Dilemma.. Kærestens x.. Og ens nye Svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2015

modesty

Anonym skriver:

Jeg håber i vil komme med råd eller andre har oplevet det samme og hvordan i takler det. 

Jeg har fundet efter min mening, verdens bedste kæreste.. Men han har et barn med en anden.. Det gør ikke mig noget og vi har det godt alle tre. Men problemet ligger i at mine nye svigerforældre har kontakt med hende hele tiden, bliver inviteret til hendes fødselsdage, hjælper hende med alt! Det frygteligt og stå her som ny kæreste og hun stadig er der! Hun er altid et tale emne når vi er sammen. Jeg får knuder i maven hver gang jeg bare tænker på hende! nu har jeg bare fået nok kan jeg mærke. Jeg knækker sammen hver gang. Jeg har gået med tanken om at "droppe" at se mine svigerforældre før hun er ude af deres liv da hun efter min mening intet har med deres liv at gøre selv om hun er mor til deres barnebarn.. Hvad ville i gøre? 

Lade som ingen ting kan jeg ikke mere.... 

Hun har intet med deres liv at gøre selvom hun er mor til deres barnebarn? Hvor er logikken i den sætning?

Mine forældre ser stadig min første kæreste, som jeg havde fra jeg var 17-19 (jeg er 35 nu), og hans kone og deres børn.

Min mands eks er en del af vores liv. Vi har faktisk lige i dag været til hendes datters 10-års fødselsdag. Her var min svigermor også med, og hun ELSKER min mands eks. Eks'en tager også over og besøger svigermor ind imellem. Hun dukker ofte op i samtaler. Hvorfor er det et problem? Jeg er ikke eks'en og hun er ikke mig. Vi er forskellige mennesker og har hver vores gode ting at byde ind med.

Jeg kan ikke se problemet - eller jo, det kan jeg godt, men det er oppe i dit hoved. Det handler om din usikkerhed og dit mindreværd. Giv slip på jalousifølelserne og alle vil blive gladere. Specielt din mands datter, som vil opleve en velfungerende familie i harmoni, hvor de mennesker hun elsker er en del af hinandens liv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2015

Mettefpigen

Hmm... må sige at jeg er en af dem som rakte ud til min eks svigerforældre da min eks og jeg gik fra hinanden... at de så valgte fra er en anden historie... men jeg kan sagtens se at der er en masse ting de går glip af, som er mega ærgerligt... så det synspunkt kan jeg slet ikk se!! Jeg siger det samme som de andre, då må bide i det sure æble, og tænke på hvilket godt forhold de allesammen får som kan glæde barnet på længere sigt ☺

Anmeld Citér

17. maj 2015

mpr

Anonym skriver:

Jeg håber i vil komme med råd eller andre har oplevet det samme og hvordan i takler det. 

Jeg har fundet efter min mening, verdens bedste kæreste.. Men han har et barn med en anden.. Det gør ikke mig noget og vi har det godt alle tre. Men problemet ligger i at mine nye svigerforældre har kontakt med hende hele tiden, bliver inviteret til hendes fødselsdage, hjælper hende med alt! Det frygteligt og stå her som ny kæreste og hun stadig er der! Hun er altid et tale emne når vi er sammen. Jeg får knuder i maven hver gang jeg bare tænker på hende! nu har jeg bare fået nok kan jeg mærke. Jeg knækker sammen hver gang. Jeg har gået med tanken om at "droppe" at se mine svigerforældre før hun er ude af deres liv da hun efter min mening intet har med deres liv at gøre selv om hun er mor til deres barnebarn.. Hvad ville i gøre? 

Lade som ingen ting kan jeg ikke mere.... 

Alle bonusmødre har været det sted du er nu, der er intet galt med de følelser du får! Følelser er ægte og skal omfavnes ikke presses væk..  

Hvordan er det med din kæreste og x'en? Synes han også det er total fedt at hænge ud med eksen når han er på besøg hos sine forældre? - lyder som om hun er på besøg når i også er der? 

