Dilemma.. Kærestens x.. Og ens nye Svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Jo, jeg siger ikke andet   

Men både da min dreng var 2 og 3 måtte jeg hente ham tidligt fra sommerferie hos faren, fordi han savnede mig. Selv i år er sommerferien delt op i 1+1 uge, ikke 2 uger i træk... 

Kan sagtens forstå du ikke vil kaldes for eksens navn, se på billeder af dem osv, sig fra, tag pis på det - men så pointen bliver fattet, men derfra og så til at der ikke må snakkes om hende, i 3 ugers ferie med hendes barn, det er meget urealistisk, som en anden skriver, så gætter jeg på du ikke selv har børn, for så tror jeg du ville have en anden indgangsvinkel  

Min søns far og jeg har bestemt ikke et tæt forhold, ej heller hans nye kæreste og jeg, men derfor er de et dagligt emne for min søn, feks at far bygger huse, eller fars kæreste har tegnet med ham, og jeg må sige waaaauw biiiip er dygtig til at tegne, hvor er I gode, bla bla bla. De er en del af vores hverdag, uden at være der... Det er ikke en sjov lort at æde, men 7-9-13, jeg har overfor min søn ikke udtrykt mine meninger eller følelser ift faren eller kæresten, for i hans verden er de jo uendeligt vigtige... Og jeg håber da virkelig ikke at jeg er et fy-emne for ham, hjemme hos dem! ��

Igen, selvfølgelig bliver der talt om daglige ting om moren hjemme hos os. 

Og der bliver ikke talt grimt om moren til barnet. Eller når barnet lytter. 

Det har igen intet med barnet eller ferie at gøre? 

Mit problem var når jeg besøgte mine svigerforældre sammen med min kæreste bare os 4 så var hun altid indblandet i vores emner selvom hun intet havde med det at gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg er forvirret, de sidste indlæg har været på at i skal have barnet med på ferie i 3uger og nu er det 2uger.  Skal i have barnet med i 2uger eller 3uger? og hvornår skal hun så have barnet?

Det er da klart hun ikke vil gå med til tre uger, og hun gør det kun på grund sit arbejde. Jeg ville heller ikke sende mit 2årige barn af sted i 3uger. Da jeg synes det er virkelig mange uger i træk.

27-28-29 hos moren og 30-31-32 hos faren.. 

Men moren vil jo gerne have barnet i 4 uger og kun faren skal have barnet i 2.. Ikke fair, 

Anmeld Citér

19. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Igen, selvfølgelig bliver der talt om daglige ting om moren hjemme hos os. 

Og der bliver ikke talt grimt om moren til barnet. Eller når barnet lytter. 

Det har igen intet med barnet eller ferie at gøre? 

Mit problem var når jeg besøgte mine svigerforældre sammen med min kæreste bare os 4 så var hun altid indblandet i vores emner selvom hun intet havde med det at gøre?

Så skift emne.. Lad vær med at vent på at de gør det. Drej samtalen over på noget, i har lavet, noget i skal, noget i har lavet med barnet. Ferien.

I stedet bare at sig; Jamen de snakker om hende hele tiden, hvad gør du så ved det?

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

27-28-29 hos moren og 30-31-32 hos faren.. 

Men moren vil jo gerne have barnet i 4 uger og kun faren skal have barnet i 2.. Ikke fair, 

Den her tråd handler ikke om hvem og hvor længe barnet skal være på ferie., 

det handler udelukkende kun om mig og mine svigerforældre. 

Ved ikke hvorfor den er blevet sååååååå fordrejet det helt vildt! 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg forstår sku godt hun synes tre uger i streg er lang tid.

Jeg synes du lyder som en jaloux forsmået kvinde, der ikke ha begreb om børn og i det hele taget hvad det vil sige at være bonusmor. 

Måske skal du blande dig uden om det hele og bare starte ud med at være kæreste. Det er forfærdeligt du allerede nu fortæller din kæreste hvad han skal/ikke skal finde sig. Det kommer ikke dig ved. Første prioret er det gode samarbejde bliver opretholdt. 

I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare siger til dine svigerforældre - kan vi tale om noget andet, når de taler om hende til dig. 

Prøv og læs mit problem, det har overhoved intet med ferie eller barnet at gøre!!!!!!!!!!!!! 

Jeg fortæller ikke min kæreste hvad han skal finde sig i og ikke finde sig i.. Du simpelthen for meget. Stop det nu. ! 

Anmeld Citér

19. maj 2015

lineog4

Anonym skriver:

Det er ikke slemt og jeg er ikke bange for noget? Kan bare ikke se grundlaget. I kender ikke baggrundsviden som jeg gør. Og det har intet at gøre med at de ikke må tale om moren når vi er syd på med billeder osv. 

