Sende barn i vuggestue/bh, når man selv har fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2015

Mama85

MysteriousAngel skriver:

Ja det gør jeg. Endda med god samvittighed. Oftest skal jeg ingenting. Måske bare stene på sofaen eller læse en god bog. Men jeg kan så også sagtens gøre det med god samvittighed, simpelthen fordi at hver gang JEG har ferie, har mine unger det også. Derfor har de både en ok sommerferie samt dage udover. Men JEG har også brug for MIG-tid. 

Har du overhovedet ikke tænkt over at børnenes dagligdag er lige "hård" som de voksnes? At barnet også har godt af med en fridag engang i mellem udover ferierne?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2015

modesty

MysteriousAngel skriver:

Ja det gør jeg. Endda med god samvittighed. Oftest skal jeg ingenting. Måske bare stene på sofaen eller læse en god bog. Men jeg kan så også sagtens gøre det med god samvittighed, simpelthen fordi at hver gang JEG har ferie, har mine unger det også. Derfor har de både en ok sommerferie samt dage udover. Men JEG har også brug for MIG-tid. 

Du får det til at lyde som om det er noget helt fantastisk at dine unger har ferie når du har. Det burde da være det absolutte minimum, og ikke en gerning der giver anledning til god samvittighed ved at holde fridage alene.

Anmeld Citér

18. april 2015

dorthemus

Mama85 skriver:

Har du overhovedet ikke tænkt over at børnenes dagligdag er lige "hård" som de voksnes? At barnet også har godt af med en fridag engang i mellem udover ferierne?

edit: det var til mysteriousangel 

Svarer alligevel jeg er selv pædagog i børnehave så jo det kan den være. Men mit barn holder også fridage sammen med mig og alle ferier.

Anmeld Citér

18. april 2015

Mama85

dorthemus skriver:

Svarer alligevel jeg er selv pædagog i børnehave så jo det kan den være. Men mit barn holder også fridage sammen med mig og alle ferier.

Det er helt i orden  men ja, jeg synes at børnenes hverdag er ofte undervurderet, for de har da også en hverdag ligesom os, og at gå i børnehave er ikke kun hygge og leg.

Anmeld Citér

18. april 2015

Os&lilledig

Vi holder dage fri af og til uden vores datter.. Selvom vi er forældre, Så er vi stadig 2 individuelle personer og et par. Det må og skal ikke forsvinde fordi man bliver forældre. I weekenderne er alt næsten på hendes primisser. Vi hygger om hende og aktivere hende og får derfor ikke selv slappet af på voksen måden.. Så vi må gerne holde fri alene af og til desuden er vores datter 6 år og KEDER sig en hel dag hjemme med os, så er det hverken hyggeligt for os eller hende. Hun vil bare gerne lege

I store Ferier er hun hjemme, og på helligdage. men de små ferier her og der hvor bh har åbent nogle dage, der er hun i BH, for vi arbejder der uden mulighed for fri. Vores datter trives og får ro og kærlighed og hygge stunder samtidigt med at vi husker os selv!! <3 

Anmeld Citér

18. april 2015

MysteriousAngel

modesty skriver:

Du får det til at lyde som om det er noget helt fantastisk at dine unger har ferie når du har. Det burde da være det absolutte minimum, og ikke en gerning der giver anledning til god samvittighed ved at holde fridage alene.

Åh det synes jeg nu når vi snakker om 7 ugers sommerferie + det løse. Så synes jeg helt klart at jeg kan holde fri enkelte dage med god samvittighed. 

Anmeld Citér

18. april 2015

MysteriousAngel

Mama85 skriver:

Både og. For jo, kan sagtens se at ungernes hverdag godt kan blive hektiske. Men de har både 7 ugers sommerferie, 3 ugers juleferie, vinterferie, efterårsferie, påskeferie og enkelte "ferie-dage" indimellem så derfor tror jeg faktisk at de er mindre afsted end andres børn. Selvom de er afsted på mine fridage. 

Mine fridage er der hvor jeg lader op. Plejer mig selv. Mine hverdage går på at få hverdagen til at fungere. Derfor synes jeg at det er lige så vigtigt at vi voksne ikke glemmer os selv i forløbet. 

Anmeld Citér

18. april 2015

MysteriousAngel

Mama85 skriver:

Det er helt i orden  men ja, jeg synes at børnenes hverdag er ofte undervurderet, for de har da også en hverdag ligesom os, og at gå i børnehave er ikke kun hygge og leg.

Nej det er det ikke. Men jeg synes heller ikke at de 2 kan sammelignes. For når jeg kommer hjem har jeg ikke "fri" men skal ordne alle de alm pligter samtidig med jeg skal være omsorgsfuld, rummende og alt det andet man skal være som forældre.  

Anmeld Citér

18. april 2015

Mama85

MysteriousAngel skriver:

Både og. For jo, kan sagtens se at ungernes hverdag godt kan blive hektiske. Men de har både 7 ugers sommerferie, 3 ugers juleferie, vinterferie, efterårsferie, påskeferie og enkelte "ferie-dage" indimellem så derfor tror jeg faktisk at de er mindre afsted end andres børn. Selvom de er afsted på mine fridage. 

Mine fridage er der hvor jeg lader op. Plejer mig selv. Mine hverdage går på at få hverdagen til at fungere. Derfor synes jeg at det er lige så vigtigt at vi voksne ikke glemmer os selv i forløbet. 

De gennemsnitlige 13 obligatoriske uger på et år kan lyde af meget, men stiller man op på de årets 52 uger, så er det altså ikke ret meget..så jeg ville  aldrig spise min samvittighed af med at mine børn er mindre afsted eks. End andre børn i hverdagen. Men jeg er også normal og velfungerende, og kæmper ikke en kamp for at få hverdagen til at køre 

Anmeld Citér

18. april 2015

MysteriousAngel

Mama85 skriver:

De gennemsnitlige 13 obligatoriske uger på et år kan lyde af meget, men stiller man op på de årets 52 uger, så er det altså ikke ret meget..så jeg ville  aldrig spise min samvittighed af med at mine børn er mindre afsted eks. End andre børn i hverdagen. Men jeg er også normal og velfungerende, og kæmper ikke en kamp for at få hverdagen til at køre 

Så jeg er ikke normal og velfungerende? 

De har mere ferie end det, da de går på privatskole.  Og eftersom jeg ikke har mere end 6 uger så synes jeg faktisk godt at jeg kan tillade mig at holde fri uden mine børn. 

Men sådan er vi forskellige, jeg vægter nemlig mig selv højt også og jeg har brug for at være mig uden hverken at være kone/mor. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.