Sende barn i vuggestue/bh, når man selv har fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2015

Carina:-)

MysteriousAngel skriver:

Der er alm rengøring hver dag. Men det vi gør er så i bunden. Feks rengører hylder, maler osv. 

For 2 børn med mad giver vi 2300, inkl sfo. 

Nåå ok :) Ja det giver mere mening- her skal vi intet -Drift sørger for alt det praktiske  som at male osv og rengøringselskabet sørger for her er rent  inkl hovedrengøring -vi skal bare sørge for engagerede og lærevillige rollinger :)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2015

Mama85

MysteriousAngel skriver:

A hva for noget?? 

Det var da en voldsom generalisering! Jeg kan så fortælle dig, at der ikke er nogen dysfunktionalitet i min familie, udover jeg måske er for rummende overfor andre mennesker. (her henviser jeg klart til dig!)

Jamen jeg synes da helt klart, at der er noget galt med dig når du aldrig får passet dine børn. Stakkels børn der aldrig oplever at være sammen med andre end dig. De vokser op og kommer til at have voldsomme tilknytningsproblemer til andre mennesker fordi du ikke har lært dem at have tillid til andre voksne. 

Dejligt med generalisering, ikke? 

Dysfunktionalitet! Hold da op! 

Det er  min mening. 

Jeg får ikke mine børn for at andre skal passe dem, jeg elsker hvert et minut med dem, og nej, de fejler intet  tillid opbygges ikke kun ved at man overlader dem i andres ansvar af egoistiske grunde (for at bruge tid på sig selv, have "kærestetid" cafeture med veninder, eller hvad folk ellers finder på)  god søndag, og hids din endelig ikke over andres meninger- det er livet altså for kort til 

Anmeld Citér

19. april 2015

MorTilN

Mama85 skriver:

Det er  min mening. 

Jeg får ikke mine børn for at andre skal passe dem, jeg elsker hvert et minut med dem, og nej, de fejler intet  tillid opbygges ikke kun ved at man overlader dem i andres ansvar af egoistiske grunde (for at bruge tid på sig selv, have "kærestetid" cafeture med veninder, eller hvad folk ellers finder på)  god søndag, og hids din endelig ikke over andres meninger- det er livet altså for kort til 

Hvad så vis dine børn har f.eks. en farmor/mormor der helt vildt gerne vil passe dem? "så i kan have tid til jer selv"

Vi har ikke engang fået børn endnu og mormor har allerede meldt ud at hun meget! gerne ville have (læs som: hun kræver) 1 mormordag hver uge hvor hun henter barnebarnet fra vuggestue/børnehave og så kan vi få barnet igen om aftenen inden sengetid.

Anmeld Citér

19. april 2015

Mama85

Anonymbebs skriver:

Hvad så vis dine børn har f.eks. en farmor/mormor der helt vildt gerne vil passe dem? "så i kan have tid til jer selv"

Vi har ikke engang fået børn endnu og mormor har allerede meldt ud at hun meget! gerne ville have (læs som: hun kræver) 1 mormordag hver uge hvor hun henter barnebarnet fra vuggestue/børnehave og så kan vi få barnet igen om aftenen inden sengetid.

Det er  deres behov, her kommer mine børns behov i første række. Vi har tid når børnene er puttet- det er altsammen et spørgsmål om priotering, men når den mindste er lidt større kan jeg da ikke udelukke at vi skal ud og spise,  alene som par, men hun er kun 7 mdr. Nu, så der er intet der haster 

Anmeld Citér

19. april 2015

MorTilN

Mama85 skriver:

Det er  deres behov, her kommer mine børns behov i første række. Vi har tid når børnene er puttet- det er altsammen et spørgsmål om priotering, men når den mindste er lidt større kan jeg da ikke udelukke at vi skal ud og spise,  alene som par, men hun er kun 7 mdr. Nu, så der er intet der haster 

God pointe Men tænker også det må være godt for børn at blive passet en gang imellem af f.eks. bedsteforældre men selvfølgelig 100% på børnenes præmisser.

uhh 7 mdr det jo ingen alder

Anmeld Citér

19. april 2015

MysteriousAngel

Mama85 skriver:

Det er  min mening. 

