NikiFin skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Det er fordi depression er et modeord, for 20-30 år siden var depression en uhyrre sjælden sygdom - idag 'har alle en depression', alle har prøvet at være deprimeret, alle kender én eller flere der er deprimeret osv osv, men fakta er, at de slet ikke er deprimeret.
Det er sådan fordi folk idag behøver ikke at kæmpe for livet så meget som før. Før arbejdede de hele tiden og det var fysisk arbejde og de havde ikke tid til at tænke så meget på hvad er meningen af livet, hvad mere skal de ønske sig af livet og bla bla. Idag folk har mere tid til at fokusere sig på at nyde mere livet, på hvorfor andre har mere end dem selv og hvad de kan gør for at tage maksimum fra livet. I kombination med det at de sider næsten hele tiden ved bordet på kontoret, foran fjernsynet, i bilen.... så får de ikke den livsnødvendige motion til at fungere kroppen optimalt. Så som resultat giver de alle chancer og tiden den skal have til en depression at mælde og udvikle sig. Tingene er simple, bare folk ikke kan lige at se virkeligheden i øjnene fordi det betyder at de skal arbejde og flyte deres røve mere end det passer til dem :angry:
Sikke da noget vås.
Tror du ikke folk i feks 1930 havde noget at være deprimeret over da?
Små overfyldte lejligheder, arbejdsløshed, druk, lus og utøj, ingen prævention, store børneflokke, ingen hjælpemidler, lokum i gården, koks og grukeddel i kælderen, ingen varmt vand - her kan det ikke udelukkes at Fædrene lå og drak depressionen væk, når han om aftenen lagde sig hjem på ottomanen med 'Socialdemokraten'...eller at alle bumserne der gik og flagrede rundt i gaderne, havde diganoser man ikke har så svært ved at gisne om, som skyldtes den horrible tilværelse på trods af de fik motion ved at skulle gå fra sted til sted.
Det som irriterer mig mest er, at du nedvurderer rigtig mange menneskers sygdomme ved at sige, at de bare skal flytte røven og komme i gang.
Undertegnede har været i gang hele mit liv, og har i årevis haft 60 timers arbejdsuger, ikke fordi jeg SKULLE, men fordi jeg ikke kunne lade være! Har efter fødslerne taget ungerne hjem, så jeg kunne gå på arbejde dagen efter - eller ved den stores fødsel, 4 timer efter jeg havde født, hvor jeg havde ham med i rullevognen oppe på brandsårs afdelingen hvar jeg den gang havde et bijob - ved siden af mit almene arbejde.
Jeg stod i årevis op og løb mine 5-10 km om morgenen, tog på arbejde, og løb igen mine 5-10 km når jeg kom hjem om aftenen/natten, fordi jeg havde brug for at tænke lidt....
Og jeg er en af dem der elsker mit arbejde, og som næsten altid møder 1-2 timer før alle andre, fordi jeg simpelthen ikke kan VENTE med at komme i gang, og dårligt har tid til frokost fordi jeg er tændt af opgaverne og fuldstændig opslugt af det jeg laver, og fordi jeg hviler i mig selv når jeg er oppe på beatet og klar....
Så please, lad vær' at fortælle mig, at jeg bare skal flytte røven, for så bliver alt godt. Det bliver ikke bedre, uanset HVAD jeg gør.
Anmeld