Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

metka8-vb

Ferie er jo virkelig kvalitetstid med familien og her man rigtig kan se sine børn udviklinge sig især sprogligt pga. en-til-en kontakten og mor og far er afslappet og har tid til at lytte. Derfor ville det også være skøøøønt at vinde denne konkurrence

Vi var på Kreta forrige sommer, da vores søn var 1½ år og noget der gjorde at vi rigtig kunne slappe af var, at ved vores lejlighed var der en terasse lukket med en lav mur omkring, så han kunne løbe frit omkring når vi var hjemme uden man hele tiden skulle være over ham. Nu har vi fået et barn mere og noget som vi helt sikkert vil priotere er All inklusiv, så vi ikke skal tænke på mad, oprydning og rengøring, som ellers fylder rigtig meget i en travl hverdag med små børn .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

metka8-vb

Ferie er jo virkelig kvalitetstid med familien og her man rigtig kan se sine børn udviklinge sig især sprogligt pga. en-til-en kontakten og mor og far er afslappet og har tid til at lytte. Derfor ville det også være skøøøønt at vinde denne konkurrence

Vi var på Kreta forrige sommer, da vores søn var 1½ år og noget der gjorde at vi rigtig kunne slappe af var, at ved vores lejlighed var der en terasse lukket med en lav mur omkring, så han kunne løbe frit omkring når vi var hjemme uden man hele tiden skulle være over ham. Nu har vi fået et barn mere og noget som vi helt sikkert vil priotere er All inklusiv, så vi ikke skal tænke på mad, oprydning og rengøring, som ellers fylder rigtig meget i en travl hverdag med små børn . 

Anmeld

14. februar 2012

Albertesmor-vb

Vores bedste ferieminder er faktisk herhjemme fra Danmark, da vi aldrig har haft råd til en charterferie, men nej hvor kunne vi godt tænke os at komme afsted på sådan en. Vores store pige Alberte på 3½ år prøvede at være med på skiferie for snart 2 år siden og det var en fantastisk oplevelse. Vi var i Østrig og vejret var helt sommeragtigt med op til 20 grader oppe på pisterne. Vi var afsted sammen med det meste af min mands familie og vi skiftedes til at sidde sammen med Alberte på en af cafeerne oppe på bjerget eller trække hende afsted på kælken og det var så hyggeligt smile

Vores sommerferier har vi holdt herhjemme, heldigvis bor tæt på stranden, så afsted på cyklen med os og så nyde den danske sommer, men den kan desværre være noget skiftendedizzy

Da jeg selv var barn, fik jeg flere gange af vide af mine klassekammerater, at det var synd for mig, at jeg aldrig havde prøvet at være på charterferie. Så i mit snart 28 årige liv har jeg aldrig prøvet at være på charterferie, så den første gang ville være fantastisk at opleve sammen med mine to smukke mirakler og min dejlige mandcool

Anmeld

14. februar 2012

mette82-vb

Fantasktisk ferie i paris med famillen maj 2011.

Paris er mest kendt for den romantiske stemning for vorksen, men også for børn. de imponerende bygningsværker, og der er så mange ting at se både for stot og små, vi var af sted med min dejlige mand og mig højgravid og vores datter på 4 år og sammen med 6 andre fra famillen, det var fødste gang vi var på ferie med vores datter, det er dejligt at kunne give vores datter en god oplevlse selv om penge er små. Og vi hade spaget op fleger år.

ferien varnoget særligt for os fordi  det var ikke så meget  hotellet vi var på, men det er det at være sammen på en helt anden måde, ind det er være hejmme med  medpakker og huskeseddel til netto. Og der er masser at restauranen rundt om hjørent og supper service på vores lille holel de var gode til at vise os vej til de skøne steder og bygnenger man kunne se og hvordan vi kunne komme der hen med metroen.

