Sende barn i vuggestue/bh, når man selv har fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2015

Mama85

alenemor42 skriver:

Så endte vi med endnu en tråd hvor man skal banke hinanden oven i hovedet....

Forskellige livsstile. ... forskellige behov!

Det mest ulækre er dog behovet for at fremstille sig selv som perfekt og mene man er bedre end andre, 

Se det er dysfunktion; )

Måske er det bare tid til at få lukket debatten eftersom man aldrig bliver enige om dette emne.

Hvem har nævnt perfektion? Det er der ingen der har, men om at man vægter børnenes ve og vel frem for sine egne behov, er jo et valg man træffer..jeg har højest prøvet at få overbevist en mor der holder fridage for sig selv, om at hendes vuggestuebarn også har godt af at holde fri, på samme måde som mor, for børnenes hverdag bliver ofte undervurderet, for mange tror at dette bare sjov og ballade at gå i dagpleje, vuggestue, eller børnehave. Det er min overbevisning, og hvis jeg kan skabe lidt røre for at der måske er nogle der vil tænke sig om en ekstra gang før de sender deres barn i institution på deres fridag, så har jeg da fået budskabet lidt frem, om der er nogen der bryder sig om min måde at få sagt på eller ej, kunne jeg ikke være mere ligeglad med. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Carina:-) skriver:

Slap dog af hystade.

Og læs hvad jeg skriver.

Har på ingen måde skrevet at hendes datter ikke får omsorg og kærlighed - tværtimod har jeg skrevet at jeg ikke er i tvivl om at hun elsker sin datter MEN det er ikke altid nok hvis der er manglende overskud som hun OGSÅ SELV skriver om - så måske du skulle tage og slappe enanelse af og læse både hendes og mit indlæg ,

I en inst i forhold til at være i en aflastningsfamilie give datteren betydeligt mere omsorg og opmærksomhed at komme i aflastning frem for at være i inst fra morgen til aften

Og gider du så godt lige tone lidt ned for charmen -Du er jo fuldkommen hysterisk.Og det eneste jeg postulerer er at du må sgu have et eller andet i klemme siden du flipper sådan ud og taler til andre på .

Gider da ikke debattere på det lave plan du trækker debatten ned på. 

Du skriver, at hendes datter vil føle sig fravalgt og ikke tilvalgt. At hun vil få problemer med selvværdet, fordi hendes mor ikke gider hende. Det synes jeg ærligt talt er en fuldstændig stupid og overilet konklusion på baggrund af den information, du har. Du aner ikke, om hendes barn føler sig elsket, ønsket og set i sin institution.

Ja, jeg har noget i klemme i den forstand, at indlægget var et fint og modigt indlæg i en allerede betændt debat, og så finder jeg det på ingen måde hjælpsomt, at du postulerer, at hendes datter vil føle sig fravalgt og uønsket pga deres situation. Tror du, hun får meget mere overskud af den kommentar? Du kunne have skrevet: "jeg håber ikke, at du føler at en aflastningsfamilie ville være et nederlag. Det er helt okay at have en sådan, og i nogle situationer kan det faktisk være en fordel".

Anmeld Citér

20. april 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg har fri hver mandag og tirsdag (arbejder deltid), og om mandagen er min søn på 3 hjemme. Om tirsdagen er han i bh 9-15 - samme tid som min datter er i skole. Jeg havde han først hjemme begge dage, men han efterspurgte selv at komme mere afsted. Han går i en udendørs bh  - hele dagen foregår uden undtagelse udenfor, og han elsker at være der.

Ons-tors-fre har jeg meget lange dage, så jeg har prioriteteret at have en barnepige til dem om eftermiddagen i stedet for at have lange dage i bh og sfo, så de kan få lov til at være hjemme, selvom jeg ikke er her. 

