Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2012

skovby-vb

Ja først vil jeg starte med at fortælle at jeg har en arvelig sygedom som har gjort at jeg har siddet i kørestol i over 2 år og har været næsten total lam i mine ben ,men dette er 12 år siden og siden har jeg kæmpet for at kommet til at gå og det er lykkes efter 5 års motion og styrketræning ,men jeg er ikke rask og vil aldrig blive det ,men kan holde sygedommen på afstand med daglig motion og styrketræning og nu til vores super dejlige ferie for 5 år siden.

Da det altid har været min drøm at komme på ferie sydpå tog vi til Tyrkiet i år 2007 ,her kunne jeg igen gå efter som skrevet 5 års hård træning og det er her at vores ferie blev til noget af det mest vidunderlige i hele mit liv og min søn`s ,jeg synes ikke jeg overhoved har været nogen god far over for min søn i alle de mange år jeg har været syg og nu her på vores ferie kunne vi nyde hinanden og lave alt det som vi begge 2 har drømt om i mange år, min søn bor i Tyskland og jeg er weekend far ,men selvom jeg har været syg er han blevet hentet hver 14 dags ,men jeg synes selv at selvom jeg har hentet ham ,så har vi ikke haft ret meget sammen ,da det mest af tiden gik med at jeg havde det dårligt.

Men her på vores ferie havde vi tid til hinanden og særlig når vi var i poolen eller i spabad ,ja så var det her vi havde det bedst sammen ,det var ikke når vi var på udflugter ,der var der jo så mange ting vi skulle se og kigge efter ,nej det var når vi rigtig kunne pjatte og lege sammen og gud hvor var det dejlig ,nu ikke fordi vi aldrig før har pjatte sammen ,men det har aldrig været på denne  måde , ja selv vores tjener på hotellet synes vi var verdens bedste familie ,han havde aldrig set nogen elske og have det så sjovt og dejligt med hinanden .

Det var så også min søn`s første ferie og han var jo også total oppe at køre ,vi startede med at komme til Billund lufthavn 4 timer inden vi skulle afsted ,ja kun fordi vi skulle se på flyvemaskine ,men tiden gik stærk og turen derned i flyveren var jo også en oplevelse for min søn som sagt aldrig før har prøvet sådan noget, ja jeg kan blive ved ,men det er svært at forklare hvor stor betydning denne ferie har haft for vores familie og gud hvor ville jeg heller end gerne gøre det igen ,ikke fordi vi ikke siden har været på ferie ,men de andre gange har min søn ikke haft mulighed for at komme med ,så her vil sådan en rejse give fuld valuta for pengene og jeg er helt sikker på at vi vil få det ligeså sjovt som sidst vi var afsted.

Jeg synes dette billed fortælle hvordan vores tjener synes om os og hvor godt vi havde det med ham . ss

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

Solius-vb

Magnus bliver 1 år på fredag, så han har endnu tilgode at komme til udlandet med sine rejsegale forældre. Magnus´ første ferie foregik i et sommerhus i Jylland. Man kunne se på ham, at han bare nød at slappe af sammen med sine forældre, der havde tiden 100 % til afslapning. Det var lykken at kunne se tour de france afslutningen med far og ture rundt i klapvognen, hvor man kunne følge med i en masse i den store nye verden.

Denne hyggestund er super vigtig, men´i den travle hverdag er det svært at være der hele tiden. Derfor håber vi, at vi kan give Magnus en 100 % kvalitetstidsferie i en swimmingpool og afslappede omgivelser et sted i varmen.   

Anmeld

12. februar 2012

babytrunte-vb

Vi har været nogle dage i sommerhus med vores lille datter på ca 4 mdr. Det var en super oplevelse at se hvordan hun bare slappede af og nød at vi slappede af. Intet tøj der lige skulle vaskes, maden valgte vi skulle være nemt, så det blev bestilt. Så hun fik al vores tid, kun hende og os. Det ville jeg gerne prøve igen og denne gang gerne ned syd på til varmen ;-)

Anmeld

12. februar 2012

tanjuda-vb

Ovenover er vi på rundtur rundt om Malta med båd. Her gør vi et stop et skønt sted.

Her ses børnene lege på den skønne strand. De hygger sig helt enormt og elskede det!!!!

