Vind 20.000 til Spies-ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

idaugust-vb

Jeg havde den skønneste ferie til Santorini med min datter, søster og mor under min barsel med vores første barn. Min datter var på det tidspunkt 7 måneder. Nu er vi så blevet beriget med en søn - og jeg har fået overbevist min mand om, at det er tid til at prøve at tager afsted hele familien i år. Min datter vil på det tidspunkt være 3½ og min søn 1 år. Så jeg ser viekelig frem til at nyde ungerne, solen, varmen og vandet:-) Og det ville da være virkelig skønt, hvis vi kunne være så heldige at vinde penge til en rejse:-)

Vi havde en skøn uge på Santorini. Min datter charmede sig inde på alt det hjælpsomme personale på hotellet - og her var rigtig god service. Dagene blev hovedsageligt brugt på afslapning ved poolen. Derudover gik vi nogle ture - og var den sidste dag med på en bustur rundt på øen, så vi også fik lidt kulturelle indtryk med hjem. Busturen blev afsluttet med synet af den smukkeste solnedgang over Oia. Det var SÅ smukt. 

Det var en virkelig dejlig ferie, hvor jeg rigtig fik slappet af. Skønt at slippe for huslige pligter og bare sætte sig til bords (all inclusive). Det kan varmt anbefales:-)

Solnedgang ved Oia

En hyggestund i byen Fira

Hygge i poolen:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Helenevind-vb

Hejsa...

I sensommeren 2011 var vi på vores første udenlandsrejse med små børn. Vi valgte en af spies rejser, fordi vi følte os trygge ved dem og fordi de var en stor hjælp via chat og tlf. De havde det fedeste feriested og vi blev helt bidt af sydens sol og varme.

Vi bestilte et værelse med all inclusive og det vil jeg helt klart foretrække igen. Det er vigtigt, at det er nemt når man er afsted sammen med børn.. ingen diskutioner om hvor man skal spise eller hvad man skal have, man går bare op og tager det man lyster og der er hverken ventetid eller manglende pladser.. det er bare så skønt med all inclusive, det kan helt klart ikke undværes når man er afsted med små børn. Man skal ikke stresse rundt for og finde spisesteder eller selv lave mad... ferien kan bare handle om afslapning og hygge med familien.

Børnepooler er helt klart også vigtigt også nogle der er så lavvandet så helt små børn kan være med uden man skal svømme rundt med dem hele tiden. På vores feriested var der en stor legeplads samme sted som pool og børnepool og det var bare rigtig godt. Så kunne man både lege til lands og til vands. Det er vigtigt at legepladserne er placeret så de er i skygge også i løbet af dagen.

Vandrutchebaner var helt klart også et kæmpe hit da vi var på ferie sidst... børnene elskede suset og der var så skønt og se deres sprudlende glæde, når de kom susende ned mod vandet.

På vores ferie var der børnediskotek og underholdning om aftenen... det var helt fantastisk og det skal der helt klart være for at vi vælger et hotel næste gang. Børnene hyggedes sig bare helt vildt med dans og sjov, en fornøjelse og se på og være med til som forældre.

En ferie vil helt klar være og fortrække hvis der er mulighed for og vaske en potion tøj selv i løbet af ferien. Der skal ikke være vaskemaskiner på værelserne, men måske et vaskerum. Når man har helt små børn med og ikke kan have bagage med til dem, kan det være svært og have nok tøj med til en hel uge.

På vores ferie var der også skandinavisk talende guider man kunne få fat i hele tiden. Det var rart at man kunne få fat i nogen man kunne forstå, når man ikke var så god til andre sprog end dansk.

En anden ting der var rigtig godt ved vores ferie var det søde personale der var på Thomas Cook flyveren. Da vi sad i en krise med kun en yoghurt til det mindste barn og den store også ville have en, var de så søde og lede flyveren igennem for og finde en yoghurt til vores store dreng også. Han var lykkelig og personalet fik et kæmpe tak for deres gavmildhed.

