Dilemma.. Kærestens x.. Og ens nye Svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Sikkert ja. Men jeg synes det er utroligt voksne mennesker ikke kan forstå et stop? Tråden er kørt totalt ud. Så hvorfor blive ved? 

Men det kan være den stopper nu så.! 

Hvis du på et tidspunkt skulle have lyst til lidt selvrefleksion, skulle du prøve at læse hele tråden igen 

God dag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er jo fordi det også kommer til at påvirke far og barn, hvis du sætter dig imod forældre/bedsteforældre, på grund af ex. Hvis du vælger at ikke ville se dine svigerforældre når du har kontakt til hende, vil du jo aldrig komme med når de besøger dem. Det giver et forkert billede til barnet.. Så jo det har med dem at gøre..
Det har at gøre med at du vil bestemme, du mener det er forkert det du gør, fordi du ikke forstår det. Og det er fair nok at du ikke forstår det, men så tag at læs hvad folk skriver, det er ikke din kamp og du skal ikke blande dig.

Så jo der er mere i det, for hvis du sætter dig sur på dem, de sætter sig sur på dig, så står din kæreste i midten og skal vælge? Kan du være 100% sikker på at han vil vælge dig over dem?

Det er fint at du vil hjælpe ham, men du skal ikke diktere hvad han skal gøre, du skal ikke sætte dig imod hvad ex siger, så længe at I ikke får taget dage fra samværdet. Hun giver jer faktisk en lang ferie med barnet, mere end mange andre fædre får lov til, men alligevel mener du ikke at hun samarbejder. Hvis hun ikke samarbejdede, ville hun jo ikke gå med til at lade jer have 3uger(hun ville gøre alt for selv at få fri eller barnet var i pasning) men hun giver jer dem. Hun acceptere at du er med på ferien, selvom at du kun har været en del af barnets liv i 4måneder. Igen STORT af hende. Og faren har barnet 6dage, det vil sige kun 2dage mindre end hun, igen STORT af hende, da der ikke er mange 2årige der bliver delt på den måde.
Der er mange bio der ikke mener at et barn skal møde en kæreste så tidligt, men det har hun også accepteret. Hun har faktisk accepteret mange ting omkring dig, men du kan ikke engang acceptere at hun ser sine svigerforældre eller der bliver snakket om hende... Hmmm..

Du brokker dig over at dine svigerforældre snakker om hende hele tiden, men gør du noget ved det?

Hvad ville du sige; Jeg vil ikke have at I besøger ex eller at ex besøger jer, fordi det har jeg det dårligt med?

Du må gerne have dine følelser, men du har valgt en mand med et barn, og der vil være ting du ikke bryder dig om, du ser dig sur på ex, fordi du mener at hun bare er en B... der udnytter dine svigerforældre, men du er nød til at acceptere at svigerne taler om hende, besøger hende, ind til de selv siger stop.

Der er intet i vejen med mit liv, men jeg tænker på barnet, der ender med at stå i klemme, hvis du bliver ved med at tænke på den her måde. Og jeg bliver ikke ved og ved, jeg prøver at forstå dig, hvorfor du tænker så negativt, i stedet for at se det positive i det.

Og hvorfor startede du ikke med at skrive, at du mener at hun udnytter dem? Du skrev bare at de sås og snakkede om hende, og så efter alle vores beskeder, skrev du at hun udnyttede dem, at de snakkede grimt om hende, kaldte dig hendes navn, var trætte af hende.

Undskyld... 

Men ja, når du stiller det sådan op med alt det hun har accepteret så er hun meget positiv. Men hun kan jo ikke alene bestemme hvor meget samvær faren skal have og hvor længe han må tage med på ferie. Stakkels fædre der ikke har et ord og skulle have sagt. 

Der er mange positive ting ved at hun acceptere det hun har gjort. Der er bare så mange negative ting ved hende at det kun er dem man ser nu. 

Som skrevet så har hun ikke noget af sin egen familie og gå til så hun elsker sine X svigerforældre. Derfor kan hun heller ikke sige faren i mod med fx. Samvær for så går det jo ud over bedsteforældrene. 

Puha jeg synes det er svært og forklare... 

Men min pointe er bare jeg er træt af hun altid skal skabe problemer for min kæreste og kalde ham diverse ting. Synes ikke hun er fair på nogen måde. 

Jeg må bare leve med hun er der og støtte min kæreste når hun kæmper for noget hun ikke har krav på. 

At mine svigerforældre så snakker med hende er vel bare godt for hende så hun får lidt omsorg. 

Jeg må vende det hele til noget positivt og se hvad der bringer. 

Tak for bedre svar og pæn toneleje 

Anmeld Citér

19. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Undskyld... 

Men ja, når du stiller det sådan op med alt det hun har accepteret så er hun meget positiv. Men hun kan jo ikke alene bestemme hvor meget samvær faren skal have og hvor længe han må tage med på ferie. Stakkels fædre der ikke har et ord og skulle have sagt. 

