Sende barn i vuggestue/bh, når man selv har fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2015

Gittemor09

mine børns daglig dage er lige så hårde som mine er, så de har lige så stort et behov som mig til at holde fri....

så selvfølgelig holder jeg dem hjemme når jeg selv har fri.... ved sygdom synes jeg dog det er noget andet, men det kommer an på sygdommens omfang....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2015

Mettefpigen

Det er forskelligt, de fleste dage er han men engang imellem så synes jeg det er rart lige at have et par timer for mig selv, få lavet en masse lektier eller jeg lige kan tage ud og få handlet stort ind ☺ nu skal jeg snart til eksamen så der er han hjemme engang imellem...

Anmeld Citér

17. april 2015

sne190810

Tja, det er sjældent min datter har en uge hvor hun er i institution alle dagene �� vi holder gerne mellem 1-3 fridage om ugen, enten med mig eller når hun er hos sin far. 

denne uge holdte vi fri igår (skulle ind og vinke til dronningen, og se hende køre karet) og idag.. Ja, der spurgte hun bare om hun ikke nok måtte blive hjemme "mor, jeg er så træt jeg har brug for at sove en middagslur, tror jeg altså" (hun er 4 1/2, og har ikke sovet middagslur i 2 år :-D Det kunne jeg ikke stå for, så jo selvfølgelig.

Både jeg og hendes far har arbejde med skæve arbejdstider (aften/nat og weekendarbejde), så jeg griber mulighederne. Dog bliver hun også tit sendt afsted, selvom jeg er hjemme og har fri. 

Jeg ser det lidt som, at hun starter i skole næste sommer, og når først skolelivet begynder, så er der knap så mange fridage og hyggestunder på den avis, så nyder det i fulde drag nu. 

Anmeld Citér

17. april 2015

CharlotteogMaria

Hvis min mand har en sjælden fridag udnytter vi den til at få lidt alenetid

Så afleverer vi f.eks datteren kl 9 og henter hende kl 14 og så tager vi lige en shoppetur med frokost imens

Anmeld Citér

17. april 2015

CaWi

Når jeg har haft en fridag her og der, er mini manden oftes sendt afsted alligevel.  Så har jeg kunne nå alt det praktiske derhjemme, og så bruge al min tid på ham når han kom hjem.

Faktum er, for mig, at rengøring,  tøjvask osv går stærkere når jeg er alene,  og han stadig ikke er ældre (3 år)

Mht mor-tid, så jo der har også været enkelte dage der har været brugt til feks venindehygge, eller selvforkælelse. Og med selvforkælelse mener jeg rent faktisk nogetså basalt som at barbere sine ben, tage fodbad og ordne fødderne og lign ting.

Anmeld Citér

17. april 2015

namaha

Nu er min datter ikke kommet til verden endnu, men havde tænkt at hvis jeg havde en enkelt fridag så ville hun blive sendt sent afsted og hentet tidligt. Men hvis jeg havde flere dage fri så ville jeg måske kun tage en eller to dage hvor hun var hjemme med mig, ville ikke tage hende fri i en hel uge eller mere da som en anden skriver lære hun meget også er det godt med en stabil hverdag 

Anmeld Citér

17. april 2015

morethanperfect

De kommer afsted selvom jeg er hjemme ..

Har gået sygemeldt nu i nogle mdr. og er nu på barsel , og kan slet ikke se hvorfor de skulle være her når de ligeså godt kan komme om og lege med de andre børn og brænde noget krudt af ..
Dog , blir de afleveret ved 9 tiden først , så vi hygger altid om morgenen 

Børnehaven ligger 10 meter fra hvor vi bor , så hvis jeg får lyst henter jeg dem jo bare når det lige passer .. Men jeg ved at noel først står op fra middagslur ved 15 tiden , og vil nødig vække ham . 
Kan tydelig mærke hvis de har været hjemme for længe , for de blir helt rastløse og kan slet ikke finde ud af det . Vi går meget op i faste rutiner her , det syns jeg er vigtigt 

Anmeld Citér

17. april 2015

lineog4

Jeg har en ugentlig fridag grundet nedsat tid og de fleste af de fridage er den mindste hjemme fra børnehave. Eneste der kan forhindre det er, at jeg er bagefter med lektier (læser matematik liniefag) eller som på mandag hvor jeg skal interviewes til et speciale. Og så selvsagt hvis der er noget helt specielt i børnehaven som han gerne vil.

og forresten også da jeg var alene med ungerne i 3 mnd, der kom han også afsted en gang imellem  jeg kunne nå alt det praktiske. Nå ja og så tager jeg oftest fri på Lias fødselsdag, et år holdt jeg de to drenge hjemme og det skulle jeg ikke have gjort for der har jeg brug for isoleret mig tid.

jeg har et år endnu hvor han ikke går i skole, og jeg skal da nyde gange hundrede han kan være hjemme med mig en helt almindelig hverdag. 

Alle mine ferier der er alle børnene hjemme.

Jeg har ikke brug for mig tid - ej løgn men jeg kan sagtens få mig tid sammen med ungerne  Tilgengæld er alle fridagene ikke underholdningsdage med zoo, biffen eller hvad ved jeg. Det kan lige så godt være en rydde op dag mens vi hører høj musik.

Anmeld Citér

17. april 2015

Clisolka

Det kommer helt an på om jeg selv skal noget på en fridag, her tænker jeg på tandlæge, læge osv. 

Nogle gange tager jeg en fridag med den ældste - og omvendt med den mindste. De har også brug for kun at være alene sammen med mor, da de dårligt ser mig til hverdag pga. mit arbejde  

Men ja, ellers er de sammen med mig på mine fridage 

Anmeld Citér

17. april 2015

esioul

lineog4 skriver:

Jeg har en ugentlig fridag grundet nedsat tid og de fleste af de fridage er den mindste hjemme fra børnehave. Eneste der kan forhindre det er, at jeg er bagefter med lektier (læser matematik liniefag) eller som på mandag hvor jeg skal interviewes til et speciale. Og så selvsagt hvis der er noget helt specielt i børnehaven som han gerne vil.

og forresten også da jeg var alene med ungerne i 3 mnd, der kom han også afsted en gang imellem  jeg kunne nå alt det praktiske. Nå ja og så tager jeg oftest fri på Lias fødselsdag, et år holdt jeg de to drenge hjemme og det skulle jeg ikke have gjort for der har jeg brug for isoleret mig tid.

jeg har et år endnu hvor han ikke går i skole, og jeg skal da nyde gange hundrede han kan være hjemme med mig en helt almindelig hverdag. 

Alle mine ferier der er alle børnene hjemme.

Jeg har ikke brug for mig tid - ej løgn men jeg kan sagtens få mig tid sammen med ungerne  Tilgengæld er alle fridagene ikke underholdningsdage med zoo, biffen eller hvad ved jeg. Det kan lige så godt være en rydde op dag mens vi hører høj musik.

hvor er det dejligt at læse du har "mig tid" sammen med dine børn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.