En anden ting der fuldendte vores ferie var, da vores store dreng fik lov til og komme op og se cockpittet på flyvemaskinen. Han var helt elektrisk og piloterne var rigtig søde til og fortælle ham en masse og byde på slik:-)

Vi længtes allerede efter en ferie syd på igen... det var den mest fantastiske ferie vi nogensinde har haft. Alle var så søde dernede, vejret var skønt og vi havde bare tid til hinanden... noget vi ikke har haft for meget af, da mor i familien lider af en kronisk sygdom. Det giver mange udfordringer i dagligdagen og så er det jo bare dejligt og huske tilbage på den mest fantastiske ferie på Kos i september 2011...

Mange hilsner

Familien Østergaard

P.s. Vi er lidt utrygge ved og uploade billeder på nettet.

Anmeld

16. februar 2012

øzlem-vb

Vi har en søn på 3 år. Vi har aldrig været på hotel ferie, men tager gerne til Tyrkiet på familiebesøg ferie, hvor vi bor hos farmor og farfar.

Vi har for et par dage siden været i lalandia (badeferie), hvor der var masser af afslapning, godt humør, en meget glad dreng, og dejlige oplevelser. Det var dejligt bare at være sammen <3

Jeg kan forestille mig, at en ferie til udlandet kunne være skønt. Et sted hvor man ikke kender nogen, og hvor vi kan være sammen, kun os 3.

Tænk at være et sted, hvor maden skal spises, uden at man selv skal forberede den. Et sted, hvor man skal slappe af og glemme de huslige pligter, og bruge tiden på hinanden. Et sted, hvor man ikke skal holde øje med tiden, fordi man er 'sluppet' fri..... Det kan kun være sundt for sjælen.

Håber og krydser fingre....

Mvh

Øzlem

Anmeld

16. februar 2012

AMBAMB-vb

Den skønneste ferie med børn, synes jeg er, når man ikke skal nå noget..... At man har al den tid sammen som man kan ønske sig.

Vi havde den dejligste ferie i Vejers, i det skønneste vejr - en hel uge hvor vi absolut ikke skulle noget andet end at slappe af, spise is, grille, bade og sole.

Hvor henne i verden vi havde været, var ligegyldigt - det var ligesom stemningen der var vigtig. At det så kun tog en time at komme hjem ( i stedet for mange timer i bilen fx.), gjorde det da kun bedre. Børn og mange timers bilkørsel synes jeg ikke er nogen god kombination. Så hellere lade andre stå for transporten mens vi læner os tilbage og nyder turen.

Anmeld

16. februar 2012

Skovhaven34-vb

Sommerferien 2011 må bestemt være vores mest afslappede ferie hidtil:

Af forskellige årsager har vi efter at have fået børn ikke været på ferie i udlandet - børnene er nu på 5 og 8 år og efterspørger for alvor rejser udover landets grænser.... Årets rejse har for os hidtil foregået i sommerferien, hvor vi har haft lånt os til forskellige skønne sommerhuse rundt omkring i Danmark. Sidste år havde vi lejet en ferielejlighed på Grønnestrand Feriecenter i Nordjylland, hvor vi havde en fantastisk uge af følgende grunde:

- For første gang havde vi som forældre besluttet os for, inden vi tog hjemmefra, ikke at blive irriterede og stressede over, at børnene til tider under ferien ville skændes og lave ballade! Det fik de plads og lov til, hvilket fik hele familien til at slappe af! 

- Inden vi tog hjemmefra havde vi som forældre også besluttet os for, at vi kun ville tage på udflugter med børnene i fokus - ungerne synes det var et hit og var glade = glade og afslappede forældre, som altid kan dyrke egne interesser på et andet tidspunkt.

- Trods massivt regnvejr andre steder i Danmark, havde vi glimrende vejr og nåede også på stranden!

- Nordjylland er i vores øjne et pragtfuldt sted med smuk natur og kan på en god sommerdag helt sikkert måle sig med udlandet, selvom vores børn ikke er helt overbeviste...

Super ferie, men en charterferie med pool, servicering, underholdning for børn osv. lyder nu ikke dårligt!

