Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Camilla77-vb

Kære jer

Sidste sommer tog vi det store, noget bekymrende spring, og tog på ferie med vores datter, som der var 2 år. Bekymrende, fordi min datter har været konstant syg de første to leveår, og fløjet ind og ud af hospitalerne. Lige før vi rejste fik hun sygdommen MBL, som er en defekthed i immunforsvaret. Det var en stor lettelse endelig at få en diagnose,, men derfor var bekymringen ikke mindre ved at skulle rejse med hende. Der blev skrevet tjekliste flere måneder inden afrejse, diverse medikamenter var indkøbt til rejsen!

Turen gik Cypern. Vi havde lukket øjnene for prisen på rejsen, for som førstegangs rejsende med barn, var det andre faktorer der spillede ind. Vi havde brug for at forholdende var iorden, så vi kunne føle os trygge, at hotellet indeholdt alt det der skulle være for netop en 2 årige med hendes bekymrende forældre:-). Hotellet indeholdt alt hvad vi kunne forestille os. Der var mini rutchebane på lavt vand, lækker strand, ok gåafstand til centrum samt fantastisk god mad. For os betød det meget at få All incl., da der altid var et eller andet vores datter kunne spise, det giver en dejlig ro, ikke at skulle tænke på hvor man skal spise, og hvad der skal bestilles. Derudover var der Børneklubben, hvor der var forskellige aktiviteter, vores datter var dog for lille til at deltage i dem alle, men om aftenen efter spisning var der klovneshow m.m. Selv den dag i dag, kan hun huske klovnene, deres optræden og sange.

Vi havde lejet klapvogn på hotellet, hvilket også var en luksus for os, sa vi ikke skulle slæbe den med hjemmefra. Dette betød at vi kunne komme rundt på egen hånd.

Denne rejse er det beste vi har gjort for os selv i famlien, og et vendepunkt i vores liv, som vi meget gerne vil gentage, desværre ser tingene lidt anderledes ud i år, da min mand er begyndt at studere, og derfor er økonomien langt fra, hvad den plejer at være. Jeg vil så gerne give min datter sådan en oplevelse igen, da hun var den gladeste pige i de to år! Skal lige tilføjes at jeg selvfølgelig kom hjem med alle mine indkøbte midikamenter i ubrudt stand:-)

Bh Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Hobitten-vb

Vi har ikke været ude at rejse til fjerne himmelstrøg.

Men, vi har været afsted i vores campingvogn, med børnene. Det der gør ferien med børn skøn, er at kunne være sammen med dem. At have tiden til dem.

Vi går efter steder med gode legepladser, eller anden god børneunderholdning. Børnene ville elske hvis vi også en gang finder et sted med pool og varme.

Sådan en spies ferie ville vi helt sikkert nyde alle mand.

En god ferie er at kunne slappe af og nyde det sammen med børnene, uden de dagligdags forpligtelser.

KH Luskemor

Anmeld

14. februar 2012

betina.b-vb

Ej, hvor ville det bare være helt fantastisk at vinde denne præmie!!!

I 2010 var vi for første gang sammen på charterferie og havde vores datter på 5 mdr. med til Bulgarien. Vi havde prioriteret et all inclusive hotel, så vi ikke skulle tænke på at tage vores datter med ud og finde restauranter flere gange om dagen. Det var så dejligt at vi bare kunne gå op i hotellets restaurant når vi var sultne og ikke sku bekymre os om det. 

Det var en skøn ferie, hvor vi kunne slappe af ved poolen og nyde hinanden. Det bedste her var, at der var solsejl over børnepoolen!

Ferier er nu udsat på ubestemt tid, da pengene ganske enkelt ikke er til det. Sidste år var jeg arbejdsløs, i år skal vi giftes og har derfor nok at spare op til og næste år skal vi betale af på brylluppet :)

Vi ville elske at tage vores nu 2 årige datter med på en skøn bryllupsrejse, som der ellers er sparet væk, også inden der evt. kommer en lillebror/-søster til.

Anmeld

14. februar 2012

Underbyen-vb

En drømmeferie på Island.

Da vores søn var 9 mdr, tog vi på en 10 dages rundrejse på Island, en ferie som bød på udfordringer, gode minder og fantastiske stunder sammen.

Vi havde bestilt flybilletter og bil leje på forhånd.. og de første overnatninger i Reykavik var også på plads. Jeg havde pakket en lille kuffert med nye legesager til vores lille krudtugle, og det viste sig at være en rigtig god ide, som jeg har vidreført på efterfølgende rejser.

