Sende barn i vuggestue/bh, når man selv har fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er det meget forskelligt om mine piger kommer afsted eller på mine faste ulige fridage.

Nogle uger har jeg 1 fast fridag, arbejder 6 dage, og der kommer de som regle afsted, da det er den eneste dag hvor jeg ka nå at ordne nogle af de ting jeg ik når i løbet af ugen. Dog bliver thea hentet fra skole kl 13.30 og alberte bliver hentet når hun har sovet til middag.

Andre uger har jeg 3 fridage og der henter jeg altid thea fra skole kl 13.30, alberte holder måske fri en enkelt dag eller 2 hvor vi så er sammen med feks mormor osv.

Har vi ferie holder de self fri! Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2015

silassui

er alene mor til forhåbentlig snart 3 børn med første barn havde jeg ham altid hjemme på fridage osv. Men efter nr 2 synes jeg egentlig godt de kan komme afsted så jeg kan få ordnet det praktiske og vi så kan lege og hygge os når de kommer hjem.

Anmeld Citér

17. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nu er jeg stadig på barsel.

Men har to ugentlige fridage og den ene uge har jeg også fri fredag. Jeg er aftenvagt og arbejder 2 dage den ene uge og 3 hverdage den anden uge samt lørdag søndag. 

Jeg har ikke tænkt mig at hun skal være hjemme de dage, da hun så (måske) kommer til at mangle noget socialt samt at jeg (faktisk også allerede nu) vil have svært ved at underholde hende lige så godt. 

Jeg havde tænkt på en ugentlig fridag måske. Men jeg ved det ikke helt endnu.

Anmeld Citér

17. april 2015

Blop2

Jeg arbejder i butik og har weekendarbejde. Derfor har jeg fri hver tirsdag og fredagen hvor jeg skal arbejde i weekenden. 

Tirsdag er ungerne i henholdsvis dagpleje og børnehave. Jeg får handlet ind, vasket tøj, gjort rent o.s.v. Så der er fuld opmærksomhed til ungerne de andre dage. Samtidig bliver de hentet tidligere hjem.

Fredagen hvor jeg skal arbejde i weekenden holder jeg dem hjemme, hvor vi hygger og slapper af, da jeg så er på arbejde lørdag og søndag.

Anmeld Citér

17. april 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Carina:-) skriver:

Her holder de fri og holder ferie når vi gør- har aldrig forstået behovet for "migtid " 

Og i min verden så er man self sammen med sit barn når det kan lade sig gøre .

Mine  rollinger  har ikke noget imod deres inst ,men de vil hellere  være sammen med mig og det er vel også ganske naturligt at de foretrækker deres forældre frem for pædagogerne :)

At man self skal sove efter nattevagter og lign er jo en helt anden snak - Men at holde desideret fri uden sit barn har jeg aldrig forstået -

Det er faktisk ret vigtigt at have lidt "mig-tid" helt for sig selv. Det er også vigtigt at passe på sig selv uden at man er egoistisk. Nu er jeg på barsel men min datter kommer alligevel afsted hver dag på nær hver fredag. Så har hun en forlænget weekend. 

Når jeg ikke er på barsel har jeg fridage i ugen pga. weekendarbejde hver anden weekend og når jeg har fri kommer hun alligevel i børnehave med undtagelse af nogle dage hvor jeg har fri. Når jeg skal starte igen er lillebror startet i vuggestue og har tænkt mig at de alligevel skal afsted på mine fridage men også have dage hvor de er hjemme sammen med mig.

Anmeld Citér

17. april 2015

modesty

Sandratoft skriver:

Hvad er jeres holdning til det?

Er det noget i gør, enten for at slappe af eller for at få ordnet nogle praktiske ting? 

Eller prioriterer i at barnet har godt af at være derhjemme og hygge med mor eller far?  

I kan svare anonymt

Jeg tror jeg har gjort det en gang eller to i de 2,5 år han har været i institution. Når jeg har været helt nede og vende på energien og virkelig har haft brug for at lade op.

Anmeld Citér

17. april 2015

JH12

Da jeg arbejdet, havde min datter altid fri sammen med mig.. 

Nu er jeg sygmeldt og efterfølgende barsel, plus det ikke er vildt længe siden hun startet i børnehave.. Men nu kommer hun afsted selvom jeg er derhjemme, dog får hun forholdsvis korte dage 8:30-12:30 og ofte har hun kun 4 dags uger og forlænget weekender . 

Anmeld Citér

17. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har stadig lidt over en måneds barsel og min datter startede i vs lige efter påske.

Så ja, jeg sender hende afsted selvom jeg er hjemme.

Det variere om jeg laver praktiske ting eller om jeg egentlig bare slapper af. Pt er jeg i gang med at pakke kasser ud, da vi lige flyttede igår 

Min datter er meget aktiv, og hun bliver simpelthen så sur og tvær når jeg holder hende hjemme. Der sker ganske enkelt ikke nok. Desuden er hun inde i en fase hvor mor ikke helt er god nok, og alle andre er meget bedre. Så hun kommer i vs og hygger sig hele dagen mens jeg pakker ud, besøger pigerne fra mødregruppen, gør rent eller slapper af . Og så hygger vi om eftermiddagen, og bruger mere tid på at lege end vi ellers ville. Så det fungere rigtig pt. Hvordan det ser ud når min barsel slutter ved jeg. Kommer nok an på om jeg kan finde et job.

Anmeld Citér

17. april 2015

Carina:-)

Det er faktisk ret vigtigt at have lidt "mig-tid" helt for sig selv. Det er også vigtigt at passe på sig selv uden at man er egoistisk. Nu er jeg på barsel men min datter kommer alligevel afsted hver dag på nær hver fredag. Så har hun en forlænget weekend. 

Når jeg ikke er på barsel har jeg fridage i ugen pga. weekendarbejde hver anden weekend og når jeg har fri kommer hun alligevel i børnehave med undtagelse af nogle dage hvor jeg har fri. Når jeg skal starte igen er lillebror startet i vuggestue og har tænkt mig at de alligevel skal afsted på mine fridage men også have dage hvor de er hjemme sammen med mig.

Det kan godt være det er sådan for dig ,men jeg har haft børn i 25 år nu ( gud det er længe) og jeg har aldrig haft det behov.

Jeg har et behov for at være så meget sammen med mine børn som muligt ,og sådan har det altid været - 

Behov for at være alene osv kommer måske senere ,men sådan som jeg har det nu og har haft det i 25 år er at jeg har ikke fået børn for at andre skal passe dem når jeg selv kan,- de passes for at jeg kan arbejde ,men ellers vil jeg selv passe dem .

( Rettet de bliver self også passet hvis vi er inv i byen uden børn ) 

Anmeld Citér

17. april 2015

Mor1986

Sandratoft skriver:

Hvad er jeres holdning til det?

Er det noget i gør, enten for at slappe af eller for at få ordnet nogle praktiske ting? 

Eller prioriterer i at barnet har godt af at være derhjemme og hygge med mor eller far?  

I kan svare anonymt

Det kommer lidt an på om jeg skal nå noget. Feks lektier eller rengøring. Men så får hun bare en kortere dag. Eller i mandags fik jeh uventet fri og der havde jeg sendt hende afsted så bliver hun i børnehaven. 

Men jeg tager også og holder hende hjemme nogen dage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.