negligere, hvad der egentlig skete. Jeg synes ikke altid, man er den bedste "veninde", hvis man rygklapper og siger, at alt nok skal gå.

Så hvis det er et sådant eksempel, der tænkes på, når der klages over, at tonen er for hård, så må jeg desværre erklære mig uvillig til at tage hensyn.

Jeg mener heller ikke du skal rygklappe som bedste veninden når du vælger at deltage i et forum som dette - men igen hvordan ville du som trådstarter selv have haft det / der er nok en grund til trådstarter ikke har svaret på de mange indlæg der kom efter hun postede sin Update // vi kender ikke historien - så kunne man have spurgt ind til det istedet for de hårde ord. Vi kender kun til det hun selv har oplyst i sagen - så burde vi også svare ud fra de facts og ikke at hun er dum - prøv tænk hvis det er noget der fylder meget i hendes daglig dag og så vælger hun at fortælle og lufte ud herinde

Anmeld Citér

8. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg var en af dem og nej jeg fortryder ikke hvad jeg skrev, for jeg synes HELT ærligt at det var SÅ ondt gjort af hende, jeg er ligeglad med hvad kvinden har gjort eller hvad faren har valgt, hun har INGEN ret til at blande sig i deres liv, eller prøve at ødelægge deres forhold.
Og hun indså også at hun skulle lade være, lade vær med at kontakte dem, at det nok ikke var smart gjort, fordi det kan komme tilbage og bide hende i bagdelen.

Og folk gav råd; LAD VÆR MED AT BLAND DIG!!! Det er et råd og det valgte hun også at følge. At det måtte være faren der skulle kontakte hende.

Det med den 14årige, det er da ligemeget med deres historie, han er en 27årig mand der flirter med en 14årig, hvor han kan ende med at blive anklaget for voldtægt, når hun er under 15.

To uger før den update, havde hun forbandet ham og skredet fra ham.. Hvad har ændret sig på to uger, der kan godgøre at han har flirtet med en 14årig? Hvis han kan gøre det en gang, kan han gøre det igen.

Anmeld Citér

8. juni 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg var en af dem og nej jeg fortryder ikke hvad jeg skrev, for jeg synes HELT ærligt at det var SÅ ondt gjort af hende, jeg er ligeglad med hvad kvinden har gjort eller hvad faren har valgt, hun har INGEN ret til at blande sig i deres liv, eller prøve at ødelægge deres forhold.
Og hun indså også at hun skulle lade være, lade vær med at kontakte dem, at det nok ikke var smart gjort, fordi det kan komme tilbage og bide hende i bagdelen.

Og folk gav råd; LAD VÆR MED AT BLAND DIG!!! Det er et råd og det valgte hun også at følge. At det måtte være faren der skulle kontakte hende.

Det med den 14årige, det er da ligemeget med deres historie, han er en 27årig mand der flirter med en 14årig, hvor han kan ende med at blive anklaget for voldtægt, når hun er under 15.

To uger før den update, havde hun forbandet ham og skredet fra ham.. Hvad har ændret sig på to uger, der kan godgøre at han har flirtet med en 14årig? Hvis han kan gøre det en gang, kan han gøre det igen.

Lige præcis i den besked du sendte der, understreger min tråd.

(jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive til dit indlæg uden at det bliver personligt - så jeg lader den ligge!)

Anmeld Citér

8. juni 2015

Nicolinesommer

PUHK skriver:

Jeg har slet ikke læst den tråd, men jeg har været inde at se din kommentar nu og ja det er sådan nogle kommentar jeg mener.

For det første kan jeg ikke forstå hvorfor du hentyder til at man ikke er den bedste veninde, hvis man giver skulderklap. Fordi at jeg skriver at nogle er mere følsomme som mig selv,  er det jo ikke ens betydning med at man ikke kan ytre sin mening? Jeg får fornemmelsen af at du hentyder til at jeg er typen, som giver de svar folk gerne vil have. Det føler jeg er lidt at dømme på forhånd og jeg føler du twister det hele lidt. Man kan ytre sine meninger på mange måder og man kan sagens komme igennem med sit budskab uden at være nedladende og have en hård tone. Du skriver til hende pigen, som åbenlyst står i en meget svær situation at hun skal hanke op i sit selvværd. Det synes jeg personligt er en for hård tone og unødvendigt. Du kunne sagens have skrevet det på en mere følsom måde, hvor dit budskab stadig ville gå igennem. For der er jo ingen der kan være i tvivl om, at hun ikke skal være sammen med den pågældende mand. Nogle gange handler det bare om hvordan man udtrykker sig, men det handler ikke om at MAN udtrykker sig.

Du føler dig åbenbart truffet over min holdning til den hårde tone, fordi du mener at jeg har nogle bestemte personer i hovedet. Men det har jeg ikke, som sagt har jeg endda ikke læst den tråd du har kommenteret på. Jeg har ikke bidt mærke i hvilke personer der skriver som de gør, for jeg er ikke typen som er ude efter nogle. Men jeg bemærker at der kan være en hård tone og som du selv påpeger kan det være dit indslag. Og ja, når jeg læser det så forstår jeg slet ikke hvordan du bare kan få dig til at skrive sådan uden at tænke på at der sidder en meget sårbar pige i den anden ende. Hun er tydeligvis i en kæmpe krise i sit liv også at man får smidt sådan noget i hovedet, må virkelig gøre ondt. Men jeg er ikke debat-politiet, så jeg kan ikke bedømme om det er okay eller ej. For du er som du er og jeg er som jeg er. Jeg synes personligt at det er en hård tone og jeg har svært ved at følge dig i at det er en nødvendighed. Vi er forskellige personer og jeg tror at vi er så forskellige at vi aldrig vil nå til enighed, men derfor må både du og jeg ytre vores meninger omkring den hårde tone.

Hvis du vil fortsætte med at skrive i den stil du gør, skal du være velkommen til det. Jeg kan ikke bestemme hvad du vil, men jeg kan stadig godt have en mening og et ønske om at tonen ikke er på den måde.

Anmeld Citér

8. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Lige præcis i den besked du sendte der, understreger min tråd.

(jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive til dit indlæg uden at det bliver personligt - så jeg lader den ligge!)

Ja, fordi hendes indlæg pissede mig af, og det gjorde det åbenbart også hos andre.

Det er en barnlig opførsel og det fik hun af vide. Hun skal lade vær med at blande sig i noget der ikke vedkommer hende.. Jeg har stået hvor hun står, men vi var voksne nok til at lade det ligge, for det var ikke vores sag.

Der er ting der skal siges "hårdt" for at folk forstår det, og hun forstod det.

Jeg forstod godt det er svært, men at man ikke skal kaste benzin på bålet. Hvorfor gør det værre, fordi man er sur?

Anmeld Citér

8. juni 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja, fordi hendes indlæg pissede mig af, og det gjorde det åbenbart også hos andre.

Det er en barnlig opførsel og det fik hun af vide. Hun skal lade vær med at blande sig i noget der ikke vedkommer hende.. Jeg har stået hvor hun står, men vi var voksne nok til at lade det ligge, for det var ikke vores sag.

Der er ting der skal siges "hårdt" for at folk forstår det, og hun forstod det.

Jeg forstod godt det er svært, men at man ikke skal kaste benzin på bålet. Hvorfor gør det værre, fordi man er sur?

"Hendes indlæg pissede mig af"

er det seriøst det vi er ude i ?!? - du burde måske læse det indlæg over dit. Vil ikke sige andet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.