Dilemma.. Kærestens x.. Og ens nye Svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.465 visninger
107 svar
189 synes godt om
16. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg håber i vil komme med råd eller andre har oplevet det samme og hvordan i takler det. 

Jeg har fundet efter min mening, verdens bedste kæreste.. Men han har et barn med en anden.. Det gør ikke mig noget og vi har det godt alle tre. Men problemet ligger i at mine nye svigerforældre har kontakt med hende hele tiden, bliver inviteret til hendes fødselsdage, hjælper hende med alt! Det frygteligt og stå her som ny kæreste og hun stadig er der! Hun er altid et tale emne når vi er sammen. Jeg får knuder i maven hver gang jeg bare tænker på hende! nu har jeg bare fået nok kan jeg mærke. Jeg knækker sammen hver gang. Jeg har gået med tanken om at "droppe" at se mine svigerforældre før hun er ude af deres liv da hun efter min mening intet har med deres liv at gøre selv om hun er mor til deres barnebarn.. Hvad ville i gøre? 

Lade som ingen ting kan jeg ikke mere.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2015

ErDetSnartNU

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært for dig, men jeg tror du bliver nødt til at acceptere det, og endda også være glad på deres vegne over det

Hun har i øvrigt meget mere med deres liv at gøre, end du har - hun er trods alt mor til deres barnebarn, og det er da kun skønt, at de kan samarbejde, og at barnet ikke holdes gidsel mellem mor og bedsteforældre, hvorved kontakten til bedsteforældrene selvsagt ville blive mindsket markant, hvis hun ikke inddrog dem i barnets liv. Det du derimod kan gøre, er at fortælle dine svigerforældre, at du nogle gange godt kan føle dig lidt overset og ubehageligt tilpas, når snakken falder på eksen. Eventuelt kan du få din kæreste til at sige det, da det jo nok ville gøre det noget nemmere

Hvordan er din kærestes forhold til hende? Har de et godt samarbejde og kan de snakke sammen?

Anmeld Citér

16. maj 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg håber i vil komme med råd eller andre har oplevet det samme og hvordan i takler det. 

Jeg har fundet efter min mening, verdens bedste kæreste.. Men han har et barn med en anden.. Det gør ikke mig noget og vi har det godt alle tre. Men problemet ligger i at mine nye svigerforældre har kontakt med hende hele tiden, bliver inviteret til hendes fødselsdage, hjælper hende med alt! Det frygteligt og stå her som ny kæreste og hun stadig er der! Hun er altid et tale emne når vi er sammen. Jeg får knuder i maven hver gang jeg bare tænker på hende! nu har jeg bare fået nok kan jeg mærke. Jeg knækker sammen hver gang. Jeg har gået med tanken om at "droppe" at se mine svigerforældre før hun er ude af deres liv da hun efter min mening intet har med deres liv at gøre selv om hun er mor til deres barnebarn.. Hvad ville i gøre? 

Jeg synes ikke du kan tillade dig at blade dig i om de snakker med hende. 

Det eneste du efter min mening kan gøre er at acceptere. Hun har sikkert været en del af deres liv længe og er mor til deres barnebarn. Selvfølgelig kan de ikke bare "smide hende ud til højre". 

Men kunne godt forstille mig det er svært at være "den nye". Men hvem ved om de snakker ligeså meget om dig når de er sammen med hende? ))) 

Anmeld Citér

16. maj 2015

SandraXOXO

Hun vil jo altid høre til familien, lige nu mere end du gør, du er bare en kæreste hvor imod hun er mor til deres barnebarn. Kom over det og lær at leve med det Længere er den ikke. Og hvis du ikke kan leve med det, bør du ikke være kæreste med en mand der har børn. 

Anmeld Citér

16. maj 2015

Carina:-)

Hun har da masser med dem at gøre i kraft i at hun er mor til deres barnenbarn

Jeg ser også min søns ex -Og især fordi jeg har deres barn i pleje skal jeg jo have tingene til at køre -Men derudover så er jeg stadig glad for hende og ingen skal bestemme hvem jeg omgås og hvorfor.

Jeg er også glad for min søns nye kæreste ,men hun må acceptere at der er en fortid med en anden kvinde og dermed er der en kontakt som ingen skal tvinge mig til at bryde-

Det lyder ret umodent at du ligefrem vil skrotte kontakten -Så påtvinger du jo dine svigerforældre et dillema der er fuldstændigt unødvendigt .Du risikerer bare at de fravælger dig ,og synes du selv det lyder tiltalende med et træls forhold til din svigerfam mange år frem? 

