Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

HenrietteJ-vb

Vi har endnu ikke været på ferie endnu med vores lille prinsesse på 5 måneder, da vi lige er flyttet i hus, jeg går på barsel og min kæreste læser - derfor ville det være en super dejlig mulighed at kunne komme afsted ved at vinde dette super fine gavekort.

Men da dette nu handler om, hvad der HAR VÆRET rart på ferien med børn, vil jeg istedet fortælle hvad jeg VILLE FORETRÆKKE, hvis vi skulle være så heldige at komme afsted;

• Noget af det vigtigste ville være, at man har mulighed for at ligge i skyggen både ved pool, samt nede ved stranden, da det som regel er for varmt for børnene i solen, hvis man tager sydpå. 

• Udover dette ville det også være dejligt med en ordentlig pool til småbørn. Dvs en knap så dyb pool (gerne let opvarmet, så de små pus ikke fryser) evt med lille rutschebane eller lignende, så de kunne hygge sig :)

• Et børnevenligt hotel - ikke for mange stejle trapper og farlige steder, hvor de små pus kan komme til skade, men derimod små legekroge, 'maskotter' der går rundt eller noget underholdning et par gange om dagen med aktiviteter for børnene.

Håber meget på at kunne vinde, så vi kan give vores dejlige prinsesse en masse gode oplevelser i sydens sol :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

HenrietteJ-vb

Vi har endnu ikke været på ferie med vores lille prinsesse på 5 måneder endnu, da jeg stadig går hjemme på barsel og min kæreste læser for tiden. Men vi håber da meget på, at der på et tidspunkt vil blive råd til at give hende en masse fantastiske oplevelser udenfor hjemmet.

Da dette handler om, hvad man HAR FUNDET RART, og vi desværre ikke har været afsted med børn endnu, vil jeg istedet skrive, hvad jeg VILLE FINDE RART, hvis vi skulle være så heldige at komme afsted;

• Først og fremmest ville det være vigtigt for os med et børnevenligt hotel med god belligenhed; et sted uden stejle trapper eller andre ting, man skulle bekymre sig om mht. børnene me gåafstand til de vigtigste ting som restauranter, minimarket og evt strand. Værelserne skulle meget gerne kunne afkøles, dog uden man skulle ligge i træk. 

• Noget andet der ville være vigtigt for os, er at børn skal kunne have steder i skyggen. Dette kunne feks. ske med parasoller ved stranden og overdækkede solsenge ved poolen.

• Udover dette vil en børnepool være et must; en knap så dyb pool (gerne let opvarmet, så de helt små også kan være med), evt med rutschebane eller andet legetøj, så de ikke keder sig.

• Små legekroge samt aktiviteter/lege for de lidt større børn ville også være rart. Dette kunne f.eks. være sjove maskotter, der kunne gå rundt og samle børn ind, der ville være med til leg :)

Håber meget på at kunne vinde, da vi virkelig ønsker at kunne give vores pige nogle dejlige oplevelser i sydens sol :) 

Anmeld

14. februar 2012

ditte.juul-vb

Vores indtil videre eneste og første charterferie med børn gik til Cypern (Fig-tree-bay), nu skulle det prøves og all- inclusiv blev anbefalet og bestilt- helt og aldeles en genial opfindelse til vores børnefamilie:)

Turen startede fra Kastrup og var ikke overvældende positiv, idet vores yngste Alexander på 9 mdr. ikke var lige så nem som han plejer og skreg i 3 ud af flyets ca 4 timer lange tur, han fik to nye tænder dagen efter.... Det mest morsomme og opløftende var da en presset stewardesse kom og smed et tæppe over os, så han måske kunne finde ro og holde mund:) Jeg har efterfølgende fået meget stor medfølelse når jeg møder familier der rejser med ikke helt nemme børn......

Hotellet var ikke specielt stort, men indrettet med to pools- en afspærret børnepool, hvor vores ældste på 4 år, lå i 70 % af tiden. Derudover en genial legeplads i skyggen lidt afsidiges, med vibber, gynger og legehus i plastic som børnene selv kunne komme rundt på, utrolig farvrig og indbydende. Alt i mens kunne forældrene sidde og nyde en kop kaffe på bænken ved siden af.