Derudover kan man sagtens kombinere Paris med Disneyland  …men  vores 4 årie pige syndes vi dog er for lille til det inu, så det gør vi nok en anden gang…

vi syndes Det er meget nemt at komme rundt i byen med klapvorgn og tyk mave, Når man bevæger sig rundt i Paris, støder man ofte på legepladser i forbindelse med små og store parker, og det er oplagt at tage en legepause midt i alt i den store smukke by og cafer, for der er virkelig meget at se og men kan desvære ikke nå det hele.

Vil ville gerne havdet bo i centrum af Paris og med nem adgang til alt ,men vi bode en time væk med metrode, det er meget billiger  ind inde i centrum, det kan vi anbefale hvis penge er små.

Fantastisk ferie i paris som vi tænker tilbage på og har gode fotos og minder fra, håber vi for mulihed for at rejse en anden gang.cool

Anmeld

14. februar 2012

mortil3ønskebørn-vb

EN ABSOLUT FANTASTISK FERIE!!!!!

Den 12/12-2010 gik turen til ferieøen Tenerife sammen med min mand og 3-årig datter Julie.  Det var en dag vi alle tre har glædet os utroligt meget til. For Julies vedkommende, fordi der skulle ske noget nyt og spændende og for vores vedkommende, fordi vi viste, at der vil gå MANGE år før vi ville få mulighed for en charterferie igen, da jeg er gravid med tvillinger i 7. mdr.

I gamle dage (dvs. før Julies ankomst) bar vores ferie præg af selvstændighed og uafhængighed, vi gjorde simpelthen bare hvad der passede os.  Denne ferie var stik modsat, vi havde planlagt det meste og var fast besluttet på, at det skulle være en ferie på Julies præmisser. Desuden skulle hotellet være børnevenligt og opfylde nogle helt basale krav, som fx separat børnepool, legeplads på hotelområdet og underholdning for både børn og voksne om aften. Endeligt stiftede min mand og jeg bekendtskab med den geniale børnevenlige ordning  ” All inklusive ”, som gjorde vores ferie endnu mere afslappende og samtidig gav os mere tid til at nyde hinanden.

En typisk dag:

Julie kom ind i vores seng og puttede sig ind til os, hvilke var en fantastisk måde at vågne på. Vi stod op og tog badetøj på indenunder vores tøj og pakkede en taske med håndklæder, solcreme, kamera, badevinger, spil osv. og gik ned i restauranten for at spise morgenmad. Julie hører ikke til den generte type og skulle sige ”Hola” til samtlige af de spanske tjenere.  Men særligt én tjener vandt Julie hjerte, og jeg tror såmænd også at det var omvendt. Det var en sød spansk pige, der var kommet Julie til undsætning, da et feriesår var brudt op og begyndte at bløde. Tjeneren spottede med det samme, at Julie var ulykkelig og kort tid efter stod hun der med et plaster, som hun påsatte med en sød lille spansk remse.  Det var simpelthen så sødt!!! Efter morgenmaden gik vi direkte ud til poolområdet og hyggede os der hele formiddagen. Julie er en vandhund ligesom sin far, og de tilbragte mange kvalitets- far og datter timer sammen i det våde element. Julie lærte for eksempel de grundlæggende principper for at kunne svømme.  Jeg nød, at se far og datter sammen fra min solseng..... meeen var da også i vandet et par gange. Om eftermiddagen besluttede vi os at tage en smut ind til byen, som ikke lige var i gåafstand fra Hotellet. Så vi benyttede os af hotellets servicebus, der transporterede gæster til og fra byen inden for et bestemt tidsrum.  Vi havde taget Julies klapvogn med hjemmefra, da vi ikke ønskede nogle begrænsninger for hvad vi kunne gøre/tillade os.  Vi vandrede igennem hele byen, ned af småveje, ud på større befærdede veje med cafeer osv. Vi gjorde hvil ved en legeplads ude ved vandet, og Julie kom hurtigt i kontakt med en lokal dreng som hun legede lidt med på trods af sprogbarrieren. Vi voksne kunne lære lidt af vores børn!!!! Et fantastisk øjeblik, at sidde tvillingehøjgravid sammen med sin mand og se sin datter løbe rundt og lege med havet som ”baggrundsstøj”.   Det var en lang dag med masse af  oplevelser og indtryk, hvor vi blandt andet så gøglere,  en HelloKitty butik (stor oplevelse for Julie) og som prikken over iét, så vi et gammelt sørøverskib sejle ud imod solnedgangen.  Vi besluttede os for at spise aftensmad inde i byen, og på det tidspunkt havde Julie overgivet sig og gået omkuld i klapvognen uden aftensmad. Men hun havde et par timer forinden spist en kæmpe is….og det er jo ferie!!!!!!!!!!! Så mens min mand og jeg sad og nød en stor bøf, lå vores datter  og sov så sødt i sin lyserøde klapvogn.  Hver gang tjenerne gik forbi os smilede de sødt ned til Julie og ligeså snart hun vågnede, stod der en tjener med balloner og et spritnyt rødt plastik armbåndsur (en form for reklame.) Det var et hit… Julie tog det ikke af resten af ferien!!! Vi tog en taxi tilbage til hotellet og det i sig selv var en oplevelse.  En absolut fantastisk dag og ferie med mange minder!!!!

