Sende barn i vuggestue/bh, når man selv har fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2015

Mama85

mor:) skriver:

Men er der nogen der skriver at alle fridage bliver brugt på sig selv? 

Sålænge børnene også får nogen af fridagene er det så helt galt at mor eller far får nogen af dem for sig selv? 

Nej der er ikke så mange der vil bo i udkantsdanmark men så prioritere man jo heller ikke sine børn? 

Ikke nødvendigvis, men der er flere der skriver at de vil have alenetid, lade op, og hvad de ellers vil, ergo så bruger de tiden på sig selv  den del som jeg ikke forstår, er at de negligerer børnenes behov for en fridag, udover weekender og ferier, for børnenes hverdag er mindst lige så indholdsrig og mættende som de voksnes.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2015

lineog4

Mama85 skriver:

Det hun mener nok mener, at hun som tidligere skrev, at hvis man kan klare sig med én løn ved at flytte til udkantsdanmark, så er det dét idéelle hvis man vil sine børn 100 % og være hjemmegående.

Det er vel et spørgsmål om definition af det ideelle og ville sine børn 100% 

Jeg gad godt jeg kunne have været hjemmegående, men i min prioritet af mine børn, talte vi mangt og meget om fordele og ulemper. Og havde blandt andet som ideal at de når de blev lidt ældre havde en vifte af tilbud fx til fritidsinteresse, de grundet næsten 0 transport havde kortere skoledage. En ting er jo børn når de er i vuggestue alderen men de vokser jo de sataner 

så jo selv om jeg godt forstår, synes jeg det er en meget sort/hvid opstilling, fordi der er mange facetter når man prioriterer, og de kan sagtens være på børnenes præmisser også selvom man ikke vælger udkants danmark

Anmeld Citér

22. april 2015

Mama85

lineog4 skriver:

Det er vel et spørgsmål om definition af det ideelle og ville sine børn 100% 

Jeg gad godt jeg kunne have været hjemmegående, men i min prioritet af mine børn, talte vi mangt og meget om fordele og ulemper. Og havde blandt andet som ideal at de når de blev lidt ældre havde en vifte af tilbud fx til fritidsinteresse, de grundet næsten 0 transport havde kortere skoledage. En ting er jo børn når de er i vuggestue alderen men de vokser jo de sataner 

så jo selv om jeg godt forstår, synes jeg det er en meget sort/hvid opstilling, fordi der er mange facetter når man prioriterer, og de kan sagtens være på børnenes præmisser også selvom man ikke vælger udkants danmark

Lige præcis, vi er helt enige  ved hellere ikke hvordan debatten tog denne drejning.

Anmeld Citér

22. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Det er vel lidt sort hvidt. Jeg synes ds jeg prioriterer mine børn også selvom jeg ikke flytter til udkants Danmark. Jeg prioriterer så ikke de har kunne gå hjemme i vuggestuealderen, men jeg prioritere de kan gå (bogstavligt gå) til mange forskellige ting (viften af udbud er en del større i Roskilde end fx Dannemare), jeg prioriterer jeg har flere skoler at vælge mellem og ikke mindst at skolen er i deres nærområde (en del små byer i Danmark har ikke længere en skole), jeg prioriterer min mand også har god tid med børnene dvs. Hans transporttid ikke er voldsom stor.Jeg prioriterer de er tæt på deres mormor (og hun bor ikke i udkants Danmark) osv osv osv.

Alt sammen også prioriteringer i forhold til børnene. At de prioriteringer så også er det jeg ønsker for mig selv er jo bare fantastisk 

Nu var spærgsmålet ift. småbørn og ikke skolebørn. 

Og det er selvfølgelig også sat lidt på spidsen, men jeg mener at sige at nogle mødre ikke prioriterer sine børn fordi de vælger at bruge nogle fridage på sig selv er lige så sort/hvid. 

Anmeld Citér

22. april 2015

Isabella_mor

Ja det gør jeg da. F.eks nu hvor jeg går hjemme på barsel med lillebror. Så kommer storebror i børnehave selvom jeg går hjemme. Han bliver afleveret mellem kl 9-10 og hentet igen kl 15-16 stykker. Og i ny og næ tager vi en fridag/hyggedag. Det gjorde vi også da jeg gik hjemme på dagpenge inden jeg startede på studie og når jeg har studiefri. Så kommer han i børnehave hvis det er at JEG som hans mor, vurdere det sådan. Hvis jeg skulle sende ham i børnehave for at slappe af hjemme, så skulle det jo være fordi at jeg trænger til ny energi. Mor med mere energi = en meget bedre mor. 

Og jo han får fri ind imellem. Og når lillebror starter i vugger, så skal storebror og jeg have en ALENEHYGGEDAG nu og da som i gamle dage men jeg skal ikke sidde og få dårlig samvittighed hvis jeg har fri en dag, og mine sønner ikke har. Sådan er livet jo.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.