Venlig hilsen

Birgitte

Anmeld

16. februar 2012

Mizz_LB-vb

Det kunne da være SÅ skønt at komme på en charterferie, ahhhh

Vi er en familie på 4, mor og far, storebror på 10 og lillesøster på 3. Vi var så heldige at blive udtaget til en ferie med foreningen La Vida, som sender kræftsyge børn og deres familie på ferie, under de specielle forhold det er at leve et liv med et isoleret barn.

For vores vedkommende var vi næsten lige kommet ud af isolationen med vores datter, efter 2 års intensiv kemobehandling i dk og stråleforløb i sydtyskland. Og var så heldige at få opringningen fra Skejby Sygehus at vi skulle afsted på ferie i juli 11.

Vi har aldrig haft penge til en charterferie og da vores datter blev syg, ja så var der slet ikke penge og slet ikke mulighed for det. Så for os var det så stort og vores børn elskede varmen, pølen, (vores datter havde aldrig måttet bade før pga isolation), gåturene, afslapningen og den skønne skønne gruppe vi rejste sammen med. Alle med samme baggrund, et kræftsyg barn.

Lige siden har vi snakket om det, det afbræk fra den verden vi lever i med konstante kontroller hver måned, genoptræning osv, at kunne holde en pause fra det og LEVE, som en hel familie.

(farmand er fotografen :-))

Anmeld

17. februar 2012

Mor med stort M-vb

EN FAMILIE-SOMMERFERIE  -  NÅR DEN ER BEDST !

Nu hører jeg til dem, der mener, at en ferie i Danmark ikke behøver at være meget vild, meget sjov eller meget romantisk HELE TIDEN for at blive en kanonsucces.

Ferie-succeskriteriet for mig er, at min familie får oplevet de ting som vi har meget lyst til, men som dagligdagens pligter sætter begrænsninger for.  

Vi er far, mor og 2 børn på 9 og 13 år, der alle er enige om, at sommerferien er årets begivenhed nr. 1 !

Planlægningen af årets sommerferie starter allerede ved juletid, hvor vi begynder at tale om, hvad vi hver især har af ønsker til tidspunkt, sted, sommerbolig og aktiviteter.

Langsomt udkrystalliseres så en ferieplan, som vi alle 4 glæder os vanvittigt meget til at realisere. Problemet er alene, at der så er 6 -7 måneder at vente !

Vi har været i mange europæiske lande, men den bedste sommerferie, vi nogensinde har holdt var sidste år på Vestsjælland.

PLANLÆGNINGEN

Mine og min kones ønsker til ferien var en afslapningsferie, hvor der skulle være tid til alle

de hjemmesysler, vi var brændt inde med. Samtidig skulle der også være naturoplevelser..

Børnenes ønsker var at bo et sted, de kunne bade HVER dag, samt besøge 1 eller 2 forlystelsesparker. Vi skulle have tid til at hygge os sammen og de ville også gerne møde nye kammerater i ferien.

Vi valgte at leje et stort, skønt sommerhus i 3 uger i Kaldred ved Sejerøbugtens ”Vesterlyng”.

FERIEN

Jeg har aldrig oplevet min familie så harmonisk i 3 uger i træk. Alle strålede af velvære og godt humør. Og det gjorde vejrguderne også !

De fleste dage var vi “hjemme” i sommerhuset. D.v.s. vi var for det meste udenfor i solen, hvor vi dasede, spillede spil, diskuterede, læste bøger, solbadede, lavede bål og smådrillede derudaf. Hver dag tog vi cyklerne til stranden og dyrkede Vesterlyngs meget børnevenlige, lavvandede sandstrand. Her var vi omgivet af græssende gumlende køer, der gik løst over hele det fredede engområde, der går helt ned til vandet.

Vi havde heldagsture til Sommerland Sjælland og Bon Bon Land, hvor vi alle stortrivedes i alle de fantastisk varierede og udfordrende legeredskaber.

Vi havde dejlige ture til den smukke halvø, Røsnæs, til skovsøen ved Jyderup, til Kalundborg bys hyggelige forretningsliv samt bymuseum samt til den smukke, stille naturø, Nekselø.