Vi havde imellem 27-33 grader hele ugen, en virkelig behagelig temperatur for alle.

Alexander sov stadig to gange om dagen og eftersom vi havde fået et værelse på første salen over poolen, lå han deroppe i sin barneseng i aircondition med baby alarmen(og låst dør) og sov dejligt hver formiddag, mens vi andre hyggede os med den store udenfor, det var genialt for alle.

Om eftermiddagen gik turen til stranden med klapvognen, som var vores daglige gå-tur, skønt at komme i havvand og ned i sandet og lege. Vandet var ligetilpas og der var ikke noget med blå-læber på børnene og max tid på hvor længe de måtte være i det!

Maden var ikke nogen kolonarisk oplevelse, men det var heller ikke det vigtigste for os, det var at vi kunne bruge tiden sammen, uden dagligdags ting, som madlavning, indkøb og vaske tøj:)

Vi kom opladte hjem, som vi aldrig har prøvet før! Vi ser tit billederne sammen derfra og vores store dreng udbryder hver gang, hvornår vi egentlig flytter til Cypern, for det var det bedste bare at kunne bade og være sammen hele tiden uden arbejde og børnehaven......

Hjemturen gik i øvrigt fantastisk og det var på ingen måde sidste gang vi var afsted og kan kun anbefale denne ferieform til andre med mindre børn. Alle kan være med og er sammen på sådan en tur ligegyldigt alder!

Anmeld

14. februar 2012

Rachlitz-vb

Alt inden for rækkevide med måde......

Vores første ferie med vores lille datter på knap et år gik til samos i 2008 - en dejlig ø - med rige muligheder for afslapning, hygge og slobadning! Da det var min mand der havde bestilt rejsen havde han sikret at hotellet lå i nærheden af lufthavnen så vi ikke skulle bruge vores ferie på transport! Jeg kan så forsikre jer for at han ikke bestiller rejser alene mere - transporten fra lufthavnen varede 5 min. og vi havde konstant fly lige over vores hoveder - så tæt at vi næsten kunne røre dem og så tæt at vores datter ikke kunne sove mere end 5 min. sammenhængende!

Derfor var vi blevet meget klogere da vi to på ferie nu med vores to børn på knap 1 og 4 år! Den eneste larm der var på vores Sunwing på Malloca var børnegrin og vandplask! Det er uvurderilgt at kunne få et stort smil under morgenmaden på grund af at der er krammemulighed med Lollo og Bernie! Der var perfekte forhold til at boldre sig i vandet når man var 4 år og gode solsenge så mor og den lille kunne drømme sig til en tur i poolen eller en tur i de skummende bølger.....

Når sulten meldte sig, var der rige muligheder for at få spansk mad krydderet med en uundværelig børnemenue på hotellet og hvis trangen meldte sig var der smukke spisesteder langs vandet lige om hjørnet (hvad er det man siger - et stenkast væk!), med mulighed for en stille frokost med havudsigt, mens ungerne legede i sandet!

Og gæt hvor vores sommerferie går hen i år?! Da vi fortalte vores store datter at vi skulle på ferie, sagde hun: jubiii så skal jeg danse med Lollo og Bernie.... det værste ved den type ferie er at det er vanedannendeangrywinktongue

Billedet kom ikke med første gang - så det hele kommer lige en til gang incl. et dejligt billede af vores næsten perfekte ferie:o)

Anmeld

14. februar 2012

krumme-vb

I sommeren 2008 var sidste gang vi var på ferie, og på daværende tidspunkt havde vi kun et barn med (på 3 år). Rejsen gik til Thailand (phuket) og det var første gang vi var så langt væk på familie ferie. Så vi havde vores betænkeligheder ved at rejse med et barn. Men vores betænkeligheder blev hurtigt vendt til det mest positive vi overhovedet kunne håbe på. Vi har afsted i 16 dage og der var ikke en dag hvor vi ikke bare slappede af og nød ferien. Hotellet var fantastisk, der var tænkt 100% på børn, børnevenlig mad, børne pools, legestue osv osv....Vi oplevede også at thailand er et fantastisk sted at rejse hen med børn, vi mødte stor venlighed over alt, og der var altid overskud/plads til børnene kunne bolte sig på diverse spisesteder. Så vi følte os rigtigt godt modtaget af landet, samt på hotellet.

