Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.905 visninger
177 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

Webredaktøren-vb

KONKURRENCEN ER SLUT:
Den heldige vinder blev LouiseSC.

Redaktionen og Spies ønsker stort tillykke!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Begynd allerede nu at tænke på din næste ferie, og deltag i konkurrencen om et gavekort på 20.000 kr. til den næste familieferie med Spies.

Når børnefamilien skal på ferie er det vigtigt, at der er fokus på afslapning – for hele familien.
Hos Spies er der kræset om detaljen, og gjort lidt ekstra for, at både børn og forældre får den bedste familietid.

Hotellerne er indrettet specifikt til ungerne, så forældrene kan opleve en meget afslappet ferie og pause fra hverdagens stress.

Her kan du  vinde et gavekort på 20.000 kr. til Spies!

SÅDAN DELTAGER DU:
Fortæl om, hvad der gjorde en af dine ferie-oplevelser med børn dejligt afslappende i tråden her!

Hvad præcis gjorde ferien til noget særligt for dig?
Var det servicen på hotellet, skygge over baby-poolen, lege – og videohjørne I restauranten eller noget helt fjerde?
OBS! Upload gerne billeder fra turen også!

DET MED SMÅT:
- Gavekortet kan bruges som betaling ved køb af rejse hos Spies.
- Gavekortet kan bruges til køb af alle typer rejser hos Spies, der i blandt også Spies City, Spies Rustik og Spies Special, der er fleksible rejser med rutefly.
- Gavekortet er gyldigt i 5 år.
- Gavekortet kan ikke udbetales kontant.
- Gavekortet kan også bruges om bord på Thomas Cook Airlines Scandinavia fly eller på vores charterrejsemål til køb af udflugter.
- Spies forbeholder sig ret til evt. at benytte udvalgte dele af deltagernes fortællinger.

Konkurrencen udløber den 12. marts 2012.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

dittekathrine-vb

Jeg var på min første ferie med min søn på 2 år sidste år. Det var en ren fornøjelse! Komme væk fra hverdagens stress og bare nyde hinanden fuldt ud! Alle de oplevelser vi fik med hinanden vi jeg ikke bytte væk fra noget. Det bedste var i poolen om dagen, hvor han simpelthen var i flere timer i streg og om aftenen nede på stranden og soppe. Min søn er en ægte badehund! Min søn gjorde det så flot på hele turen. Vil ønske jeg vinder her, og får lov til at få den oplevelse med min søn igen! For det er ikke noget vi får råd til igen, eftersom jeg er studerende og på SU... Så giv en SU studerende en oplevelse med sin søn! :-)

Anmeld

10. februar 2012

mortil1-vb

Jeg har en datter på 8, der desværre allerede pga. af sygdom da hun var lille har været igennem flere store operationer i hendes liv og i lange perioder sidder i kørestol, med gips på det ene ben. jeg blev alene med hende da hun var tre, og mit bedste ferie minde er fra hun var ca. 5 år, og vi var alene på ferie mig og hende på Korsika.

Vi hyggede os bare helt vildt, jeg husker tydeligt hvor stille og rolig byen var, alle var så venlige, og det var skønt verj. Det var bare så dejligt livsbekræftigene at være alene med hende en hel uge, bare os to, vi badede på stranden, og om aftenene lagde vi os ud på et stor græsplæne foran hotellet, og lå og kiggede på stjerner. det der gjorde ferien så fantastisk var at den var så enkel, vi foretog os ikke ret meget andet end bare at være sammen og nyde livet. det var så dejligt at se min datter rigtig glad, de ferie minder taler vi stadig om idag.

Nu har jeg fået en sød kæreste, og vi har været sammen i tre år, vi har tit snakket om at vi gerne ville på sådan en ferie igen en dag sammen, os tre. min datter skal opereres igen her til marts, og efter hendes tid i kørestol, ville det være så dejligt at kunne give hende en rigtig god ferie, det fortjener hun.

Anmeld

10. februar 2012

Rita-vb

Vores mest afslappende ferie med børn var en chartertur til Tyrkiet. Vi boede på det mest fantastiske hotel med all-inclusive. Maden var suveræn, vejret var skønt og tjenerne helt igennem fantastiske. De var helt vilde med ungerne og altid klar på at lave lidt sjov med dem, hjælpe dem eller redde deres dag ved at finde et sugerør i den rigtige farve. Det var en rigtig daseferie hvor formiddagene blev brugt ved stranden (efter en skøn morgenmadsbuffet), middagsstunden blev brugt til afslapning på værelset og eftermiddagene gik med at bade i poolen. En af dagene faldt min ene søn i poolen ved et uheld og straks var der en tjener, der sprang i vandet og fiskede ham op (helt udramatisk iøvrigt, men jeg var meget imponeret over HVOR hurtigt tjeneren fik ham op) :) Hotellet havde også en fin legeplads og et aktivitetsrum med 'legetanter', men vi brugte det ikke så meget fordi ungerne hellere ville være ved vandet - vi fik dog alligevel brugt nogle timer på at lege på legepladsen :) Ferien sluttede med en kæmpefest med fyrværkeri og det hele - og et par af de ansatte fandt stole frem, så ungerne kunne sidde ned. Servicen på det hotel var helt enkelt alle pengene værd - især fordi de ansatte tydeligvis var glade for at være der og var glade for børn. Fantastisk ferie som vi alle tænker tilbage på med stor glæde :)