Børnene fandt hurtigt nogle venner på stranden, som viste sig at bo lige i nærheden af vores sommerhus. Resten af ferien boede de sammen med vennerne på skift hos os og hos dem.

Vi lærte også forældrene at kende ved flere grill”fester” i de lange sommeraftener.

Da vi efter 3 uger vendte næserne hjemad igen, var vi enige om, at det havde været en “kanonferie”og at vi ville satse på et nyt sted i Danmark til næste sommer.

Anmeld

17. februar 2012

PVittinghus-vb

Jeg spurgte vores datter på 4 år, hvad det bedste var, da vi var på ferie i Tyrkiet i sommers. Hun svarede: 'At vi måtte spise is lige når vi ville!'.

Og ja, det var fantastisk at vi ikke skulle tænke på at have penge med hele tiden og tænke over hvad tingene kostede, men at ungerne bare kunne spise hvad de ville, når de ville! All inclusive med fantastisk og varierende buffet er uundværligt for os, når vi rejser med små børn. 

At være et sted med både baby- og børnepool samt legeplads betyder alverden!

For at have det hele samlet på ét sted gør det ikke bare nemmere men også mere afslappende. Der behøver ikke at være så langt fra tanke til handling, når man bare lige kan gå uden for døren og så er der alt, hvad der kan tilfredsstille en småbørnsfamilie.

At slippe for hverdagens planlægning, madlavning og andre praktiske gøremål og bare have fuld opmærksomhed på sin familie under sydlandske himmelstrøg under jeg alle familier at opleve :-)

Anmeld

18. februar 2012

Høne-vb

Hvad gør man når man er gift med en rigtig friluftslivsmand der ikke mener man kan holde ferie uden grannåle i soveposen og kano på tagbagagebæreren, og man selv drømmer om en all inclusive rejse med hele svineriet... Man ønsker sig én i eksamensgave!

Efter 8 år på S.U., med dertilhørende begrænset feriebudget, modtog vores familie den BEDSTE eksamens gave - en all inclusive rejse til Tyrkiet! Allerede på dag 2. var alle ønsker om telt, kano og trangia glemt og selvsamme inkarnerede friluftslivsmand proklamerede at "...her kan vi da godt tage ned igen næste år!"

Men hvorfor nu denne pludselige holdningsændring!? Svaret er simpelt : Konceptet holder!

Som småbørnsfamilie er det skønt ikke at skulle tænke på mad, indkøb og andre praktiske dagligdags pligter. Når rejsen er betalt skal man bare nyde.

Vi lod vore økologiske madvaner blive hjemme og lod børnene proppe sig med Nutella madder og sodavand i en uge. Dog indførte vi et max på 3 stykker kage pr. dag smile

Dagens største overvejelser vedrørte typisk hvilken pool vi skulle besøge på resortet og hvem der skulle hente pandekager næste gang (pandekager talte naturligvis ikke med i kagebudgettet!).

Vi oplevede at alt var utrolig gennemtænkt, lige fra solsejl over børnepoolen til børnevenlige toiletforhold - børnehåndvask mm. Fordi der var lagt så meget omtanke i de fysiske omgivelser var det simpelthen lettere at være forældre.

Vi kunne koncentrere os om at hygge os med vores børn og børnene oplevede nogle totalt nærværende, ustressede forældre. Det var tydeligt at vores piger nød ferien. Al gang foregik i let dansende løb og ofte med en lille sang - de hyggede sig.

Det var en glad, afslappet og udhvilet familie der kunne flyve hjem efter 7 dage med all inclusive -ganske vist skulle pigerne lige have lovning på en gentagelse af succesen før de ville pakke deres kuffert - men det løfte holder vi gerne smile  

?? 

Anmeld

19. februar 2012

Junior12-vb

mit bedste ferietip, der helt sikkert har reddet vores ferier med helt små børn, er at tage afsted sammen med andre, med børn på samme alder eller endnu bedre at tage afsted sammen med bedsteforældrene, som har et andet overskud og kan tage lidt over indimellem, så mor og far også kan få lidt ro til at få ladet batterierne op. det er ferie ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.