Da mine 2 døtre var små var vi ofte ude at rejse med rygsækken i Grækenland, hvor vi ø-hoppede. Det er efterhånden mange år siden (slut 80'erne - og 90'erne). Vi boede dengang skiftesvis på strandene, under den åbne himmel, på campingpladser i telt og andre dage på hoteller med karbad (det kunne vi give os råd til når vi havde taget billige løsninger andre nætter). Mine børn husker tilbage på disse ture som noget helt unikt, og det samme gør jeg og min mand.
Når jeg idag skal svare på hvorfor det var sådanne nogle dejlige ture, var det selvfølgelig mest af alt fordi vi var sammen som familie, men også fordi der var turkisblåt vand, varme og dejlig mad. Men også fordi vores ture var så afvekslende og at vi rigtig nød at komme ind og få noget luksus en gang imellem når vi gav os lov. Stemningen i Grækenland er helt fantastisk, jeg vil nok altid synes det er et af de steder i Europa hvor der er mest varme, lys og sjæl. Grækerne er så søde og gæstfri - en vigtig ting når man rejser.
Jeg har desværre ikke digitale fotos af vores ture, men man behøver næsten ikke at se billeder for at forestille sig hvor dejlig det er at ligge og flyde i vandkanten/ved poolen og spise frisk frugt, høre bølgerne suse og drikke isvand. Jeg elsker det - og savner det!
Nu er jeg netop blevet fyret fra mit job og vores økonomiske muligheder for at rejse ligger ikke for døren pt, men jeg har heldigvis at glæde mig over at jeg skal være mormor for første gang om 1 måneds tid og jeg synes det kunne være helt vidunderligt at invitere min lille familie og mit barnebarn på en rejse til Grækenland eller måske endda en ny destination for at udforske verden.
Vigtig for at man føler sig godt tilpas på et hotel/rejse, er jo at personalet er søde, hjælpsomme og jeg husker fra mine børn var små, at det der gjorde det til en leg at være på ferie var at der var faciliteter for børn - og ikke mindst andre børn rundt dem, så de fik venner fra hele verden og andre steder i Danmark. Dette kunne jeg godt tænke mig at give videre til den næste generation (mit barnebarn).
Kærligst AMH
Anmeld