Vi har 2 børn der nu er 3½ og 6½ år. De har kun været på charter rejse én gang. Da var de 2 og 5 år. Der var så mange ting der gjorde den fantastisk, men også ting som sagtens kunne være bedre. Rejsen gik til Malta. Det skyldtes at vi fandt forholdsvis billige fly billetter og fandt derefter en lejlighed at bo i. Den lå ikke det mest populære sted på Malta, men nogle gange tager man nogle valg og så må man som forældre indrette sig sammen med børnene:) Lejligheden var perfekt, den var 100 kvm. og børnene kunne sove i et andet værelse end os. Det gjorde også, at vi om aftenen når de sov, kunne sidde i stuen eller på altanen uden at forstyrre. dem, det var SÅ godt! Overfor os var der et pool område og det var skønt at have så tæt på. Dog manglede vi en strand lige tæt på, men med en oplevelsesrig bustur kom vi til den skønneste strand og alle mand elskede det:) Ellers syntes jeg generelt ikke at der er sååå små børns venligt på Malta (ikke der hvor vi var ihvertfald), altså folk var søde osv, men vi spiste altid alene fordi ingen andre spiste mellem 18 og 19. Der var intet legerum i nærheden eller legepladser, men helt ærligt så gjorde det intet. Vi tog på hel dags bustur, held dags sejl tur, en bus tur til byen, bus tur til stranden og andre små udflugter. Det var længe fint for dem (og os), det vigtigste er bare at vi havde mulighed for bare at være sammen og det har man nogle gange bedre, på en anden måde hvis stedet ikke er proppet med forlystelser. De snakker begge tit om at de gerne vil flyve til et varmt  sted igen (vi ser tit billeder fra ferien), og vi ville jo elske at kunne opfylde det ønske, egentlig bare at kunne være sammen os 4, et dejligt sted, slappe af og bare nyde hinanden. Da jeg er langtidssygemeldt med min ryg og ingen penge får mere overhovedet (har jeg ikke fået i et år fordi jeg er gift:(), jamen så er det ikke muligt, ikke engang med en forlænget weekend i sommerhus. Dette er ikke skrevet for at trække point ind, det er bare fakta om vores situation. Mange hilsener fra Fam. Mathiasen der selvfølgelig også drømmer om at have en dejlig ferie sammen et skønt sted.

Anmeld

12. februar 2012

AngelsMom-vb

Den absoult bedste charterrejse var på en ferie til Hurghada i Egypten, hvor vi boede på et dejligt hotel med All-inclusive. Hotellet var børnevenligt indrettet med legeområder, ansigtsmaling, frisørsalon som lavede fine fletninger, børnepool og en masse søde butikker med børnevenligt personale, der tog åbnehjertet imod børnene. Udover det var der en Kids club, hvor der var underholdning for børnene, og om aftenen var der børnediskotek, hvilket børnene elskede (3 og 6 år).

Det der gjorde rejsen helt speciel, var naturligvis at det var med vores fantastiske børn <3 De oplevede så meget glæde, fik badet, redet på kameler, kom under vandet og meget meget mere.

Dernæst var det et kæmpe plus, at personalet på hotellet var så børnevenlige. Selv i restauranterne vrimlede det med høje børnestole, og personale der var mere end villige til at stoppe op og snakke med dem, give dem lidt lækkert og hygge om dem. Noget andet som virkelig gjorde oplevelsen fantastisk var børnepoolen, underholdningen og børnediskoteket, hvor børnene dansede på scenen og blev rost til skyerne af det dygtige personale. 

Vi var også med undervandsbåd, og selvom at mor her blev søsyg og måtte gå ovenpå, var personalet så fantastisk, at de holdt øje med børnene nedenunder.  Noget der også må nævnes er, at der var børnevenligt personale på både fly og da vi ankom i lufthavnen, guiderne var fantastiske og børnene følte sig meget velkomne.

Mine børn taler ofte om 'ferien i egypten' og drømmer om at komme under de varme himmelstrøg igen, hvor stress, praktiske og huslige pligter ikke var en del af hverdagen. Rejsen var en fantastisk oplevelse, som vi virkelig ønsker at give dem igen inden de bliver meget ældre, selvom vi er studerende og har begrænsede midler.