Drop det jaloux mode - det har aldrig klædt nogen :) 

Anmeld Citér

16. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther
ErDetSnartNU skriver:

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært for dig, men jeg tror du bliver nødt til at acceptere det, og endda også være glad på deres vegne over det

Hun har i øvrigt meget mere med deres liv at gøre, end du har - hun er trods alt mor til deres barnebarn, og det er da kun skønt, at de kan samarbejde, og at barnet ikke holdes gidsel mellem mor og bedsteforældre, hvorved kontakten til bedsteforældrene selvsagt ville blive mindsket markant, hvis hun ikke inddrog dem i barnets liv. Det du derimod kan gøre, er at fortælle dine svigerforældre, at du nogle gange godt kan føle dig lidt overset og ubehageligt tilpas, når snakken falder på eksen. Eventuelt kan du få din kæreste til at sige det, da det jo nok ville gøre det noget nemmere

Hvordan er din kærestes forhold til hende? Har de et godt samarbejde og kan de snakke sammen?

SÅ enig! Omend jeg godt kan forstå, at det ikke er nemt at være sammen med en mand med "bagage". Men jeg synes, det er skønt for barnets skyld, at de har et tæt forhold..

Anmeld Citér

16. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg synes der er fantastisk at de har et forhold, selvom at hun er gået fra deres  søn. Det bliver SÅ godt for barnet, at det kan se alle sine bedster når det vil og ikke delt op.

Jeg synes ikke du kan blande dig i om du snakker om hende eller ses, det ernderes liv og de må ses med hvem de vil, om deres søn har en ny kæreste eller ej. De skal vel heller ikke bestemme hvem du må se. 

Jeg forstår at det er svært at være den nye, men hvis du ikke kan acceptere det, er det nok svært at være sammen med en der har et barn. I vil helt sikkert se meget til hinanden, og hun er mere end bare mor til deres barnebarn, hun er familie. 

Du kan ikke gøre noget ved det deres forhold og det skal du heller ikke, du skal acceptere at de har et godt forhold.

Anmeld Citér

16. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville finde ud af med mig selv om jeg kan acceptere deres forhold, hvis ikke, ville jeg stoppe forholdet til manden. 

Det er et tarveligt ultimatum at give dem, for det er da fantastisk for barnet at alt ikke er så adskilt og barnet kan se mor have et godt forhold til farmor og farfar. 

Jeg forstår dine følelser, men dem må DU arbejde med og ikke dine svigerforældre. 

Anmeld Citér

16. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Så for at svare på dit spørgsmål:
Jeg ville intet gør, for det har intet med mig at gøre, og jeg skal ikke bestemme hvem mine svigerforældre må se, for det vil da bare skabe dårlige vande mellem os, og så ville jeg ikke "droppe" kontakten på grund af det, for det synes jeg er barnligt. Det er deres liv og de må se lige hvem de vil, og så må jeg bare bide i min hat og acceptere det.

Hvad vil du gøre til konfirmation? Runde fødselsdage? og andet? blive væk, fordi hun kommer. ??

Jeg synes du skal mane dig op og acceptere at den her kvinde (for håbelig) altid vil være en del af deres liv på grund af deres barnebarn. Der burde være flere kvinder som hende, der ikke straffer bedsteforældrene for hvad deres barn har gjort og viser sit eget barn at man gør kan opfører sig ordentligt, selvom om tingene ikke gik som man regnede med.

Vi snakker også med min brors ex, kan ikke se hvorfor vi ikke skulle gøre det, hun er mor til barnebarn og nevø.. Bare fordi de er gået fra hinanden, bliver hun ikke mindre familie.

Hvorfor er det du mener at de ikke må se hende? Må man ikke se folk man ikke er i familie med, fordi de er en ex til ens barn? Det er jo ikke dig der er veninder med hende, det er dine svigerforældre, som jo nok har fået et godt forhold til hende, da hun var sammen med deres søn.
Så bid i det sure æble og kom videre.

Anmeld Citér

16. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tænker også at du kan starte med at være ærlig. 

Du kan jo godt fortælle dine svigerforældre at du har lidt svært ved deres forhold til ex-svigerdatter, men at du nok skal nå dertil hvor du er okay med det, men om de indtil da kan prøve at tale lidt mindre om hende i dit nærvær. Eller din kæreste kan fortælle dem om hvordan du har det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.