Kære jer
Sidste sommer tog vi det store, noget bekymrende spring, og tog på ferie med vores datter, som der var 2 år. Bekymrende, fordi min datter har været konstant syg de første to leveår, og fløjet ind og ud af hospitalerne. Lige før vi rejste fik hun sygdommen MBL, som er en defekthed i immunforsvaret. Det var en stor lettelse endelig at få en diagnose,, men derfor var bekymringen ikke mindre ved at skulle rejse med hende. Der blev skrevet tjekliste flere måneder inden afrejse, diverse medikamenter var indkøbt til rejsen!
Turen gik Cypern. Vi havde lukket øjnene for prisen på rejsen, for som førstegangs rejsende med barn, var det andre faktorer der spillede ind. Vi havde brug for at forholdende var iorden, så vi kunne føle os trygge, at hotellet indeholdt alt det der skulle være for netop en 2 årige med hendes bekymrende forældre:-). Hotellet indeholdt alt hvad vi kunne forestille os. Der var mini rutchebane på lavt vand, lækker strand, ok gåafstand til centrum samt fantastisk god mad. For os betød det meget at få All incl., da der altid var et eller andet vores datter kunne spise, det giver en dejlig ro, ikke at skulle tænke på hvor man skal spise, og hvad der skal bestilles. Derudover var der Børneklubben, hvor der var forskellige aktiviteter, vores datter var dog for lille til at deltage i dem alle, men om aftenen efter spisning var der klovneshow m.m. Selv den dag i dag, kan hun huske klovnene, deres optræden og sange.
Vi havde lejet klapvogn på hotellet, hvilket også var en luksus for os, sa vi ikke skulle slæbe den med hjemmefra. Dette betød at vi kunne komme rundt på egen hånd.
Denne rejse er det beste vi har gjort for os selv i famlien, og et vendepunkt i vores liv, som vi meget gerne vil gentage, desværre ser tingene lidt anderledes ud i år, da min mand er begyndt at studere, og derfor er økonomien langt fra, hvad den plejer at være. Jeg vil så gerne give min datter sådan en oplevelse igen, da hun var den gladeste pige i de to år! Skal lige tilføjes at jeg selvfølgelig kom hjem med alle mine indkøbte midikamenter i ubrudt stand:-)
Bh Camilla