Hvilke rettigheder har jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2015

Hck

Profilbillede for Hck
amkjaer skriver:

Jeg ville lige give en anden side af sagen - med fare for at blive svinet til men jeg mener det absolut i bedst tænkelige tone.

1. Jeg er selv vokset op med en far som jeg ikke har kendt da han ikke ønskede mig dengang.

2. Jeg har selv 1 søn - snart 2 og går som udgangspunkt ikke ind for at man bare skal få abort og jeg er enig i at det er din krop så i sidste ende dit valg.

3. Min kæreste som er far til mine snart 2 sønner har et barn med en kvinde han knalede over en uges tid for 5 år siden.

Dengang min kæreste fandt ud af hans bolleveninde var gravid gjorde han det meget tydelig at han ikke ønskede barnet og ikke ville tage del i dets liv kår den kom til verden. Dvs hun kendte hans holdning allerede i uge 5. Alligevel vælger hun at beholde hvilket jo ER hendes valg da det jo er hendes krop. Når det så er sagt så er der så mange ting i den situation dwr ikke er fair. Hverken for hende for barnet for lin kæreste mig eller vores sønner.

Selvfølgelig skal man ikke tvinges til en abort men er det så fair at faren skal betale for et barn DU vil have hvis han klart har meldt ud? Hvis barnet er direkte mod fars ønske syntes jeg egentlig ikke du kan tillade dig at forvente han skal betale heller ikke hvis han har røven fuld af penge.

Den lille dreng han har er nu en alder hvor han spørger. Han kan ikke forstå hvorfor han ikke har en far og flere gange har denne kvinde henvendt sig i håb om han vil se ham fordi hun kan se sin søn mangle en far. (Fedt barn har jeg så selv været også) kan du se dit barn i øjnene og sige at far er ligeglad? Ja for uanset hvor meget ens mor forsikre en om at man er valgt til fordi HUN elsker en. Og selvom der ikke bliver sagt direkte at far er ligeglad ja så gør det fandme ondt at føle man er valgt fra og se ens kammerater med deres fædre. 

Det har også en stor betydning for vores daglige økonomi nu her. Selvom det "kun" er 1300kr pr måned så betyder det noget når man ikke er højtlønnet og det betyder at vi hver eneste måned bliver mindet om at han er der og at han ikke er ønsket. Desuden er det penge som går fra de børn som min kæreste rent faktisk ønskede at få - hvorfor skal EN person bestemme det over vores liv de næste mange år.

Som du nok kan se er jeg ret splittet mellem begge sider både fordi jeg også betaler til et uønsket barn men også fordi jeg elsker mit liv og det er afviklet at mene man selv burde være blevet en abort. 

Mine sønner ved ikke denne dreng eksistere og får det ALDRIG at vide med mindre vi dør og der er arv der skal opdeles. En eller anden dag ønsker denne lille dreng bare at SE hvem far er. At høre hans side af historien. Den dag han står ved vores dør og spørger bliver han afvist - han er ikke velkommen. Og det gør sgu ondt at tænke på hans smerte til den tid - det har jeg det skidt med men sådan er virkeligheden. Kan du sende dit barn hen til en afvisning af den grad hvis far melder fra nu?

Det blev lang.... sorry

Først vil jeg sige at jeg synes også at du skriver et pænt og sobert indlæg, med en ærlig mening.

Der efter vil jeg sige stakkels dreng, og helt ærligt pga af hans far og dig. 

Jeg har lidt svært ved at forklare det, men jeg synes det er nogle lidt vattede undskyldninger . 

Hvis din kæreste havde tænkt sig lidt om i den uge han kneppede hende( som du selv skriver)' så burde han også ha været lidt voksen og ha taget lidt gummi på " værktøjet" , så han havde sikret sig selv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2015

TNBC

alenemor42 skriver:

Hvordan gik denne tråd fra at Ts ville vide om hvad hun skulle gøre til at der lige pludselig er nogle der ikke kan styre deres dømmende bemærkninger. ... og at Ts skal forsvare sig.

Det godt nok ulækkert!!!

Så det er dømmende at tænke på det ufødte barn, der ikke kan sige eller gøre noget?

Hvorfor råber du altid op at folk dømmer? man dømmer ikke bare fordi ma  stille spørgsmålstegn ved indlæggene.

Hun siger at der er hendes valg, han har intet at sige, og det synes faktisk ikke er pænt. Det er sku også hans barn, om hun vil det eller ej. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Bshizzle

Direkte.. Han har INGEN rettigheder! 