Anmeld

10. februar 2012

nikkeneje1-vb

Jeg har ikke været sydpå med børn, da min mand kun vil med på ferie sydpå hvis han VINDER en rejse ;-), så det håber jeg så at jeg med mine input (som tidligere rejseleder) kan vinde :-). Så jeg kan få min mand og 2 børn med på en super ferie.

Jeg anbefaler (hvis muligt), at tage sydpå med børn uden for sommer-højsæsonen. Dels kan man undgå den værste højsommervarme, hvilket mange små børn godt kan lide under. Find et børnevenligt sted hvor det er let at komme frem med evt klapvogne/barnevogne, find et hotel der også serverer dansk mad, så de små kan få noget af den mad de er vant til hjemmefra. Med mindre børn kan det anbefales at bo i et ferie-center hvor der er let til indkøbsmuligheder og møntvaskeri. Børnepool er altid et sikkert hit, og her kan der tilbringes mange dejlige afslappende og sjove timer. Find på forhånd ud af om der evt forefindes tremmesenge/højstole til børn. Nogle steder er der mulighed for at bestille dette.

Har i lidt større børn og ønsker i at have lidt voksentid selv, så er der mange steder der findes børne-klubber hvor danske guider sørger for underholdning af børnene, mens forældrene er på en udflugt.

Mit klare favoritmål med børn ville helt klart være én af de græske øer. Grækerne er meget børnevenlige, maden er ikke så anderledes og der er ikke voldsom lang flyvetid dertil.

Jeg husker en dejlig græsk restaurant fra min tid som guide. Den ene tjener var, som grækere ofte er, vilde med børn. Han havde en dressing-krukke med skruelåg (troede man). Når der kom et barn i restauranten bad han barnet om at hjælpe med at åbne denne krukke. Dette ville de fleste børn jo gerne, og de blev totalt overraskede når de fik den åbnet, for så sprang der fluks en stor stof-orm op af krukken. Det vakte altid vild jubel blandt børnene. Det er den slags små ting man husker fra ferierne, specielt som forældre til små børn :-).

Anmeld

10. februar 2012

als-vb

jeg har endnu ikke prøvet en 'rigtig' ferie med vores nu 3,5 årige datter. Men sidste år var vi i paradise island i tyskland som er en feriepark som lalandia og det vi var gladest for var børne vand området, hvor der er lege aktiviteter til de små og hvor vandet var lavt og varmt så man ikke på samme måde skulle bekymre sig om vandet var for dybt.

Hun elskede vandet og sandet og at alt var så mega børnevenligt.

Nuij jeg ville elske at vinde denne konkurrence.

Anmeld

10. februar 2012

heidialvilda-vb

Hej

Vores bedste ferie er med hele min mands familie, på kør selv ferie til tjekiet. Det var så dejligt at vi var så mange afsted så kunne man skiftens til at slappe af i poolen med alle ungerne eller lave maden til flokken. Og når man køre selv bestemmer man selv hvor man holder og hvornår, og når man så har campingvognen med kan man lige lave maden i den når ungerne er sultne.

Og når man så holder der i ingen ting kan man lige finde en bold frem og tage en gode fodbold kamp inden man køre vider igen, man har intet man skal nå kan giver sig den tid man har lyst til, vi havde afsat 14 dag og brugt 1 overnatning og 2 dage på at køre der ned. Ungerne snakker stadig om denne tur selvom det faktisk er 2 år siden, så dette vil vi helt sikker prøve igen engang, men det kan godt være lidt svært at få 4 families ferie til at passe sammen når der er nogle der skal holde i bestemte uger og ander der kun må holde 14 dage i træk, og man så også lige skal tage hendsyn til ungerns ferie fra skolen.

Vi har aldrig prøvet at tage på en flyve tur, vi har altid været på kør selv tur dog er ungerne på 4 og 6 år ved at snakke om at de godt snat vil prøve at komme ud og flyve så det må vi se om vi snart kan komme, men frygter da lidt det stress det vil være at skulle nå et fly istedet for bare at sætte sig i bilen og køre af sted ;)

Så god ferie alle sammen

hilsen Heidi

Anmeld

11. februar 2012

TinaK-vb

Normalt ville jeg ikke deltage i en sådan konkurrence, men denne vil jeg gerne vinde fordi:

Jeg havde planlagt at overraske mand og børn med en ferie til et børnevenligt og varmt sted i maj i år. Sådan all inclusive og bare hygge med at bade (har 2 børn og 1 mand, der er vandhunde) og have intens tid med børnene. Den store starter i skole efter sommerferien, så det blev sidste gang vi kunne holde ferie udenfor skoleferien. Vi har aldrig holdt charterferie (jeg har aldrig prøvet at flyve), så tænkte at nu var det nu -penge er så småt sparet op, og så kommer der lidt ekstra her i løbet af foråret...