Personligt har jeg selv stået der hvor du står nu, bare med min svigerinde som egentlig slet ikke brød sig om eksen men satte en facade op og bragte rigtig meget tid med eksen for at se sin niece ekstra meget. "Heldigvis" for mit vedkommende så var eksen så fræk at hæve sig over min mand og prale med at hun kunne give deres datter endnu mere end han kunne og pralede med hvor meget de så hans søster hvilket han sagde til søsteren som herefter kuttede kontakten til eksen og holdt kontakten bare med min mand.. 

Men jeg har stået den første jul hvor jeg skulle være sammen med svigerfamilien og nær fik hele aftenen ødelagt fordi de satte en billedramme op som selv kørte billeder igennem at min mand og hans eks's lykkelige liv sammen før og efter bonus var født.. Min verden brød fuldstændig samme, eksen havde i forvejen kørt mig psykisk ned og jeg ville bare HJEM! Manden fik det pillet ned og af en eller anden grund har familien ikke sagt noget siden.. De havde dog ikke kontakt med eksen og har ikke haft det siden brudet. 

SÅ jeg forstår udemærket din frustration.. Og NEJ hun er ikke deres familie længere, det forsvandt da hun gik fra din kæreste - barnet er deres familie og du er den nye del af familien! Men hun vil altid være der.. Sådan er det og hun kan ikke skrottes uanset hvor gerne man ville det MEN din nye familie må godt tage hensyn, hvis de ikke vil det har de intet til overs for dig og vil ikke lukke dig ind i familien.. De behøver ikke tale om hende non stop fra i kommer ind af døren og til i går igen.. 

Jeg kunne godt frygte hvis i en dag får et barn sammen og hun er på sådan en piedestal.. bliver jeres barn så anden rangs barnebarn? Fordi den jo ikke er fra den oprindelige kernefamilie?? 

Jeg ville snakke med manden om hvad han tænker og føler og gå derfra.. For du er ny i familien og der er MEGET du skal sluge som er møg irriterende, men det betyder ikke du skal finde dig i hvad som helst.. Men du skal have din mand med i det, for modarbejder han også dine følelser så er forholdet dømt til at gå i vasken for du skal ikke leve i en skygge af dig selv og finde dig i alt.. Hvis folk fandt sig i alt bare for barnets skyld så fandtes der ikke skilsmisser husk det  

Men ja du skal nok ikke direkte snakke med svigerfamilien om det, snak med manden og lad ham snakke med dem for at du kommer kan få dem til at stejle hvor manden vil de måske mere høre på fordi det er deres søn  

Held og lykke herfra - Du kan altid skrive privat hvis du har brug for det  

Anmeld Citér

17. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mpr skriver:

Alle bonusmødre har været det sted du er nu, der er intet galt med de følelser du får! Følelser er ægte og skal omfavnes ikke presses væk..  

Hvordan er det med din kæreste og x'en? Synes han også det er total fedt at hænge ud med eksen når han er på besøg hos sine forældre? - lyder som om hun er på besøg når i også er der? 

Personligt har jeg selv stået der hvor du står nu, bare med min svigerinde som egentlig slet ikke brød sig om eksen men satte en facade op og bragte rigtig meget tid med eksen for at se sin niece ekstra meget. "Heldigvis" for mit vedkommende så var eksen så fræk at hæve sig over min mand og prale med at hun kunne give deres datter endnu mere end han kunne og pralede med hvor meget de så hans søster hvilket han sagde til søsteren som herefter kuttede kontakten til eksen og holdt kontakten bare med min mand.. 

Men jeg har stået den første jul hvor jeg skulle være sammen med svigerfamilien og nær fik hele aftenen ødelagt fordi de satte en billedramme op som selv kørte billeder igennem at min mand og hans eks's lykkelige liv sammen før og efter bonus var født.. Min verden brød fuldstændig samme, eksen havde i forvejen kørt mig psykisk ned og jeg ville bare HJEM! Manden fik det pillet ned og af en eller anden grund har familien ikke sagt noget siden.. De havde dog ikke kontakt med eksen og har ikke haft det siden brudet. 

