Yurie skriver:
Det er jo fordi det også kommer til at påvirke far og barn, hvis du sætter dig imod forældre/bedsteforældre, på grund af ex. Hvis du vælger at ikke ville se dine svigerforældre når du har kontakt til hende, vil du jo aldrig komme med når de besøger dem. Det giver et forkert billede til barnet.. Så jo det har med dem at gøre..
Det har at gøre med at du vil bestemme, du mener det er forkert det du gør, fordi du ikke forstår det. Og det er fair nok at du ikke forstår det, men så tag at læs hvad folk skriver, det er ikke din kamp og du skal ikke blande dig.
Så jo der er mere i det, for hvis du sætter dig sur på dem, de sætter sig sur på dig, så står din kæreste i midten og skal vælge? Kan du være 100% sikker på at han vil vælge dig over dem?
Det er fint at du vil hjælpe ham, men du skal ikke diktere hvad han skal gøre, du skal ikke sætte dig imod hvad ex siger, så længe at I ikke får taget dage fra samværdet. Hun giver jer faktisk en lang ferie med barnet, mere end mange andre fædre får lov til, men alligevel mener du ikke at hun samarbejder. Hvis hun ikke samarbejdede, ville hun jo ikke gå med til at lade jer have 3uger(hun ville gøre alt for selv at få fri eller barnet var i pasning) men hun giver jer dem. Hun acceptere at du er med på ferien, selvom at du kun har været en del af barnets liv i 4måneder. Igen STORT af hende. Og faren har barnet 6dage, det vil sige kun 2dage mindre end hun, igen STORT af hende, da der ikke er mange 2årige der bliver delt på den måde.
Der er mange bio der ikke mener at et barn skal møde en kæreste så tidligt, men det har hun også accepteret. Hun har faktisk accepteret mange ting omkring dig, men du kan ikke engang acceptere at hun ser sine svigerforældre eller der bliver snakket om hende... Hmmm..
Du brokker dig over at dine svigerforældre snakker om hende hele tiden, men gør du noget ved det?
Hvad ville du sige; Jeg vil ikke have at I besøger ex eller at ex besøger jer, fordi det har jeg det dårligt med?
Du må gerne have dine følelser, men du har valgt en mand med et barn, og der vil være ting du ikke bryder dig om, du ser dig sur på ex, fordi du mener at hun bare er en B... der udnytter dine svigerforældre, men du er nød til at acceptere at svigerne taler om hende, besøger hende, ind til de selv siger stop.
Der er intet i vejen med mit liv, men jeg tænker på barnet, der ender med at stå i klemme, hvis du bliver ved med at tænke på den her måde. Og jeg bliver ikke ved og ved, jeg prøver at forstå dig, hvorfor du tænker så negativt, i stedet for at se det positive i det.
Og hvorfor startede du ikke med at skrive, at du mener at hun udnytter dem? Du skrev bare at de sås og snakkede om hende, og så efter alle vores beskeder, skrev du at hun udnyttede dem, at de snakkede grimt om hende, kaldte dig hendes navn, var trætte af hende.
Men ja, når du stiller det sådan op med alt det hun har accepteret så er hun meget positiv. Men hun kan jo ikke alene bestemme hvor meget samvær faren skal have og hvor længe han må tage med på ferie. Stakkels fædre der ikke har et ord og skulle have sagt.
Der er mange positive ting ved at hun acceptere det hun har gjort. Der er bare så mange negative ting ved hende at det kun er dem man ser nu.
Som skrevet så har hun ikke noget af sin egen familie og gå til så hun elsker sine X svigerforældre. Derfor kan hun heller ikke sige faren i mod med fx. Samvær for så går det jo ud over bedsteforældrene.
Men min pointe er bare jeg er træt af hun altid skal skabe problemer for min kæreste og kalde ham diverse ting. Synes ikke hun er fair på nogen måde.
Jeg må bare leve med hun er der og støtte min kæreste når hun kæmper for noget hun ikke har krav på.
At mine svigerforældre så snakker med hende er vel bare godt for hende så hun får lidt omsorg.