HeleneK Mor til 6 skrev:
Præcis, ondt i livet, uarbejdet følelsesmæssige problemstillinger der nager mht din Mor. Følelse af utilstrækkelighed overfor Spunken, skidt amning osv! Nu er det sådan, at hormoner og signalstoffer påvirker hinanden, så når man er gravid og/eller har født, så højnes chancerne for at udvikle en fødselsdepression, nogle får det endda tanden værre, og udvikler en fødselspsykose påtrods af, at de ellers aldrig før har fejlet noget eller har 'lig i lasten'.
Jeg har haft tre fødsler hvor der ikke skete noget, og en enkelt meget nem fødsel, der var det korn der knækkede ryggen på æslet.
Nogle få gravide får også depressioner midt i al glæden, men det plejer at gå over såsnart deres hormoner atter er normaliseret og er af arten, de lettere depressioner. Der findes jo sværhedsgrader af depressioner.
I dit tilfælde er det fint med antidepressiver, fordi de tildels standser og lægger filter på de rå følelser og tanker der kører i cirkler, men de fjerner ikke årsagen til dem, hvorfor du sammen med medicinen vil have rigtig god gavn af psykolog som kan få løsnet op for det der nager, så du på sigt bedre kan styre uden om hullerne via kognitiv tænkning og slags værktøjer....
Men tænk også 350.000 mennesker i Danmark der hver aften/morgen tager en lille pille mod alverdens ting som er naturlige, og som hellere burde blive behandlet med samtaler og kærlighed, og som reelt ikke har brug for medicinen. Det ér sgu da tankevækkende!!!!
Jeg tør æde min gamle hat på, at halvdelen slet er deprimerede, selvom de føler sig nok så deprimeret :)
Er skide meget enig :laugh: ALLE mennesker kan finde symptomer på nærmest ALLE sygdomme, hvis man leder efter dem!!
Arbejder med kognitiv terapi til hverdag og ser at det hjælper, så kan KLART anbefale det!!
Hører i øvrigt flere som er eller har været deprimerede, som HADER betegnelser som 'mild' eller 'lettere' depression, for for dem er det på ingen måde hverken mild eller let!
Jeg skrev det i mit svar til Spunken, sidste indlæg på forrige side....
Jeps, er totalt smuttet, men som 'sagt' - SÅ er vi enige ;) :laugh:
Anmeld