Anonym skriver:
Jeg håber i vil komme med råd eller andre har oplevet det samme og hvordan i takler det.
Jeg har fundet efter min mening, verdens bedste kæreste.. Men han har et barn med en anden.. Det gør ikke mig noget og vi har det godt alle tre. Men problemet ligger i at mine nye svigerforældre har kontakt med hende hele tiden, bliver inviteret til hendes fødselsdage, hjælper hende med alt! Det frygteligt og stå her som ny kæreste og hun stadig er der! Hun er altid et tale emne når vi er sammen. Jeg får knuder i maven hver gang jeg bare tænker på hende! nu har jeg bare fået nok kan jeg mærke. Jeg knækker sammen hver gang. Jeg har gået med tanken om at "droppe" at se mine svigerforældre før hun er ude af deres liv da hun efter min mening intet har med deres liv at gøre selv om hun er mor til deres barnebarn.. Hvad ville i gøre?
Lade som ingen ting kan jeg ikke mere.... 

Så for at svare på dit spørgsmål:
Jeg ville intet gør, for det har intet med mig at gøre, og jeg skal ikke bestemme hvem mine svigerforældre må se, for det vil da bare skabe dårlige vande mellem os, og så ville jeg ikke "droppe" kontakten på grund af det, for det synes jeg er barnligt. Det er deres liv og de må se lige hvem de vil, og så må jeg bare bide i min hat og acceptere det.
Hvad vil du gøre til konfirmation? Runde fødselsdage? og andet? blive væk, fordi hun kommer. ??
Jeg synes du skal mane dig op og acceptere at den her kvinde (for håbelig) altid vil være en del af deres liv på grund af deres barnebarn. Der burde være flere kvinder som hende, der ikke straffer bedsteforældrene for hvad deres barn har gjort og viser sit eget barn at man gør kan opfører sig ordentligt, selvom om tingene ikke gik som man regnede med.
Vi snakker også med min brors ex, kan ikke se hvorfor vi ikke skulle gøre det, hun er mor til barnebarn og nevø.. Bare fordi de er gået fra hinanden, bliver hun ikke mindre familie.
Hvorfor er det du mener at de ikke må se hende? Må man ikke se folk man ikke er i familie med, fordi de er en ex til ens barn? Det er jo ikke dig der er veninder med hende, det er dine svigerforældre, som jo nok har fået et godt forhold til hende, da hun var sammen med deres søn.
Så bid i det sure æble og kom videre.