Efter 2 dage på Island, måtte vi en tur omkring lægen, da en træls mellemøres betændelse havde meldt sin ankomst.. hurra for panodil og pencillin:-)

Noget der gjorde præcis den her ferei helt speciel, afslappende og unik var nøgleordet TID! Vi havde ingen planer, intet hastværk.. da dagene i Reykavik var slut, kørte vi vest over, og når lillemanden trængte til en pause (hvilket var ofte) holdt vi en pause.. når han sov tog vi et langt stræk, hvor der var god tid til lange snakke! Indimellem valgte vi at han skulle sove i sin barnevogn, og så vandrede vi lange ture i det helt fantastisk smukke landskab. Overnatning fandt vi undervejs, og der var rigeligt med naturskønne muligheder.

Da ti dage var gået tog hjem, fyldt med energi og gode minder. Vi har sidenhen været på skønne ferie, charter, kør selv, og ustrukturede, uplanlagte.. men èn ting som vi har taget med os fra Island, er erfaringen af at en god ferie for os skal indeholde GOD TID!  tid til at betragte en smuk sten, tid til at surmule på en sten, tid til at rutche på den samme rutchebane 100 gange, tid til at holde hinanden i hånden og tid til at pjatte i sengen hele familie.. bar TID, GOD TID!

Anmeld

14. februar 2012

mortensen-vb

cheerfulcheerful Dette billede viser en dejlig ferie stund på øen fur. Vi nød bare at være sammen og være nærværende for hinanden!! Glæde og kærlighed!

Det er det ferie handler om når man har børn. For os er en ferie god når man har mulighed for at vælge til og fra hvad man har behov for af oplevelser. Gå lange ture, spise ude i naturen, svømme, se hvad der rører sig omkring stedet, et hygeligt sted at være, børnevenligt.

Vi har ikke prøvetat være udenlands med vores Hartvig endnusmile Da vi ikke synes han har været gammel nok. Men nu er han snart 2½ år og skal være storebror til August. Så det kunne være sjov,t at prøve med en lille flyve tur til et varmt sted, med vores søn inden vi er så heldige at nr 2 skal komme til verden. For så vil vi nok vente ydligere 2-3 år. 

Vi ønsker lige som alle andre her inde, en ferie som er betalt. Tak for at være med!

Anmeld

14. februar 2012

kaso78-vb

Sommerferien 2010 gik til Tyrkiet, tilbage til det hotel som vi var på på vores bryllupsrejse. Servicen var stadig helt i top og allerede da vi kom ind på hotelværelset, stod en lille kurv med en lille hilsen hvor de hilste hos velkommen tilbage til vores 2. hjem. Meget rørende faktisk, at de kunne huske det.

Hotellet for os har også en helt speciel betydning, da vi havde en lille "ekstra" bryllupsgave med hjem derfra da vores søn kom præcis 9 måneder senere :o)

Ungerne er vilde med det lille vandland som høre med til hotellet. Maden hvor de selv kan bestemme ud fra buffeten. Det søde personale som altid er venlige og lige "driller" lidt på den søde måde.

Underholdningen om aftenen var helt klart også en succes, som billederne ovenover tydeligt beviser :o)

Men noget helt særligt ved ferier på denne måde er de venskaber som børnene hurtigt får knyttet med andre børn, uanset sprog og andet. Det er virkeligt bekræftende at se hvordan de hygger sig og virkelig nyder den kvalitetstid det er som familie bare at være sammen på den måde, hvor der ingen hverdags stress er.

Det ville være så skønt med endnu sådan en ferie, da vi jo som alle andre børnefamilier har en travl hverdag. Den dag idag snakker ungerne stadig om den ferie, de venner, de is, de spil vi fik spillet og meget andet fra den ferie.

:o) Krydser alt hvad jeg kan, for at kunne give min familie sådan en ferie igen :o)

Anmeld

14. februar 2012

BIJVN-vb

Juuuubbbiiiiii! Alletiders konkurrence!

Den eneste ferie vi har været på, var da min søn, der nu er 3 år, var 1 år og 8 mdr. Siden har vi fået lillesøster også, der nu er snart 5 mdr.

Den ferie vi have med lillemanden var på Bornholm. Men i princippet kunne det jo ligeså godt have været på en charterferie. Rejsetiden var vel cirka den samme. Udbudet af nem mad, pool osv. var der ikke så meget af. Det ville have været dejligt, da lillemanden var bange for vandet ved stranden.