Men så siver der vand ud et sted i badeværelset -og forsikringen dækker ikke!! Så ferien aflyses og pengene bruges til badeværelse.. Heldigvis var intet bestilt endnu....

Vores allerskønneste ferie fandt sted forrige år, da vi med et dejligt vennepar tog på teltferie på Samsø. Det var vores families første teltferie og det var en 'test' om vi kunne holde ud at bo i telt i en uge.. Allerede da vi ankom til færgen faldt der en ro over alle 8 mennesker og 2 hunde..

Og da vi kom til campingpladsen var alt bare idyl.. Vi havde fået  super gode pladser, vejret var skønt og alting var hyggeligt. Vores drenge på da 4 og 2 ½ og deres piger på knap 5 og 2½ slappede lige så meget af som os voksne, alt foregik i børnetempo, ungerne havde et KÆMPE areal at løbe rundt og lege på -fik nye venner og hyggede sig. Hundene nød at løbe rundt og lege og snuse (vi havde dem med overalt, 1 labrador og 1 schæfer). Vi voksne blev afstresset i stor grad og vi nød at blive vist rundt på Samsø (vennepar har familie på øen og er på øen mindst 1 gang årligt) på steder vi nok ikke var kommet som alm. turister.

Det blev så stor en succes, at det er aftalt at det skal gentages -næste gang er det på Lolland, så jeg skal vise rundt hvor jeg er født og opvokset.. Og vi skal også tilbage til Samsø igen..

Uh, nu bliver jeg helt i ferie-mode..

Hilsner fra

Tina

Anmeld

11. februar 2012

Kjemtrup83-vb

Har desværre ikke muligheden for at deltage i konkurrencen her...

Jeg har nemlig ikke været på ferie med min datter (Juliane, 2010) så jeg kan ikke fortælle om hvad der gjorde ferien speciel.

Men hvor kunne det være dejligt at nyde solskinnet med min bette prinsesse. At slappe af i hinandens selskab, uden at skulle stresse over vækkeure, dagpleje, indkøb og om man når og har råd til det hele.

Jeg håber i får en dejlig sommerferie :)

Anmeld

11. februar 2012

Louise87-vb

Vi er for 14 dage siden kommer hjem fra Gran Canaria, hvor vi boede på Puerto Azul.

Vi har før rejst med et andet selskab, men ingen tvivl om at næste gang vi skal afsted, at det bliver med jer og på et Sun Garden hotel/lejl.

For os var det (ved denne ferie som vi fik bevist) at hvis der bliver noget, at man føler at guiderne er til stede.

Min datter på 3år fik skoldkopper dagen efter vi ankom, vi kontaktede en guide og vi blev enige om at tage til lægen, så vi fik anbefalet et sted nede i byen og tog en taxi. Et par timer efter bliver vi ringet op af den samme guide, der lige vil høre hvordan det er gået og at hvis der blev det mindste skulle vi bare kontakte hende, så ville hun/de gøre alt for at hjælpe os. Vi skulle til lægen igen dagen før vi skulle rejse hjem , for at høre om vi måtte flyve med hende.

Om tirsdagen, dagen før vi skal hjem, ringer guiden igen efter vi har været hos lægen og vi kan fortælle at vi gerne måtte flyve hjem :)

Bare tanken om at guiden har tænkt på os og 'husket' os har virkelig varmet, når vi selvom, at vi var et super dejligt sted, da helst ville flyve hjem sammen, istedet for at en af os skulle blive, til hun var klar til at flyve hjem.

Nå men udover det, havde vi en super dejlig ferie - efter vi har fået børn sætter vi pris på at der er lidt for dem :) og maden var ihvertfald et hit - poolen kom hun desværre ikke i, til hendes store ærgelse..

Men så var der heldigvis en alletiders overdækket legeplads, et område der var lavet som en stor sandkasse, en god børneklub for ikke at tale om toast maskinen i Snack baren ved poolen, hvor hun hver middag skulle lave sin egen toast :)

Kan varmt anbefale Puerto Azul og Spies - der er så stor forskel på hvem man rejser med, men vi giver hellere lidt mere og så er man sikker på super god service som starter allerede når man for rejsesælgeren i røret :)

Tak for en god ferie, vi ser allerede frem til den næste, som forhåbentlig bliver til sommer på Viva Sunrise, Mallorca.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.