Anonym skriver:
Det var lige de ord jeg manglede,,,,tak,tak,tak...!
Vi er ikke ved mine svogerforældre når hun er der, og det kommer heller ikke til at ske, med mindre det har noget med barnet at gøre, (fødselsdag, konfirmation osv) eller når vi skal aflevere og hente hende hos moren, kun der ser vi hende.
Selvfølgelig vil hun altid være der. Og det vidste jeg jo inden jeg gik ind i forholdet. Min kæreste har ingen kontakt med hende, udover at jeg ved det. Og det har vi gjort af den grund han heller ikke ønsker jeg har kontakt med min Eks. Og det synes vi begge er ok! Så det fungere helt perfekt for os.
Min kærestes forældre ved godt at moren taler grimt til os. Og hans forældre taler også grimt om moren til mig.. Men jeg tror de har kontakt til hende og hjælper hende for ikke at få barnebarnet i klemme... Det væreste er bare at vi kan ikke besøge dem uden at eksen skal være et tale emne fordi der er så mange problemer med hende,.
Samtidigt irriterende det mig at de ikke kalder mig mit navn, men hendes navn... Bare fordi begge navne er samme forbogstav....
Men det må jeg vel også bare finde mig i......
Vi skal på sommer ferie sammen i år, hans forældre, mig og min kæreste og barnet.,, og der har jeg også tænkt mig og sige det skal være en ferie hvor der ikke bliver nævnt noget som helst om Eks kæresten.....
Men jeg vil helt sikkert snakke med min kæreste om det, og håbe på det bedste, jeg ser ihvertfald lyset for enden, efter det du har skrevet..
Endelig en der siger hun ikke er en del af familien, men bare et "påhæng" grundet barnet... 
Jeg kan se, at jeg må have misforstået dit oprindelige indlæg for jeg forstod det som om, at du var frustreret over det gode forhold dine svigerforældre har til din kærestes eks. Men hvis de også er trætte af hende og egentlig mest holder kontakt for at sikre kontakt og "god ro og orden" omkring deres barnebarn , så forstår jeg ikke helt hvorfor du er så frustreret?
At eksen ofte er samtaleemne må så vel også stå for din kærestes regning (og din til dels?). Hvis I ikke har lyst til at snakke med om hende, så er det vel bare at sige "så har hun vist fyldt rigeligt i aften. Skal vi ikke snakke om noget andet?".
Jeg kan godt forstå det er irriterende at de kalder dig hendes navn. Hvis I har et godt forhold kunne du måske lave sjov med det - eks tælle sammen og sige at de skylder en god middag når det er sket x antal gange. Er I ikke der i forholdet endnu hvor I kan joke med hinanden på den måde, så bid i det sure æble og vent på at det går over - for det skal det nok gøre.
Jeg synes du skal glæde dig over at alle mand i din nye familie tilsyneladende er glade for dig - og så lade din mand om at håndtere eksen og de glæder og udfordringer der følger med det at være deleforældre.