Sende barn i vuggestue/bh, når man selv har fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2015

missehxx

Min søn er i dagpleje når jeg har fri da jeg går hjemme. Han er afsted på deltid. 1 ugentlig fridag. 3 dage fra 7:45-15 cirka. Han sover fra kl 8, derfor skal han afleveres inden, og så henter jeg ham ligeså snart han vågner fra sin middagslur. Og fredag er ha der så kun fra 7:45-12.00..

Cirka 27 timer om ugen.

Jeg tror det er vigtigt at han kommer ud blandt jævnaldrende og bliver aktiveret på en anden måde end han gør herhjemme, og han elsker at være i dagpleje.

Desuden synes jeg det er rart at jeg kan ordne alt det huslige når han er afsted så jeg kan have fokus 100% på ham når han er hjemme.

Derudover har jeg brug for afslapningstid for mig selv. Jeg er gravid, døjer med leddegigt og har stofskifteproblemer som gør mig meget træt. Derfor skal jeg have "ladde-op-tid" ellers har min søn slet ingen glæde af mig..

Han har så fri i alle ferier, helligdage eller hvis dagplejemor er syg eller fri, han kommer ikke i gæstedagpleje :-)

Og jeg har IKKE dårlig samvittighed.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

lineog4

Min søn er i dagpleje når jeg har fri da jeg går hjemme. Han er afsted på deltid. 1 ugentlig fridag. 3 dage fra 7:45-15 cirka. Han sover fra kl 8, derfor skal han afleveres inden, og så henter jeg ham ligeså snart han vågner fra sin middagslur. Og fredag er ha der så kun fra 7:45-12.00..

Cirka 27 timer om ugen.

Jeg tror det er vigtigt at han kommer ud blandt jævnaldrende og bliver aktiveret på en anden måde end han gør herhjemme, og han elsker at være i dagpleje.

Desuden synes jeg det er rart at jeg kan ordne alt det huslige når han er afsted så jeg kan have fokus 100% på ham når han er hjemme.

Derudover har jeg brug for afslapningstid for mig selv. Jeg er gravid, døjer med leddegigt og har stofskifteproblemer som gør mig meget træt. Derfor skal jeg have "ladde-op-tid" ellers har min søn slet ingen glæde af mig..

Han har så fri i alle ferier, helligdage eller hvis dagplejemor er syg eller fri, han kommer ikke i gæstedagpleje :-)

Og jeg har IKKE dårlig samvittighed.

Det er jo egentlig en helt anden debat  for aå ville mit svar også være anderledes. Nu hvor jeg arbejder og har fri hver mandag (jubi i dag) så savner jeg mine børn i hverdagene, i den her uge kommer jeg fx hjem mellem 17 og 18 to af dagene og derfor elsker både lillemanden og jeg at have gode dage bare os to (de andre to går i skole og får ikke lov at holde fri bare fordi).

da jeg derimod fx. Gik fra 8 uger før termin sidste gang der var ham der gik i vuggestue da afsted 3-4 dage om ugen - jeg overvejede om han skulle blive hjemme, og vi skulle smide vuggestuepladser væk, men kom til at han lige npr han blev storebror blev børnehavebarn og venners leg betød mere og mere. Plus jeg egentlig så frem til at have mor/baby tid. De var hjemme fra 7 dage før termin og så 7 uger frem og det var skønt, men også helt okay at hverdagen startede igen og børnehavebarnet kom aftsted 3-4 gange om ugen med korte dage. Og jeg havde absolut heller ikke dårlig samvittighed 

Anmeld Citér

20. april 2015

Mama85

dorthemus skriver:

Jeg havde sgu heller ikke behov for alenetid da min datter var 7 måneder 

Men nu snart 5 år efter, så jo det har jeg og min datter bliver i øjeblikket passer og har en fest sammen med sin kusine  mens mor har kæresteferie i Istanbul  

Ferie uden børn er en helt anden debat 

Anmeld Citér

20. april 2015

Bshizzle

Her er vi ikke så hellige...

Her kommer børnene da i Børnehave og SFO (den store.. Efter skoletid)!  

Anmeld Citér

20. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
lineog4 skriver:

Jeg tænker ikke det handler om en vurdering af kærlighed og omsorg i relation til mor. Men en konstatering af at lange dage i institution ikke giver det samme som en fx en dag om ugen i aflastning. I institutioner er bemandingen efterhånden så tynd, så en del råber vagt i gevær om hvorvidt de overhovedet kan leve op til den essentielle omsorgsdel.

udover det tror jeg også det var for at fortælle, at det er  okay at bede om aflastning. Aflastning kan være en gave til både barn og mor. Aflastning handler ikke om at være en dårlig mor, ikke at unnegotiated over kærlighed og omsorg nok, men om netop aflastning så hverdagen føles mere lige til for enten barn eller voksen eller begge to.

Det er meget muligt, at hendes indlæg var ment som en hjælp, men jeg synes stadigvæk, at det er voldsomt at konkludere på andre menneskers liv på baggrund af ti linjer, fordi man har taget et kursus.

Vi aner ikke, om det er hensigtsmæssigt at få en aflastningsfamilie ind i billedet, eller om barnet som så mange andre børn trives udmærket i sin institution. Indlægget var en flot og modigt indspark om hendes situation, og så skal hendes forældrekompetence drages til tvivl af en lommepsykolog, der formulerer sig uheldigt. Det har jeg ikke lyst til at lade gå forbi uden at kommentere.

