Er det forkert af mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2015

Mama85

Tutter92 skriver:

Det hænger da på ingen måde sammen ???

Om ikke andet må det være værre for barnet at blive passet når det er 6+ måneder, da barnet så oplever at mor eller far ikke er der.

Når baby er 1 måned forstår det ikke særlig meget, og sover også det meste af tiden.  

Der er så meget andet ved pasning andet end at der er mad og at der er nogen ved baby. Babys sanser er helt anderledes end dine og mine, og tro mig, baby ved om det er mor/far eller en helt tredje der passer den. Ellers er det nemt hvis man bare kan aflevere med sutteflasker og hele baduljen til nogen der bare har et sæt hænder. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2015

alenemor42

En 1 mdr. Gammel baby har ikke en bevidsthed om at det er et selvstændigt væsen, derfor er symbiosen nødvendig med mor/omsorgsperson.

En tilknytningsforstyrrelse bliver ikke dannet på en eller 2 nætter, ligesom en symbiose ikke bliver brudt på så kort tid.

På 3 mdr. Kan du skade et spædbarn selvom om skifter det fodrer det og trøster det udelukkende ved at undgå al øjenkontakt med barnet. 

En ting er at man ikke har lyst til at forlade et så lille spædbarn om det er nogle timer eller et par nætter .... så skader det ikke barnet ! 

Nu skal vi så også huske at egoisme jo bestemt ikke er negativt. ... det kan Være det... men var vi alle ikke egoister kom vi aldrig igennem vores liv på en bare nogenlunde vis. Alle valg vi tager er udsprunget af egoisme også dem vi tager for vores børn.

Anmeld Citér

8. maj 2015

lineog4

alenemor42 skriver:

En 1 mdr. Gammel baby har ikke en bevidsthed om at det er et selvstændigt væsen, derfor er symbiosen nødvendig med mor/omsorgsperson.

En tilknytningsforstyrrelse bliver ikke dannet på en eller 2 nætter, ligesom en symbiose ikke bliver brudt på så kort tid.

På 3 mdr. Kan du skade et spædbarn selvom om skifter det fodrer det og trøster det udelukkende ved at undgå al øjenkontakt med barnet. 

En ting er at man ikke har lyst til at forlade et så lille spædbarn om det er nogle timer eller et par nætter .... så skader det ikke barnet ! 

Nu skal vi så også huske at egoisme jo bestemt ikke er negativt. ... det kan Være det... men var vi alle ikke egoister kom vi aldrig igennem vores liv på en bare nogenlunde vis. Alle valg vi tager er udsprunget af egoisme også dem vi tager for vores børn.

Ville aldrig påstå en nat eller to kan skade, men den nat eller to er ingen bare en skøn pasningssituation for den lille nyfødte - det er tid hvor trygheden er væk, hvor mors stemme er væk, og formodentlig også hvor det ikke bliver læst lige så godt som af mor (eller far).

Udover det vil jeg ikke kalde det egoisme, men måske en lille smule ubetænksomhed fordi selvom det ikke skader så er det heller ikke timer hor den nyfødte har det fantastisk.

Anmeld Citér

8. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
alenemor42 skriver:

Det ville nok ikke betyde det store om det var natten over eller en dag

Så du mener at baby på 1 måned ikke vil føle at det msngler sin mor ved en hel dags pasning? 

Anmeld Citér

8. maj 2015

alenemor42

mor:) skriver:

Så du mener at baby på 1 måned ikke vil føle at det msngler sin mor ved en hel dags pasning? 

Mangler og mangler.... så længe der er omsorgsperson der kan opfylde de basale behov er der bestemt intet farligt eller skadende i det.

Anmeld Citér

8. maj 2015

Carina:-)

Mangler og mangler.... så længe der er omsorgsperson der kan opfylde de basale behov er der bestemt intet farligt eller skadende i det.

Men det er så ikke det der bliver sagt af fagpersoner.

For i følge dem jeg har haft kontakt med på grund af det familiemedlem jeg nu har i pleje så tager børn skade af at være væk fra deres mor .Der er et bånd som ikke bare kan varetages af hvilken som helst Og den tryghed et barn får ved at mærke/dufte og høre mor kan ikke erstattes -Knap nok af far som barnet også har tilknytning til .Far kan bruges da han har en vis form for genkendelse for barnet ,men mors bånd er vigtigt for barnet - Det var de ord blandt andet psykologen brugte -

Hvis det ingen betydning havde kunne vi lige så godt droppe barselorloven for bare de får en tør ble og bliver kigget i øjnene er det ligegyldigt hvem det er ?

