Carina:-) skriver:
Nej jeg sidestiller ikke det at være i inst mange timer med omsorgssvig :) Men nej det er ikke hensigsmæssigt med den manglende personale vi har i inst i dag at lade sit barn være der 10 timer om dagen HVIS der er andre muligheder så som aflastning med en voksen der kan og har tid til at være nærværende . Ikke noget de stakkels pressede pædagoger kan længere pga manglede resourser Og der vil bare være sendt et andet signal til ens barn hvis man gør det pga manglende overskud frem for pga arbejde .Børnene ved godt selv hvad deres forældre laver og ikke laver og MÅSKE det kunne være godt for det barn at få en pause fra lange dage i bh og være hos noget aflastning .Kender selv en familie med helt normalt familieliv men far har en dep og derfor er det ældste barn i aflastning hver 2 weekend for at være i en familie med overskud til fodbold bioture og skovture -Ting som hans egne forældre rigtig gerne vil men ikke kan pga manglende overskud pga sygdom .Kan du se hvor jeg vil hen?.
Orker ikke at blive ved med at forklare mig .
Jeg skrev min mening og det er du så ikke enig i ,- det skal du have lov til ,og jeg vil så have lov til at sige at nu gider jeg ikke blive ved med at forklare hvorfor jeg skrev mit indlæg men forebeholde mig retten til at skrive som jeg gjorde udfra hvad jeg læste og ikke hvad du tror eller mener jeg læste :)
Jeg skrev udfra hendes eget udsagn at hendes eneste alternativ var aflastning og at hun ikke havde overskuddet til at have datteren hjemme
Det kan godt være jeg misforstod hende og at hun ikke selv mente at der var noget i det at have barnet i inst . Og ja jeg synes der er kæmpe forskel på at have sit barn inst i 10 timer om dagen fordi man arbejder/ studerere og så på som hun selv skrev ikke magter at have barnet hjemme . Så ja derudfra synes jeg hun skal overveje den aflastning hun selv nævnte da den i min verden kan være en kæmpe hjælp ikke kun for barnet men også for moren ( Især når man tænker på der også er noget der hedder weekender og der kan hun jo ikke får slappet af når barnet er hjemme)
Nå det blev alligevel en enorm lang smøre og jeg kan så udelægge at jeg må være enormt dårlig til at formulere mig siden jeg sådan får skæld ud over et indlæg der var ment som en hjælp men så bliver misforstået - Og nu trækker jeg mig ,for ærligt talt så gider jeg ikke blive ved med at forklare de samme ting ( Og det har ikke noget med dig at gøre ,men vejret er godt og jeg burde arbejde frem for at springe over på baby.dk og det her kan jeg fornemme kan blive en endeløs diskution- og jeg var jo den der skrev indlægget så jeg ved jo trods alt selv hvad jeg ville med indlægget ) Fair nok du læser det jeg skriver anderledes men det kan jeg jo ikke gøre for andet end at erkende at jeg nok ikke er særlig god til at formulere mig .
Må indrømme at jeg fik helt ondt i maven og tænkte: "ej det skrev hun bare ikke". Ventede dog med at kommentere til at jeg havde læst hele tråden igennem i stedet for at fare til tasterne uden at have læst din mere dybegående forklaring. Og her ved sidste kommentar blev jeg lidt "lettet" over at du godt kan konkludere ud fra reaktionerne, at det måske ikke var helt heldigt formuleret. Selvom din hensigt var god.
Håber at jeg fik formuleret mig ordentligt her 
Synes generelt at denne tråd desværre er blevet ødelagt en smule (læs: meget) med negative verber som dysfunktionel m.m., mudderkast begge veje, pegen fingre osv osv (ikke direkte henvendt til dig Carina, dette er bare helt generelt).
Til TS/Sandra:
jeg synes at det er op til de/den enkelte forældre at gøre det der er rigtigt i deres situation. Alle mennesker er individer med forskellige liv, hverdage, familieliv og personligheder og derfor er vores behov vidt forskellige. Synes ikke man kan skære alle over med en kam.
Zilke My starter først i DP her omkring den 1/8, og så har vi ca en måned till at køre hende ind. Dog håber jeg at det kun tager os 1-2 uger, således at jeg har lidt tid til at tilpasse mig den "virkelige verden".
Når jeg så starter mine studier igen, så regner jeg stærkt med at prioritere at der både skal være plads til Mig-dage og os-dage (fridag i hverdagene). Hvor jeg så vil vurdere den hvilken slags dag det skal være ud fra Zilkes behov især. Men også lytte til min egen krop, da jeg ikke synes man skal glemme sig selv som individ fordi man er blevet forældre. Men respekt for de, der kan kombinere disse ting. Måske når ZM bliver større, men ikke på nuværende tidspunkt.