De og vi ville ELSKE at komme afsted igen, og derfor håber vi naturligvis at vi er så heldige og velsignede at vi vinder denne konkurrence. Jeg ville elske at give mine vidunderlige børn en dejlig rejse. De ville blive så lykkelige :) 

Anmeld

12. februar 2012

sigfredsmor-vb

hej,

jeg var i Tunesien med min søn og min kæreste. Vi hyggede ved poolen og der var også indedørs pool til når solen var aller skarpest så kunne sønnike komme derind, det var super smart! Befolkningen dernede var helt vilde med ham og det var dejlgt når de smilte til ham og var venlige over for os. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at give min søn sådan en charter-oplevelse igen, men det er meget svært på SU, så der går nok nogle år endnu. Men jeg fortrækker helt klart at der både er indendørs og udendørs pool til siesta-perioden :)

mange knus og fortsat god aften fra Amanda!

Anmeld

12. februar 2012

sandit159-vb

den bedste ferie med børn var sidste år 1 måned i Thailand med , Dreng på 1 ½ , mor, far, moster og mormor. E par dage i Bangkok og så med mini bus til koh chang på et super lækkert hotel, med et fantastisk personale, dagen efter vi ankom fik den lille problemer med vejrtrækningen, til klinikken, med ambulance til fastlandet, fantastisk service på hospitalet 2 døgn, derefter med ambulance tilbage til hotellet, alle i personale gruppen var vilde med børn, ikke kun vores men alle på hotellet, vi var på mange fantastiske ture der i blandt 2 gange på elefant ryg alle mand, det var ikke noget problem at komme rundt med et barn og mormor, alle var hjælpsomme hvis vi havde brug for det, videre til et par andre øer og så 3 dage i Bangkok, hvor vi blandt andet var til en fantastisk danseopvisning, med 150 dansere og 2 elefanter, hvor vi fik hele Thailands historie fortalt på en aften, stadig ingen problemer med at have et lille menneske med, vi har altid høreværn med når vi rejser, og godt for det for musikken var ind i mellem ret voldsom.

det er ikke nogen problem at rejse med børn, de åbner rigtig mange dører, rundt om i mange lande, og hvis man bare altid husker at rejse på hele familiens premisser, så bliver det rigtig hyggeligt at rejse.

vil glæde mig at prøve at rejse med Spies på charterferie.....tænk at kunne tagehele familien med .......vildt elsker at rejse

Anmeld

13. februar 2012

kotanik-vb

Jeg var på min første ferie med min søn på 1 år og mor i sommer 2010. 

Vi har været i Tyrkiet (Bodrum,Gumbet,hotel Rozzeta).

Den hotel var kun 2 stjerner, men personal var så venlig og sød med os .De har selv en pige på den samme alder som min søn, så vi har fået lov at bruge alle deres lejetøj og ting til barn ... de var så venlig med min søn. 

Det var en ren fornøjelse ,vi nyde hinanden ! Det var dejligt at komme væk fra hverdagens stress og danske kolde vejr :-)

Vi hyggede os bare helt vildt, jeg husker tydeligt hvor hyggeligt byen var, alle var så venlige,de kender hinanden,de ku godt huske os hver gang når vi kommer til gaden...de var så glad for min søn (de har snakked, legede med ham)... og det var så skønt verj ! Det var bare så dejligt livsbekræftigene at være alene med ham en hel uge, det var så dejligt at se min søns første ferie (når han første gang ser strand,sand,sol,varme). Og det bedste var at vi var sammen <3

Nu har jeg fået en sød kæreste, og vi har været sammen i 2 år.

I sidste sommer vi har været i hjemmeland Letland ,hvor vi har nyded vejr,hygger os med godt mad,med vild natur,lækkert strand...hvor min søn gik helt amok med vand og sandet ,hvor han har mødt sin første veninde :-) 

Efter ferie han tit snakker om sin veninde,at han vil flyve i flymaskine til sol og strand.

Så nu vi har tit snakket om at vi gerne ville på sådan en ferie igen en dag sammen, os tre. Nu vi prøve på at spare noget penge, men sikkert det bliver ikke nok pga vi er begge to su studerende.

Derfor jeg vil vinder her, og får lov til at få den oplevelse med min søn og kæreste fordi de fortjener det ! 

Jeg ville elske at vinde denne konkurrence !!!Jeg var på min første ferie med min søn på 1 år og mor i sommer 2010. 

Vi har været i Tyrkiet (Bodrum,Gumbet,hotel Rozzeta).

Den hotel var kun 2 stjerner, men personal var så venlig og sød med os .De har selv en pige på den samme alder som min søn, så vi har fået lov at bruge alle  lejetøj og ting til barn ... de var så venlig med min søn. 