Selvom min mand og jeg godt er klar over, at vores feriedestination de næste mange år hedder ”Costa del sommerhus”,  har vi også et ønske om endnu en charterferie eller måske en Mobilehome-ferie.cool

OBS!!!! Lige en god ide til alle jer andre deltager!!!  Kopier jeres ferieminde og sæt det ind i ”Barnets bog”. Så har de et sødt ferieminde fra barndommen.

Mvh. Pernille og familie                                                                                                                                                                                                                                                                   

Anmeld

14. februar 2012

frede12-vb

Min bedste ferie var den første ferie vi var på som familie. Vi var på Kreta, på et hotel jeg ville have hadet før jeg fik min datter - men her var det perfekt.

Vi havde en to værelseslejlighed - hvilket gjorde at vores datter kunne komme ind og sove uden at vi skulle liste rundt. Der var en skøn terasse hvor mange måltider blev indtaget.

Turen blev perfekt fordi vi var sammen, havde en skøn lejlighed med plads til udfoldelse og fordi hotellet lå lidt væk fra det vilde byliv og den skønne strand, men alligevel i gåafstand. En anden vigtig faktor var at vi inden rejsen havde indstillet os på at vi bare skulle hygge os og vi havde ikke lavet en masse planer om ting vi skulle nå.

Et sidste bonus ved rejsen var at vores datter lærte at gå - kvalitetstid udvikler! :)

Anmeld

14. februar 2012

Majse1979-vb

Det var sidste år på Mallorca det var simplthen fantastisk at se vores søn på 1 1/2 være så glad for at holde ferie og bare komme væk fra hverdagens travlhed ;-) vi ville ønske så Meget at skulle afsted igen, men skal holde bryllup I år, så desværre ingen ferie sydpå I år, håber vi vinder ;-)

Anmeld

15. februar 2012

Annette Trip-vb

Vores første ferie sydpå med vores lille datter var i sommers hvor vi var i Spanien. Vi glædede os rigtig meget til at komme ned i varmen, men var også spændte og nervøse over hvordan det skulle gå med en lille pige på 11 måneder.

Første prøvelse - flyveturen .....

Alle vores bange anelser om at skulle sidde i så mange timer med en skrigende pige var slet ikke nødvendige. De søde stewardesser på flyet var super erfarne mht små børn, vi fik legetøj til underholding og lavet en lille flaske til hende for at undgå prop i ørerne og hele flyveturen hyggede hun og charmerede alle med smil og latter, så ferien fik en perfekt begyndelse.

Anden prøvelse - varmen......

Vi var igen hjemmefra nervøse for hvordan hun ville tage varmen, for vores ferie lå i en af de varmeste måneder i spanien og det var meget varmt..... men igen var vores bange anelser hjemmefra slet ikke nødvendige.

