EN ABSOLUT FANTASTISK FERIE!!!!!
Den 12/12-2010 gik turen til ferieøen Tenerife sammen med min mand og 3-årig datter Julie. Det var en dag vi alle tre har glædet os utroligt meget til. For Julies vedkommende, fordi der skulle ske noget nyt og spændende og for vores vedkommende, fordi vi viste, at der vil gå MANGE år før vi ville få mulighed for en charterferie igen, da jeg er gravid med tvillinger i 7. mdr.
I gamle dage (dvs. før Julies ankomst) bar vores ferie præg af selvstændighed og uafhængighed, vi gjorde simpelthen bare hvad der passede os. Denne ferie var stik modsat, vi havde planlagt det meste og var fast besluttet på, at det skulle være en ferie på Julies præmisser. Desuden skulle hotellet være børnevenligt og opfylde nogle helt basale krav, som fx separat børnepool, legeplads på hotelområdet og underholdning for både børn og voksne om aften. Endeligt stiftede min mand og jeg bekendtskab med den geniale børnevenlige ordning ” All inklusive ”, som gjorde vores ferie endnu mere afslappende og samtidig gav os mere tid til at nyde hinanden.
En typisk dag:
Julie kom ind i vores seng og puttede sig ind til os, hvilke var en fantastisk måde at vågne på. Vi stod op og tog badetøj på indenunder vores tøj og pakkede en taske med håndklæder, solcreme, kamera, badevinger, spil osv. og gik ned i restauranten for at spise morgenmad. Julie hører ikke til den generte type og skulle sige ”Hola” til samtlige af de spanske tjenere. Men særligt én tjener vandt Julie hjerte, og jeg tror såmænd også at det var omvendt. Det var en sød spansk pige, der var kommet Julie til undsætning, da et feriesår var brudt op og begyndte at bløde. Tjeneren spottede med det samme, at Julie var ulykkelig og kort tid efter stod hun der med et plaster, som hun påsatte med en sød lille spansk remse. Det var simpelthen så sødt!!! Efter morgenmaden gik vi direkte ud til poolområdet og hyggede os der hele formiddagen. Julie er en vandhund ligesom sin far, og de tilbragte mange kvalitets- far og datter timer sammen i det våde element. Julie lærte for eksempel de grundlæggende principper for at kunne svømme. Jeg nød, at se far og datter sammen fra min solseng..... meeen var da også i vandet et par gange. Om eftermiddagen besluttede vi os at tage en smut ind til byen, som ikke lige var i gåafstand fra Hotellet. Så vi benyttede os af hotellets servicebus, der transporterede gæster til og fra byen inden for et bestemt tidsrum. Vi havde taget Julies klapvogn med hjemmefra, da vi ikke ønskede nogle begrænsninger for hvad vi kunne gøre/tillade os. Vi vandrede igennem hele byen, ned af småveje, ud på større befærdede veje med cafeer osv. Vi gjorde hvil ved en legeplads ude ved vandet, og Julie kom hurtigt i kontakt med en lokal dreng som hun legede lidt med på trods af sprogbarrieren. Vi voksne kunne lære lidt af vores børn!!!! Et fantastisk øjeblik, at sidde tvillingehøjgravid sammen med sin mand og se sin datter løbe rundt og lege med havet som ”baggrundsstøj”. Det var en lang dag med masse af oplevelser og indtryk, hvor vi blandt andet så gøglere, en HelloKitty butik (stor oplevelse for Julie) og som prikken over iét, så vi et gammelt sørøverskib sejle ud imod solnedgangen. Vi besluttede os for at spise aftensmad inde i byen, og på det tidspunkt havde Julie overgivet sig og gået omkuld i klapvognen uden aftensmad. Men hun havde et par timer forinden spist en kæmpe is….og det er jo ferie!!!!!!!!!!! Så mens min mand og jeg sad og nød en stor bøf, lå vores datter og sov så sødt i sin lyserøde klapvogn. Hver gang tjenerne gik forbi os smilede de sødt ned til Julie og ligeså snart hun vågnede, stod der en tjener med balloner og et spritnyt rødt plastik armbåndsur (en form for reklame.) Det var et hit… Julie tog det ikke af resten af ferien!!! Vi tog en taxi tilbage til hotellet og det i sig selv var en oplevelse. En absolut fantastisk dag og ferie med mange minder!!!!
Selvom min mand og jeg godt er klar over, at vores feriedestination de næste mange år hedder ”Costa del sommerhus”, har vi også et ønske om endnu en charterferie eller måske en Mobilehome-ferie.
OBS!!!! Lige en god ide til alle jer andre deltager!!! Kopier jeres ferieminde og sæt det ind i ”Barnets bog”. Så har de et sødt ferieminde fra barndommen.
Mvh. Pernille og familie