Kæreste ryger ... stadig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2015

l.kjoeller

Benjamins'mor skriver:

Personligt synes jeg ikke folk er "hårde" ved hende i deres kommentarer. 

Folk skriver jo bare deres mening, at hun ikke kan bestemme hvorvidt han skal ryge eller ej, og at det er hans eget valg, hvilket det jo er. Så er det lige meget hvor mange forklaringer i kommer med, i sidste ende er det hans valg og ikke hendes. Og jeg ved godt at man som ryger altid kan finde dårlige undskyldninger for hvorfor det skal vente, og at man bare skal springe ud i det osv, men sådan er det altså ikke for alle, det kan godt være i havde nemt ved at stoppe, men sådan er det jo ikke alle der har det. 

Der er også flere der har givet hende rådet at lade ham ryge og så lade ham vide at hun er der til at støtte ham når tiden er inde til at stoppe. 

Det er muligt det er skadeligt at ryge når man er gravid, men i realiteten var det jo hendes egen beslutning at stoppe, der er da ingen der har tvunget hende, og det er da også super flot at hun har holdt det.

Har ikke skrevet vi havde det nemt. Tvært i mod da. Har lyst hver eneste dag.  Derfor  er det svært at være i forhold med en der vifter afhængigheden for øjnenene  er måske ikke ordende men at folk maler et fordomsfuldt billed af hende synes jeg. Og der er mange  der skriver det samme uden  der er nogen der støtter. Det er så folks mening det er synd for ham og ikke for hende. Sådan ser vi jo bare forskelligt på det men som følsom.gravid må det være hård læsning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

Kris'

Benjamins'mor skriver:

Selvfølgelig må du da det, det var overhovedet ikke det jeg skrev. 

Det jeg mener er at det måske også er hårdt for ham at du "smider" det lige i hovedet på ham. 

Jeg ville nok i stedet bare ligge det på køkkenbordet eller lignende og så ikke tænke mere på det. 

Jeg synes det er flot du har kunnet holde dit rygestop, ingen tvivl om det. Og jeg kan godt forstå det er hårdt at se en pakke smøger når man selv lige er stoppet, men oven i så tænker du også meget på om han ryger og om han har røget (sådan læser jeg det i hvertfald) og når man tænker for meget over sådanne ting eller bekymrer sig for den sags skyld så får man det heller ikke bedre selv (jeg ved godt det er dårligt formuleret, men jeg håber du forstår hvad jeg mener, det er absolut ikke negativt).

Men i mit hoved fortjener han jo, at få det lige i hovedet. Det er så tarveligt at ham, at tage det med hjem og nærmest kaste det i mine hænder - jeg har lyst til en smøg hver dag, det er ærlig talt passe svært ikke at ryge.

Jeg forstår, hvad du mener. Det har jeg også selv tænkt, og jeg vil klart prøve, at holde mine tanker lidt væk. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Benjamins'mor

l.kjoeller skriver:

Har ikke skrevet vi havde det nemt. Tvært i mod da. Har lyst hver eneste dag.  Derfor  er det svært at være i forhold med en der vifter afhængigheden for øjnenene  er måske ikke ordende men at folk maler et fordomsfuldt billed af hende synes jeg. Og der er mange  der skriver det samme uden  der er nogen der støtter. Det er så folks mening det er synd for ham og ikke for hende. Sådan ser vi jo bare forskelligt på det men som følsom.gravid må det være hård læsning. 

Jeg synes nu jeg flere gange har skrevet jeg godt kan forstå at det må være hårdt for hende. 

Da jeg begyndte at ryge e-cigerat synes jeg også det var hårdt i starten at besøge min svigermor og hun så hev en rigtig cigerat frem, for selvom min e-cigerat tilfredsstillede mig hjemme, så var det bare ikke det samme. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

l.kjoeller

Benjamins'mor skriver:

Jeg synes nu jeg flere gange har skrevet jeg godt kan forstå at det må være hårdt for hende. 

Da jeg begyndte at ryge e-cigerat synes jeg også det var hårdt i starten at besøge min svigermor og hun så hev en rigtig cigerat frem, for selvom min e-cigerat tilfredsstillede mig hjemme, så var det bare ikke det samme. 