Nej ikke når folk kommer med ignorante holdninger. Så synes jeg helt klart ikke at livet er for kort til at hidse sig op.  Især ikke når det er så grove ting du skriver. Måske skulle du tilbringe lidt tid i den almindelige verden og opleve hvordan andre får det til at fungere før du konkluderer at der er noget galt med de familier der gerne vil have alene tid. 

Der er skam heller intet galt med mine børn, de er velfungerende og kærlige PÅ TRODS Af at jeg til tider får dem passet (egoistiske jeg). 

Men det er dit behov ikke at få dem passet. Nu når vi snakker om behov. Ikke dine børns. Det er så bare MIN mening. God søndag til dig også. 

Anmeld Citér

19. april 2015

Sandratoft

Mama85 skriver:

ja, hvad er det for noget .... at lukke ud?  At børnene holder fri på en hverdag har da intet med overbookede weekender at gøre, ej hellere pasning af andre, eller hvad den dårlige samvittighed kan finde på- i hvertfald for vores vedkommende  fjernsyn/ipad er ikke en naturlig del i vores hverdag, vi sidder ikke og glor fjernsyn, og mine børn leger maksimalt en time sammenlagt (!!!) på en måned med iPaden, men vi er kreative og tegner, går ture, bager, og er sammen..børnene bliver hellere ikke passet af andre, men nu har vi jo også en lille én på snart 7 måneder, så pasning er overhovedet ikke aktuelt, og det er i hvertfald 2 år siden min den store overnattede hos farmor/farfar for en nat, så nej..der er ingen undskyldninger for at holde en børnefri fridag hvor de små poder sendes afsted på trods af at mor er hjemme, medmindre at der er en form for dysfunktionalitet inde over.

Jeg håber virkelig ikke du er klar over, hvor grov en anklage det er du slynger ud. Tror heller ikke at voksne, som kommer fra rigtig dysfunktionelle familier, synes det er sjovt at du sammenligner deres familie, med en familie der vælger at leve anderledes end dig. 

Jeg har nydt at læse hvordan folk har en forskellig tilgang til "mig tid" og "familietid" og det er dejligt at de fleste har en positiv tilgang til debatten. 

Dit indlæg er ikke et af dem desværre. 

Anmeld Citér

19. april 2015

Anonym

Min datter er 3 år og har rimelig lange dage i børnehaven selvom jeg er hjemmegående. Det har hun af den grund at jeg har brug for en del tid for mig selv for at lade op til hun kommer hjem. Hun er en pige med krudt i numsen og jeg er en mor med begrænset overskud. Derfor er det bedre for os begge på denne måde. Er da ked af at det skal Være på denne måde men det er nu engang sådan det fungerer bedst. Alternativet ville Være en aflastningsfamilie.

Hilsen en mor der elsker sin datter overalt på jorden men desværre selv har en del at kæmpe med.. og derfor har brug for tid alene til at lade op og kunne Være der for hende når hun kommer hjem.

Anmeld Citér

19. april 2015

Mama85

Anonymbebs skriver:

God pointe Men tænker også det må være godt for børn at blive passet en gang imellem af f.eks. bedsteforældre men selvfølgelig 100% på børnenes præmisser.

uhh 7 mdr det jo ingen alder

Tak

Men det er op til den enkelte familie hvordan man prioriterer   men nøøøj, hvor går månederne altså bare stærkt..ja, hun er kun 7 mdr. Og det bliver hun jo aldrig igen 

Anmeld Citér

19. april 2015

Hønsemor

Jeg arbejder 5/2 i aftenvagt, altså jeg arbejder i 2, har fri i 2, arbejder så i 5 og har fri i 5.. Jeg kan godt finde på at holde børnene hjemme enkelte dage eller have dem hjemme på skift, men i de dage jeg har fri i 5, holder jeg dem automatisk hjemme i 2 da det er i weekenden 

Mine børn har i høj grad behov for at holde fri med mig/os, men de har lige så meget behov for at blive stimuleret af børn på deres egen alder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.