Sende barn i vuggestue/bh, når man selv har fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.718 visninger
174 svar
255 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. april 2015

Sandratoft

Hvad er jeres holdning til det?

Er det noget i gør, enten for at slappe af eller for at få ordnet nogle praktiske ting? 

Eller prioriterer i at barnet har godt af at være derhjemme og hygge med mor eller far?  

I kan svare anonymt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2015

asff

Sandratoft skriver:

Er det noget i gør, enten for at slappe af eller for at få ordnet nogle praktiske ting? 

Eller prioriterer i at barnet har godt af at være derhjemme og hygge med mor eller far?  

I kan svare anonymt

Jeg gør det nogle gange.. Så ordner jeg det praktiske herhjemme og henter hende tidligere end normalt Hun ELSKER at være i dp. Eftersom jeg snart er højgravid og går på barsel fra studierne, kommer jeg til at aflevere hende sent og hente tidligt. Jeg bliver også nødt til at slappe lidt af, for at være den overskudsmor jeg gerne vil være.

Anmeld Citér

17. april 2015

loop

Medmindre jeg skulle noget, som børn ikke vil have noget ud af at være med til (eks. undersøgelse på sygehus), så ville blev mine børn hjemme hvis jeg selv havde fri.

kan ikke se nogen grund til at andre skal passe mit barn, når jeg selv har muligheden.

Anmeld Citér

17. april 2015

Sprit25

Nu har min kæreste hele dage fri. 3 gange den ene uge og 4 gange den anden. Der kommer vores datter i dagpleje. Hun bliver hentet senest kl 15 og afleveret  kl 8. 

Min kæreste har et hårdt fysisk arbejde så han slapper lidt af de timer hun er i dagpleje og ordner ellers ting derhjemme. Men nogen dage har han hende hjemme men ellers kommer hun afsted

Anmeld Citér

17. april 2015

Carina:-)

Her holder de fri og holder ferie når vi gør- har aldrig forstået behovet for "migtid " 

Og i min verden så er man self sammen med sit barn når det kan lade sig gøre .

Mine  rollinger  har ikke noget imod deres inst ,men de vil hellere  være sammen med mig og det er vel også ganske naturligt at de foretrækker deres forældre frem for pædagogerne :)

At man self skal sove efter nattevagter og lign er jo en helt anden snak - Men at holde desideret fri uden sit barn har jeg aldrig forstået -

Anmeld Citér

17. april 2015

MMOGM

Hvis jeg havde fri fra jobbet, ville jeg nok holde mine børn hjemme, for at hygge. Synes tiden med dem er knap når man kommer hjem fra job og skal ordne alt det praktiske osv. men nu er jeg på barsel, og min store kommer i vuggestue hver dag, dog har han engang imellem en fridag. Jeg aflevere ham sent, og henter tidligt. 

Anmeld Citér

17. april 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg er på barsel, forsøgte en dag at holde min store pige hjemme, men det var bestemt ingen god ide, så det sker ikke igen.

Når jeg starter job har jeg fast fri om onsdagen. Den skal bruges på at handle, gøre rent & vaske tøj så vi ikke skal bruge hele weekenden på disse ting. Hellere at ungerne leger med andre børn mens jeg gør rent, end at de lørdag skal slæbes med ud og handle eller sidder klinet til tv/iPad i flere timer fordi vi har travlt med praktiske ting.

Anmeld Citér

17. april 2015

jenny4

Når vi holder ferie, så gælder det hele familien, men har vi en fridag er der ofte et formål - eks noget man skal have ordnet eller gjort klar til. Her kommer vores søn afsted da det ikke vil være en hyggelig dag for hAm at skulle slæbes rundt til alt muligt. Men vi holder også fridage med det formål at hygge og her er alle mand hjemme

Anmeld Citér

17. april 2015

Xolia

Sandratoft skriver:

I kan svare anonymt

Jeg har været sygemeldt med bækkenløsning i de sidste 3 måneder og der har knægten altså været afsted. Nu hvor far har ferie har han også været afsted men er blevet afleveret lidt senere og hentet lidt tidligere. Tiden er brugt på diverse praktiske ting her inden fødslen. 

Generalt synes jeg det er okay at aflevere selvom man måske har en ugentlig fridag da tiden jo kan bruges til at lave alt det som kan være svært at nå og som jo ellers vil skulle laves når barnet er hjemme.  Dagen for barnet kan jo stadig være anderledes end normalt hvis man så hygger lidt ekstra om morgenen m.v.

Og så skader det jo ikke med en fridag i ny og næ, hvor for mange fridage kan være værre da vennerne så "ikke kan regne med ens barn".

Anmeld Citér

17. april 2015

BigHope13

Thor er 17 måneder og elsker at være afsted i vs, jeg arbejder som afløser så har i perioder en del fridage., men jeg ønsker han kommer afsted da han lærer så meget deromme og for at holde en stabil hverdag da han har behov for en del struktur. 

Dog tager vi den med ro om morgenen og hygger os, da de dage jeg arbejder skal han være der 6.30 .  Og så er det ofte en onsdag eller fredag jeg holder ham hjemme hvis muligheden er der sådan at han får en pause midt i ugen eller en dejlig lang weekend.

pædagoerne i vs siger det helt klart er denne måde der fungere bedst for Thor så det jeg bare glad ved og fortsætter helt sikkert på denne måde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.