Han kan ikke styre om du vil beholde barnet eller ej! 

Men han har dog få rettigheder.. Og det er at ha samvær med barnet (hvis du vælger at beholde) og betale hver månede 

Hvis man er gammel nok til at ha sex, så må man fandme osse se muligheden for at en graviditet KAN indføre!! 

Det et lyder lidt som at han er i chok over du er gravid.. 

Mon har har dårlig samvittighed for en anden? (Jeg kan ikke lade vær med at tro at han måske er i et andet forhold?).

Anmeld Citér

12. maj 2015

amkjaer

Hck skriver:

Først vil jeg sige at jeg synes også at du skriver et pænt og sobert indlæg, med en ærlig mening.

Der efter vil jeg sige stakkels dreng, og helt ærligt pga af hans far og dig. 

Jeg har lidt svært ved at forklare det, men jeg synes det er nogle lidt vattede undskyldninger . 

Hvis din kæreste havde tænkt sig lidt om i den uge han kneppede hende( som du selv skriver)' så burde han også ha været lidt voksen og ha taget lidt gummi på " værktøjet" , så han havde sikret sig selv.

Jeg er da bestemt langt hen af vejen enig med dig i at det er skide synd for drengen - Ingen tvivl om det. 

Men derfra til at det er min kæreste eller min skyld forstår jeg ikke. Har de som syntes det er hans egen skyld altid selv kun haft sex med BÅDE piller og kondom fordi det er "begges ansvar "? - eller har i bare været heldige ikke at ende i den situation. 

Jeg syntes der et menneske der er skyld i det er synd for den dreng og det er hans mor dom valgte at hendes behov for ikke at gennemgå en abort var vigtigere end sin søns behov for en far. Der var meldt tydeligt ud MEGET tidligt. Havde været helt enig i at det var min kærestes skyld også hvis han enten havde været usikker, givet hende grund til at tro han ville være der eller først havde meldt ud efter abort grænsen eller tæt derpå. 

Men nu var denne tråd jo ikke om mig men blot et ønske om at give ts et perspektiv hun måske ikke havde tænkt på HVIS hun vælger at beholde baby mod fars ønske.

Det var ikke for at punke nogen tror bare ikke så tit det bliver overvejet hvor ondt det gør på barnet når det en dag finder ud af det var uønsket :-)

Anmeld Citér

12. maj 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
amkjaer skriver:

Jeg er da bestemt langt hen af vejen enig med dig i at det er skide synd for drengen - Ingen tvivl om det. 

Men derfra til at det er min kæreste eller min skyld forstår jeg ikke. Har de som syntes det er hans egen skyld altid selv kun haft sex med BÅDE piller og kondom fordi det er "begges ansvar "? - eller har i bare været heldige ikke at ende i den situation. 

Jeg syntes der et menneske der er skyld i det er synd for den dreng og det er hans mor dom valgte at hendes behov for ikke at gennemgå en abort var vigtigere end sin søns behov for en far. Der var meldt tydeligt ud MEGET tidligt. Havde været helt enig i at det var min kærestes skyld også hvis han enten havde været usikker, givet hende grund til at tro han ville være der eller først havde meldt ud efter abort grænsen eller tæt derpå. 

Men nu var denne tråd jo ikke om mig men blot et ønske om at give ts et perspektiv hun måske ikke havde tænkt på HVIS hun vælger at beholde baby mod fars ønske.

Det var ikke for at punke nogen tror bare ikke så tit det bliver overvejet hvor ondt det gør på barnet når det en dag finder ud af det var uønsket :-)

Men hvad ville drengen sige, hvis han blev spurgt om sit syn på det - ville han tage afstand fra sin mor, fordi hun valgte ham til og takke sin far, fordi han har kæmpet for, han ikke skulle til verden og nu konsekvent vælger ham fra? 

Barnet er helt uskyldigt i dette - og også vi, der har manglet en far, er vel for de flestes vedkommende glade for at være her, selvom vi mangler og savner én. Og det ER nu engang din kæreste og kun ham, der har skylden for, at han ikke vil se sit barn. 

Jeg er med på, det er en rådden situation at blive far mod sin vilje - men derfra og til at nægte at se barnet og at ærgre sig over minus 1200 kroner - som er fradragsberettigede - om måneden, er der godt nok langt. Jeg synes, det er kynisk at nægte at gøre en afgørende forskel i et barns liv, om så man føler sig nok så meget snydt. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

amkjaer

Mor og meget mere skriver:

Men hvad ville drengen sige, hvis han blev spurgt om sit syn på det - ville han tage afstand fra sin mor, fordi hun valgte ham til og takke sin far, fordi han har kæmpet for, han ikke skulle til verden og nu konsekvent vælger ham fra? 