Ok. Så var det ikke dig der var tale om i det henseende

Anmeld Citér

3. juni 2015

Benjamins'mor

Kris' skriver:

Men i mit hoved fortjener han jo, at få det lige i hovedet. Det er så tarveligt at ham, at tage det med hjem og nærmest kaste det i mine hænder - jeg har lyst til en smøg hver dag, det er ærlig talt passe svært ikke at ryge.

Jeg forstår, hvad du mener. Det har jeg også selv tænkt, og jeg vil klart prøve, at holde mine tanker lidt væk. 

Nu ved jeg godt det ikke er det samme, men jeg prøver lige at sætte en sammenligning op alligevel. 

Min mand løj engang tit om hvor han var, jeg følte ikke jeg stolede på ham, så hver gang han skulle ned og handle tænkte jeg altid "gad vide hvor han er" osv. Og når man får disse tanker, så gør det absolut ikke situationen bedre for en selv, og jeg ved godt det er svært at tænke på noget andet, for man kan jo ikke helt gøre for det. 

Og igen så kan jeg absolut godt forstå det må være hårdt når man lige er stoppet, og så få smidt en pakke lige i hovedet. 

Kan han evt. gemme dem i sin jakke i stedet, eller i bilen? Hvis i altså har sådan en, eller hvis han kun ryger på arbejdet så evt. bede ham kun at have i skabet der, så han ikke slæber dem med hjem? 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Kris'

Benjamins'mor skriver:

Nu ved jeg godt det ikke er det samme, men jeg prøver lige at sætte en sammenligning op alligevel. 

Min mand løj engang tit om hvor han var, jeg følte ikke jeg stolede på ham, så hver gang han skulle ned og handle tænkte jeg altid "gad vide hvor han er" osv. Og når man får disse tanker, så gør det absolut ikke situationen bedre for en selv, og jeg ved godt det er svært at tænke på noget andet, for man kan jo ikke helt gøre for det. 

Og igen så kan jeg absolut godt forstå det må være hårdt når man lige er stoppet, og så få smidt en pakke lige i hovedet. 

Kan han evt. gemme dem i sin jakke i stedet, eller i bilen? Hvis i altså har sådan en, eller hvis han kun ryger på arbejdet så evt. bede ham kun at have i skabet der, så han ikke slæber dem med hjem? 

Han siger, han ikke tænker over det, og han glemmer det. Det kan jo ske, men jeg synes det sker tit :-( Jeg ville bare ønske, at han havde rygrad og viljestyrke til et rygestop - det er altid ham, der har snakket om det og han er altid den der praler med, hvor nemt alting er. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Benjamins'mor

Kris' skriver:

Han siger, han ikke tænker over det, og han glemmer det. Det kan jo ske, men jeg synes det sker tit :-( Jeg ville bare ønske, at han havde rygrad og viljestyrke til et rygestop - det er altid ham, der har snakket om det og han er altid den der praler med, hvor nemt alting er. 

Det kan jeg godt forstå, men man kan desværre ikke få nogen til noget de ikke selv ønsker, og ærligt så virker det ikke til at han ønsker at stoppe med at ryge når nu det var ham der ville stoppe og ikke har gjort det endnu. 

Så må du sige at du for fremtiden smider dem ud hvis de ligger i hans lommer når tøjet ryger til vask. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Kris'

Benjamins'mor skriver:

Det kan jeg godt forstå, men man kan desværre ikke få nogen til noget de ikke selv ønsker, og ærligt så virker det ikke til at han ønsker at stoppe med at ryge når nu det var ham der ville stoppe og ikke har gjort det endnu. 

Så må du sige at du for fremtiden smider dem ud hvis de ligger i hans lommer når tøjet ryger til vask. 

Det gjorde jeg de første par gange, han købte bare nyt. Øv øv. Jeg tror også, at det er en stor del af min frustration, at det var ham der var så ivrig for at stoppe - men ham der ikke kan.

Anmeld Citér

4. juni 2015

loop

Kris' skriver:

Lige præcis. Hvis jeg falder i, som han gjorde hurtigt og stadig gør (nogle gange dagligt), går det direkte til vores baby - og det ville han på ingen måde acceptere! 

Hvis det er hans indstilling, må han se at steppe up, og gøre hans egne ord til handling. Han lyder dobbeltmoralsk. Han burde støtte dig. Der er en app, der hedder e-kvit.dk. Den hjalp mig, måske den kan hjælpe dig og ham. Den hjælper både i forhold til at stoppe rygning, og i forhold til at fastholde rygestoppet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.