Kæreste ryger ... stadig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2015

l.kjoeller

Mama85 skriver:

Ja, bevares..men fra at være skuffet til at té sig på den måde, er jo simpelthen langt ude. Han er et voksent individ, der skal have lov til at ryge hvis han vil. 

Så er han i hvertfald ikke særlig betænksom når man ved kæresten er xryger og man derfor er den konstante  reminder om det man "mangler". 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

l.kjoeller

Mama85 skriver:

Ja, bevares..men fra at være skuffet til at té sig på den måde, er jo simpelthen langt ude. Han er et voksent individ, der skal have lov til at ryge hvis han vil. 

Mener bestemt heller ikke hun ter sig. Jeg har været langt mere firkantet og faktisk sagt jeg ikke ved om jeg kan leve med en ryger på sigt. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Kris'

Dette er en debat side, hvor jeg blot præsenterer en af mine problemstillinger i mit forhold. Jeg har måske ikke lagt alle detaljer på bordet, men jeg forventede dog ikke sådan en tråd. Jeg tror i bund og grund, at jeg startede denne tråd, for at få nogle værktøjer. Værktøjer til at hjælpe og støtte min kæreste, som virkelig gerne vil stoppe, men som har svært ved det. Det at han ikke kan stoppe, gør mig ufattelig ked af det, da han lugter meget af røg - jeg ønsker ikke at han gør, da det faktisk skubber mig væk fra ham. Vi har desværre problemer nok i forvejen, så jeg manglede lidt vejledning til bare et af dem; rygningen. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Kris'

l.kjoeller skriver:

Mener bestemt heller ikke hun ter sig. Jeg har været langt mere firkantet og faktisk sagt jeg ikke ved om jeg kan leve med en ryger på sigt. 

Dejligt med en, der kan se det lidt fra min side. Det er egentlig henvist til samtlige af dine indslag.

Anmeld Citér

3. juni 2015

lineog4

l.kjoeller skriver:

Der er desværre mange der nok ser os lidt som nogle stride hormonellaer. Det er åbenbart påviseligt nemmere for kvinder proppet med hormoner at stoppe og utroligt  svært og synd for mændene at vi forventer  de støtter os selvom de selv har ytret ønske og planer herom.  Ej det er sat lidt på en spids men forstår godt hvis alle de svar kan virke overvældende  især for en gravid kvinde

Jeg tror ikke det er nemmere for den ene eller den anden at stoppe med at ryge. 

Men lige som med alle andre ting, så kan spørge: hvorfor ryger du når du nu ved det er forkert, når du nu har lovet osv.? Jamen det er jo egentlig simpelt trangen til cigaretten var større end grundene til at lade være. Og så længe man har det sådan så kan man ikke stoppe. 

Jeg forstår udemærket skuffelsen, og ville derfor heller aldrig lave sådan en bindene aftale, for ville ikke ende i den i situation. Da jeg stoppede gjorde jeg det fordi jeg ville stoppe. Om min kæreste ville følge trop var hans problem, jeg ville ikke have nogen aftale med ham, jeg lavede en aftale med mig selv og han kunne lave en aftale med sig selv. 

Jeg forstår også skuffelsen over han lyver, måske endnu mere end det at han ryger. Og igen jeg ville aldrig udsætte mit forhold for det pres, jeg ville ikke spørge om han røg, ville ikke kommentere det overhovedet - jo måske lave lidt grin med ham (er heller ikke en helgen) og sige: nå du havde en rygrad som en kogt spaghetti. Men jeg aldrig spørge: har du røget? For ville ikke risikere han serverede en løgn. 

ærlighed er vigtigere for mig end alt andet.

Anmeld Citér

3. juni 2015

Mama85

l.kjoeller skriver:

Så er han i hvertfald ikke særlig betænksom når man ved kæresten er xryger og man derfor er den konstante  reminder om det man "mangler". 

I hvertfald ikke på dét punkt, men sikkert på mange andre områder..