SÅ jeg forstår udemærket din frustration.. Og NEJ hun er ikke deres familie længere, det forsvandt da hun gik fra din kæreste - barnet er deres familie og du er den nye del af familien! Men hun vil altid være der.. Sådan er det og hun kan ikke skrottes uanset hvor gerne man ville det MEN din nye familie må godt tage hensyn, hvis de ikke vil det har de intet til overs for dig og vil ikke lukke dig ind i familien.. De behøver ikke tale om hende non stop fra i kommer ind af døren og til i går igen.. 

Jeg kunne godt frygte hvis i en dag får et barn sammen og hun er på sådan en piedestal.. bliver jeres barn så anden rangs barnebarn? Fordi den jo ikke er fra den oprindelige kernefamilie?? 

Jeg ville snakke med manden om hvad han tænker og føler og gå derfra.. For du er ny i familien og der er MEGET du skal sluge som er møg irriterende, men det betyder ikke du skal finde dig i hvad som helst.. Men du skal have din mand med i det, for modarbejder han også dine følelser så er forholdet dømt til at gå i vasken for du skal ikke leve i en skygge af dig selv og finde dig i alt.. Hvis folk fandt sig i alt bare for barnets skyld så fandtes der ikke skilsmisser husk det  

Men ja du skal nok ikke direkte snakke med svigerfamilien om det, snak med manden og lad ham snakke med dem for at du kommer kan få dem til at stejle hvor manden vil de måske mere høre på fordi det er deres søn  

Wow - Andenrangs barnebarn - det er da virkelig også kun at se negativt på noget der i bund og grund er fantastisk. 

Anmeld Citér

17. maj 2015

TNBC

mpr skriver:

Hun er på en piedestal? Ja, de hjælper hende, de tager til fødselsdage hos hende, fordi de har et super venskab med hende, og har måske kendt hende i mange år, det smider man da ikke bare væk, fordi deres søn får en ny kæreste. Som de ikke kender ret godt endnu. Selvfølgelig har man lov til at have de følelser, men kan ikke bestemme hvem de ser og hvem de snakker om. Man kan spørge pænt, om man ikke kan snakke om noget andet.

Andenrangs barn??? Hvorfor skal de gøre forskel på deres børnebørn? Tænker du at det er sådan børn, der ikke er født i kernefamilien er?? Jeg kan ikke se hvorfor at forholdene mellem svigerne og ex skal gøre nogen forskel på hvordan de er med deres børnebørn?

En anden ting, så synes jeg ikke din kæreste´s ex er som den ts beskriver, i dit tilfælde gør hun alt for at trænge sig ind, vise at hun er bedre... I ts´ tilfælde tror jeg ikke hun gør det for at være bedre end ts, men fordi at hun faktisk godt kan li sine ex svigerforældre og nyder at hendes barn kan se dem oftere. Og de har et godt venskab.. Og det bør ingen ødelægge, så længe det ikke skader nogen.

Og så tænker jeg også, at hvis deres søn og hans ex ikke kunne sammen, "hadede" hinanden, altså ikke gad være sammen, så tror jeg ikke at de invitere dem på samme tid.

Til ts:
Snak med din kæreste, din svigerforældre kan jo ikke læse dine tanker, så de ved ikke at det går dig på, og de kan jo ikke sidde og snakke om dig, når du er der, så snakken falder på exen som er mor til deres barnebarn, hun vil jo let falde ind i emnet, hvis de snakker om barnebarnet.

Anmeld Citér

17. maj 2015

TNBC

Hvor blev TS af?