Anmeld Citér

20. april 2015

Carina:-)

PUHK skriver:

Du skriver, at hendes datter vil føle sig fravalgt og ikke tilvalgt. At hun vil få problemer med selvværdet, fordi hendes mor ikke gider hende. Det synes jeg ærligt talt er en fuldstændig stupid og overilet konklusion på baggrund af den information, du har. Du aner ikke, om hendes barn føler sig elsket, ønsket og set i sin institution.

Ja, jeg har noget i klemme i den forstand, at indlægget var et fint og modigt indlæg i en allerede betændt debat, og så finder jeg det på ingen måde hjælpsomt, at du postulerer, at hendes datter vil føle sig fravalgt og uønsket pga deres situation. Tror du, hun får meget mere overskud af den kommentar? Du kunne have skrevet: "jeg håber ikke, at du føler at en aflastningsfamilie ville være et nederlag. Det er helt okay at have en sådan, og i nogle situationer kan det faktisk være en fordel".

Det er hvad DU læser.

Min pointe var at når kvinden selv skriver at hun på grund af manglende over skud er nødt til at sende barnet afsted fra morgen til aften og at hun kun kan se et alternativ - det er aflastning .

Så skriver jeg at hun burde vælge den aflastning fordi man i dag ikke får den samme omsorg og opmærksomhed i en inst som hun ville få i en aflastning og at det ikke behøver være skidt at vælge at bede  om hjælp.

En aflastning kan være en stor hjælp også for mor der tydeligt har det svært med at hendes datter er afsted så mange timer.

Det ville jo værre noget bedre for mor ( og barn) hvis mors energi kunne bruges på pleje af hende selv frem for på dårlig samvittighed.

Og ja børn der føler sig fravalgt får dårligt selvværd- det er ikke ensbetydende med at mor med vilje vil skade hendes barn ,men hvis dattereren ( når hun bliver ældre) føler at mor ikke orker hende og ikke magter opgaven når barnet nu også er et meget aktivt barn så vil barnet sætte spørgsmåltegn ved om mor gider mig fordi børn har ikke den logiske sans at mor ikke kan gøre for det pga manglende overskud.

Mit indlæg var ment som at mor burde bede om hjælp både for datteren men også for hende selv- Det er ingen skam at bede om hjælp og jeg er helt enig med dig i at det var et super godt og ærligt indlæg hun kom med . Det er første skridt at man skriver det ned -men jeg synes især det er synd for mor at hun ikke synes aflastning kan være en mulighed og mange tror jo at når man beder om aflastning at så kommer kommunen farende og fjerner børnene -Derfor ville jeg skubbe lidt til hende og fortælle hende at aflastning kan være til gavn for hele familien også for mor der kan få noget ro indeni. 

Anmeld Citér

20. april 2015

Panther

Det er hvad DU læser.

Min pointe var at når kvinden selv skriver at hun på grund af manglende over skud er nødt til at sende barnet afsted fra morgen til aften og at hun kun kan se et alternativ - det er aflastning .

Så skriver jeg at hun burde vælge den aflastning fordi man i dag ikke får den samme omsorg og opmærksomhed i en inst som hun ville få i en aflastning og at det ikke behøver være skidt at vælge at bede  om hjælp.

En aflastning kan være en stor hjælp også for mor der tydeligt har det svært med at hendes datter er afsted så mange timer.

Det ville jo værre noget bedre for mor ( og barn) hvis mors energi kunne bruges på pleje af hende selv frem for på dårlig samvittighed.

Og ja børn der føler sig fravalgt får dårligt selvværd- det er ikke ensbetydende med at mor med vilje vil skade hendes barn ,men hvis dattereren ( når hun bliver ældre) føler at mor ikke orker hende og ikke magter opgaven når barnet nu også er et meget aktivt barn så vil barnet sætte spørgsmåltegn ved om mor gider mig fordi børn har ikke den logiske sans at mor ikke kan gøre for det pga manglende overskud.