Vi har nu 2 børn, som nu er på henholdvis 3 og 7 år, og vores ønske om endnu en ferie er brændende stort.

Jeg har oploadet et par billede af turen, så i kan følge vores tur på nærmere hold :-) Rigtig god sommer til alle når den tid kommer.

Anmeld

14. februar 2012

sheriNZ-vb

Vi har alridg været på sådan en ferie med vores børn. Det vil vi meget gerne men har bare ikke haft råd til det :( For næsten 3 år siden var vi på ferie med min mands familie til en sommerhus da vores søn var kun et år gammel. Det var ikke så afslappende på grund af 4 små børn i huset og så mange planlægt tinge vi skulle nå. Det var dejligt at kom af sted med vores lille familie alligevel og den som gjort tiden mere afslappende var at have nogle super familie medlemmer med som kunne passe børnene imens forældrene tog lidt tid til sig selv. Vi vil elsker at tage vores lille familie på en rigtig ferie, især fordi vi nu også har vores datter som er næsten 1år gammel. Vi vil meget gerne prøve alle de oplevelser så mange familie har allerede prøvet sammen :)

Vores lille Tais da han var 6måneder og på ferie med familien.

Anmeld

14. februar 2012

Mor Janni-vb

Det er ikke fordi, vi har været på særlig meget ferie, her det første år med vores lille dejlige søn, der nu er 11 måneder, men... vi har været på et par weekend get-aways, sammen med den lille, og det kan klart anbefales. Bare det at komme lidt væk hjemmefra oprydning, vasketøj m.v. og rigtig blive serviceret med lækker mad og nogle der redder sengen for en, det er altså fedt. Og så kan man bare have 100% fokus på den lille og hinanden, rigtig familie hygge, det er skønt.

Anmeld

14. februar 2012

rappedulle-vb

Jeg er alenemor med min lille datter Fiona på nu 2 år og sidste år ønskede jeg mig hjælp til en afbudsrejse i fødelsdagsgave, da min datter ikke har oplevet særlig meget pga en konstant syg mor. Så jeg synes, at vi skulle afsted. Min datter elskede flyveturen til Kreta og elskede generelt det hele.. Men højdepunktet er nu vandet!!! Det var umuligt at drive lille Fiona ud af en pool og is var også et hit og milkshake!! Vi lejede en bil trods et lille budget for at komme lidt nærmere byen Heraklion, hvor jeg som yngre boede i 6 år.

Vi havde en dejlig ferie på Kreta generelt, men var lidt trist over, at vi ikke kunne få et mere børnevenligt hotel. Der var trapper over det hele, da det lå i flere plan. Det var ikke nemt med klapvogn. Alle de dejlige hoteller, som havde diverse goder til børn og flere børnepools og som jeg også kunne slappe mere af ved, kunne vi ikke få lov til at booke, da jeg var alene med et barn lige under 2 år øvøvøv... For man skulle være 2 betalende for at få lov til at booke et værelse...

Vi vil rigtig gerne afsted i år, men det er også meget dyrere nå nu Fiona er 2 år og da jeg har brugt 2 år på barsel og sygdom og nu er arbejdsløs, så er det nok ikke muligt økonomisk. Det stikker i mit hjerte da hver gang hun ser en flyver blir hun helt ivrig for at sklle flyve igen og ville det ikke bare være dejligt og nuppe en dejlig tur på et sunwing resort eller en af de andre gode muligheder Spies har, nu hvor hun er gammel nok?

