Sende barn i vuggestue/bh, når man selv har fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2015

MorTilN

Nu jeg ikke mor eller gravid endnu men jer tænker at vis jeg kun havde en enkelt dag fri i ny og næ ville jeg holde mit barn hjemme og hygge den dag, men havde jeg oftere fri eller skulle jeg noget ikke børnereleteret den dag ville jeg give mit barn en kortere dag i vuggestue/børnehave og så f.eks. hente efter middagslur og ikke have så travlt med at komme af sted ved aflevering

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2015

A&F

Pt er jeg på barsel, og vores datter afleveres senest kl 9 og hun hentes omkring 14.30-15.00. Så har hun 1 fridag om ugen. Da jeg studerede holdte jeg hende hjemme de dage jeg havde " fri", og de dage jeg skulle læse, var hun afsted. Ligeledes med ferie, så er hun hjemme. Hun er glad for børnehaven , men nyder også at være hjemme. Vil gerne udnytte den tid jeg har indtil jeg skal ud og arbejde, da det er en dyrebar tid med børnene som små, og den tid kommer aldrig igen 

Anmeld Citér

17. april 2015

God-mor

Sandratoft skriver:

Hvad er jeres holdning til det?

Er det noget i gør, enten for at slappe af eller for at få ordnet nogle praktiske ting? 

Eller prioriterer i at barnet har godt af at være derhjemme og hygge med mor eller far?  

I kan svare anonymt

Jeg holder som regel min datter hjemme hvis jeg har en hel fridag. Nu har jeg kun en arbejdsuge på 23 timer, så jeg har altid fri mandag eller fredag, og der holder min datter så forlænget weekend stort set hver uge. Jeg elsker at holde fri med hende, og det giver bare så meget til os begge med de mor-datter dage. 

Anmeld Citér

17. april 2015

MysteriousAngel

Ja det gør jeg. Endda med god samvittighed. Oftest skal jeg ingenting. Måske bare stene på sofaen eller læse en god bog. Men jeg kan så også sagtens gøre det med god samvittighed, simpelthen fordi at hver gang JEG har ferie, har mine unger det også. Derfor har de både en ok sommerferie samt dage udover. Men JEG har også brug for MIG-tid. 

Anmeld Citér

17. april 2015

Småbørnsmor

Jeg har aldrig holdt fri fra arbejde uden min søn. Inden jeg fødte vores datter havde jeg 8 ugers barsel og da havde vores søn en ugentlig fridag og 9-14 dage de andre dage.

Jeg har bare ikke haft behovet for en fridag alene. Men jeg synes bestemt at det er 100% op til den enkelte og vil aldrig dømme nogen som holder fri uden børn, for der kan være så mange grunde til det.

Anmeld Citér

17. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hvad er jeres holdning til det?

Er det noget i gør, enten for at slappe af eller for at få ordnet nogle praktiske ting? 

Eller prioriterer i at barnet har godt af at være derhjemme og hygge med mor eller far?  

I kan svare anonymt

Jeg synes det er okay så længe man har en god grund eller aflevere så sent som muligt og henter tidligt...

Min søns børnehave sagde selv at det var bedst for ham at komme dagligt, også selvom vi havde fri... så måtte vi i stedet hente ham tidligt...

Min datter er lige startet i dagpleje, og jeg har første fridag på tirsdag... Jeg sender hende af sted så hun er der så sent som muligt og henter hende tidligt... så kan jeg bruge dagen på at vaske tøj, ordne lejligheden osv. imens...

Anmeld Citér

17. april 2015

FrkGranger

Kommer lige med min vinkel...

Min søn startede dp 16/2 men min barsel og ferie slutter 1. maj..

Han er afsted man, ons og tor 7:30-14:45 tir og fre 7:30-11:45 af den simple årsag at jeg har en efterfødselreaktion som kræver ro, søvn og behandling, som jeg kan få ved at sende ham afsted... 

Men f.eks. sender jeg ham ikke i gæste dp ved dp fravær

Anmeld Citér

18. april 2015

dorthemus

Ja det gør jeg tit. Jeg ordner praktiske ting og træner og har mig tid. Det ser jeg overhovedet ikke som noget problem. Jeg er alene med min datter og har mere overskud når jeg har den dag for mig selv.

Anmeld Citér

18. april 2015

dorthemus

MysteriousAngel skriver:

Ja det gør jeg. Endda med god samvittighed. Oftest skal jeg ingenting. Måske bare stene på sofaen eller læse en god bog. Men jeg kan så også sagtens gøre det med god samvittighed, simpelthen fordi at hver gang JEG har ferie, har mine unger det også. Derfor har de både en ok sommerferie samt dage udover. Men JEG har også brug for MIG-tid. 

Anmeld Citér

18. april 2015

Mama85

Har du overhovedet ikke tænkt over at børnenes dagligdag er lige "hård" som de voksnes? At barnet også har godt af med en fridag engang i mellem udover ferierne?

edit: det var til mysteriousangel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.