Kæreste ryger ... stadig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.108 visninger
118 svar
138 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juni 2015

Kris'

Som overskriften fortæller, ryger min kæreste. Da min kæreste og jeg mødte hinanden, snakkede han allerede om, at stoppe med at ryge. Vi røg begge to, da jeg blev gravid, og jeg stoppede øjeblikkeligt, da jeg fik viden om graviditeten. 

Han påstod så, at han også var stoppet. Nu har jeg flere gange taget ham i, at have smøger og ligther i lommen, har også taget ham i, at han flere gange lugter af røg. Han benægter hårdnakket i starten, men ender med at indrømme. Han lover med fast stemme, at han stopper 100 % når vores ufødte barn kommer (ca 11 uger til termin).

Men det går mig på hver dag, at jeg ved at han nogle gange ryger. For at være ærlig, ved jeg ikke om det er nogle cigaretter om dagen eller nogle om dagen - jeg ved Ikke om, jeg skal stole på ham.

Hvordan ville I håndtere dette dilemma? Dette problem gør, at vi snerre meget af hinanden og jeg er konstant usikker på ham, hvilket jeg ikke ønsker.

/Kris 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2015

modesty

Kris' skriver:

Som overskriften fortæller, ryger min kæreste. Da min kæreste og jeg mødte hinanden, snakkede han allerede om, at stoppe med at ryge. Vi røg begge to, da jeg blev gravid, og jeg stoppede øjeblikkeligt, da jeg fik viden om graviditeten. 

Han påstod så, at han også var stoppet. Nu har jeg flere gange taget ham i, at have smøger og ligther i lommen, har også taget ham i, at han flere gange lugter af røg. Han benægter hårdnakket i starten, men ender med at indrømme. Han lover med fast stemme, at han stopper 100 % når vores ufødte barn kommer (ca 11 uger til termin).

Men det går mig på hver dag, at jeg ved at han nogle gange ryger. For at være ærlig, ved jeg ikke om det er nogle cigaretter om dagen eller nogle om dagen - jeg ved Ikke om, jeg skal stole på ham.

Hvordan ville I håndtere dette dilemma? Dette problem gør, at vi snerre meget af hinanden og jeg er konstant usikker på ham, hvilket jeg ikke ønsker.

/Kris 

Jeg ville lade ham ryge, så længe han ikke gjorde det i hjemmet.

Anmeld Citér

2. juni 2015

God-mor

Kris' skriver:

/Kris 

Jeg syntes da du skal blande dig udenom hans rygning, så længe han ikke udsætter dig og jeres kommende barn for passiv rygning og ikke ryger hjemme. Han er en voksen mand og bestemmer over sig selv og sin krop. Forstår godt dit ønske om at han stopper, men du kan altså ikke presse manden til det. 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Benjamins'mor

Ærligt er jeg selv ryger, og jeg ville godt nok også blive gnaven hvis andre skulle bestemme hvorvidt jeg måtte ryge eller ej. 

Jeg kunne forstå hvis man røg så meget at det belastede økonomien. Men ærligt synes jeg ikke du kan forlange andet end at han ikke ryger indenfor, det skal lige siges at jeg heller ikke ryger indenfor da det ikke er mine børn der har valgt at jeg ryger. 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes også det lyder til at han bliver presset..

han stopper først, når han virkelig ønsker at stoppe og ikke når du ønsker det.

Anmeld Citér

2. juni 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Kris' skriver:

/Kris 

Hvis du gerne vil have at hans projekt skal lykkedes så bliver du nødt til at skift taktik. Prøv at støtte ham i stedet for at anklage ham. Han skal kunne komme til dig når han har en hård dag eller falder i. 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym

Min kæreste røg, så blev jeg gravid og vi flyttede, så tog han dig sammen og sparede op til at starte med at dampe/e-cigaret det skader ikke mig eller vores datter, han får maks 11 mg i en 10 ml flaske

jeg tvang ham ikke, men han vidste hvordan jeg har det med rygning da jeg var lille røg min far 60 smøger om dagen inde i deres lejlighed :i det har sat sine spor hos mig

men du kan ikke bestemme om han skal stoppe eller ej, det er hans valg, bare han ved hvordan du har med det

Anmeld Citér

2. juni 2015

Kris'

Jeg har ikke til sinde, at bestemme over andre. Det var min kæreste selv, der sagde vi skulle stoppe med at ryge - jeg var enig og stoppede. Jeg presser ham ikke, jeg konfronterer ham, når han lyver. Det er meget normalt i min verden. Vi har en aftale om, at han skal komme og sige til mig, når han har røget. Det er her problemet ligger, han fortæller det ikke - jeg skal selv finde ud af det. I bund og grund er problemet, at han selv har forslået og lovet at stoppe med at ryge, flere gange. Han vælger dog at fortsætte

/Kris 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Sandratoft

Kris' skriver:

Jeg har ikke til sinde, at bestemme over andre. Det var min kæreste selv, der sagde vi skulle stoppe med at ryge - jeg var enig og stoppede. Jeg presser ham ikke, jeg konfronterer ham, når han lyver. Det er meget normalt i min verden. Vi har en aftale om, at han skal komme og sige til mig, når han har røget. Det er her problemet ligger, han fortæller det ikke - jeg skal selv finde ud af det. I bund og grund er problemet, at han selv har forslået og lovet at stoppe med at ryge, flere gange. Han vælger dog at fortsætte

/Kris 

Jeg forstår dig godt, det er rigtig klamt at ryge. Forstår også din bekymring om han mon stopper når barnet kommer, for det er ikke nok at han ryger udenfor, han tager jo partiklerne med ind i huset og han skal røre sit barn med røgfingre (som altså stadig er røgfingre efter håndvask) 

Det er en lrgelig situation, for du kan jo ikke tvinge ham  

Anmeld Citér

2. juni 2015

Kris'

Sandratoft skriver:

Jeg forstår dig godt, det er rigtig klamt at ryge. Forstår også din bekymring om han mon stopper når barnet kommer, for det er ikke nok at han ryger udenfor, han tager jo partiklerne med ind i huset og han skal røre sit barn med røgfingre (som altså stadig er røgfingre efter håndvask) 

Det er en lrgelig situation, for du kan jo ikke tvinge ham  

Lige præcis, det er sådan jeg ser det. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg skal få ham til at stoppe. Jeg føler mig afmagtet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.