Kæreste ryger ... stadig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2015

Benjamins'mor

Kris' skriver:

Hold da op, hvor kan man dog få mange verbale lussinger. 

Jeg har selv røget i 13 år, og jeg stoppede den dag, jeg stod med en positiv test i hånden. Just like that, det var ikke let, men jeg synes det er moralsk forkerte ryge under graviditet. 

Det skal lige siges, at jeg fik at vide, at jeg ikke kunne blive gravid. Men lige pludselig havde jeg en masse symptomer på graviditet, og den var helt sikker. 

Min kæreste stod meget fast på, at vi begge skulle stoppe øjeblikkeligt. Jeg var helt enig og stoppede. 

Jeg roder ikke i hans lommer, jeg tømmer hans lommer, når jeg vasker hans tøj - så drop lige jeres verbale lussinger pundet punkt. 

Jeg får desværre tit lyst til en cigaret, især når jeg finder ligther og smøger her hjemme. Nu er det sådan, at man sagtens kan gå i bad, børste tænder osv, men hans ånde stikker jo stadig af røg.

Han har sagt til mig, at hvis jeg accepterer hans rygning, stopper han aldrig. Så det måtte jeg ikke. Men jeg må heller ikke skælde ud, når han ryger? Jeg føler mig magtesløs. Han har, hver gang vi har snakket, sagt at han vil og skal stoppe med at ryge. Det er ham der siger det. Jeg aner ikke, hvordan jeg kan hjælpe. 

Jeg synes det er forkert at skrive du får verbale lussinger. Du skrev intet om at det var når du tømte hans lommer for at vaske hans tøj, du skrev du fandt det i hans lommer, ergo får du det selv til at lyde som om du roder i hans lommer og det er det folk kommentere udfra. Fair nok at det er når du tømmer dem for at vaske tøjet, det er jo normalt man gør det, men så burde du have skrevet det til at starte med. Det er først nu efter 7 sider du skriver det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

Kris'

Benjamins'mor skriver:

Jeg synes det er forkert at skrive du får verbale lussinger. Du skrev intet om at det var når du tømte hans lommer for at vaske hans tøj, du skrev du fandt det i hans lommer, ergo får du det selv til at lyde som om du roder i hans lommer og det er det folk kommentere udfra. Fair nok at det er når du tømmer dem for at vaske tøjet, det er jo normalt man gør det, men så burde du have skrevet det til at starte med. Det er først nu efter 7 sider du skriver det. 

Så du vil ikke mene, at flere af indslagene er negativt ladet? For mig er det ikke normalt, at være i et parforhold, hvor man roder i den anden partners lommer. Jeg ville aldrig rode i andres lommer, jeg ved ikke med dig eller andre for den sags skyld - det kommer helt bag på mig, at mange af jer bare tager det som en selvfølge, at jeg roder i hans lommer, som en lille politibetjent. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Benjamins'mor

Kris' skriver:

Så du vil ikke mene, at flere af indslagene er negativt ladet? For mig er det ikke normalt, at være i et parforhold, hvor man roder i den anden partners lommer. Jeg ville aldrig rode i andres lommer, jeg ved ikke med dig eller andre for den sags skyld - det kommer helt bag på mig, at mange af jer bare tager det som en selvfølge, at jeg roder i hans lommer, som en lille politibetjent. 

Det er ikke normalt nej, det er også derfor flere skriver det er forkert. Men det er sådan du får det til at lyde i din tråd. At du ligefrem står og roder i hans lommer for at finde det. Og det er fint nok at du skriver nu at det ikke er sådan det hænger sammen, men det burde du have gjort allerede til den første der skrev det var forkert. 

Jeg vil ikke sige kommentarerne er negative som sådan, folk skriver jo bare deres mening til at du presser ham til at stoppe. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

CharlotteogMaria

Rygning er bare så klamt!

Min mand ryger og jeg hader det. Især når han lige har været ude at ryge inden vi går i seng og han så vil kysse mig godnat. Det kan jeg simpelthen ikke.

Jeg ved dog godt at han ikke holder før den dag han selv vil holde. Jeg kan ikke tvinge ham, men gid jeg kunne

Anmeld Citér

3. juni 2015

l.kjoeller

Mama85 skriver:

For mig at se, består problemet i at TS vil have at manden stopper med at ryge, for det er det eneste rigtige i hendes verden når man er gravid. TS har ikke skrevet at hun har svært ved at klare røglugten for at hun fristes til at gøre noget som hun synes er så forkert, hun vil have ham til at stoppe fordi at hun er gravid. At hun så gør hendes behov for kontrol til et tillidsspørgsmål om et problem der grundlæggende er hans, er en helt anden snak. 