Det var en ren fornøjelse ,vi nyde hinanden ! Det var dejligt at komme væk fra hverdagens stress og danske kolde vejr :-)

Vi hyggede os bare helt vildt, jeg husker tydeligt hvor hyggeligt byen var, alle var så venlige,de kender hinanden,de ku godt huske os hver gang når vi kommer til gaden...de var så glad for min søn (de har snakked, legede med ham)... og det var så skønt verj ! Det var bare så dejligt livsbekræftigene at være alene med ham en hel uge, det var så dejligt at se min søns første ferie (når han første gang ser strand,sand,sol,varme). Og det bedste var at vi var sammen <3

Nu har jeg fået en sød kæreste, og vi har været sammen i 2 år.

I sidste sommer vi har været i hjemmeland Letland ,hvor vi har nyded vejr,hygger os med godt mad,med vild natur,lækkert strand...hvor min søn gik helt amok med vand og sandet ,hvor han har mødt sin første veninde :-) 

Efter ferie han tit snakker om sin veninde,at han vil flyve i flymaskine til sol og strand.

Så nu vi har tit snakket om at vi gerne ville på sådan en ferie igen en dag sammen, os tre. Nu vi prøve på at spare noget penge, men sikkert det bliver ikke nok pga vi er begge to su studerende.

Derfor jeg vil vinder her, og får lov til at få den oplevelse med min søn og kæreste fordi de fortjener det ! 

Jeg ville elske at vinde denne konkurrence !!!

Anmeld

14. februar 2012

tinastig-vb

Vi har siden børnene var helt små - min yngste var 10 måneder gammel - været afsted på

charterferie een gang om året. Vi har altid rejst med Ving rejser/ Spies rejser og har de fleste

gange boet på deres Sunwing Resorts, som er et fantastisk koncept for os. Der er masser af

swimmingspools til forskellige aldersgrupper, men nu er børnene ved at være så store at de

ikke bruger baby- og børnepools'ene mere. Jeg synes også at det er dejligt at resortet altid

ligger ved stranden, så man har begge muligheder - om ikke andet så bare for at gå en dejlig

tur langs vandet. Lollo og Bernie bamserne har været et kæmpe hit for mine børn og de elsker

minidisko om aftenen og mor og far nyder at hotellets restaurant ligger lige ved sceneområdet,

så vi kan sidde og nyde vores mad, et glas vin og hinandens selskab, mens børnene danser

løs. Men ellers så nyder jeg mest når vi er på charterferie at vi er sammen alle fire. Min mand er

selvstændig og holder kun ferie med resten af familien den ene gang om året og heldigvis er han

også rigtig glad for vand, så vi hygger os i og ved poolen hele dagen. Ellers har det været dejligt,

da børnene var mindre, at vi havde een lejlighed med minikøkken, så man lige kunne lave lidt

havregrød til dem inden morgenbuffetten åbnede og at vi midt på dagen gik op i lejligheden

og spiste frokost - rugbrød - og tog os alle en middagslur eller slappede af mens børnene

sov middagslur. Vi nyder rigtig meget alle de praktiske løsninger der er lavet i forbindelse med

Sunwing konceptet - indcheckning på hotellet ved hjemrejse er et kæmpe plus - som gør at vi

som familie bare kan slappe af, nyde hinanden og det dejlige vejr.

Hvis jeg vinder vil jeg rigtig gerne tilbage til Mallorca, hvor vi var i Alcudia.

Dejlig lang strand, hvor vi gik nogle skønne aftenture med barnevogn og det skønne havne-

område med restaruranter for enhver smag.  .

Anmeld

14. februar 2012

Juanita-vb

Vi er netop kommet hjem fra 2 uger i Thailand med vores datter, Freja, på 5 1/2 måned. Vi syntes, det var vigtigt at bruge barslen til noget fornuftigt, så vi overhørte de bekymrede bedsteforældres advarsler, og tog afsted på en afbudsrejse.

Forinden havde vi set en masse rejser igennem, og da vi fandt et hotel, der var særdeles børnevenligt, og dertil var udformet som en slags urskov med 20 meter høje træer og et væld af planter, snoede swimmingpools i forskellige niveauer og med vandfald, og dejligt store værelser, der næsten føltes som at have sin egen bungalow, slog vi til.

Det, der gjorde vores ferie afslappet var først og fremmest, at vi var godt forberedte!

