Dilemma.. Kærestens x.. Og ens nye Svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2015

Anonym trådstarter

CLB skriver:

Jeg havde sagt til min kæreste hvordan jeg følte! 

At jeg simpelthen ikke kan holde ud at hun indgår så meget i hverdagen. 

Jeg havde fået ham til at be hans forældre om ikke at snakke om hende når jeg var der, fjerne billeder af hende ovs.

Om de deltager i hendes fødelsdag og snakker med hende er deres sag, men jeg ville ikke skulle vide noget om det!

Så jeg ville få snakket med min kæreste, og be ham snakke med hans forældre.. 

Og hvis inten han eller hans forældre ikke kunne acceptere det, ville jeg være nød til at gå min vej, desværre.

Forlade min kæreste ville jeg aldrig gøre. 

Men konfrontere mine svigerforældre ja. 

Tak for svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

3uger er lang tid lige meget hvem det er væk fra. Og jeg synes ikke et 2årigt barn skal være væk fra den ene eller den anden forælder i så lang tid. Derfor man plejer at sige en uge eller sådan af gangen, fordi tre uger er for meget. og så til udlandet..

Så sig dog til dem, at du ikke har behov for at snakke om hende. Start en anden samtale. De kan snakke om hvem og hvad de vil, men det betyder jo ikke at du skal.

De har et behov for at snakke om hende, men det har du ikke og det må du jo fortælle dem.

Men hvis det er den eneste løsning grundet moren ikke er samarbejdesvillig er der ikke så meget at gøre. 

Slut. 

Anmeld Citér

19. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Men hvis det er den eneste løsning grundet moren ikke er samarbejdesvillig er der ikke så meget at gøre. 

Slut. 

Hvad mener du med at hun ikke er sammenarbejdsvillig? Omkring hvad?

At I kun må have barnet i tre uger i træk?

Anmeld Citér

19. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Der er da ikke nogen grund til at tale om eksen når vi er på ferie, bare fordi barnet er med? 

Så du tror ikke barnet vil tale om sin mor? Eller at bedsteforældre siger, "skal vi lige tage et billede og sende til mor, så hun kan se du hygger dig" Der er flere scenarier jeg forestiller mig mor blive nævnt. 

Hvorfor er det overhovedet så slemt for dig at hun bliver nævnt? 

Du er ikke bange for de bedre kan lide hende, du er ikke bange for din kæreste har følelser i klemme - så hvad præcis er det?

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvad mener du med at hun ikke er sammenarbejdsvillig? Omkring hvad?

At I kun må have barnet i tre uger i træk?

Vi skal på ferie i 2 uger og moren i 1 uge. 

Grundet morens arbejds dage kan det kun blive til 3 uger i streg hver. Og det vil hun ikke gå med til selvom det ikke kan blive anderledes grundet hendes arbejds tider. 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Så du tror ikke barnet vil tale om sin mor? Eller at bedsteforældre siger, "skal vi lige tage et billede og sende til mor, så hun kan se du hygger dig" Der er flere scenarier jeg forestiller mig mor blive nævnt. 

Hvorfor er det overhovedet så slemt for dig at hun bliver nævnt? 

Du er ikke bange for de bedre kan lide hende, du er ikke bange for din kæreste har følelser i klemme - så hvad præcis er det?

Det er ikke slemt og jeg er ikke bange for noget? Kan bare ikke se grundlaget. I kender ikke baggrundsviden som jeg gør. Og det har intet at gøre med at de ikke må tale om moren når vi er syd på med billeder osv. 

Du/i misforstår for vildt og får det hele fordrejet pænt meget. 

Det er kørt ud på et sidespor hvor ingen kan følge med, Det eneste barnet nævner når moren bliver nævn et moooor. Også er den samtale væk igen? Barnet snakker aldrig om sin mor, 

gider faktisk ikke diskutere det mere. 

Denne tråd er så langt ude når ikke i kender baggrunden på det hele, 

i blander barnet ind konstant og det har faktisk slet ikke noget med barnet og gøre? 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Bebsen

Anonym skriver:

Er det ikke lang tid at være væk fra sin far i 3 uger eller hvad? 

Jo, jeg siger ikke andet   

Men både da min dreng var 2 og 3 måtte jeg hente ham tidligt fra sommerferie hos faren, fordi han savnede mig. Selv i år er sommerferien delt op i 1+1 uge, ikke 2 uger i træk... 

Kan sagtens forstå du ikke vil kaldes for eksens navn, se på billeder af dem osv, sig fra, tag pis på det - men så pointen bliver fattet, men derfra og så til at der ikke må snakkes om hende, i 3 ugers ferie med hendes barn, det er meget urealistisk, som en anden skriver, så gætter jeg på du ikke selv har børn, for så tror jeg du ville have en anden indgangsvinkel  

Min søns far og jeg har bestemt ikke et tæt forhold, ej heller hans nye kæreste og jeg, men derfor er de et dagligt emne for min søn, feks at far bygger huse, eller fars kæreste har tegnet med ham, og jeg må sige waaaauw biiiip er dygtig til at tegne, hvor er I gode, bla bla bla. De er en del af vores hverdag, uden at være der... Det er ikke en sjov lort at æde, men 7-9-13, jeg har overfor min søn ikke udtrykt mine meninger eller følelser ift faren eller kæresten, for i hans verden er de jo uendeligt vigtige... Og jeg håber da virkelig ikke at jeg er et fy-emne for ham, hjemme hos dem! ��

Anmeld Citér

19. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Grundet morens arbejds dage kan det kun blive til 3 uger i streg hver. Og det vil hun ikke gå med til selvom det ikke kan blive anderledes grundet hendes arbejds tider. 

Jeg er forvirret, de sidste indlæg har været på at i skal have barnet med på ferie i 3uger og nu er det 2uger.  Skal i have barnet med i 2uger eller 3uger? og hvornår skal hun så have barnet?

Det er da klart hun ikke vil gå med til tre uger, og hun gør det kun på grund sit arbejde. Jeg ville heller ikke sende mit 2årige barn af sted i 3uger. Da jeg synes det er virkelig mange uger i træk.

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym skriver:

Jeg forstår sku godt hun synes tre uger i streg er lang tid.

Jeg synes du lyder som en jaloux forsmået kvinde, der ikke ha begreb om børn og i det hele taget hvad det vil sige at være bonusmor. 

Måske skal du blande dig uden om det hele og bare starte ud med at være kæreste. Det er forfærdeligt du allerede nu fortæller din kæreste hvad han skal/ikke skal finde sig. Det kommer ikke dig ved. Første prioret er det gode samarbejde bliver opretholdt. 

I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare siger til dine svigerforældre - kan vi tale om noget andet, når de taler om hende til dig. 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym skriver:

Det er ikke slemt og jeg er ikke bange for noget? Kan bare ikke se grundlaget. I kender ikke baggrundsviden som jeg gør. Og det har intet at gøre med at de ikke må tale om moren når vi er syd på med billeder osv. 

Du/i misforstår for vildt og får det hele fordrejet pænt meget. 

Det er kørt ud på et sidespor hvor ingen kan følge med, Det eneste barnet nævner når moren bliver nævn et moooor. Også er den samtale væk igen? Barnet snakker aldrig om sin mor, 

gider faktisk ikke diskutere det mere. 

Denne tråd er så langt ude når ikke i kender baggrunden på det hele, 

i blander barnet ind konstant og det har faktisk slet ikke noget med barnet og gøre? 

Hvad har det så at gøre med? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.