Ja, hun bærer hans barn, men det gør hende ikke til en helgen der skal diktere hvad han må og ikke må, han er trods alt et voksent menneske der kan træffe egne valg (hvis han får lov) 

Hvis man sammen har truffet en beslutning inden er der jo ikke noget at sige til hun bliver skuffet. Og jeg forstår  hende godt. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Mama85

Kris' skriver:

Jeg har selv røget i 13 år, og jeg stoppede den dag, jeg stod med en positiv test i hånden. Just like that, det var ikke let, men jeg synes det er moralsk forkerte ryge under graviditet. 

Det skal lige siges, at jeg fik at vide, at jeg ikke kunne blive gravid. Men lige pludselig havde jeg en masse symptomer på graviditet, og den var helt sikker. 

Min kæreste stod meget fast på, at vi begge skulle stoppe øjeblikkeligt. Jeg var helt enig og stoppede. 

Jeg roder ikke i hans lommer, jeg tømmer hans lommer, når jeg vasker hans tøj - så drop lige jeres verbale lussinger pundet punkt. 

Jeg får desværre tit lyst til en cigaret, især når jeg finder ligther og smøger her hjemme. Nu er det sådan, at man sagtens kan gå i bad, børste tænder osv, men hans ånde stikker jo stadig af røg.

Han har sagt til mig, at hvis jeg accepterer hans rygning, stopper han aldrig. Så det måtte jeg ikke. Men jeg må heller ikke skælde ud, når han ryger? Jeg føler mig magtesløs. Han har, hver gang vi har snakket, sagt at han vil og skal stoppe med at ryge. Det er ham der siger det. Jeg aner ikke, hvordan jeg kan hjælpe. 

Sådan kan det føles, når man ikke hører det man  vil høre. Du har undladt en masse detaljer i starten, og jeg synes pludselig at det hele lyder meget anderledes end det du skrev til at starte med. 

Men det er hans ansvar når det kommer til stykket, sig til ham at du gerne vil støtte ham når han er klar, og vær neutral i mellemtiden.

Anmeld Citér

3. juni 2015

l.kjoeller

Benjamins'mor skriver:

Kan godt forstå hvis hun føler sig nedtrampet pga mængden af beskeder  som på en side siger det er svært og man ikke kan hvis man ikke er klar osv men fuldstændig  underkender det kan være svært for hende at leve sammen med ham som exryger og det faktum at det var en fælles aftale. Det kan virke som om ingen forstår hende.  

Anmeld Citér

3. juni 2015

Mama85

l.kjoeller skriver:

Hvis man sammen har truffet en beslutning inden er der jo ikke noget at sige til hun bliver skuffet. Og jeg forstår  hende godt. 

Ja, bevares..men fra at være skuffet til at té sig på den måde, er jo simpelthen langt ude. Han er et voksent individ, der skal have lov til at ryge hvis han vil. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

l.kjoeller

Kris' skriver:

Der er desværre mange der nok ser os lidt som nogle stride hormonellaer. Det er åbenbart påviseligt nemmere for kvinder proppet med hormoner at stoppe og utroligt  svært og synd for mændene at vi forventer  de støtter os selvom de selv har ytret ønske og planer herom.  Ej det er sat lidt på en spids men forstår godt hvis alle de svar kan virke overvældende  især for en gravid kvinde

Anmeld Citér

3. juni 2015

lineog4

Kris' skriver:

Det lyder som din mand smider ansvaret over på dig - ja undskyld det lyder måske hårdt men sådan lyder det for mig. Og du påtager dig ansvaret, du skal smide det væk og sige til ham: jo du kan stoppe uafhængigt af min accept eller ej... Jeg vil ikke være din moralens vogter og blive skuffet fordi jeg tager dig i løgn. 

For ja det er en lille umiddelbart ubetydelig løgn, men ikke desto mindre bliver det en løgn og den vokser, den giver en kedelig stemning osv.

du har truffet et valg, og du har holdt fast - fantastisk. Du har kunnet med din fornuft forstå at det var bedst for jeres lille barn, at du overvandt trangen til cigaretter. Hold fast i den beslutning.

Da jeg holdt op med at ryge holdt min kæreste ikke op, og jeg Lugtede til aksebægeret, jeg vandrede op om natten og holdt cigaretpakken i hånden - men jeg lagde den ned igen og jeg vandt verdens største sejr. Det betød også jeg kunne være i rum med røg med det samme, jeg vidste jeg kunne ligge cigaretpakken ned igen.

Din mand/kæreste har forsøgt at træffe samme valg, men trangen til cigaretter har vundet igen og igen. Den eneste der kan få ham til at stoppe er ham selv, det er når grunden til han stopper, valget om at stoppe, stædighed hvad ved jeg er større end trangen til cigaretten. Det kan ingen gøre for ham, og han må selv tage ansvar. Du kan hjælpe med konkrete ting alla gå en aftentur lige efter aftensmaden hvis det er den smøg der er sværest at komme af med eller...? Men du kan ikke tage ansvaret for hans rygestop.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.