Sende barn i vuggestue/bh, når man selv har fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Carina:-) skriver:

Haha det går du så op i alligevel siden du tæller ....

(Pokkers nu sank jeg så ned på dit plan alligevel) 

Og ja måske du og andre har opfattet det negativt,men når jeg nu så fortæller dig flere gange at det ikke skulle opfattes negativt så får jeg bare at vide at du STADIG vil fortælle mig at jeg har taget meget fejl og så lige fremhæve igen hvad du mener jeg har gjort -Og har sagt skrevet og hvor forkert du synes det er - 

Så opgiver jeg og nu tænker jeg at den her tråd er alligevel ødelagt af et par sure koste ( og læg nu mærke til jeg skrev 2 og ikke 1 inden du tænder af) og relevansen er ligesom gået fløjten så tak for ( vil ikke skrive sober) men trods alt tak for debat so far . 

Jeg "tænder ikke af", fordi du kalder mig en kost - ligesom jeg heller ikke "tændte af", da du kaldte mig en hystade.

Du påpegede selv, at folk var enige med din udlægning, så derfor påpegede jeg blot, at nogle åbenbart også havde misforstået dit indlæg på lige fod med mig.

Jeg er ikke interesseret i at påpege, at du har fejl, men jeg er  meget interesseret i, at den oprindelige indlægsforfatter ikke føler sig som en dårlig mor, der gør skade på sit barn ved at fortsætte sin nuværende diskurs. Og det var det, jeg forstod fra dit første indlæg, og det gjorde mig vred. Jeg har faktisk ikke opfattet i nogle af dine indlæg, at du mente, at hendes situation muligvis var helt fin, som den var, og at hendes barn ikke bliver skadet psykisk på længere sigt - hvis det er tilfældet må du undskylde.

Om andre vil spise popcorn - det skal de være velkomne til.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi minder Jer om retningslinjerne og opfordrer Jer til at holde en ordentlig tone i debatten.

mvh. Staff

Anmeld Citér

20. april 2015

MysteriousAngel

Mama85 skriver:

Om det er ignorant, kommer jo helt an på , i dette tilfælde, hvad man vægter ved det man læser  men jo, livet er for kort til at hidse sig op over andres meninger, hvis man ved, at det man gør er det  100 % rigtige  hvis du ikke kan eller vil, som tråden oprindeligt omhandlede, vil holde dine børn hjemme på dine fridage, så er du da af en overbevisning om at det er det rigtige, at jeg så har en holdning i den modsatte grøft, burde da ikke tricke en helt masse inden i dig, for du har en grund til at du handler som du gør, bum! 

Jeg tror det er der du helt klart misforstår mig eller tolker forkert. 

Jeg er ikke i tvivl om at det jeg gør er rigtigt. For mig eller for min familie. Hvad du gør og føler er op til dig selv. 

Det jeg bliver vred over er din måde at tolke min familie som dysfunktionel. Det er her jeg står af. Jeg synes nu godt at jeg kan tillade mig at blive vred over det, selvom du dog gerne vil udlede at det er fordi jeg er i tvivl om min beslutning. Men det er jeg nu ikke.  

Jeg ville feks også blive vred over indlæg hvor folk ville skrive, at perkere altid er kriminelle, at nazismen var godt, at pædagoger kun drikker kaffe og ikke passer børnene osv. 

Det synes jeg er ignorant. Og ja. Det synes jeg helt klart også din bemærkning er. 

Anmeld Citér

20. april 2015

Mama85

MysteriousAngel skriver:

Jeg tror det er der du helt klart misforstår mig eller tolker forkert. 

Jeg er ikke i tvivl om at det jeg gør er rigtigt. For mig eller for min familie. Hvad du gør og føler er op til dig selv. 

Det jeg bliver vred over er din måde at tolke min familie som dysfunktionel. Det er her jeg står af. Jeg synes nu godt at jeg kan tillade mig at blive vred over det, selvom du dog gerne vil udlede at det er fordi jeg er i tvivl om min beslutning. Men det er jeg nu ikke.  

