mpr skriver:
Alle bonusmødre har været det sted du er nu, der er intet galt med de følelser du får! Følelser er ægte og skal omfavnes ikke presses væk..
Hvordan er det med din kæreste og x'en? Synes han også det er total fedt at hænge ud med eksen når han er på besøg hos sine forældre? - lyder som om hun er på besøg når i også er der?
Personligt har jeg selv stået der hvor du står nu, bare med min svigerinde som egentlig slet ikke brød sig om eksen men satte en facade op og bragte rigtig meget tid med eksen for at se sin niece ekstra meget. "Heldigvis" for mit vedkommende så var eksen så fræk at hæve sig over min mand og prale med at hun kunne give deres datter endnu mere end han kunne og pralede med hvor meget de så hans søster hvilket han sagde til søsteren som herefter kuttede kontakten til eksen og holdt kontakten bare med min mand..
Men jeg har stået den første jul hvor jeg skulle være sammen med svigerfamilien og nær fik hele aftenen ødelagt fordi de satte en billedramme op som selv kørte billeder igennem at min mand og hans eks's lykkelige liv sammen før og efter bonus var født.. Min verden brød fuldstændig samme, eksen havde i forvejen kørt mig psykisk ned og jeg ville bare HJEM! Manden fik det pillet ned og af en eller anden grund har familien ikke sagt noget siden.. De havde dog ikke kontakt med eksen og har ikke haft det siden brudet.
SÅ jeg forstår udemærket din frustration.. Og NEJ hun er ikke deres familie længere, det forsvandt da hun gik fra din kæreste - barnet er deres familie og du er den nye del af familien!
Men hun vil altid være der.. Sådan er det og hun kan ikke skrottes uanset hvor gerne man ville det
MEN din nye familie må godt tage hensyn, hvis de ikke vil det har de intet til overs for dig og vil ikke lukke dig ind i familien.. De behøver ikke tale om hende non stop fra i kommer ind af døren og til i går igen..
Jeg kunne godt frygte hvis i en dag får et barn sammen og hun er på sådan en piedestal.. bliver jeres barn så anden rangs barnebarn? Fordi den jo ikke er fra den oprindelige kernefamilie??
Jeg ville snakke med manden om hvad han tænker og føler og gå derfra.. For du er ny i familien og der er MEGET du skal sluge som er møg irriterende, men det betyder ikke du skal finde dig i hvad som helst.. Men du skal have din mand med i det, for modarbejder han også dine følelser så er forholdet dømt til at gå i vasken for du skal ikke leve i en skygge af dig selv og finde dig i alt.. Hvis folk fandt sig i alt bare for barnets skyld så fandtes der ikke skilsmisser husk det
Men ja du skal nok ikke direkte snakke med svigerfamilien om det, snak med manden og lad ham snakke med dem for at du kommer kan få dem til at stejle hvor manden vil de måske mere høre på fordi det er deres søn
Held og lykke herfra
- Du kan altid skrive privat hvis du har brug for det
Hun er på en piedestal? Ja, de hjælper hende, de tager til fødselsdage hos hende, fordi de har et super venskab med hende, og har måske kendt hende i mange år, det smider man da ikke bare væk, fordi deres søn får en ny kæreste. Som de ikke kender ret godt endnu. Selvfølgelig har man lov til at have de følelser, men kan ikke bestemme hvem de ser og hvem de snakker om. Man kan spørge pænt, om man ikke kan snakke om noget andet.
Andenrangs barn??? Hvorfor skal de gøre forskel på deres børnebørn? Tænker du at det er sådan børn, der ikke er født i kernefamilien er?? Jeg kan ikke se hvorfor at forholdene mellem svigerne og ex skal gøre nogen forskel på hvordan de er med deres børnebørn?
En anden ting, så synes jeg ikke din kæreste´s ex er som den ts beskriver, i dit tilfælde gør hun alt for at trænge sig ind, vise at hun er bedre... I ts´ tilfælde tror jeg ikke hun gør det for at være bedre end ts, men fordi at hun faktisk godt kan li sine ex svigerforældre og nyder at hendes barn kan se dem oftere. Og de har et godt venskab.. Og det bør ingen ødelægge, så længe det ikke skader nogen.
Og så tænker jeg også, at hvis deres søn og hans ex ikke kunne sammen, "hadede" hinanden, altså ikke gad være sammen, så tror jeg ikke at de invitere dem på samme tid.
Til ts:
Snak med din kæreste, din svigerforældre kan jo ikke læse dine tanker, så de ved ikke at det går dig på, og de kan jo ikke sidde og snakke om dig, når du er der, så snakken falder på exen som er mor til deres barnebarn, hun vil jo let falde ind i emnet, hvis de snakker om barnebarnet.