Nikfin, ingen påstår, du lyver, men du kører rundt i din egen erfaring og gør den til noget alment.
Jeg fik ikke noget smertestillende under mine tre fødsler, selv om de selvfølgelig ikke var smertefri, men jeg ville ikke skrive 7 gange i en debattråd, at 'man' ikke har brug for smertestillende, med mindre fødslen har varet syv døgn, og baby vejer 8 kilo - jeg ville nævne mine egne oplevelser en enkelt gang og være helt klar over, at de ikke kunne overføres til alle andre.
Din erfaring med selv at kæmpe dig ud af en depression er ikke 'forkert', og ingen kan tage den fra dig - men den kan ikke overføres til alle andre deprimerede. Der ligger en undertone af 'Når jeg kunne klare det, kan alle klare det' i dine indlæg, og det er dét, folk reagerer på.
Jeg har en anden 'depressionshistorie' om min far, som holdt op med at tage sin medicin, og begik selvmord kort efter - men det betyder ikke, at jeg tror eller ved, det går sådan for alle deprimerede, der ikke tager medicin.
Desuden reagerer folk også på, at du fortæller usandheder om, at psykiatere er imod medicin og siger, at den gør folk til zombier - det er jo faktuelt forkert, at det er den almene holdning blandt lægerne.
Anmeld