Barnet er helt uskyldigt i dette - og også vi, der har manglet en far, er vel for de flestes vedkommende glade for at være her, selvom vi mangler og savner én. Og det ER nu engang din kæreste og kun ham, der har skylden for, at han ikke vil se sit barn. 

Jeg er med på, det er en rådden situation at blive far mod sin vilje - men derfra og til at nægte at se barnet og at ærgre sig over minus 1200 kroner - som er fradragsberettigede - om måneden, er der godt nok langt. Jeg synes, det er kynisk at nægte at gøre en afgørende forskel i et barns liv, om så man føler sig nok så meget snydt. 

Som sagt så handler denne tråd ikke om mig :-) 

Hvad drengen vil tænke må han om til den tid. Gad vide om situationen havde været den samme hvis en mand ville have barnet og kvinden ikke ville så tror jeg de fleste havde sagt at det var hendes krop og hun selv skulle vælge. Det er ikke fair for NOGEN at skulle være forældre mod deres vilje.

Tak for din side af sagen men det ændre intet ved at han ikke er en ønsket del af vores familie og det må du gerne mene om hvad du vil men nu syntes jeg måske ikke det er på sin plads at bruge mere tid på at diskutere dette da det ikke er trådens formål :-) 

Du er velkommen til at sende en pb hvis du mener at kunne ændre mit syn på sagen ;-)

Anmeld Citér

12. maj 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
amkjaer skriver:

Hvad drengen vil tænke må han om til den tid. Gad vide om situationen havde været den samme hvis en mand ville have barnet og kvinden ikke ville så tror jeg de fleste havde sagt at det var hendes krop og hun selv skulle vælge. Det er ikke fair for NOGEN at skulle være forældre mod deres vilje.

Tak for din side af sagen men det ændre intet ved at han ikke er en ønsket del af vores familie og det må du gerne mene om hvad du vil men nu syntes jeg måske ikke det er på sin plads at bruge mere tid på at diskutere dette da det ikke er trådens formål :-) 

Du er velkommen til at sende en pb hvis du mener at kunne ændre mit syn på sagen ;-)

Tråden kom bl.a. til at handle om dig eller rettere din kærestes barn, da du skrev dit lange indlæg om dén side af emnet. Jeg forstår ikke hensigten med det, hvis det ikke skulle debatteres yderligere, og du ikke opfatter det som en del af trådens formål. 

Og nej, det er ikke fair for nogen at blive forældre mod deres vilje, men man kan nu engang ikke mødes på midten og lave et kompromis. 

Jeg kan næppe ændre dit syn på sagen - med din indsigt i, hvilke omkostninger, det har for barnet at blive straffet for morens ønske om, at han skulle have livet, må du jo have meget gode grunde til at støtte din kæreste. 

Anmeld Citér

13. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
annekmarie skriver:

Jamen det er fordi han vil have, at jeg skal gennemgå en abort - men jeg er af den holdning, at det er mit eget valg, da det er mig der skal leve med valget resten af livet

Og så tror han mig ikke, selvom han har fået vist en positiv test. Så ja, blev lige bekymret for hans trussel 

Han skal da også leve med dit valg

og barnet skal leve med dit valg - potentielt ingen far i hans liv. 

Så simpelt er det vel ikke? 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Christine

annekmarie skriver:

Frygter at han på en eller anden måde, virkelig kan få mig politianmeldt for ikke at give ham information?  

Undskyld, ved godt at det er dumt. Men er efterhånden meget i tvivl

Det kan han ikke, men det han gør imod dig er psykisk tortur og jeg synes du skal fortælle ham at den eneste der har noget at frygte og miste er ham. Og at den chikane skal stoppe omgående. Hvis du rent faktisk ikke var gravid, ville han jo aldrig skulle betale en rød øre og så ville det hele jo løse sig selv.

Han lyder som en kæmpe idiot 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Janey

Profilbillede for Janey
amkjaer skriver:

Som du skriver, skulle tråden ikke handle om dig, så vil holde min mening om jeres situation for mig selv, men jeg kan ikke lade være med at komme med et lille pip om økonomien, da det kunne have været værre end de 1300 fradragsberrettigede kr. Hvis moderen ville kunne hun også kræve et beløb i forbindelse med fødslen, i forbindelse med barnedåb, til barnets konfirmation og uddannelsesbidrag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.