Anmeld Citér

3. juni 2015

Kris'

lineog4 skriver:

Det lyder som din mand smider ansvaret over på dig - ja undskyld det lyder måske hårdt men sådan lyder det for mig. Og du påtager dig ansvaret, du skal smide det væk og sige til ham: jo du kan stoppe uafhængigt af min accept eller ej... Jeg vil ikke være din moralens vogter og blive skuffet fordi jeg tager dig i løgn. 

For ja det er en lille umiddelbart ubetydelig løgn, men ikke desto mindre bliver det en løgn og den vokser, den giver en kedelig stemning osv.

du har truffet et valg, og du har holdt fast - fantastisk. Du har kunnet med din fornuft forstå at det var bedst for jeres lille barn, at du overvandt trangen til cigaretter. Hold fast i den beslutning.

Da jeg holdt op med at ryge holdt min kæreste ikke op, og jeg Lugtede til aksebægeret, jeg vandrede op om natten og holdt cigaretpakken i hånden - men jeg lagde den ned igen og jeg vandt verdens største sejr. Det betød også jeg kunne være i rum med røg med det samme, jeg vidste jeg kunne ligge cigaretpakken ned igen.

Din mand/kæreste har forsøgt at træffe samme valg, men trangen til cigaretter har vundet igen og igen. Den eneste der kan få ham til at stoppe er ham selv, det er når grunden til han stopper, valget om at stoppe, stædighed hvad ved jeg er større end trangen til cigaretten. Det kan ingen gøre for ham, og han må selv tage ansvar. Du kan hjælpe med konkrete ting alla gå en aftentur lige efter aftensmaden hvis det er den smøg der er sværest at komme af med eller...? Men du kan ikke tage ansvaret for hans rygestop.

Super godt svar, tak!

Anmeld Citér

3. juni 2015

l.kjoeller

lineog4 skriver:

Jeg tror ikke det er nemmere for den ene eller den anden at stoppe med at ryge. 

Men lige som med alle andre ting, så kan spørge: hvorfor ryger du når du nu ved det er forkert, når du nu har lovet osv.? Jamen det er jo egentlig simpelt trangen til cigaretten var større end grundene til at lade være. Og så længe man har det sådan så kan man ikke stoppe. 

Jeg forstår udemærket skuffelsen, og ville derfor heller aldrig lave sådan en bindene aftale, for ville ikke ende i den i situation. Da jeg stoppede gjorde jeg det fordi jeg ville stoppe. Om min kæreste ville følge trop var hans problem, jeg ville ikke have nogen aftale med ham, jeg lavede en aftale med mig selv og han kunne lave en aftale med sig selv. 

Jeg forstår også skuffelsen over han lyver, måske endnu mere end det at han ryger. Og igen jeg ville aldrig udsætte mit forhold for det pres, jeg ville ikke spørge om han røg, ville ikke kommentere det overhovedet - jo måske lave lidt grin med ham (er heller ikke en helgen) og sige: nå du havde en rygrad som en kogt spaghetti. Men jeg aldrig spørge: har du røget? For ville ikke risikere han serverede en løgn. 

ærlighed er vigtigere for mig end alt andet.

Synes egentlig  også du er meget saglig  i din argumentation. Der er bare nogen der ser det meget ensidigt 

Anmeld Citér

3. juni 2015

l.kjoeller

Mama85 skriver:

I hvertfald ikke på dét punkt, men sikkert på mange andre områder..

Men er rimeligt relevant punkt at støtte i når et evt slip  fra hendes side kan gå ud over den kæmpe gave som hun er ved at give ham.  Hvis hun falder i er der kun en det går ud over og derfor burde man have al mulig  interesse i at støtte skulle man synes. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Kris'

l.kjoeller skriver:

Men er rimeligt relevant punkt at støtte i når et evt slip  fra hendes side kan gå ud over den kæmpe gave som hun er ved at give ham.  Hvis hun falder i er der kun en det går ud over og derfor burde man have al mulig  interesse i at støtte skulle man synes. 

Lige præcis. Hvis jeg falder i, som han gjorde hurtigt og stadig gør (nogle gange dagligt), går det direkte til vores baby - og det ville han på ingen måde acceptere! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.