Der er mange positive ting ved at hun acceptere det hun har gjort. Der er bare så mange negative ting ved hende at det kun er dem man ser nu. 

Som skrevet så har hun ikke noget af sin egen familie og gå til så hun elsker sine X svigerforældre. Derfor kan hun heller ikke sige faren i mod med fx. Samvær for så går det jo ud over bedsteforældrene. 

Puha jeg synes det er svært og forklare... 

Men min pointe er bare jeg er træt af hun altid skal skabe problemer for min kæreste og kalde ham diverse ting. Synes ikke hun er fair på nogen måde. 

Jeg må bare leve med hun er der og støtte min kæreste når hun kæmper for noget hun ikke har krav på. 

At mine svigerforældre så snakker med hende er vel bare godt for hende så hun får lidt omsorg. 

Jeg må vende det hele til noget positivt og se hvad der bringer. 

Tak for bedre svar og pæn toneleje 

Jeg er ikke inde i regler omkring samværd, men hvis du læser rundt omkring så ser de fleste så små børn kun deres samværdsforældre hver anden weekend og måske en hverdag den anden uge, så din kæreste er meget heldig, når barnet er så lille.

Tror du ikke også hun nok er noget negativ over at hendes ex er ved at flytte ind med en ny kæreste efter 4måneder?? Hvordan ville du have det hvis din ex gjorde det?

Men jeg tror helt sikkert at hun har mere at sige omkring det end faren, med ferie og samværd, fordi hun er den der har barnet mest(Ikke skyde mig hvis jeg tager fejl), men det er hende der vel står som den der har barnet boet, på papir, så hun vil nok stå med mest at have sagt.

Jeg tror hun har det svært, og det er bare letteste at det skal gå udover din kæreste, for han er kommet videre, hun har mistet de forældre hun aldrig har haft, og derfor opfører hun sig sådan, er meget large, fordi hun præcis ikke vil miste sin ex svigerforældre, for så har hun ikke rigtigt noget tilbage. Det er jo dejligt for hende at hun har noget bagland, der gerne vil hjælpe hende.

Vend den op og se hvordan du ville have det, hvis du blev skiftet ud så hurtigt, og de allerede har tanker om huset(som hans forældre køber, men ikke vil købe til ham og hende) Så ved man jo godt hvem de stoler mest vil klare den, og det sku sårende, når man står som mor til deres eget barnebarn, at de så aldrig har troet på at det ville gå.

Så tænk på de positive ting, du har ham og ja hun vil være der, men han har valgt dig. (Og har dine svigerforældre jo faktisk også, også selvom at de snakker om hende, besøger hende.. har de valgt dig)

Anmeld Citér

19. maj 2015

Tutter92

Tror ikke Ts mener det så bogstaveligt at man ikke må nævne eks'en overhovedet, men mere at det er belastende at skulle høre om hende HELE tide, hvilket jeg sagtens kan følge hende i.

Jeg har som sagt intet imod min kærestes eks ( mor til 2 af hans børn ) og vi snakker også rigtig godt sammen, krammer hej og farvel osv. Men samtidig gider jeg heller ikke at hun skal bringes op af min kærestes onkel og tante HVER gang vi holder fødselsdag. Jeg synes selv det er belastende når hans tante altid spørger hvordan det går med hende ( skriv dog selv til hende og spørg. Come on, hvor sgu vi vide det fra ) Hun har endda også kommet til at kalde mig for hendes navn, hvor jeg var lidt i tvivl om det var bevidst  

Min kærestes mor snakkede aldrig om hende, så kunne ikke forstå at det var så vigtigt for hans tante altid at skulle nævne hende. På et tidspunkt til en fødselsdag i VORES hjem, havde hans tante endda et billede album + bryllups sange fra deres bryllup med til min kæreste  Det synes jeg godt nok var respektløst af hende, da hun ved at det også er MIT hjem. Min kæreste gad ikke at have det, så han smed det hele ud i skraldespanden.

Jeg mente ikke at det var MIN opgave at sige noget da det er hans familie, og havde det været omvendt skulle jeg nok os selv fortælle min familie et par ting eller 2 !

Men her efter 2 år er det altså blevet MEGET bedre, jeg føler hans tante respektere mig og vi har det rigtig godt sammen. Så tror at det bliver bedre med tiden for dig Ts  

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Tutter92 skriver:

Tror ikke Ts mener det så bogstaveligt at man ikke må nævne eks'en overhovedet, men mere at det er belastende at skulle høre om hende HELE tide, hvilket jeg sagtens kan følge hende i.