For det første var der god skygge ved poolen, hotel personalet var meget behjælpelige med gode råd og vejledning. Der var hele tiden adgang til frugt og væske, så hun var på intet tidspunkt pyldret eller dvask pga varmen. Poolen blev hendes foretrukne legeplads, lige bortset fra den giga store sandkasse (stranden) som var lige for hendes fødder :o)

Thea var så afslappet på hele ferien, at vi ankom med en pige der kravlede og kunne rejse sig ved et bord, og kom hjem med en pige der havde taget sine første skridt og kunne gå :o)

Så det er bestemt ikke sidste gang vi skal sydpå med vores lille trold - men nu vil vi gerne vinde dette gavekort, så vi kan komme afsted igen snart. Jeg er desværre lige blevet arbejdsløs og har hidtil været hovedindkomsten i familien her, så nu skal vi til at prioritere anderledes indtil jeg er kommet i arbejde igen. Derfor ville det være perfekt med dette gavekort, så vi kunne komme afsted igen, og måske invitere mormor og morfar med, så de kan opleve dette med deres første barnebarn :o)

Her lidt billeder fra vores fantastiske ferie :o)

Anmeld

15. februar 2012

jeanettqb-vb

Det der gjorde vores ferie på Cypern sidste år mest afslappende, var det store pool areal som gjorde det muligt at der var plads til både store og små. Samtidig var poolområde samt legeplads så åbent at man kunne se sit barn hele tiden. Der var ikke små gemmesteder og kringlede kroge som kan gøre det utrygt, hvis man lige pludselig ikke kan se sit barn. Samtidig var der store træer ved legepladsen som gav dejlig skygge til de små røde arme.

Kamille finder skygge under træerne og finder snegle - det var dejligt at der både var pool, legeplads og samtidig frodigt så de små grønne fingre også kunne få lov til at udfolde sig. Ligeledes var hotelværelset rummeligt således at der var plads til os alle tre og vi havde en lækker stor balkon med udsigt ned til poolen og scenen, hvor der var underholdning hver aften. På den måde kunne prinsessen komme i seng og få sin skønhedssøvn og mor og far kunne have kvalitetstid på balkonen og nyde musikken. Ovenstående er ihvertfald faktorer vi vil kigge efter næste gang vi skal ud at rejse.

Anmeld

15. februar 2012

gry1982-vb

Familier ferie

Den bedste ferie vi har haft med barn var en tur til thailand i 2010. Vores datter, Freya, var halvandet år da vi var der nede. Thaierne er utrolige venlige og de elsker børn. Næsten alle de restauraner vi var på havde højstole vores datter kunne side i, og de kom også med legetøj hun kunne låne mens vi skulle spise. Og havde de ikke børnemenuer, så lavede de bare en almindlig ret i halv størrelse til hende, og så fik vi den også til halv pris. Alt kan lade sig gøre i thailand, man skal bare spørger, de vil gerne hjælp. Det var skønt at være på charter rejse med vores datter, da far og mor ikke havde noget de skulle lave, ikke engang lave mad, havde de jo masser af tid til bare at lege med Freya.Hun nød den ferie så meget. At lege på stranden, være ude og bade og spise is som morfar købte til hende. Vi var nemlig så heldige at mormor og morfar var med. Morfar brækkede godt nok benet et par måneder inden vi skulle afsted, og fik operaret det sammen igen med skruer, så det var lige før vi ikke var kommet af sted. Men morfar ville afsted så han måtte gå med krykker på ferien, selv når vi skulle ud og bade.

Så for os handler børnevenlig ferie om, at tage et sted hen hvor alle kan slappe af. Et sted hvor børn er velkomne, og hvor de kan lege, hvor der ikke skal ske en masse, men hvor man tager tingene stille og roligt,  i børnes tempo Og gør de ting de gerne vil. Nu har Freya fået en lillebror, og vores drøm er at komme til Thailand igen, med begge vores børn. Og måske vi er så heldige at mormor og morfar vil med igen, hvis det skulle ske at vi kommer afsted igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.