l.kjoeller skriver:
Der er desværre mange der nok ser os lidt som nogle stride hormonellaer. Det er åbenbart påviseligt nemmere for kvinder proppet med hormoner at stoppe og utroligt svært og synd for mændene at vi forventer de støtter os selvom de selv har ytret ønske og planer herom.
Ej det er sat lidt på en spids men forstår godt hvis alle de svar kan virke overvældende især for en gravid kvinde
Jeg tror ikke det er nemmere for den ene eller den anden at stoppe med at ryge.
Men lige som med alle andre ting, så kan spørge: hvorfor ryger du når du nu ved det er forkert, når du nu har lovet osv.? Jamen det er jo egentlig simpelt trangen til cigaretten var større end grundene til at lade være. Og så længe man har det sådan så kan man ikke stoppe.
Jeg forstår udemærket skuffelsen, og ville derfor heller aldrig lave sådan en bindene aftale, for ville ikke ende i den i situation. Da jeg stoppede gjorde jeg det fordi jeg ville stoppe. Om min kæreste ville følge trop var hans problem, jeg ville ikke have nogen aftale med ham, jeg lavede en aftale med mig selv og han kunne lave en aftale med sig selv.
Jeg forstår også skuffelsen over han lyver, måske endnu mere end det at han ryger. Og igen jeg ville aldrig udsætte mit forhold for det pres, jeg ville ikke spørge om han røg, ville ikke kommentere det overhovedet - jo måske lave lidt grin med ham (er heller ikke en helgen) og sige: nå du havde en rygrad som en kogt spaghetti. Men jeg aldrig spørge: har du røget? For ville ikke risikere han serverede en løgn.
ærlighed er vigtigere for mig end alt andet.
Anmeld
Citér