Pyha, det lyder til I har det hårdt alle 4.
Depression er meget alvorligt og kræver som skrevet mange gange hjælp, for de negative tanker forstærker hinanden og overdøver alle de positive ting man også har i sit liv, så man kan ikke selv finde ud af det.
Jeg brugte selv 'tage mig sammen' om det at arbejde med at komme ovenpå igen - tror ikke jeg mente det på den hårde måde, men nu er det omdøbt til 'fokuser' og det handler om at fokusere på alle de positive ting i livet, store som små. Heldigvis har jeg det godt nu, men det er sundt at fokusere på de positive ting, det glemmer vi jo ofte.
Kender andre, hvor usikkerhed omkring arbejdssituation/pension/skade osv. virkelig har taget modet fra vedkommende og gjort dem deprimerede, så jeg kan 100% sætte mig ind i at det også går ham på både pga. evt. smerter, men også sorg over tabet af erhvervsevne (og identitet)og så systemets kasten rundt med en, som kan føles som en personlig hetz, hvor man er på et sidespor.
Vil bare lige støtte op om dig/jer og sige at det er helt uvurderligt at have sin ægtefælle som støtte i en så svær situation, hvor man også får professionel hjælp. Der er mange kloge kvinder herinde med gode råd - håber du kan bruge dem og hjælpe din mand og jeres familie gennem en svær tid.
Anmeld