Jeg har som sagt intet imod min kærestes eks ( mor til 2 af hans børn ) og vi snakker også rigtig godt sammen, krammer hej og farvel osv. Men samtidig gider jeg heller ikke at hun skal bringes op af min kærestes onkel og tante HVER gang vi holder fødselsdag. Jeg synes selv det er belastende når hans tante altid spørger hvordan det går med hende ( skriv dog selv til hende og spørg. Come on, hvor sgu vi vide det fra ) Hun har endda også kommet til at kalde mig for hendes navn, hvor jeg var lidt i tvivl om det var bevidst  

Min kærestes mor snakkede aldrig om hende, så kunne ikke forstå at det var så vigtigt for hans tante altid at skulle nævne hende. På et tidspunkt til en fødselsdag i VORES hjem, havde hans tante endda et billede album + bryllups sange fra deres bryllup med til min kæreste  Det synes jeg godt nok var respektløst af hende, da hun ved at det også er MIT hjem. Min kæreste gad ikke at have det, så han smed det hele ud i skraldespanden.

Jeg mente ikke at det var MIN opgave at sige noget da det er hans familie, og havde det været omvendt skulle jeg nok os selv fortælle min familie et par ting eller 2 !

Men her efter 2 år er det altså blevet MEGET bedre, jeg føler hans tante respektere mig og vi har det rigtig godt sammen. Så tror at det bliver bedre med tiden for dig Ts  

Ja man kan da kun håbe det bliver bedre. 

Jeg tror lige nu at det er fordi det er meget nyt det hele. 

Vi har trods alt kun boet sammen i kort tid, 

Man kan sikkert kun sætte sig ind i mit/vores sted hvis man selv har stået i situationen. 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Tutter92

Anonym skriver:

Ja man kan da kun håbe det bliver bedre. 

Jeg tror lige nu at det er fordi det er meget nyt det hele. 

Vi har trods alt kun boet sammen i kort tid, 

Man kan sikkert kun sætte sig ind i mit/vores sted hvis man selv har stået i situationen. 

Det tror jeg du har helt ret i.

Jeg håber og tror på at det bliver bedre for dig med tiden. Og ellers må det være din kærestes opgave at forklare sine forældre at de ikke behøver at have billeder af eks + ham, og snakke om hende hele tiden, da det er stødende overfor dig, som er hans nye kæreste.

Det mener jeg ikke bør være din opgave, da det er hans forældre.!

Anmeld Citér

19. maj 2015

Anonym trådstarter

Tutter92 skriver:

Det tror jeg du har helt ret i.

Jeg håber og tror på at det bliver bedre for dig med tiden. Og ellers må det være din kærestes opgave at forklare sine forældre at de ikke behøver at have billeder af eks + ham, og snakke om hende hele tiden, da det er stødende overfor dig, som er hans nye kæreste.

Det mener jeg ikke bør være din opgave, da det er hans forældre.!

Mener bestemt heller ikke det er min opgave at sige, og de fleste billeder er også taget ned efter min kæreste sagde det :-) 

Anmeld Citér

19. maj 2015

Tutter92

Anonym skriver:

Mener bestemt heller ikke det er min opgave at sige, og de fleste billeder er også taget ned efter min kæreste sagde det :-) 

Nej præcis.

Nåå det var da altid noget. Men mener stadig ikke at der burde være nogle billeder fremme af hende mere.

1 ting er hvis det er i et album eller what ever. Man kan jo ikke bede dem om at smide dem ud, men de burde ikke være fremme, da det jo er et overstået kapitel. Sådan havde jeg det i hvert fald.

Vi har da et billede album af min kærestes børn, og der er også billeder hvor hans eks er på. Det har jeg på ingen måde noget imod da det er sammen med børnene, og jeg respekterer at hun er deres mor. Men hvis der var billeder hvor hun var der alene, så blev det smidt ud. ( Det har i hvert fald ikke noget a gøre i mit hjem )

Hun er børnenes mor, og det er det ! Det sammen gælder din kærestes eks. Hun er ikke andet end barnets mor mere, og sådan er det altså når man går fra hinanden.

Min kærestes søn ( 12 år ) har et par gange nævnt noget om min kærestes eks ( ikke deres mor ) og når han siger noget om hende, kan jeg godt mærke at det slår knuder i maven, men jeg kunne aldrig drømme om at sige noget til det, for han gør det ikke for at genere mig, han tænker slet ikke over det. Men puha, gider ikke høre om andre ekser end deres mor  Det er et ømt punkt.

Anmeld Citér

19. maj 2015

Sprit25

Jeg må indrømme jeg ikke forstå hvorfor Eks er et ømt punkt? De er jo netop Eks?

Anmeld Citér

19. maj 2015

SandraXOXO

Tutter92 skriver:

Hvorfor i alverden smide et bryllupsalbum ud? Kunne da være meget rart for børnene at kigge i når de blev større. Jesus! Forstår slet ikke denne hetz på ekser og mødre, vi er altså hverken onde, dumme eller ude på at stjæle vores eksmænd tilbage! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.