Hvilke rettigheder har jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.364 visninger
77 svar
164 synes godt om
11. maj 2015

annekmarie

Hej baby.dk Jeg står i den situation, at jeg er gravid. Faren til barnet er mistroisk, og tror ikke på mig trods positive test både her og ved lægen (dog var han ikke med ved lægen, men han har set de positive hjemmetest). Situationen er den, at han nu truer mig med at snakke med advokater og få en politianmeldelse på mig, fordi han ikke føler han nogle beviser har fået. Hvad har han af rettigheder i denne sag? Han siger han på skrift vil have noget fra min læge, som beviser at jeg rent faktisk er gravid. Er meget fortvivlet, så håber nogen kan hjælpe? Hvad skal jeg gøre i denne situation?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2015

FruStolpe

Hej baby.dk Jeg står i den situation, at jeg er gravid. Faren til barnet er mistroisk, og tror ikke på mig trods positive test både her og ved lægen (dog var han ikke med ved lægen, men han har set de positive hjemmetest). Situationen er den, at han nu truer mig med at snakke med advokater og få en politianmeldelse på mig, fordi han ikke føler han nogle beviser har fået. Hvad har han af rettigheder i denne sag? Han siger han på skrift vil have noget fra min læge, som beviser at jeg rent faktisk er gravid. Er meget fortvivlet, så håber nogen kan hjælpe? Hvad skal jeg gøre i denne situation?

Hvad i alverden skulle advokat og politi kunne gøre for ham -tosse 

Han finder tids nok ud af dette girokortet kommer 

Rettigheder omkring hvad? ?

Anmeld Citér

11. maj 2015

God-mor

annekmarie skriver:

Forstår ikke helt hvad en advokat eller politiet skal kunne hjælpe ham med? Tag du det bare helt roligt, han lyder da lidt ude af den. Han kan vel se et scanningsbillede lige så snart du har været til den første scanning, eller også kan du tage ham med op til lægen, hvis det betyder noget for ham at have lægens ord for det. 

Håber han bliver klogere. 

Anmeld Citér

11. maj 2015

annekmarie

FruStolpe skriver:

Hvad i alverden skulle advokat og politi kunne gøre for ham -tosse 

Han finder tids nok ud af dette girokortet kommer 

Rettigheder omkring hvad? ?

Så jeg har intet at frygte på det punkt?

Jeg har vel egentlig heller ingen pligt til at oplyse ham om noget som helst, angående min graviditet? Udover han selvfølgelig skal angives som far, når den tid kommer? 

Anmeld Citér

11. maj 2015

FruStolpe

annekmarie skriver:

Så jeg har intet at frygte på det punkt?

Jeg har vel egentlig heller ingen pligt til at oplyse ham om noget som helst, angående min graviditet? Udover han selvfølgelig skal angives som far, når den tid kommer? 

Hvad er det frygter da  ??

Anmeld Citér

11. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
annekmarie skriver:

Altså han tror ikke på du er gravid? Jeg går ud fra at det ikke er planlagt så?

Jamen du skal jo have lavet vandrejournal hos lægen, men det er først senere. Mener det er uge 9. 

I forhold til hvad du kan gøre, så er der vist ikke så meget at gøre egentlig. Du kan ikke tvinge ham til at blive hos dig og støtte dig, men han kan heller ikke tvinge dig til at få en abort hvis du ikke vil det. 

Hvis han ikke tror på at barnet er hans så kan I få lavet en dna test efter barnet er født, der fastslår faderskab. Og derefter er han forpligtet til at betale børnebidrag indtil barnet er 18 år.

Anmeld Citér

11. maj 2015

annekmarie

God-mor skriver:

Forstår ikke helt hvad en advokat eller politiet skal kunne hjælpe ham med? Tag du det bare helt roligt, han lyder da lidt ude af den. Han kan vel se et scanningsbillede lige så snart du har været til den første scanning, eller også kan du tage ham med op til lægen, hvis det betyder noget for ham at have lægens ord for det. 

Håber han bliver klogere. 

Altså han skrev idag, at han ville snakke med hans advokat - fordi han ikke følte, at han havde nogle beviser for at jeg var gravid? 

Men egentlig har jeg vel heller ingen pligt overfor ham, før barnet er født? 

Anmeld Citér

11. maj 2015

annekmarie

FruStolpe skriver:

Hvad er det frygter da  ??

Frygter at han på en eller anden måde, virkelig kan få mig politianmeldt for ikke at give ham information?  

Undskyld, ved godt at det er dumt. Men er efterhånden meget i tvivl

Anmeld Citér

11. maj 2015

annekmarie

MummiT skriver:

Altså han tror ikke på du er gravid? Jeg går ud fra at det ikke er planlagt så?

Jamen du skal jo have lavet vandrejournal hos lægen, men det er først senere. Mener det er uge 9. 

I forhold til hvad du kan gøre, så er der vist ikke så meget at gøre egentlig. Du kan ikke tvinge ham til at blive hos dig og støtte dig, men han kan heller ikke tvinge dig til at få en abort hvis du ikke vil det. 

Hvis han ikke tror på at barnet er hans så kan I få lavet en dna test efter barnet er født, der fastslår faderskab. Og derefter er han forpligtet til at betale børnebidrag indtil barnet er 18 år.

Det er heller ikke så meget det jeg er i tvivl om :-) 

Min tvivl ligger nærmere i, om en advokat rent faktisk kan gå ind i denne sag og jeg faktisk kan blive straffet for, ikke at have givet ham nok beviser angående min graviditet?

Anmeld Citér

11. maj 2015

God-mor

annekmarie skriver:

Altså han skrev idag, at han ville snakke med hans advokat - fordi han ikke følte, at han havde nogle beviser for at jeg var gravid? 

Men egentlig har jeg vel heller ingen pligt overfor ham, før barnet er født? 

Ej det er da noget pjat. Han har ingen rettigheder lige nu, men det får han selvfølgelig når barnet er født, hvis han ønsker at søge samvær. Tag det bare helt afslappet, fordi det lyder helt hen i skoven. Tror både en advokat og politiet vil grine efter en samtale med ham, hvis han ringer fordi han ikke føler han er overbevist om at du er gravid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.