Har nu læst med på sidelinjen, og hvis nogen føler sig stødt af mine indlæg, må man gerne sige det til mig.
Mht at trådene af og til tager en anden drejning så ser jeg det som et udtryk for at vi brugere ser en anden vinkel og et andet perspektiv end ts havde i tankerne da hun skrev indlægget. Det er klart at ingen skal høvles ned, men var det mig der havde lavet et indlæg, ville jeg være ked af ikke at få den nuance med, at der også var andet på spil end det jeg lige selv var nået frem til. Og det mener jeg godt vi kan få frem på en ordentlig måde uden at ts skal føle sig trådt på.
En anden lille pointe kunne være, at man som trådstarter overvejer de ord man bruger på at beskrive sit "problem". Ofte når jeg læser et indlæg er det meget farvet af ts' egen holdning til det - eks "min svigermor er bare alt for meget", "min mand er doven" osv. Hvis man reelt ønsker hjælp til at tackle en udfordring må det nødvendigvis også indebære, at man vil kigge på de fingre der peger indad, for det skulle da være mærkeligt at ts var den eneste fejlfrie person i denne verden
Hvis man derimod konstruktivt spørger "er det mig den er gal med?", "hvordan løser jeg denne konflikt" så tror jeg også man får mere konstruktive svar - det synes jeg i hvert fald man kan se på de tråde der har været på det seneste.
Anmeld
Citér