Jeg ville feks også blive vred over indlæg hvor folk ville skrive, at perkere altid er kriminelle, at nazismen var godt, at pædagoger kun drikker kaffe og ikke passer børnene osv. 

Det synes jeg er ignorant. Og ja. Det synes jeg helt klart også din bemærkning er. 

For det første, så er jeg altså ikke ude på at udlede noget, det er det åbenlyse som jeg tænker og skriver. Men så har du  dit på det rene over for sig selv,at så andre har en helt anden mening som de ytrer, burde du da være ligeglad med. 

mht. Den dysfunktionelle del, så er der altså nogle familie der ikke har et valg andet end at aflevere deres børn på inst. Af den ene eller den anden årsag, Selv på deres fridage SKAL de aflevere børnene, noget som de har fået påduttet af de kommunale instanser, og der er væsentlig forskel på en familie der ikke har fået påduttet dette og dem der har. Så jo, jeg har forståelsen for dem der har fået dette, men jeg har ingen forståelse for dem der ikke har, men afleverer alligevel på deres fridage, fordi at de mener at børnenes hverdag er mindre hektisk end deres egen, ergo så er det ikke "moderen der har sit på det rene" der skal føle sig truffet, men at barnet og dens hverdag, skal ses og høres og anerkendes.

Anmeld Citér

20. april 2015

MysteriousAngel

For det første, så er jeg altså ikke ude på at udlede noget, det er det åbenlyse som jeg tænker og skriver. Men så har du  dit på det rene over for sig selv,at så andre har en helt anden mening som de ytrer, burde du da være ligeglad med. 

mht. Den dysfunktionelle del, så er der altså nogle familie der ikke har et valg andet end at aflevere deres børn på inst. Af den ene eller den anden årsag, Selv på deres fridage SKAL de aflevere børnene, noget som de har fået påduttet af de kommunale instanser, og der er væsentlig forskel på en familie der ikke har fået påduttet dette og dem der har. Så jo, jeg har forståelsen for dem der har fået dette, men jeg har ingen forståelse for dem der ikke har, men afleverer alligevel på deres fridage, fordi at de mener at børnenes hverdag er mindre hektisk end deres egen, ergo så er det ikke "moderen der har sit på det rene" der skal føle sig truffet, men at barnet og dens hverdag, skal ses og høres og anerkendes.

Dysfunktionalitet betyder når noget ikke fungerer. Men vores fungerer så derfor er din konklusion forkert. Det er ikke afhængig af din mening. Men jeg gider ikke diskutere mere. Vi er helt uenige og jeg kan slet ikke forstå at du kan være så forstokket i ens egen holdning. 

Anmeld Citér

20. april 2015

Mama85

MysteriousAngel skriver:

Dysfunktionalitet betyder når noget ikke fungerer. Men vores fungerer så derfor er din konklusion forkert. Det er ikke afhængig af din mening. Men jeg gider ikke diskutere mere. Vi er helt uenige og jeg kan slet ikke forstå at du kan være så forstokket i ens egen holdning. 

Præcis. 

Anmeld Citér

20. april 2015

Benjamins'mor

Normalt er jeg meget i mod det, men den sidste uges tid må jeg indrømme jeg har gjort det... Men udelukkende fordi jeg står i den situation at jeg er ved at blive skilt og min mand lige er flyttet i weekenden. Så har haft brug for at tude ud uden børnene var hjemme og få styr på alt det praktiske og økonomiske. 

Samtidig er jeg blevet efterladt i en lejlighed jeg ikke har råd til alene på SU, så har også været på udkig efter et nyt sted at bo. 

Anmeld Citér

21. april 2015

totterpigen

Sandratoft skriver:

Hvad er jeres holdning til det?

Er det noget i gør, enten for at slappe af eller for at få ordnet nogle praktiske ting? 

Eller prioriterer i at barnet har godt af at være derhjemme og hygge med mor eller far?  