Du/i misforstår for vildt og får det hele fordrejet pænt meget. 

Det er kørt ud på et sidespor hvor ingen kan følge med, Det eneste barnet nævner når moren bliver nævn et moooor. Også er den samtale væk igen? Barnet snakker aldrig om sin mor, 

gider faktisk ikke diskutere det mere. 

Denne tråd er så langt ude når ikke i kender baggrunden på det hele, 

i blander barnet ind konstant og det har faktisk slet ikke noget med barnet og gøre? 

Helt konkret, dit ønske er at dine svigerforældre stopper med at tale om ex hverken negativt eller positivt. De skal ikke tale om I burde tage i statsforvaltningen og ej heller om de har været til fødselsdag hos hende - ja egentlig forstår du slet ikke de deltager. 

Det er ikke slemt, men samtidig er det møgirriterende? De har billeder af hende i huset og de er også en torn i øjet, og ja så kaldet de dig ved hendes navn.

hvordan får du ændret det: åbne munden, men samtidig måske også huske du kun har kendt din kæreste i 4 mnd og selvom I er sikre på det er for livet, så har svigerforældre en ret til ikke at lave alt om npr den nye kæreste fortæller det.

Med hensyn til barnet, ja vil slet ikke sige så meget andet end du bliver nød at æde at ex er en stor del af din kæreste og hans families liv i og med der er et barn inde i billedet. Og du vil skulle høre om den ex i maaaaaange år, på ferier, i weekender, over aftensmaden, i telefonen mm. Du har fundet end kæreste med et barn, men dette barn komer så også med en mor og ja måske på et tidspunkt nogen søskende og og og og.... Den moderne familiekonstellation er ikke længere mor, far og børn. Men mor, far, kæreste, børn, søskende, bonus, bonusbedster, bedster og og og og

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Så skift emne.. Lad vær med at vent på at de gør det. Drej samtalen over på noget, i har lavet, noget i skal, noget i har lavet med barnet. Ferien.

I stedet bare at sig; Jamen de snakker om hende hele tiden, hvad gør du så ved det?

Fint. Tak for svar og så er den vidst heller ikke længere nu????

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Helt konkret, dit ønske er at dine svigerforældre stopper med at tale om ex hverken negativt eller positivt. De skal ikke tale om I burde tage i statsforvaltningen og ej heller om de har været til fødselsdag hos hende - ja egentlig forstår du slet ikke de deltager. 

Det er ikke slemt, men samtidig er det møgirriterende? De har billeder af hende i huset og de er også en torn i øjet, og ja så kaldet de dig ved hendes navn.

hvordan får du ændret det: åbne munden, men samtidig måske også huske du kun har kendt din kæreste i 4 mnd og selvom I er sikre på det er for livet, så har svigerforældre en ret til ikke at lave alt om npr den nye kæreste fortæller det.

Med hensyn til barnet, ja vil slet ikke sige så meget andet end du bliver nød at æde at ex er en stor del af din kæreste og hans families liv i og med der er et barn inde i billedet. Og du vil skulle høre om den ex i maaaaaange år, på ferier, i weekender, over aftensmaden, i telefonen mm. Du har fundet end kæreste med et barn, men dette barn komer så også med en mor og ja måske på et tidspunkt nogen søskende og og og og.... Den moderne familiekonstellation er ikke længere mor, far og børn. Men mor, far, kæreste, børn, søskende, bonus, bonusbedster, bedster og og og og

Lige præcis! 

Punktum slut, 

Anmeld Citér

19. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Den her tråd handler ikke om hvem og hvor længe barnet skal være på ferie., 

det handler udelukkende kun om mig og mine svigerforældre. 

Ved ikke hvorfor den er blevet sååååååå fordrejet det helt vildt! 

Det eneste du kan gøre med dine svigerforældre at be dem om ikke at snakke om ex hver eneste gang i er der, for du har ikke behov for at snakke om hende hele tiden.

Andet kan du ikke bestemme, for det er deres liv og deres valg. Længere er den ik!!!

Hun vil altid være der og hun vil falde i samtalerne, især når barnet bliver større, og det må man æde som bonus, for du kan ikke be et barn om ikke at snakke om dets egen mor.

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det eneste du kan gøre med dine svigerforældre at be dem om ikke at snakke om ex hver eneste gang i er der, for du har ikke behov for at snakke om hende hele tiden.

Andet kan du ikke bestemme, for det er deres liv og deres valg. Længere er den ik!!!

Hun vil altid være der og hun vil falde i samtalerne, især når barnet bliver større, og det må man æde som bonus, for du kan ikke be et barn om ikke at snakke om dets egen mor.

Har jeg på noget tidspunkt nævnt at barnet ikke må snakke med moren, helt ærlig man, tá lige en slapper. 

God tirsdag, Hej Hej. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.