Og nu snakker vi self ikke en pasning på et par timer fordi man ikke har andre muligheder ( altså et enkeltstående tilfælde) ,men gentagende pasninger som jeg har forstået TS har haft pga behov for alenetid med kæresten :) 

Anmeld Citér

8. maj 2015

alenemor42

Carina:-) skriver:

Men det er så ikke det der bliver sagt af fagpersoner.

For i følge dem jeg har haft kontakt med på grund af det familiemedlem jeg nu har i pleje så tager børn skade af at være væk fra deres mor .Der er et bånd som ikke bare kan varetages af hvilken som helst Og den tryghed et barn får ved at mærke/dufte og høre mor kan ikke erstattes -Knap nok af far som barnet også har tilknytning til .Far kan bruges da han har en vis form for genkendelse for barnet ,men mors bånd er vigtigt for barnet - Det var de ord blandt andet psykologen brugte -

Hvis det ingen betydning havde kunne vi lige så godt droppe barselorloven for bare de får en tør ble og bliver kigget i øjnene er det ligegyldigt hvem det er ?

Og nu snakker vi self ikke en pasning på et par timer fordi man ikke har andre muligheder ( altså et enkeltstående tilfælde) ,men gentagende pasninger som jeg har forstået TS har haft pga behov for alenetid med kæresten :) 

Nu har længere varende fravær fra mor slet ikke været på tale og ikke det der bliver talt om. 

Så det gider jeg slet ikke gå ind i for det er en helt anden snak.  Og jeg er også fagperson dog ikke psykolog

Så børn der mister deres mor fra fødsel bliver skadede? Så sort/hvidt er det så ikke

Det andet der falder mig for brystet er jo så at du lige havde behov for at sige at hun var væk pga. Kæreste tid....   baggrund for at hun er væk er jo fuldstændig ligegyldig

Men intet barn ej heller et spædbarn tager skade af få timers fravær fra sin mor.... heller ikke selvom det er få gange.

Anmeld Citér

8. maj 2015

Carina:-)

Nu har længere varende fravær fra mor slet ikke været på tale og ikke det der bliver talt om. 

Så det gider jeg slet ikke gå ind i for det er en helt anden snak.  Og jeg er også fagperson dog ikke psykolog

Så børn der mister deres mor fra fødsel bliver skadede? Så sort/hvidt er det så ikke

Det andet der falder mig for brystet er jo så at du lige havde behov for at sige at hun var væk pga. Kæreste tid....   baggrund for at hun er væk er jo fuldstændig ligegyldig

Men intet barn ej heller et spædbarn tager skade af få timers fravær fra sin mor.... heller ikke selvom det er få gange.

Er det da ikke det hun selv skrev? Eller husker jeg forkert?

Og ja børn tager skade af at miste deres mor - prøv bare at se på adoptivbørn der selv om de bliver adopterede lige fra fødslen slås mange af dem med prob. senere i livet - 

Og jeg skrev som jeg gjorde fordi du skrev at et barn ikke tager skade af at være væk fra sin mor bare der er nogen der varetager dets behov - og det er ikke hvad jeg har fået oplyst ,men det kan vi jo så diskutere længe for kan godt se vi næppe bliver enige 

Anmeld Citér

8. maj 2015

lineog4

alenemor42 skriver:

Der er egentlig ikke nogen der har talt om at tage skade af et par timer hist og her, men vil til stadig opponere mod det er bare er ligegyldigt for så længe den nyfødte får en tør ble, et par arme og en flaske så er alt godt. Det strider mod alt min viden, plus det rent biologiske - der er talt ud fra en 2015 kontekst og ikke ud fra det instinkt som baby er født med. En nyfødt lever sæ og sige med sin reptil hjerne og det hedder: tryghed, leg død eller stik af (og det kan nyfødt ikke). Derfor vil en nyfødt som gentagende gange oplever svigt (og her taler jeg ikke totimers pasning) blive passiv og apatisk - og det kan gøres hurtigere end 3 mnd som du skrev tidligere. 

Det er slet ikke tilfældet i ts tilfælde, her er der tale om en nyfødt der får opfyldt sine behov, bliver elsket og ja så har et par timer med omsorgsfulde bedster - det er der intet ondt i. Men at sige: den nyfødte fatter det ikke alligevel og vil ikke opleve savner kan jeg slet ikke forstå og da slet ikke hvis du er en fagperson. 

Anmeld Citér

8. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
alenemor42 skriver:

Jeg skriver ikke barnet vil blive skadet af enkelte pasninger - men jeg tror på at det vil mangle sin primær omsorgsperson netop fordi det ikke ser sig selv som adskilt. Og det er for mig grund nok til at jeg ikke ville have mine børn passet, da de var så små. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.