Tutter92 skriver:
Nej præcis.
Nåå det var da altid noget. Men mener stadig ikke at der burde være nogle billeder fremme af hende mere.
1 ting er hvis det er i et album eller what ever. Man kan jo ikke bede dem om at smide dem ud, men de burde ikke være fremme, da det jo er et overstået kapitel. Sådan havde jeg det i hvert fald.
Vi har da et billede album af min kærestes børn, og der er også billeder hvor hans eks er på. Det har jeg på ingen måde noget imod da det er sammen med børnene, og jeg respekterer at hun er deres mor. Men hvis der var billeder hvor hun var der alene, så blev det smidt ud. ( Det har i hvert fald ikke noget a gøre i mit hjem )
Hun er børnenes mor, og det er det ! Det sammen gælder din kærestes eks. Hun er ikke andet end barnets mor mere, og sådan er det altså når man går fra hinanden.
Min kærestes søn ( 12 år ) har et par gange nævnt noget om min kærestes eks ( ikke deres mor ) og når han siger noget om hende, kan jeg godt mærke at det slår knuder i maven, men jeg kunne aldrig drømme om at sige noget til det, for han gør det ikke for at genere mig, han tænker slet ikke over det. Men puha, gider ikke høre om andre ekser end deres mor
Det er et ømt punkt.
Jeg tror ikke jeg forstår det med overstået kapitel. For ja deres søn har valgt at han ikke længere er gift med hende, men det betyder da ikke de skal stoppe kontakten med et menneske som har været i deres liv. Og da slet ikke hvis det menneske er noget som vigtigt som mor/far til deres barnebarn.
min mand kom ind i vores forhold med et barn, en ex kone, en masse billeder og andre nostalgiske ting. De blev da gemt, værnet om så hans søn kunne få dem som voksen. På samme måde med nogen køkkenting mm. Som moren havde valgt. Der var også billeder hvor de kyssede hinanden, var tydeligt meget glade for hinanden - og hvad så, hun var jo ex og jeg var nutid.
man kan ikke kræve af andre mennesker (her sine forældre, men kan jo også være venner, søskende mm.), at de bare skal lukke ned for kontakt med mennesker de har kæret for, investeret i, holdt af, interesseret sig for mm. Og i ts tilfælde nok endda ikke en gang for særlig længe siden da barnet kun er 2 år. Måske svigerforældrene også er i en lille sorg over drømmen brast, er bange for om de måske kan blive lukket for meget ude af barnebarnets liv. Eller måske oplever de som jeg ikke en ex som pr definition et lukket kapitel - jo lukket som kæreste, men ikke udelukket af familien.
Og jo ex er mere end barnets mor, man er et menneske, en person som man har en fortid med, en person man har minder om, en person man måske holder rigtig meget af, en person man har delt op og nedture med, her også den person man blev bedsteforældre pga. Det er en person man har grinet sammen med, en person der elsker det samme menneske man selv elsker højere end livet, en person man har set sårbar osv.
Og ville min mor fortsat have et godt forhold til min mand selvom jeg valgte han ikke skulle være min mand, så har jeg da ingen ret til at sige det må hun ikke.
Forresten ville jeg da aldrig smide et bryllupsalbum ud hvis det er børns mor, hvis ikke virker det meget malplaceret at give det til jer.