Anonym skriver:
Min datter er 3 år og har rimelig lange dage i børnehaven selvom jeg er hjemmegående. Det har hun af den grund at jeg har brug for en del tid for mig selv for at lade op til hun kommer hjem. Hun er en pige med krudt i numsen og jeg er en mor med begrænset overskud. Derfor er det bedre for os begge på denne måde. Er da ked af at det skal Være på denne måde men det er nu engang sådan det fungerer bedst. Alternativet ville Være en aflastningsfamilie.
Hilsen en mor der elsker sin datter overalt på jorden men desværre selv har en del at kæmpe med.. og derfor har brug for tid alene til at lade op og kunne Være der for hende når hun kommer hjem.

Din datter ville have bedre af at komme i aflastning.
For det første så ville hun være i centrum og få noget mere nærhed og omsorg end hun får i en inst med mange andre .
Hun ville være et tilvalg frem for fravalgt-
Samt at i som familie ville få den hjælp der er nødvendig for at få det til at fungere .
For det andet hvad gør du den dag du ikke længere har muligheden for at lade hende være i inst hele dagen? Hun bliver også ældre og vil sætte spørgsmålstegn ved at du "ikke gider hende" og det vil give hendes selvværd et alvorligt knæk.
Jeg er godt klar over du ikke vil synes om det jeg skriver ,men jeg har via kurser jeg har været på pga jeg selv er plejemor for et familiemedlem lært hvor vigtig et godt familieliv er for et lille barns selvværd og mulighed for at få et godt liv.
Jeg er ikke i tvivl om at du elsker din datter ,men løsningen på dit manglende overskud til dit barn er ikke lange dage i en inst med begrænset voksenkontakt og omsorg til det enkelte barn,så af hensyn tll din datter burde du søge hjælp ved det offentlige.
Anmeld
Citér