Mit indlæg var ment som at mor burde bede om hjælp både for datteren men også for hende selv- Det er ingen skam at bede om hjælp og jeg er helt enig med dig i at det var et super godt og ærligt indlæg hun kom med . Det er første skridt at man skriver det ned -men jeg synes især det er synd for mor at hun ikke synes aflastning kan være en mulighed og mange tror jo at når man beder om aflastning at så kommer kommunen farende og fjerner børnene -Derfor ville jeg skubbe lidt til hende og fortælle hende at aflastning kan være til gavn for hele familien også for mor der kan få noget ro indeni. 

Nej, det var præcis, hvad DU skrev:

Din datter ville have bedre af at komme i aflastning.

Det aner du ikke!

Hun ville være et tilvalg frem for fravalgt- 

Så i den nuværende situation føler barnet sig altså fravalgt.

For det andet hvad gør du den dag du ikke længere har muligheden for at lade hende være i inst hele dagen? Hun bliver også ældre og vil sætte spørgsmålstegn ved at du "ikke gider hende" og det vil give hendes selvværd et alvorligt knæk.

For det første - hvornår er det, at hun ikke vil have mulighed for at sætte hende i institution hele dagen? Jeg går her ud fra, at vi snakker fx 8-16.

For det andet har du da overhovedet ikke belæg for at tro, at barnet vil tro, at moderen ikke gider hende? Jeg læser det som om, at, moderen "lader op" (sandsynligvis med huslige pligter og klargøring) i løbet af dagen, og derfor har overskud til at være der 100% for sin datter, når denne kommer hjem samt i weekenderne. Du skriver direkte, at hvis hun fortsætter på denne måde, vil hun tro at moderen ikke gider hende, og hun vil derfor få dårligere selvværd.

...men løsningen på dit manglende overskud til dit barn er ikke lange dage i en inst med begrænset voksenkontakt og omsorg til det enkelte barn,så af hensyn tll din datter burde du søge hjælp ved det offentlige.

Igen - det aner du ikke. Det er en hurtig konklusion, der ikke er baseret på indgående kendskab til hverken situationen, moderen eller barnet.

Det er fint at komme med forslag - men disse burde ikke formuleres som fakta og dommedagsprofetier.

Anmeld Citér

20. april 2015

Det aner du ikke!

For det andet hvad gør du den dag du ikke længere har muligheden for at lade hende være i inst hele dagen? Hun bliver også ældre og vil sætte spørgsmålstegn ved at du "ikke gider hende" og det vil give hendes selvværd et alvorligt knæk.

For det første - hvornår er det, at hun ikke vil have mulighed for at sætte hende i institution hele dagen? Jeg går her ud fra, at vi snakker fx 8-16.

For det andet har du da overhovedet ikke belæg for at tro, at barnet vil tro, at moderen ikke gider hende? Jeg læser det som om, at, moderen "lader op" (sandsynligvis med huslige pligter og klargøring) i løbet af dagen, og derfor har overskud til at være der 100% for sin datter, når denne kommer hjem samt i weekenderne. Du skriver direkte, at hvis hun fortsætter på denne måde, vil hun tro at moderen ikke gider hende, og hun vil derfor få dårligere selvværd.

...men løsningen på dit manglende overskud til dit barn er ikke lange dage i en inst med begrænset voksenkontakt og omsorg til det enkelte barn,så af hensyn tll din datter burde du søge hjælp ved det offentlige.

Igen - det aner du ikke. Det er en hurtig konklusion, der ikke er baseret på indgående kendskab til hverken situationen, moderen eller barnet.

Det er fint at komme med forslag - men disse burde ikke formuleres som fakta og dommedagsprofetier.

Ved du hvad - vi lader den bare ligge her .

Du er tydeligt meget følelsesmæssigt involveret i et eller andet der gør at du selv om både jeg og 2 andre gør dig klar at du læser med de forkerte briller stædigt holder fast i at jeg det jeg skriver kun kan opfattes og læses på din(negative)  måde -Og dine svar med at det kan du ikke vide- øh udfra min erfaring danner jeg min mening lige som når du giver din mening om alt andet- I bund og grund kan man ikke vide en skid om noget ,men man kan give sin mening til kende udfra egne erfaringer -Altså debattere.