Her er lidt billeder med til indlæg:

Anmeld

14. februar 2012

Mor11-vb

Mit bedste ferie minde er fra før vi fik vores søn, som nu er knap 1o mrd. Men det var på en campingplads i italien med vores nevø og niece på 5 og 7, og poolområdet var så fantastisk, at det selv for os uden børn var SÅ skønt at opleve deres begejstring, og der var is, sol og skønne områder børnene kunne nyde, og det betegnes stadigt som 'de bedste ferier', for både børn og voksne. Vi har ikke haft mulighed for at komme afsted med vores lille mand endnu, da jeg studerer, og min mand har haft orlov med sønnike de sidste 3 måneder, så det ville være noget af det mest fantastiske at kunne give mine 2 mænd, en rejse med Spies, ej -det ville være det VILDESTE! TAK for et super godt blad, og hjemmeside ikke mindst ;-) 

Anmeld

14. februar 2012

gracejones-vb

I 2010 rejste jeg med en dejlig familie jeg har kendt i snart 8 år til Mallorca. Forældrene i familien skulle til 40 års fødselsdag og jeg skulle med som børnepasser for de tre drenge der var mellem 1-8 år. Ud over at blive inviteret med til varmen i en weekend, og få løn, ophold, roomservice og kold hvidvin når jeg ønskede det, var det også bare dejligt at opleve et hotel der havde styr på det med børn. 

Da vi ankom til hotellet som lå ud til havnen i en mindre fiskerby, blev vi mødt af en rigtig sød ung fyr der kørte vores lejede bil på plads i garagen. Hotellets hvide kalkstensfront mod vandet så fantastisk ud, og varmen på kroppen var helt fantastisk. Man følte sig straks velkommen; trods det var et mange stjernet hotel jeg havde fået sneget mig med på (som børnepasser), var det ikke snobbet og alle var meget smilende og glade. Familien havde været på hotellet flere gange tidligere og kendte personalet, som også havde lært dem at snakke en smule spansk. Personalet var selv spanske og jeg synes det var dejligt at rejse for at komme til en anden kultur - hvor de rent faktisk snakkede spansk, ikke dansk. Jeg synes som regel det er fedt at rejse UD - for at tage noget nyt med hjem, det er ikke ofte det sker hvis det udelukkende er danskere man møder på sin rejsedestination:) Men her var det altså lokale der arbejdede og det ga en rigtig rejsestemning... 

Jeg hoppede straks på taget med de tre drenge i badebukser og jeg bikini, og dyppede os i poolen. Der var en lille tagterrase med en lille restaurant ved siden af poolen hvor vi bestilte noget krabbesalat og til børnene var der spaghetti bolognaise som de var vilde med. De kunne selv bestille på spansk, fordi børnemenukortet var det samme - hvilket mange børn godt kan lide; hvad de er vandt til, det gir dem tryghed. 

Personalets venlig var i top og der var ikke grænser for hvordan de servicerede børnene - trods det egentlig ikke var et udpræget børnehotel var der klart mest fokus på børnene, hvilket jeg synes var fedt, og gav en form for tryghed - man vidste de også holdt øje og var der for dem/os. 

Maden var god, - hvilket er en vigtig faktor hvis man rejser med børn (og for de voksnes skyld også - at få god mad er en af de vigtige ting på en rejse...):), sikkerheden var i top og venligheden og de mange smil...

Rundt hjørnet af hotellet langs promenaden/kajen var der en stor legeplads, med sikker grund (blød jord), og her kunne børnene folde sig ud i flere timer om dagen mens forældrene kunne lege med da flere af tingene på legepladsen også kunne inkludere voksne. Så selvom man var voksen og ikke var den legesyge type blev man det alligevel...

Alt på turen var godt - morgenmadsbuffet'en og roomservice'n var i top - de kom trillende ind med store sølvbowler som på film med min daglige gedeostsalat og et glas iskold hvidvin (når børnene sov og forældrene var ude til fest). Jeg kunne om aftenen sætte mig på altanen foran vores værelse og kigge ud over solnedgangen og læse en bog mens de sov...

Her et års tid senere har jeg selv en lille pige i maven med termin i starten af april. Hendes far og jeg glæder os som vanvittige til at få lov at rejse med vores eget barn og give hendes en masse gode, dejlige, varme oplevelser:)...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.