Anmeld Citér

17. maj 2015

Monski

Hele min familie og jeg selv har kontakt til min brors ekskæreste fordi der er et barn involveret og det er ikke engang hans. Men er barn betyder bare så utrolig meget og man knytter altså bånd for livet. Mine forældre har også billeder af hende hængende selvom det er 5 år siden de gik fra hinanden og min bror nu har en anden kæreste og de har verdens dejligste dreng sammen.

hun vil altid være en del af deres liv, og det er kun positivt at de er så åbne omring det og det ikke er noget hemmeligt.

selvfølgelig skal du fortælle hvordan du har det, men pas på ikke at stille dig på bagben for det vil kun gøre det hele meget mere utrygt og kompliceret 

Anmeld Citér

17. maj 2015

TNBC

Monski skriver:

Hele min familie og jeg selv har kontakt til min brors ekskæreste fordi der er et barn involveret og det er ikke engang hans. Men er barn betyder bare så utrolig meget og man knytter altså bånd for livet. Mine forældre har også billeder af hende hængende selvom det er 5 år siden de gik fra hinanden og min bror nu har en anden kæreste og de har verdens dejligste dreng sammen.

hun vil altid være en del af deres liv, og det er kun positivt at de er så åbne omring det og det ikke er noget hemmeligt.

selvfølgelig skal du fortælle hvordan du har det, men pas på ikke at stille dig på bagben for det vil kun gøre det hele meget mere utrygt og kompliceret 

Sådan skal det være. For det skal sku ikke gå ud over børnene, at de voksne ikke er sammen.

Jeg vil også have kontakt med min ex svigerindes børn, selvom at de ikke er min brors, ligesom min anden brors kærestes søn(hvis min bror går fra sin kæreste) for de er familie, om de af blod eller ej...

Anmeld Citér

18. maj 2015

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Der er ikke noget der kan tricke ens usikkerhed så meget som ex-kærester, og måske er det der dit faktiske problem er. Måske du er bange for at dine svigerforældre bedre kan lide ex-kæresten end dig, måske du egentlig også er usikker på hvor din kæreste står i det her. Jeg ville hvis jeg var dig arbejde med den usikkerhed. Jeg ville tilbringe en masse tid med svigerfamilien, måske også uden kæresten og få nogle oplevelser/minder sammen med dem. Din kærestes ex har givet dem en stor gave i form af et barnebarn, men det betyder ikke at der ikke er plads til dig. Der findes mennesker med store hjerter der både kan rumme dem fra fortiden og dem der er nu.

Ved ikke hvor længe i har været sammen? Men måske ikke så længe? Svigerforældre er ikke forpligtiget til at elske deres nye svigerdatter med det samme, det tager tid. Og samtidig kan man ikke tvinge dem til at stoppe med at elske deres gamle svigerdatter.  Giv det ro og en masse tid og arbejd med din usikkerhed, så er jeg sikker på at det nok skal komme

Anmeld Citér

18. maj 2015

Bebsen

Monski skriver:

Det lyder næsten som mig og min eks svigerfamilie - hvor min søn ikke biologisk er deres, men han var kun få måneder gammel da vi kom ind i deres liv og på den måde er han også deres første barnebarn. 

Vi gik fra hinanden for mere end 2 år siden og jeg er lykkelig over at han stadig har fast kontakt til min eks og hans forældre, jeg har selv lidt kontakt til eks svigerne, snakker i tlf, sender blomster osv, boede vi tættere på hinanden sås vi også mere. 

Men alt dette er OK for min eks kæreste, han ved hvor glade hans forældre er for mig og min dreng, og ikke mindst omvendt  Jeg har ikke selv noget familie, sådan rigtigt, og at have dem i baghånden, at ku ringe til min eks svigermor når jeg er usikker ift min søn, det betyder rigtigt meget!! Men både jeg og hans forældre tjekkede med ham om det var ok, før vi fortsatte kontakten... 

Nu har han en ny kæreste med egne unger og jeg håber virkelig ikke at hans kæreste har eller får et problem med det, mit forhold til dem har ikke noget med romantiske følelser for ham at gøre, han og jeg duede ikke sammen, men det gjorde hans familie og jeg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.