I kan svare anonymt

Jeg arbejder i butik og arbejder derfor hver anden weekend, og har dermed en ugentlig fridag... Jeg holder så tit jeg kan fri sammen med min søn, men engang imellem er det mere praktisk han kommer i bh og så har man jo også brug for nogen gange bare at være sig selv.

Anmeld Citér

21. april 2015

Elgaard73

Carina:-) skriver:

Din datter ville have bedre af at komme i aflastning.

For det første så ville hun være i centrum og få noget mere nærhed og omsorg end hun får i en inst med mange andre .

Hun ville være et tilvalg frem for fravalgt- 

Samt at i som familie ville få den hjælp der er nødvendig for at få det til at fungere .

For det andet hvad gør du den dag du ikke længere har muligheden for at lade hende være i inst hele dagen? Hun bliver også ældre og vil sætte spørgsmålstegn ved at du "ikke gider hende" og det vil give hendes selvværd et alvorligt knæk.

Jeg er godt klar over du ikke vil synes om det jeg skriver ,men jeg har via kurser jeg har været på pga jeg selv er plejemor for et familiemedlem lært hvor vigtig et godt familieliv er for et lille barns selvværd og mulighed for at få et godt liv.

Jeg er ikke i tvivl om at du elsker din datter ,men løsningen på dit manglende overskud til dit barn er ikke lange dage i en inst med begrænset voksenkontakt og omsorg til det enkelte barn,så af hensyn tll din datter burde du søge hjælp ved det offentlige.

Ville du også pådutte en "normal" familie til dette? En familie som får passet deres barn hver dag fra 7-16 pga. arbejde?

I min optik, er det da nøjagtigt det samme. Om du får passet dit barn fordi at du har brug for at lade op, for at kunne være der 100%, når barnet kommer hjem, eller om du får passet dit barn for at kunne arbejde. Børnene er afsted i lige mange timer. Timer uden omsorg og særlig megen voksenkontakt, som du skriver.

Hold da op, hvor skal der godt nok mange aflastningsfamilier til så. Ellers vil 80 % af DK's børn jo vokse op med følelsen af at være fravalgt, at forældrene ikke gider dem og de vil ingen selvværd have.

Syntes godt nok at dit indlæg er et noget voldsomt postulat.

Anmeld Citér

21. april 2015

Carina:-)

Ville du også pådutte en "normal" familie til dette? En familie som får passet deres barn hver dag fra 7-16 pga. arbejde?

I min optik, er det da nøjagtigt det samme. Om du får passet dit barn fordi at du har brug for at lade op, for at kunne være der 100%, når barnet kommer hjem, eller om du får passet dit barn for at kunne arbejde. Børnene er afsted i lige mange timer. Timer uden omsorg og særlig megen voksenkontakt, som du skriver.

Hold da op, hvor skal der godt nok mange aflastningsfamilier til så. Ellers vil 80 % af DK's børn jo vokse op med følelsen af at være fravalgt, at forældrene ikke gider dem og de vil ingen selvværd have.

Syntes godt nok at dit indlæg er et noget voldsomt postulat.

SUK

Jeg svarer hende sådan fordi hun selv skriver at hendes alternativ er en aflastningsfamilie og dermed vil jeg skubbe lidt til hende mhs til at det ikke er en skam at bede om hjælp når man er så udbrændt at man ikke kan overskue at have sit barn hjemme . 

Jeg er revende ligeglad med om dit barn er afsted fra 7-17 hver evige eneste dag -Jeg reagerede på at hun selv skrev at hun var nødt til det pga manglede overskud og skrev så at den aflastningsfamilie hun nok selv havde overvejet siden hun skrev det var et bedre alternativ end fra morgen til aften i inst når GRUNDEN er at mor har det skidt. 

Desuden så er det ikke i nærheden af at være 80% der ler så mange timer afsted - tværtimod så viser flere undersøgelser at de fleste børnefam prioterer nedsat tid og dermed mere tid med deres børn . Men det er jo en anden diskution 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.