Men været var i top. Vi havde egen lejlighed med thekøkken. Det var skønt vejr, bortset fra afrejsedagen, der piskede det ned med massere af regn og det fortsatte i uger efter. Vi havde det skønneste vejr. Vi havde god tid. Intet vi skulle nå. Vi gik tur i skoven, legede i sandet på stranden, legede i haven og rullede rundt på græsset. Vi havde en frihedsfølelse og en glædefølelse, jeg ikke har haft, siden jeg var barn.

Vi var, den lykkelige familie, man altid ser portræteret på film.

Vi gjorde, hvad vi havde lyst til fra time til time. Tiden gik alt for hurtigt. Seværdigheder så vi da også nogle af. Men det er ikke det vi husker. Det er at kaste sten i vandet. Sidde og rode i sandet med fingrende, rulle rundt med en lile gut på græsset og dele alle hans finurlige påhit og ansigtsudtryk -som mor og far -EN FAMILIE.

Anmeld

14. februar 2012

BIJVN-vb

Det skulle stå: 'Men vejret var i top'

Anmeld

14. februar 2012

Rachlitz-vb

Vores første ferie med vores lille datter på knap et år gik til samos i 2008 - en dejlig ø - med rige muligheder for afslapning, hygge og slobadning! Da det var min mand der havde bestilt rejsen havde han sikret at hotellet lå i nærheden af lufthavnen så vi ikke skulle bruge vores ferie på transport! Jeg kan så forsikre jer for at han ikke bestiller rejser alene mere - transporten fra lufthavnen varede 5 min. og vi havde konstant fly lige over vores hoveder - så tæt at vi næsten kunne røre dem og så tæt at vores datter ikke kunne sove mere end 5 min. sammenhængende!

Derfor var vi blevet meget klogere da vi to på ferie nu med vores to børn på knap 1 og 4 år! Den eneste larm der var på vores Sunwing på Malloca var børnegrin og vandplask! Det er uvurderilgt at kunne få et stort smil under morgenmaden på grund af at der er krammemulighed med Lollo og Bernie! Der var perfekte forhold til at boldre sig i vandet når man var 4 år og gode solsenge så mor og den lille kunne drømme sig til en tur i poolen eller en tur i de skummende bølger.....

Når sulten meldte sig, var der rige muligheder for at få spansk mad krydderet med en uundværelig børnemenue på hotellet og hvis trangen meldte sig var der smukke spisesteder langs vandet lige om hjørnet (hvad er det man siger - et stenkast væk!), med mulighed for en stille frokost med havudsigt, mens ungerne legede i sandet!

Og gæt hvor vores sommerferie går hen i år?! Da vi fortalte vores store datter at vi skulle på ferie, sagde hun: jubiii så skal jeg danse med Lollo og Bernie.... det værste ved den type ferie er at det er vanedannendeangrywinktongue

Anmeld

14. februar 2012

leneo-vb

Puha, jeg synes, at det kan være svært at sætte ord på de bedste ferieoplevelser. Ikke fordi der har været mange og vilde ferier med familien, men fordi vi har haft mange hyggelige stunder og oplevelser sammen.

Da vi fik vores første barn, Karoline, i januar 2010, var min mand og jeg begge nyuddannet, og midlerne var små. Derfor brugte vi meget tid i bedstefar og farmors daværende sommerhus nær Blokhus. Det var et fristed, hvor vi følte og hjemme. Sommerhuset lå 20 min. gang fra Danmarks bedste strand, så vi var ofte nede og dyppe de små Karoline fusser i vesterhavet, ihh hvor var det dog skønt.

Det bedste var nu, når hele svigerfamilien var samlet i sommerhuset. På billedet her, sidder vi udenfor og spiser morgenmad allesammen.

Morgen var startet med, at Karoline var vågnet ALT for tidligt, da hun havde fået sin havregrød, blev hun smidt ind til bedstefar og farmor i sengen, hvor de kunne ligge og hygge længe, mens kunne min mand og jeg sidde med en kop kaffe, og nyde lyden af latter og kærlighed fra bedsteforældrenes soveværelse. <3

Nu er sommerhuset desværre solgt, så nu må vi finde andre fristeder.

I bund og grund synes jeg, at de bedste ferier er dem, hvor man er sammen med dem man holder af. Hvor man kan hive stikket ud, og bare have fokus på sjov og ballade og hinanden.

Vi ser frem til mange hyggelige ferier, især nu hvor lillebror er kommet til verden <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.