Sende barn i vuggestue/bh, når man selv har fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2015

Mama85

MysteriousAngel skriver:

Så jeg er ikke normal og velfungerende? 

De har mere ferie end det, da de går på privatskole.  Og eftersom jeg ikke har mere end 6 uger så synes jeg faktisk godt at jeg kan tillade mig at holde fri uden mine børn. 

Men sådan er vi forskellige, jeg vægter nemlig mig selv højt også og jeg har brug for at være mig uden hverken at være kone/mor. 

Skolebørn er jo noget helt andet, her snakker vi om vuggestue/dp/børnehavebørn, så du er lovligt undskyldt.. men jo, det er du sikkert  det jeg mente var at  jeg ikke har skavanker eller andet der gør at jeg har et behov for at "hvile" eller pleje mig selv sådan i en grad at mine børn (dp og bh) kommer afsted på trods af mine fridage..når jeg ikke er på barsel, så holder mine børn altså fri sammen med mig, og mens jeg er på barsel er det korte dage, og min 1 fridag om ugen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Sandratoft skriver:

Hvad er jeres holdning til det?

Er det noget i gør, enten for at slappe af eller for at få ordnet nogle praktiske ting? 

Eller prioriterer i at barnet har godt af at være derhjemme og hygge med mor eller far?  

I kan svare anonymt

nu går jeg snart på barsel.

og vores 4 årig kommer i institution de fleste dage. Han har brug for noget socialt med andre og det kan jeg ikke give ham hjemme hver eneste dag i et år.

han vil få 1-2 korte dage hvor han bliver hentet KL 13 når den store er færdig i skolen. Og så tænker jeg en fridag hver 14 dag.

Anmeld Citér

19. april 2015

MysteriousAngel

Mama85 skriver:

Skolebørn er jo noget helt andet, her snakker vi om vuggestue/dp/børnehavebørn, så du er lovligt undskyldt.. men jo, det er du sikkert  det jeg mente var at  jeg ikke har skavanker eller andet der gør at jeg har et behov for at "hvile" eller pleje mig selv sådan i en grad at mine børn (dp og bh) kommer afsted på trods af mine fridage..når jeg ikke er på barsel, så holder mine børn altså fri sammen med mig, og mens jeg er på barsel er det korte dage, og min 1 fridag om ugen.

Jeg har måske en fridag om måneden så det er ikke hver uge. Men de dage det sker, bliver de alle afleveret senere og hentet tidligere men udover det er jeg egoistisk og vægter de enkelte dage meget højt. 

Men det er dejligt for dig, at du ikke har brug for enkelte dage alene. 

Anmeld Citér

19. april 2015

Carina:-)

MysteriousAngel skriver:

Jeg har måske en fridag om måneden så det er ikke hver uge. Men de dage det sker, bliver de alle afleveret senere og hentet tidligere men udover det er jeg egoistisk og vægter de enkelte dage meget højt. 

Men har du tænkt på at dine børn også kan have brug for at have en fridag ?

At de også har en hård hverdag og kan være trætte og stressede.

Bare fordi vores børn ikke råber op og klager sig er det ikke ensbetydende med at de ikke har det svært. De har bare lært at indordne sig under de forhold der nu er .

Anmeld Citér

19. april 2015

Carina:-)

MysteriousAngel skriver:

Så jeg er ikke normal og velfungerende? 

De har mere ferie end det, da de går på privatskole.  Og eftersom jeg ikke har mere end 6 uger så synes jeg faktisk godt at jeg kan tillade mig at holde fri uden mine børn. 

Men sådan er vi forskellige, jeg vægter nemlig mig selv højt også og jeg har brug for at være mig uden hverken at være kone/mor. 

Hvad gør du så resten af tiden de har ferie hvis du ikke har mere end 6 uger selv?

Her er det friskole med 8 uger lukket om året -men jeg kan hjemmearb . så ingen prob. der . 

Men har da tit tænkt på hvad gør de forældre der ikke har den mulighed?

Anmeld Citér

19. april 2015

MysteriousAngel

Carina:-) skriver:

Hvad gør du så resten af tiden de har ferie hvis du ikke har mere end 6 uger selv?

Her er det friskole med 8 uger lukket om året -men jeg kan hjemmearb . så ingen prob. der . 

Men har da tit tænkt på hvad gør de forældre der ikke har den mulighed?

Familie tager dem. 

Anmeld Citér

19. april 2015

Mama85

MysteriousAngel skriver:

Og de er skolebørn? Hvad siger skolen til at de kommer for sent på den måde?

Anmeld Citér

19. april 2015

MysteriousAngel

Carina:-) skriver:

Men har du tænkt på at dine børn også kan have brug for at have en fridag ?

At de også har en hård hverdag og kan være trætte og stressede.

Bare fordi vores børn ikke råber op og klager sig er det ikke ensbetydende med at de ikke har det svært. De har bare lært at indordne sig under de forhold der nu er .

Nej faktisk ikke. Når vi holder fri i weekenderne laver de selv planer og er stort set ikke hjemme. Så derfor tænker jeg, at vores hverdag passer dem godt. 

Anmeld Citér

19. april 2015

MysteriousAngel

Mama85 skriver:

Og de er skolebørn? Hvad siger skolen til at de kommer for sent på den måde?

Jamen i hverdagene bliver de afleveret kl 7 og hentet imellem 15-16. I fridagene er det kl 8-14/15. 

Anmeld Citér

19. april 2015

Mama85

MysteriousAngel skriver:

Jamen i hverdagene bliver de afleveret kl 7 og hentet imellem 15-16. I fridagene er det kl 8-14/15. 

Nå, på den måde.. Men så kan skolebørn og vs/dp/bh-børn stadigvæk ikke helt sammenlignes, og det er det som tråden omhandler..man hiver jo ikke bare børnene ud af skolen på sine fridage eller som det lige passer..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.