I stedet for at høre på formaninger om, at man ikke bør tage små børn med så langt hjemmefra, ringede jeg til nogle veninder, der selv havde rejst til Peru og Guatemala med deres børn, da de var helt små, og fik en mængde tips. Dertil tjekkede jeg internettet, og vi nåede at få Freja undersøgt af en læge og vaccineret, inden vi tog afsted, så lægen kunne sige god for vores tur. Vi havde naturligvis også undersøgt om der var malaria og andet i området.

Vi er begge forældre vant til at rejse under vekslende forhold, men besluttede hurtigt, at på grund af Freja skulle det hele foregå i hendes tempo, og på hendes præmisser. Derfor valgte vi for første gang i vores liv at tage på chartertur. Vi skulle altså et sted hen, hvor der var kort til læger og hospitaler, og hvor der var rimeligt civiliserede forhold. Og samtidig et sted, hvor vi ikke kun kunne ligge på stranden, for det er vores tempo ikke til.

Vi valgte et land, hvor befolkningen er så venlige og imødekommende overfor børn, at det næsten kan blive for meget nogle gange. På den måde følte vi os velkomne, og når vi skulle spise, kom der ofte en madmor og bortførte Freja, så vi kunne få fred! Det er jo altså også dejligt afslappende. De kom altid tilbage med Freja, hvis hun begyndte at blive ked af det. 

Vi havde forberedt os godt til flyet, og havde taget en blød lift med, så Freja kunne sove i den på vores udklapsborde. Vi havde bestilt ekstra benplads i flyet, havde taget ekstra bleer med, og et stort udvalg af legetøj. Og så tog vi ellers flyveturen afslappet, og tog tingene, som de kom. Vi hængte et tæppe op udfor vores plads, så vi fik lidt privatliv på turen, og så det ikke trak så meget.

Air condition kan være hård for små børns åndedræt, og den første nat kunne vi ikke finde ud af at slukke for den, derfor fik Freja en skrækkelig hoste. Hun vågnede hver halve time og græd, fordi hun var generet af den kolde luft. Vi snakkede med naboen, der også havde to små børn med, og hun rådede os til at sove uden aircondition, og da vi først fik slukket, sov vi alle meget bedre, selvom der blev temmeligt varmt! Vi fandt så ud af at have aircondition tændt, når vi var væk fra værelset, og så slukke det, når vi kom hjem. Det gav en meget mere afslappet ferie, og vi kom os hurtigt over jetlaget.

Noget, der gjorde vores ferie rigtig god var, at vi glædede os over de små oplevelser i dagligdagen, og den enorme udvikling, Freja gennemgik på 2 uger. Da vi kom hjem, kunne hun næsten kravle, hun havde fundet sine tæer, er blevet mere social, og snakker mere med nu. Hun fik prøvesmagt adskillige eksotiske frugter, svømmet i Andamanerhavet, hilst på et utal af thaier og ikke mindst deres børn, fik bad i en lokal restaurant, da hun egentlig bare skulle skiftes, reddet på elefanter og fodret dem.

I et land, hvor folk er så overstrømmende venlige overfor små børn, var vi meget opmærksomme på, at Freja ikke fik for mange indtryk lige før sengetid, og vi tog hende kun med på restaurant om aftenen de første dage, hvor jetlaget stadig herskede. Ellers hentede vi mad nede i byen, og spiste den på vores veranda, så Freja kunne få roen omkring måltidet, og putteritualerne blev bevaret så vidt muligt. Det var faktisk også meget hyggeligere end at sidde på restaurant, og det føltes som at sidde og spise aftensmad midt i urskoven, helt alene.

Og så igen var det forberedelserne, der gjorde ferien god; tag tøj med, der er luftigt og lidt for stort, hav silketørklæder med, der kan bruges som dyne, solafskærmning, og som legetøj, hav en sammenklappelig barne/klapvogn med, men også en vikle eller bæresele, tag kolde klude og vand med til udflugter, hav en sutteflaske med vand til flyet og udflugter, husk føntørreren til den lille numse så den ikke bliver rød, husk en vifte, tænk på rutiner og ro til at rumme alle de nye indtryk og oplevelser. Og tag tingene, som de kommer, og bevar roen i flyet. Forresten vil vi nok tage et aftenfly/natfly næste gang, da flyveturen hjem var om dagen, og temmeligt anstrengende!

Vi havde en fantastisk ferie, og ville helt sikkert gøre det igen! Denne gang et par erfaringer rigere, og med en baby, der er endnu mere parat til at gå på opdagelse og opleve nyt!

Venlig hilsen familien Andersen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.