Anmeld Citér

20. april 2015

Carina:-)

Så fordi du har taget et kursus, så ved du helt præcist, hvad forfatteren til indlægget og hendes familie har brug for? Hvor vover du!

Jeg er sikker på, at hendes datter får masser af omsorg og kærlighed, og at dit indlæg postulerer noget andet er direkte ulækkert!

Slap dog af hystade.

Og læs hvad jeg skriver.

Har på ingen måde skrevet at hendes datter ikke får omsorg og kærlighed - tværtimod har jeg skrevet at jeg ikke er i tvivl om at hun elsker sin datter MEN det er ikke altid nok hvis der er manglende overskud som hun OGSÅ SELV skriver om - så måske du skulle tage og slappe enanelse af og læse både hendes og mit indlæg ,

I en inst i forhold til at være i en aflastningsfamilie give datteren betydeligt mere omsorg og opmærksomhed at komme i aflastning frem for at være i inst fra morgen til aften

Og gider du så godt lige tone lidt ned for charmen -Du er jo fuldkommen hysterisk.Og det eneste jeg postulerer er at du må sgu have et eller andet i klemme siden du flipper sådan ud og taler til andre på .

Gider da ikke debattere på det lave plan du trækker debatten ned på. 

Anmeld Citér

20. april 2015

Chevro

Hvad er jeres holdning til det?

Er det noget i gør, enten for at slappe af eller for at få ordnet nogle praktiske ting? 

Eller prioriterer i at barnet har godt af at være derhjemme og hygge med mor eller far?  

I kan svare anonymt

Jeg er på barsel, og min søn på tre er i bh Dog afleveres han først kl 9 og hentes senest 15 og så sover han halvanden time dernede. Så det er ikke så længe han er der!

men hvis kl bliver bare lidt over tre, så får jeg det skidt! Men det kan jo ske med et spædbarn i hjemmet  !! Så de knap 4 timer han er der fysisk, er for at lege og hygge sig. I de timer kan jeg fokusere på den lille ny, få ordnet praktisk og handlet. og han får brændt noget krudt af og leget med kammeraterne

dog har vi ham ofte hjemme en dag, hygger og kører på tur osv. Og ferierne er ofte en del længere end de andre børns  så vi nyder når han er afsted, men når sommerens ferie kun er 3 uger, så strækker vi den lige lidt i begge ender  og vi elsker det! Tiden går desværre bare så hurtigt (:

så jeg er helt sikker på at vi som familie får noget godt ud af at han ikke hænger hjemme ved lillesøster og jeg hver dag  han elsker at komme afsted og spise madpakke og lege med den og den 

Anmeld Citér

20. april 2015

PUHK skriver:

Det er meget muligt, at hendes indlæg var ment som en hjælp, men jeg synes stadigvæk, at det er voldsomt at konkludere på andre menneskers liv på baggrund af ti linjer, fordi man har taget et kursus.

Vi aner ikke, om det er hensigtsmæssigt at få en aflastningsfamilie ind i billedet, eller om barnet som så mange andre børn trives udmærket i sin institution. Indlægget var en flot og modigt indspark om hendes situation, og så skal hendes forældrekompetence drages til tvivl af en lommepsykolog, der formulerer sig uheldigt. Det har jeg ikke lyst til at lade gå forbi uden at kommentere.

Som hun selv skrev så var alternativet en aflastningsfamilie og det var det jeg gav min erfaring på.

Og du må jo kende mig godt,siden du kan udtale dig om hvor vidt jeg er lommepsykolog eller ej!

Anmeld Citér

20. april 2015

lineog4 skriver:

Jeg tænker ikke det handler om en vurdering af kærlighed og omsorg i relation til mor. Men en konstatering af at lange dage i institution ikke giver det samme som en fx en dag om ugen i aflastning. I institutioner er bemandingen efterhånden så tynd, så en del råber vagt i gevær om hvorvidt de overhovedet kan leve op til den essentielle omsorgsdel.

udover det tror jeg også det var for at fortælle, at det er  okay at bede om aflastning. Aflastning kan være en gave til både barn og mor. Aflastning handler ikke om at være en dårlig mor, ikke at unnegotiated over kærlighed og omsorg nok, men om netop aflastning så hverdagen føles mere lige til for enten barn eller voksen eller begge to.

Tak Line for at du ikke læser en masse imellem linier der ikke står der 

Anmeld Citér

20. april 2015

alenemor42 skriver:

Så endte vi med endnu en tråd hvor man skal banke hinanden oven i hovedet....

Forskellige livsstile. ... forskellige behov!

Det mest ulækre er dog behovet for at fremstille sig selv som perfekt og mene man er bedre end andre, 

Se det er dysfunktion; )

Måske er det bare tid til at få lukket debatten eftersom man aldrig bliver enige om dette emne.

Synes nu det er et meget interessant emne ts har taget op :)

At der så er nogen der overtolker eller bliver stødt er jo for egen regning. 

Eller lade være med at blande sig i debatten .

Jeg synes personligt det var meget sjovt at se hvordan en anden der har børn i friskole gør med alt det ferie der er når man ikke har "andet" end 6 uger at skulle gøre godt med hvordan de får det puslespil tila t gå op for det har jeg tit tænkt over . 

Så andres mening er relevant især hvis man som jeg ikke er på baby.dk for at læse om blemærker ,men gerne vil høre andre børnefamiliers erfaringer og oplevelser i det her ræs vi kalder et liv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.