amkjaer skriver:
Jeg ville lige give en anden side af sagen - med fare for at blive svinet til men jeg mener det absolut i bedst tænkelige tone.
1. Jeg er selv vokset op med en far som jeg ikke har kendt da han ikke ønskede mig dengang.
2. Jeg har selv 1 søn - snart 2 og går som udgangspunkt ikke ind for at man bare skal få abort og jeg er enig i at det er din krop så i sidste ende dit valg.
3. Min kæreste som er far til mine snart 2 sønner har et barn med en kvinde han knalede over en uges tid for 5 år siden.
Dengang min kæreste fandt ud af hans bolleveninde var gravid gjorde han det meget tydelig at han ikke ønskede barnet og ikke ville tage del i dets liv kår den kom til verden. Dvs hun kendte hans holdning allerede i uge 5. Alligevel vælger hun at beholde hvilket jo ER hendes valg da det jo er hendes krop. Når det så er sagt så er der så mange ting i den situation dwr ikke er fair. Hverken for hende for barnet for lin kæreste mig eller vores sønner.
Selvfølgelig skal man ikke tvinges til en abort men er det så fair at faren skal betale for et barn DU vil have hvis han klart har meldt ud? Hvis barnet er direkte mod fars ønske syntes jeg egentlig ikke du kan tillade dig at forvente han skal betale heller ikke hvis han har røven fuld af penge.
Den lille dreng han har er nu en alder hvor han spørger. Han kan ikke forstå hvorfor han ikke har en far og flere gange har denne kvinde henvendt sig i håb om han vil se ham fordi hun kan se sin søn mangle en far. (Fedt barn har jeg så selv været også) kan du se dit barn i øjnene og sige at far er ligeglad? Ja for uanset hvor meget ens mor forsikre en om at man er valgt til fordi HUN elsker en. Og selvom der ikke bliver sagt direkte at far er ligeglad ja så gør det fandme ondt at føle man er valgt fra og se ens kammerater med deres fædre.
Det har også en stor betydning for vores daglige økonomi nu her. Selvom det "kun" er 1300kr pr måned så betyder det noget når man ikke er højtlønnet og det betyder at vi hver eneste måned bliver mindet om at han er der og at han ikke er ønsket. Desuden er det penge som går fra de børn som min kæreste rent faktisk ønskede at få - hvorfor skal EN person bestemme det over vores liv de næste mange år.
Som du nok kan se er jeg ret splittet mellem begge sider både fordi jeg også betaler til et uønsket barn men også fordi jeg elsker mit liv og det er afviklet at mene man selv burde være blevet en abort.
Mine sønner ved ikke denne dreng eksistere og får det ALDRIG at vide med mindre vi dør og der er arv der skal opdeles. En eller anden dag ønsker denne lille dreng bare at SE hvem far er. At høre hans side af historien. Den dag han står ved vores dør og spørger bliver han afvist - han er ikke velkommen. Og det gør sgu ondt at tænke på hans smerte til den tid - det har jeg det skidt med men sådan er virkeligheden. Kan du sende dit barn hen til en afvisning af den grad hvis far melder fra nu?
Det blev lang.... sorry
Jeg vil ikke svine dig til , men har blot nogle spørgsmål til din mands valg/fravalg.
Hvorfor skal det gå ud over den lille dreng som han også er far til, at han ikke har gjort sit til at beskytte sig dengang? En ting er at en kvinde siger hun er på p-piller. Men det kan enhver idiot jo sige. Det jeg mener, er at begge har pligt til at beskytte sig hvis ikke man ønsker en graviditet eller en sygdom for den sags skyld. Så selvom en kvinde siger jeg er på p-piller, så må manden jo bruge kondom også hvis han vil være absolut sikker. Det er bare en tanke.
Det vil sige han har jo et ansvar i en eller anden forstand uanset hvordan han vender og drejer den. Jeg tænker også har i tænkt jer, hvordan jeres børn vil reagere når de finder ud af at de har en bror og i aldrig fortalte dem det? For de vil finde ud af det, når din mand dør. Der er tvangsarv og skifteret osv og alle der arver fra ham skal involveres.
Og hvordan kan man som far, især nu hvor han har to andre børn, blankt sige han vil afvise det andet barn, hvis det en dag ringer på døren? Har han hjerte til blot at afvise sit eget barn?
Det jeg mener er at man jo ikke bare kan sige det er moderens skyld. For lige så meget som hun har valgt barnet til, har din mand fravalgt det. Det vil sige din mand har jo også et ansvar for barnets kvaler i alt det her.
Men det er noget af en svær debat at sige manden også skal kunne bestemme. Ja, men det er jo det det er jo kvindens krop uanset hvordan man vender og drejer det. Det jeg vil opfordrer piger/kvinder til i situationer, hvor de bliver gravide ved et uheld eller lignende, eller med en mand der er ligeglad. At de tænker over konsekvensen ved at få barnet. Altså gør op med sig selv, hvad det gør ved barnet med den manglende far og konsekvensen hvis han pludselig efter noget tid kommer rendende. Altså at man finder ud af hvordan man vil tackle det, således det ikke bliver værre end det allerede er. Men dermed vil jeg så også sige at jeg synes det er på tide at mændene tager sit ansvar. Der er for mange mænd, der simpelthen svigter det ansvar, når de ikke selv har sørget for at beskytte sig. Og så er det fuldstændig ligegyldigt om hun er i uge 5 eller 13. Skaden er allerede sket, da han ikke selv sørgede for et kondom.
Jeg mener bare at uanset om man vil det eller ej, så har han et ansvar i at barnet blev sat i verden. Så derfor synes jeg jo at man må gøre sit bedste for det barn.