Hvilke rettigheder har jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2015

annekmarie

mor:) skriver:

Lige mine tanker. 

Dine tanker angående hvad? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2015

MorTil4<3

annekmarie skriver:

Frygter at han på en eller anden måde, virkelig kan få mig politianmeldt for ikke at give ham information?  

Undskyld, ved godt at det er dumt. Men er efterhånden meget i tvivl

slap af slap af slap af!!! 

Det der fjols du har svinget rundt med i sengen er højt højt højt op a flyve på noget han tror han kan komme videre med, men seriøst går han til politiet eller sin advokat med det der, så vil de grine af ham til de går i seng om aftenen 

Lad ham sejle sin egen sø, og så sender du ham bare faderskabspapierne når baby er født  såå går det vel op for spaden at han er far hihi . . 

Anmeld Citér

12. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
annekmarie skriver:

Dine tanker angående hvad? 

Jeg er enig med sandraxoxo - det hun skrev var lige det jeg sad og tænkte, da jeg læste dit indlæg. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

loop

annekmarie skriver:

Hej :-) 

Har aldrig løjet om en graviditet, så der har han ikke noget at have den i. 

Og angående om det er en god ide, at få et barn med en fyr der er sådan - må vel være helt og erdeles op til mig. Men tak for dit svar, samt din bekymring, men valget skal jeg nok selv træffe 

Selvfølgelig er det op til dig i sidste ende. Hvad siger faren? Ønsker han barnet?

Men tænk alligevel på hvad sandraxoxo skriver. -Graviditeten er kun lige påvist ved en graviditetstest, og allerede det har givet anledning til konflikt, tvivl og mistillid, og du er i tvivl om dine rettigheder. Hvilke -og hvor mange konflikter kan der så ikke komme fremover?

Han kan ikke kræve at komme med til læge/scanning, men overvej da om det ikke vil være godt af have ham med, så i kan dele oplevelsen. Det kan give god grobund til et godt samarbejde fremover, at i får nogle positive oplevelser sammen. Og en scanning er jo heldigvis, i de fleste tilfælde, en positiv oplevelse.

Der er altid flere vinkler på en sag, men selvfølgelig er det dit valg i sidste ende.

Anmeld Citér

12. maj 2015

Abracadabra

Jeg forstår ikke, at du kan være i tvivl om jeres rettigheder - selvfølgelig har han ingen rettigheder over din graviditet. Ligesom du heller ingen rettigheder har til fx hans penge, før barnet er født. 

Han er helt galt afmarcheret. Og hvordan får han hylet dig så meget ud af den? 

Som flere andre tænker jeg også, at det er et svært udgangspunkt for en graviditet. Hvordan skal et samarbejdet kunne fungere godt, når I allerede nu er kørt helt skævt af hinanden.

Hvis du var min veninde, ville jeg opfordre dig til at vælge en anden far til dit barn, altså få en abort og slippe for den mærkelige mand, der vil pudse sin advokat på dig.  

Anmeld Citér

12. maj 2015

jenny4

Hvorfor tror han ikke på at du er gravid? Hvad mener han du skulle få ud af at lyve om det?

Forstår nok ikke helt hvordan I kan ende i en diskussion om netop det.. 

Var det en engangsfornøjelse eller har I/er I i er forhold?

Anmeld Citér

12. maj 2015

Sprit25

Han lyder ikke synderligt behagelig. Men han kan true alt det han vil med advokat og politi, men der er INTET at komme efter. Politiet har forhåbentlig bedre ting at bruge tid på. Giv ham en kopi af din vandrejournal når du får den hvor du har streget alt ud undtaget det der er relevant for din graviditet. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

lineog4

Jeg bliver lidt forvirret. Handler hans frustration og trudsler om han vil have foden ind og være mere med i graviditeten? Eller handler det om han ikke vil være far?

hvis det er det første, altså at han ønsker hvis du er gravid at tage aktiv del. Så synes jeg du skal overveje grundigt at invitere ham ind. Nej han har ingen rettigheder før baby er født, men på den anden side synes jeg man som kvinde bør strække sig utrolig langt så far får del i så meget som muligt. Tænk om det var en selv der fil at vide, dit barn vokser i en mave, men du får ikke lov at se på scanninger, får ikke lov at tage del af den del af dit barns historie som graviditeten er. Og ja forholdet kan være så betændt så det ikke er muligt, men så ville jeg nok mene man nu hvor det er så tidligt i graviditeten bør man overveje om man så kan samarbejde på sigt.

hvis det er det andet, så er der jo ingen grund til han skal vide med sikkerhed om du er gravid - det ved han med sikkerhed om mindre end 9 mnd  og lige som han ikke har nogen rettigheder så har du heller ikke før baby er født. Dvs. Han kan leve som han ikke skal være far til baby er født og først der skal han økonomisk være far.

men som sagt jeg tror ikke jeg helt forstår hvad det er han ønsker.

Anmeld Citér

12. maj 2015

SandraXOXO

annekmarie skriver:

Hej :-) 

Har aldrig løjet om en graviditet, så der har han ikke noget at have den i. 

Og angående om det er en god ide, at få et barn med en fyr der er sådan - må vel være helt og erdeles op til mig. Men tak for dit svar, samt din bekymring, men valget skal jeg nok selv træffe 

Selfølgelig er det dit valg. Men når først baby er født har faren lige så mange rettigheder som du har. Du skal aflevere din baby til ham selv om du ikke har lyst, håndtere de skuffelser han måske vil byde jeres barn, acceptere at du intet har at skulle have sagt om noget når baby er hos sin far. Når i allerede har så store problemer nu, hvor slemt bliver det så ikke når baby er født, og det går jo i sidste ende ud over barnet. Men ja, det jo dit valg. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
annekmarie skriver:

Det er heller ikke så meget det jeg er i tvivl om :-) 

Min tvivl ligger nærmere i, om en advokat rent faktisk kan gå ind i denne sag og jeg faktisk kan blive straffet for, ikke at have givet ham nok beviser angående min graviditet?

Det skal du ikke være bekymret over, for det kan slet ikke ske. Du har vist ham en positiv test og det er sådan ser det eneste bevis du kan give ham lige nu. 

En advokat kan intet gøre og jeg tvivler stærkt  på at han kan finde en der overhovedet vil tage sagen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.