Synes jeg har strukket mig langt bare ved at svare på dine grove og frembrusende indlæg hvor du både klader mig stupid og lommepsykolog. Så inden jeg mister tålmodigheden og daler ned på dit plan stopper jeg bare her . 

Så tak for dit indput til hvad du mener jeg har skrevet :)

Anmeld Citér

20. april 2015

Det aner du ikke!

Dobbelt 

Anmeld Citér

20. april 2015

Panther

Dobbelt 

Jeg citerer dig ordret, men bevares.. Det kunne også være, det ville være hensigtsmæssigt for dig at læse, at dit indlæg kan opfattes på en anden måde, end du muligvis har ment det. Især set i lyset af at den oprindelige modtager ikke nødvendigvis besidder det store overskud og selvtillid i denne sammenhæng. Jeg er som sådan ikke interesseret i at tælle "likes" (jf din hentydning om dine to støtter), men du kan vist selv se, at jeg åbenbart ikke er den eneste, der har opfattet dit indlæg negativt.

Edit: Hov hov - du har tilføjet tekst siden, som jeg må kommentere på. Jeg har ikke kaldt dig stupid - jeg kaldte dit rationale i denne sammenhæng stupidt. Hvorimod du direkte kaldte mig en hystade (hvilket jeg i øvrigt undlod at kommentere på).

Og ja, du kan give din mening til kende - uden at skrive, at hendes barn vil føle sig fravalgt at sin mor og få dårligt selvværd. Retorik betyder meget for modtageren!

Anmeld Citér

20. april 2015

PUHK skriver:

Jeg citerer dig ordret, men bevares.. Det kunne også være, det ville være hensigtsmæssigt for dig at læse, at dit indlæg kan opfattes på en anden måde, end du muligvis har ment det. Især set i lyset af at den oprindelige modtager ikke nødvendigvis besidder det store overskud og selvtillid i denne sammenhæng. Jeg er som sådan ikke interesseret i at tælle "likes" (jf din hentydning om dine to støtter), men du kan vist selv se, at jeg åbenbart ikke er den eneste, der har opfattet dit indlæg negativt.

Edit: Hov hov - du har tilføjet tekst siden, som jeg må kommentere på. Jeg har ikke kaldt dig stupid - jeg kaldte dit rationale i denne sammenhæng stupidt. Hvorimod du direkte kaldte mig en hystade (hvilket jeg i øvrigt undlod at kommentere på).

Og ja, du kan give din mening til kende - uden at skrive, at hendes barn vil føle sig fravalgt at sin mor og få dårligt selvværd. Retorik betyder meget for modtageren!

Haha det går du så op i alligevel siden du tæller ....

(Pokkers nu sank jeg så ned på dit plan alligevel) 

Og ja måske du og andre har opfattet det negativt,men når jeg nu så fortæller dig flere gange at det ikke skulle opfattes negativt så får jeg bare at vide at du STADIG vil fortælle mig at jeg har taget meget fejl og så lige fremhæve igen hvad du mener jeg har gjort -Og har sagt skrevet og hvor forkert du synes det er - 

Så opgiver jeg og nu tænker jeg at den her tråd er alligevel ødelagt af et par sure koste ( og læg nu mærke til jeg skrev 2 og ikke 1 inden du tænder af) og relevansen er ligesom gået fløjten så tak for ( vil ikke skrive sober) men trods alt tak for debat so far . 

Anmeld Citér

20. april 2015

PUHK skriver:

Mmmm og man kan godt give sin mening til kende uden at kalde det folk skriver for stupidt  ulækkert osv ,og selve debattøren for lommepsykolog.

Meeen skal vi ikke bare blive enige om at vi ikke er enige og glæde os over at vi kunne give resten af baby.dk mulighed for en gang pocorns debat-

Nu vil jeg ihvertfald sætte mig i haven med min bærbar og arbejde videre :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.